Ξέρετε τι έκανα; Παρήγγειλα πίτσα και είδα τηλεόραση!


allen_es18888262691.jpg

Σκεφτόμουν από το πρωί να ποστάρω Κέρουακ. Γιατί μ ‘ αρέσει και γιατί η μικρή πτώση της θερμοκρασίας και αυτή η αίσθηση ότι κάτι τελειώνει και αρχίζει το καινούργιο, μ εσπρωξε σε μια άνευ προηγουμενου νοσταλγική διάθεση. Για ποιό πράγμα; Μα για την ίδια τη ζωή που προχωράει χωρίς να μας μετράει και για τα χρόνια που δεν λύγισαν στιγμή μπροστά στις έγνοιες και τις αγωνίες μας. Δεν θα μπορούσα να το εξειδικευσω άλλο και προς στιγμήν νόμισα ότι ο Δρόμος του Κέρουακ θα με μαλάκωνε. Και η σκληρή ζωή του ενδεχομένως.

Κι ενώ πάσχιζα να συμμαζεψω τα θέλω μιας προηγούμενης χρονικής περιόδου ( μιας άλλης ζωής ενδεχομένως) ο φίλος Ασμοδαίος που έστειλε ενα κομματι από τη συνέντευξη του Γούντι ΑΛΛΕΝ στα Νέα. Τελικά την άνοιξα μετά από καποιες δυσκολίες και συγκράτησα δύο προτάσεις από τον ηθοποιό που όσο περνάνε τα χρόνια συσσωρεύει σοφία.

«Τρέχουμε σαν παράφρονες με κατεύθυνση το απόλυτο κενό.» , λέει σε κάποιο σημείο της συνέντευξης του, αφού εχει αναφερθεί στην καινούργια ταινία και αφού εμμέσως έχει εκφράσει ένα μικρό παράπονό του, που δεν τον κάλεσαν ποτε οι ελληνες να σκηνοθετήσει Σοφοκλή στην Επίδαυρο. «Τί να κάνω», λεει, » έχω περάσει ως κωμικός»allen_js188288237.jpg

Τον ρωτούν ( συγκεκριμένα ο Δανίκας) , αν η καλύτερη του ταινία είναι ο «Νευρικός εραστής», «Όχι», απαντά, «δεν είναι η καλυτερη μου ταινία, αλλά είμαι ευγνώμων επειδή με αυτό έγινα γνωστός»

Και καταλήγει με κάτι που με εκπροσωπεί και συνοψίζει για κάποιους μια ολόκληρη φιλοσοφία ζωής

«Επομένως,η φήμη σάς έκανε καλό», επιμένει ο δημοσιογράφος. » Καθόλου», λεει ο Γούντι Αλλεν «. Θυμάμαι εκείνο το βράδυ όπου το όνομά μου περιφερόταν στα χείλη της Νέας Υόρκης. Με θυμάμαι, λοιπόν, να επιστρέφω στο διαμέρισμά μου, ολομόναχος στους τέσσερις τοίχους. Ξέρετε τι έκανα; Παρήγγειλα πίτσα και είδα τηλεόραση».

ΥΓ. Ολη η συνέντευξη ειναι ενδιαφέρουσα. Τουλάχιστον για όσους δεν θαυμάζουν τη γκλαμουριά και παραμένουν πιστοί στα μικρά αριστουργήματα της ζωής. ( Τα Νεα, Σαββατο, 8 Σεπτεμβρίου 2007)

Ριτς

23 thoughts on “Ξέρετε τι έκανα; Παρήγγειλα πίτσα και είδα τηλεόραση!

  1. Από τις προσωπικότητες της μεγάλης οθόνης, του θεάτρου και όχι μόνο, που τιμούν την Αμερική. Ένας πραγματικός καλλιτέχνης με όλη την έννοια του όρου. Και λάτρης της Ελλάδας.

