Η Διονυσιου Αρεοπαγιτου και ο εγκέφαλος του ανθρώπου


Ανεβαζω δυο κείμενα που τα βρίσκω ενδιαφέροντα από πολλές απόψεις. Δεν ανήκω σε κόμματα, δεν εκπροσωπώ κανένα κόμμα και κανένα πολιτικό. Παραμένω πεισματικά ανεξάρτητο πνεύμα ! Ομως, επειδή το ένα άρθρο αφορά στην Αρεοπαγίτου που έχω ασχοληθεί αρκετά και το άλλο με εντυπωσιάζει με τα ευρήματά του, θεωρώ ότι αξίζει να τα μοιραστούμε μαζί και ει δυνατόν να τα σχολιάσουμε μαζί γιατί προκύπτει, ίσως , και συνάφεια.

dionyseiouaeropagitou.jpg

 

Το καλάμι της εξουσίας

Του Στεφανου Μανου

Στις 3 Ιουλίου η ολομέλεια του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και η Ολομέλεια του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων μεθόδευσαν απόφαση για την κατεδάφιση δύο διατηρητέων κτιρίων επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Καθοριστική υπήρξε η ψήφος του γενικού γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού.

Εναντιώθηκα στην απόφαση αυτή. Το σχόλιό μου δημοσιεύτηκε στην «Καθημερινή» στις 11 Ιουλίου. Ακολούθησαν δεκάδες άρθρα ειδικών (αρχαιολόγων, αρχιτεκτόνων, πολεοδόμων, νομικών κ.ά.) που στη συντριπτική τους πλειοψηφία καταδίκαζαν την απόφαση. Κανένας αρμόδιος του υπουργείου Πολιτισμού δεν θεώρησε ότι έπρεπε να απαντήσει στον καταιγισμό των αρνητικών σχολίων.

Η γνωμοδότηση των δύο Συμβουλίων τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης του υπουργού Πολιτισμού, κ. Βουλγαράκη.

Η προκήρυξη πρόωρων εκλογών μου έδωσε την εντύπωση ότι το θέμα θα επανεξεταζόταν μετά τις εκλογές. Εκανα λάθος.

Ο κ. Βουλγαράκης υπέγραψε απόφαση στις 30 Αυγούστου εγκρίνοντας την ολική και στο διηνεκές (sic) άρση του χαρακτηρισμένου ως μνημείου ακινήτου επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

Για όσους αναγνώστες το έχουν ήδη λησμονήσει, υπενθυμίζω ότι στις 27 Αυγούστου διαπιστώθηκε η καταστροφή στην Αρχαία Ολυμπία.

Η εποπτεία και ασφάλεια των αρχαιολογικών χώρων ανήκει στον υπουργό Πολιτισμού. Κανονικά, μαζί με τις αρμοδιότητες πηγαίνουν και οι ευθύνες. Μέρες πριν καίγονταν τα βουνά γύρω από την Ολυμπία.

Δεν βρέθηκε κάποιος να διατάξει τη διάνοιξη μιας αντιπυρικής ζώνης ούτε κάποιος να ελέγξει αν το σύστημα πυρόσβεσης -που εγκαταστάθηκε το 2004- λειτουργούσε (βλ. ρεπορτάζ «Καθημερινής» την 1η Σεπτεμβρίου). Και μετά την πυρκαγιά ο κ. Καραμανλής δεν βρήκε κανέναν υπεύθυνο για την καταστροφή που έγινε.

Τρεις μέρες μετά την καταστροφή ο κ. Βουλγαράκης ξεπέρασε τη συγκίνησή του για τα «λίγα δέντρα που κάηκαν», έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά (το εθνικό συμφέρον προηγείται των εκλογών άλλωστε) και αποφάσισε την κατεδάφιση των δύο μνημείων της Διονυσίου Αρεοπαγίτου!