  2. @ Vasilis ειδες ομως ποσο παραπονεμένος νοιώθει και πόσο άβολα νοιώθει παντού ; Δεν με κάλεσαν ποτέ στην Ελλάδα να σκηνοθετήσω Σοφοκλή…. Δεν αγαπώ τη δημοσιότητα. Κλεινομαι στο δωμάτιο μου. Με τρομάζει η επιθετικότητα του κόσμου..ισως γι αυτό σκηνοθετώ ταινίες που περιέχουν φόνους.( το τελευταίο δικό μου Βασίλη)

  3. Κράτησα το μήνυμα που καταδεικνύει ο τίτλος του ποστ, γιατί νομίζω ότι είναι η κραυγή της μοναξιάς που όλοι λίγο πολύ νιώθουμε να θέλουμε να βγάλουμε, κλεισμένοι μέσα στα ψηλά τείχη που οι ίδιοι έχουμε ορθώσει ή οι άλλοι μας έχουν εγκλωβίσει (για να θυμηθώ και λίγο τον μεγάλο αλεξανδρινό)
    Καλησπέρα

  4. @Sotiris K. Καλησπέρα και ευχαριστω που είσαι εδώ.
    Ναι, κραυγή μοναξιάς κι όχι «Κραυγή» φυγής σαν τον πινακα του Μουνχ που εκλαπη προ καιρού από μουσείο της Νορβηγίας.
    Τα τειχη, ομως, δεν θα μπορούσαμε να τα γκρεμίσουμε ; Ο άνθρωπος δεν ταχει καταφέρει στο παρελθόν ;
    Δεν ξέρω, αλλά αυτού του είδους η επιλεγμένη μοναξιά ειναι ο αντίλογος της κενότητας του ανθρώπου ή όχι ;

  5. ritsmas δική μου είναι η χαρά που μου δίνεις αφορμές και βήμα να καταθέτω κάποιες από τις σκέψεις μου.

    Δεν νομίζω ότι είναι πάντα επιλεγμένη η μοναξιά.
    Δεν διάβασα στη συνέντευξη του Γ.Α. ότι ήταν επιλογή του να μείνει μόνος.
    Αυτό που διάβασα ήταν ότι παρά την αναγνώρισή του, αυτός ένιωθε μόνος. Δεν ήξερε ή δεν μπορούσε να εξαργυρώσει την αναγνώριση εκείνης της στιγμής.
    Γι αυτό επεσήμανα, έστω σε παραλλαγή τους στίχους του Καβάφη.

    Συμφωνώ μαζί σου λοιπόν πως αν η μοναξιά είναι επιλεγμένη, πιθανόν να δηλοί κενότητα τού ανθρώπου.
    Αν όμως δεν είναι επιλογή του, αλλά αποτέλεσμα του τρόπου που χτίζεται η κοινωνία τότε το θέμα είναι σαφώς διαφορετικό και νομίζω πως αφορά σε όλους μας πλέον..

  6. Sotiris K. Δεν μπορώ να ξέρω ειδικά για τον Αλλεν. Το συμπεραίνω όμως από τα δικά μας παραδείγματα ζωής. Πολλές φορές μας συμβαίνει να επιλέγουμε τη μοναξιά προκειμένου να μην αναμειχθούμε στην κενότητα και την ελαφρότητα του είναι των διπλανών μας. Ενδεχομένως, όμως, να είναι τρομερά δυσάρεστο για ανθρώπους που δεν θαθελαν ποτέ να μείνουν μόνοι, αλλά αναγκάζονται, εξωθούνται στη μοναξιά

    Ευχαριστω για τα καλα σου λογια.

  7. @ Krot καλώς ορισες και εδώ. Ελπίζω τα λουλουδια σου να μην τα πότισαν νέκταρ οι γειτόνοι. Ναι, ο Αλλεν παραμένει ξεχωριστος, εκπροσωπος μιας Αμερικής που δεν έχει καμιά σχεση με την Αμερική που ήξερε ο κοσμος νωρίς’

    @haris Δειγμα του παιδιού που κρύβει μέσα του και της τάσης του να απομονώνεται για τους δικούς του λόγους

  8. Γιατί θέλει να σκηνοθετήσει Σοφοκλή στην Επίδαυρο; Και το θέλει άραγε πραγματικά ;
    Θέλω να πω δηλαδή, πώς είναι δυνατόν να ξέρουν οι υπεύθυνοι των φεστιβάλ, ότι ο Γ. Άλεν θέλει να σκηνοθετήσει Σοφοκλή στην Επίδαυρο για να τον καλέσουν; Δεν θα έπρεπε αυτός να είχε κάνει την 1η κίνηση;
    Εντάξει το παράπονο παράπονο, αλλά να έχει και μία λογική βάση.