Οσοι στις επόμενες εκλογές προτίθενται να ψηφίσουν Νέα Δημοκρατία στην Α΄ Αθηνών, πρέπει να γνωρίζουν ότι δικαιούνται να δείξουν την προτίμησή τους σε 4 από τους 21 υποψηφίους του κόμματος. Περιμένω να δω πόσοι ψηφοφόροι της Νέας Δημοκρατίας θα εκδηλώσουν την προτίμησή τους στον κ. Βουλγαράκη.

Η εκδήλωση της προτίμησής τους θα τον ενθαρρύνει να συνεχίσει με αμείωτο ενδιαφέρον το έργο του…

—————————————————————————————————————————-

Homo politicus: Διαφορετική η εγκεφαλική λειτουργία των φιλελεύθερων και των συντηρητικών πολιτικών

Πλήρη διαφοροποίηση παρουσιάζουν οι εγκεφαλικοί νευρώνες των φιλελεύθερων και των συντηρητικών πολιτικών όταν αυτοί έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολες αποφάσεις. του Νίκου Ιτσινέ
nitsines@kathimerini.gr

ΣΥΜΦΩΝΑ με έκθεση που δημοσιεύτηκε στη Βρετανία, υπάρχουν ενδείξεις πως οι πολιτικές διαφοροποιήσεις είναι «νευρωτικές». Δεκάδες έρευνες μέχρι τις μέρες μας συνέδεσαν τις πολιτικές πεποιθήσεις ενός ανθρώπου με ορισμένα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του.

Οι συντηρητικοί έχουν την τάση να επιζητούν τάξη και οργάνωση στη ζωή τους, ενώ είναι πολύ πιο συνεπείς στον τρόπο που πέρνουν τις αποφάσεις τους. Αντιθέτως, οι φιλελεύθεροι δείχνουν μεγαλύτερη ανοχή στην πολυπλοκότητα και τις διαφοροποιήσεις, ενώ προσαρμόζονται πολύ πιο εύκολα σε καινούργιες και αναπάντεχες καταστάσεις.

Η συνάφεια μεταξύ πολιτικών θέσεων και της κατανόησης και αντιμετώπισης της πραγματικότητας φαίνεται ότι είναι κληρονομική, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε στοBritish journal Nature Neuroscience.

Εντυπωσιασμένος από αυτούς τους συσχετισμούς, ο καθηγητής πολιτικών επιστημών στο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, Ντέιβιντ Αμόντιο αποφάσισε μαζί με κάποιους συναδέλφους του να ανακαλύψει αν οι εγκέφαλοι των φιλελεύθερων και των συντηρητικών αντιδρούν διαφορετικά στα ίδια ερεθίσματα.

Ζήτησαν λοιπόν από 43 δεξιόχειρα άτομα να συμμετάσχουν σε μία σειρά από τεστ σε Η/Υ που σχεδιάστηκαν να υπολογίζουν τις αυθόρμητες αντιδράσεις τους σε ερεθίσματα που τους εξωθούν από την καθημερινή ρουτίνα τους.

«Οι άνθρωποι επιστρέφουν καθημερινά από το σπίτι στη δουλειά ακολουθώντας την ίδια διαδρομή, ώστε να γίνεται θέμα συνήθειας και να μην χρειάζεται να σκέφτεται», αναφέρει ο Αμόντιο και συμπληρώνει: «όμως καμιά φορά στο δρόμο αυτό, κάποιος μπορεί να συναντήσει ένα συνεργεία που πραγματοποιεί έργα, οπότε θα πρέπει να ξεφύγει από τη συνήθειά του, προκειμένου να αντιδράσει στην καινούργια αυτή πληροφορία».

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν έναν ηλεκτρο-εγκεφαλογράφο, ο οποίος μετράει τη διέγερση των νευρώνων και εξέτασαν και εξέτεσαν εκείνο το κομμάτι του εγκεφάλου, που συνδέεται με τη διαδικασία της αυτο-ρύθμισης στις διενέξεις.

Το αποτέλεσμα ταυτίζονταν απόλυτα με τις ενδείξεις που είχαν οι προηγούμενες έρευνες. Οι φιλελεύθεροι παρουσιάζαν αυξημένη εγκεφαλική δραστηριότητα όταν έπρεπε να αντιμετωπίσουν την απρόσμενη εξέλιξη.

Αντιθέτως, οι συντηρητικοί ήταν λιγότερο ευέλικτοι, αρνούμενοι να παρεκκλίνουν των παλιών συνηθειών τους.

Αν τ’ αποτελέσματα αυτά είναι θετικά ή αρνητικά, αυτό εξαρτάται από την οπτική γωνία του καθενός. Κάποιος μπορεί να θεωρήσει πως οι φιλελεύθερι είναι ευκίνητοι και έξυπνοι, ενώ οι συντηρητικοί άκαμπτοι και πεισματάρηδες.

Κάποιος άλλος μπορεί να θεωρήσει πως οι συντηρητικοί είναι σταθεροί και πιστοί στις θέσεις τους, ενώ οι φιλελεύθεροι είναι εγκαταλείπουν πιο εύκολα τα πιστεύω τους.

Τέλος, ο Αμόντιο πιστεύει πως οι νευρωνικοί μηχανισμοί που τελικά οδηγούν στην πολιτική αντίληψη διαμορφώνονται από την παιδική ηλικία και έχουν εν μέρει τις ρίζες τους στα χαρακτηριστικά που κληρονομεί το άτομο.

ΥΓ. Ο εγκέφαλος των αριστερών πώς είναι, αδελφέ μου ; Γιατί όταν χρησιμοποιείς τον όρο φιλελευθερος δεν εννοείς, φαντάζομαι , τους αριστερούς, αλλα τους…φιλελευθερους ( φιλελευθερισμός και τα τοιαύτα)

Αχ αυτή η επιστημη! Παρεμβαίνει σε στιγμές που εχουμε αφεθεί στον ιδεολογικό ρομαντισμό μας και μας το χαλάει!

Ριτς

33 thoughts on “Η Διονυσιου Αρεοπαγιτου και ο εγκέφαλος του ανθρώπου

  1. Ρίτσα,
    κάποια ανεπανόρθωτη βλάβη μάλλον έχουν πάθει οι νευρώνες μου, διότι στο πρώτο θέμα συμφωνώ με τον Στέφανο Μάνο.
    Ή μήπως συμφωνεί εκείνος μαζί μου και δεν το ξέρει… Λες να έχουν πρόβλημα οι δικοί του νευρώνες;
    Πάντως μια και ο τίτλος στο άρθρο του Σ.Μάνου είναι «το καλάμι της εξουσίας», έχω να παρατηρήσω ότι από τότε που ο ίδιος ξεκαβάλησε το δικό του καλάμι εξουσίας, έγινε πιο ανοιχτόμυαλος, πιο εύχαρις, πιο φιλοπαίγμων. Πώς μπορώ να ξεχάσω τα τουβλάκια Lego με τα οποία εμφανίστηκε στην τηλεόραση προεκλογικά γκρεμίζοντας τους τοίχους που τον χώριζαν από τον Γ.Α.Παπανδρέου;

  2. Η εξουσία ήταν πάντα στους καλαμοβάμονες, όπως έλεγε και η 17Ν. Δεν μπορώ να φανταστώ ένα λόγο που ο Βουλγαράκης θα διέφερε, μόνος αυτός, από το υπόλοιπο τσίρκο.

  3. @ Αλλου….Μη μου πεις ότι δεν ειναι θανατηφορος συνδυασμός κειμένων ? Και για το καλάμι εχει ενδιαφέρον, αν και ο Μάνος πάντα ελεγε ευθεως τις σκέψεις του,δ εν γινόταν πολιτικάντης , τουλαχιστον δεν θυμαμαι κάτι τετοιο.
    Φοβαμαι ότι τα κτιρια θα γκεμιστούν, αν και νομίζω ότι οι κληρονομοι θα εφεσιβάλλουν την απόφαση αποχαρακτηρισμού.