  9. Αλλού, μ αρεσει ο ορθολογισμός σου. Φαντάζομαι για να το λέει, θαχει τεθεί το θεμα αγαπημένε μου. Μάλλον δεν σ αρεσει αυτός ο τύπος ε,? Και εδω διαφωνείς με το Κροτάκι που επέστρεψε ;

  10. Αν και είμαι Αλμοδοβαρικιά δεν λέω ποτέ όχι σε παλιό καλό Γούντι. Συμφωνώ δε απολύτως με το δίπτυχο «πίτσα και τηλεόραση». Είναι ο πιο ασφαλής τρόπος ψυχοθεραπείας και ενδοσκόπησης. Κι ας μην το καταλαβαίνεις την ώρα που το κάνεις. Φιλιά, βανιλίτσα!

  11. Koptoraptou καλησπέρα. Τον άλλο μηνα βαφω εγω να μην σου πω οσα τετραγωνικά τωρα…
    Αλμοδοβαρικιά ε? Εγω έτσι ετσι. Προτιμώ τον… Χιτσκοκ και μετά τον Αλλεν. Το ματσ πόιντ το ειχες δει ; Ηταν πραγματικά καλο.
    Πίτσα και τηλεόραση ; και μετα πάχυνεεεεες !
    καλά εισαι ;

  12. Υπάρχει μία Αμερική που σε εμάς είναι τελείως άγνωστη. Στην μουσική βέβαια οι εξαιρέσεις τύπου Γούντυ Άλλεν δεν είναι τόσο σπάνιες αλλά παρόλα αυτά πολύ δύσκολα φτάνουν ως εδώ.

    Σοφοκλή ε; (έχει κολλήσει με τους φόνους ή είναι ιδέα μου;)

    Υ.Γ. Δεν κατάλαβα τι με ρώτησες στο σχόλιο.

  13. Ρίτσα , εδώ κάνεις λάθος.
    Όπως η Κοπτοραπτού, έτσι κι εγώ δεν λέω ποτέ όχι σε παλιό καλό Γούντι.
    Η απορία που διατυπώνω είναι εντελώς άσχετη με την γνώμη μου για την αξία του Γ.Α ως σκηνοθέτη και ηθοποιού.

  14. ALLOu , μπορεί να κάνω λάθος και το παιρνω πίσω . προφανώς δεν το εννοησα που λενε.

    Ινδικτος… Μάλλον φτάνουν δύσκολα για πολλούς λόγους. Θέλω να μου εξηγήσετε οσοι θελετε τί σημαινει ασυλο και τί αβατο και γιατί αυτές οι δυο εννοιες συγχεονται όταν μιλαμε για το χωρο του πανεπιστημιου. Εν καιρώ, μην απαντήσετε απόψε γιατί είχα μια κοπωση του Σαββατοκυριακο και παω για νανι νανι.

    Φιλια και στους δυο σας.

  15. Ριτσάκι μου, εκανα μια παυση για ανασα, το ειχα αναγκη… Την φωτο σου, δεν την βρηκα, τα κειμενα σου δεν εχω προλαβει να τα διαβασω ακόμα… Μάλλον εχω πολλα να μαθω αυριο🙂
    Οι ατακες του Αλλεν, μοναδικές. Ετσι απλά ειναι κάποια πράγματα… εμεις τρελαινόμαστε και καταστρεφουμε καθε ομορφια… Καληνύχα Ριτσάκι μου🙂

  16. @ Φάβα μου, θα συμφωνήσω ότι μονοι μας βγάζουμε τα μάτια μας. Το ερωτημα ειναι γιατί ;
    δεν εχω βρει την απάντηση και μεγαλωνω γρηγορα ξέρεις
    καληνυχτα κοριτσι καλο

  17. @ e.e. Ναι, πολλές φορές στο μέλλον θα επιστρέφουμε στις ταινίες του για να αναζητήσουμε μια μονον ατάκα, εναν υπαινιγμό, κια γκριμάτσα και αυτη την τραγικότητα.

    @ arammos
    Ο ρεαλισμός του προς παραδειγματισμό, ο κυνισμός του προς αποφυγή

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s