    Swell Αυτό που λες ισχυει για όλους. Κι εμεις αν πιαναμε στασίδι, σε τί θα διαφέραμε;

  4. Η συνάφεια μεταξύ πολιτικών θέσεων και της κατανόησης και αντιμετώπισης της πραγματικότητας φαίνεται ότι είναι κληρονομική
    Το ότι μπορεί οι άνθρωποι να επιλέγουν πολιτική παράταξη, ιδεολογία και στάση ζωής επειδή ακριβώς διαθέτουν τα χαρακτηριστικά που τους αποδίδονται λόγω της επιλογής τους δεν «παίζει» βέβαια για τους έγκριτους επιστήμονες [έχουν απαντήσει στο διαχρονικό φιλοσοφικοεπιστημονικό ερώτημα αν «έκανε η κότα το αβγό ή το αβγό την κότα» _και η απάντηση είναι μία (μεταμοντέρνα και βολική): «γονίδιο» (που φταίει ακόμη και για τις… αισθητικές επιλογές μας όπως υποστηρίζει αυτή εδώ η αντιστοίχου σοβαρότητος έρευνα].

    Τώρα φταίω εγώ που θυμήθηκα το γνωστό (political uncorrect🙂 αστείο;
    Why men are so silly? Because in the left part of their brain there’s nothing right and in the right part there’s nothing left!
    (όπου men, τα ονόματα κυρίων και κυριών που εκπονούν τέτοιου είδους επιεικώς χαρακτηριζόμενες απολυτότητες)

  5. για τα κτίρια της Αρεοπαγίτου, εγώ συμφωνώ με τον κ. Μάνο και ας με κατατάξουν όπου θέλουν η έκεθεση που δημοσιεύτηκε στο στοBritish journal Nature Neuroscience!🙂
    Καλή σας μέρα
    !

  6. Just me..πρώτον να σε καλωσορίσω στο μπλογκ. Ελπίζω να βρισκεις κάτι ενδιαφέρον γενικώς.
    Το τελευταίο αγγλικό σου το αποθηκευω κι αν μου επιτρέπεις θα το χρησιμοποιώ .
    Το αρθρο για τον εγκέφαλο και τους νευρώνες ειναι εντυπωσιακά απλουστευτικό και γι αυτό το ανέβασα. Ετυχε δε να ταιριάζει με τον Μανο που θεωρείται φιλελευθερος, αλλα λεει κατι αληθειες αδελφέ μου

  7. just me…προλαβα και σου απάντησα… εχω αρθρογραφήσει για την Αρεοπαγίτου και φυσικα΄υποστηριζω Μάνο στην προκειμένη περιπτωση, παρ ότι θα συμφωνησω ότι η πισω πλευρά των κτιρίων -την οποίαν και βλεπει το μουσειο – ειναι μαυρο χάλι. Θα μπορουσε ομως με επιδοτήσεις και πολιτική βούληση να φτιαχτεί

    καλη σου μερα, στον ενικο, αν ειναι δυνατόν.

  8. Επειδή στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί, όποιος θέλει ας ψάξει να βρεί το τί έκανε ο κ. Μάνος σε κάποιο άλλο διατηρητέο στην Θεσσαλονίκη. Στους αλευρόμυλους Αλλατίνη στο Ντεπώ (μιλάμε για ιστορικό κτίριο). Ας ψάξει όποιος θέλει την σχέση που είχε ο Μάνος με το κτίριο, τις ενέργειες που έκανε σαν υπουργός για τον χαρακτηρισμό του σαν διατηρητέο, όπως και για τον αποχαρακτηρισμό του, την υποτιθέμενη επένδυση που έγινε σε όλη την έκταση, η οποία σταμάτησε, και απλά κάποια κτίρια κατεδαφίστηκαν και κόπηκαν ΟΛΑ τα δέντρα (μιλάμε για υπεραιωνόβια πλατάνια, και θεόρατες λεύκες) και τώρα πέντε χρόνια μετά, τα κτίρια παρατημένα στην τύχη τους καταρρέουν.

  9. Ινδικτος…εχεις δικιο, αλλά το ενα δεν αναιρεί το αλλο. Οι ανθρωποι προχωρούν βελτιωνονται,αλλάζουν, Δεν εχω ιδεα αν αλλαξε ο Μάνος, αλλά δεν ειναι αυτό το θεμα νομίζω. Είναι τί μπορούμε να κανουμε εμεις για τα κτιρια .
    Το δευτερο, το συνειρμό δεν τον σχολιασες παιδί μου

  10. «Το δευτερο, το συνειρμό δεν τον σχολιασες παιδί μου»

    Από εχθές που το βρήκα στο ΝΕΤ αποφάσισα ότι μόλις ηρεμήσω θα το ανεβάσω ποστ. Με πρόλαβες.

    Αμείλικτος ο ανταγωνισμός στην μπλογκόσφαιρα.
    😆 😆

  11. Αριστουργημα μου, να το ανεβάσεις και πες ότι δεν το ειδες. Αλλωστε, εγω δεν εχω τοσους πολλούς θαυμαστές οπως εσυ! Χα, Χα, χαχα

  12. Καταχρώμαι τη φιλοξενία σου με τρίτο σχόλιο, για να σου πω ότι, όπως ήδη έγραψα στο δικό μου μπλογκ, σε διαβάζώ χρόνια ως αρθρογράφο και κάμποσο καιρό ως μπλόγκερ, πλην όμως είμαι ντροπαλή περί τις δημόσιες εμφανίσεις [το πήρα όμως απόφαση, είδες; _και υιοθέτησα και τον ενικό!]
    Όθεν, βρίσκω πολλά ενδιαφέροντα, γενικώς και ειδικώς!🙂

  13. Πολύ ενδιεφέρονται και τα δύο. Θα συμφωνήσω με τον πάντα σεβαστό κ. Μάνο σε πολλά.
    Όσο για τη διάκριση σε συντηρητικούς και … φιλελεύθερους, προφανώς ακολουθεί το αμερικάνικο πρότυπο πολιτικών διαφοροποιήσεων. Σε τα μας τα πράγματα είναι διαφορετικά πλέον (τουλάχιστον έτσι βλέπω εγώ). Συντηρητικά και προοδευτικά άτομα υπάρχουν κατά το μάλλον ή ήττον σε όλες τις παρατάξεις (τουλάχιστον τις παρούσες κοινοβουλευτικές τις οποίες γνωρίζω και για τις οποίες μπορώ να μιλώ).

  14. Πολιτική -στο πνεύμα των ημερών- λοιπόν!

    Περίμενα περισσότερη επιχειρηματολογία από τον Μάνο (ie. να προσπαθεί να πείσει για τη θέση του), όχι απλώς να καταδικάζει τον από καιρό καταδικασμένο. Παρ’ όλα αυτά, όμως, και -ίσως- εξαιτίας αυτών έχω την αίσθηση ότι την Κυριακή η αναμονή του Μάνου θα έχει τέλος δυσάρεστο. Γρήγορα θα μάθουμε κι από μάντεις καλύτερα.

    Όσον αφορά το δεύτερο, να δηλώσω εξαρχής ότι, κατά τη γνώμη μου, δεν καλοβλέπω την είσοδο των θετικών επιστημών στο πεδίο των ανθρωπιστικών. Ενδιαφέρουσα η έρευνα με τα δύο χωριστά συμπεράσματα (η διαφοροποίηση ανάμεσα σε συντηρητικούς και φιλελεύθερους (α λα αμέρικα -απ’ ότι κατάλαβα). και η μεταφορά μέσω γονιδίων (σε ένα βαθμό) του μηχανισμού διαμόρφωσης πολιτικών θέσεων και της σχέσης αυτών με τις υπόλοιπες στάσεις και συμπεριφορές). Ενδιαφέρον το δεύτερο, αλλά μου φαίνεται ότι μάλλον υπερτονίζεται ο ρόλος της κληρονομικότητας, για την οποία δεν αναφέρεται, άλλωστε, κάποια σχετική απόδειξη. Τώρα, μη δω κανένα τίτλο στο in.gr «Γεννιόμαστε φιλελεύθεροι/συντηρητικοί»!🙂

    ΥΓ: Μήπως βρίσκεται διαθέσιμο σε κάποιον αυτό το βίντεο του Μάνου με τα Lego; Δεν το είχα δει τότε που προβλήθηκε και έκτοτε δεν μπορώ να το βρω πουθενά.

  15. @Just me..καλως τηνε κι ας αργησες. και ο ενικός μου αρέσει και να σε ευχαριστήσω οφείλω που με διαβάζεις και ολα τα σχετικά.
    Ναι, φαντάζομαι ότι εχουν λάβει υπόψη τους το αμερικανικό μοντέλο και η οποια αναγωγή στην Ελλάδα δεν λεει τίποτα.

  16. @ Ρόδι… Εμείς παιδί μου είναι είμαστε οπου φυσάει ο άνεμος. Ανεμοδούρες δηλαδή….εκτος από κάτι τύπους παλαιομοδίτες και αγκυλωμένους. Κι αυτους παντού τους βρίσκεις από την ακρα δεξιά ως την ακρα αριστερά.

    @Ασμοδαίος. Ο Μάνος εχει συγκεκριμένες αποψεις για πολλά θέματα. Συμφωνούμε , δεν συμφωνούμε ειναι από τους λίγους που δεν φοβάται τα λόγια του κι ας ξέρει ότι τον περιμένει το ψυγείο. Για την Κυριακή, πρέπει να αγωνιούμε ? Μάλλον όχι.
    Εγω θα ήθελα να δω την εισβολή των θεωρητικών επιστημων στις θετικές, οπως εχει αρχίσει να γινεται στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Χωρίς αυτόν τον συγκερασμό,ο ανθρωπος-επιστημονας και ο περιγυρος φυσικά θα παραμένει λειψός.
    Το βιντεάκι να απευθυνθείς μάλλον στον Αλλου ή στον Ινδικτο. Αυτοί ολο και κατι αλλιευουν
    χαιρετω, τα λεμε

  17. Για το πρώτο σκέλος δεν μου έκαναν εντύπωση οι απόψεις του Μάνου. Δεν λέει κάτι παράλογο. Μιλάει απλά και κατανοητά και εκφράζει έναν προβληματισμό λες και ήταν απλός Blogger. Τωρα για αυτά που λέει ο Indictos, εγώ ξέρω ότι συμβηκαν χρόνια πολλά μετά το πέρασμα του Μάνου από το ΠΕΧΩΔΕ (97-99 κάπου εκεί) και αφότου η εταιρεία του είχε περάσει στα χέρια της 3Ε. Η τελική επένδυση από όσο ξέρω κόλλησε λόγω μη έγκρίσεως των σχεδίωναπό τον Δήμο της Θεσσαλονίκης.
    Αυτά μου είπανε φίλοι αρχιτέκτονες στην Θεσσαλονίκη όταν ζουσα πάνω και αυτά σας λέω.
    Εγω θα δώσω και λίγο τροφή ακόμη για σκέψη με τις απόψεις μίας νομικού πάνω στο θέμα της Αρεοπαγείτου.
    Δειτε εδώ

    Στο δεύτερο σκέλος θα συμφωνήσω με το Ρόδι. Την είδηση την αλιευσα και γω από το in.gr και την είχα βάλει στην άκρη για μελλοντικό ποστ.
    Αλλά ποιος θα απαντήσει στο ερώτημα ποιος είναι συντηρητικός και ποιος φιλελεύθερος ή προοδευτικός αν θέλετε? Και γιατί αυτοι οι διαχωρισμοι θα πρέπει να ισχύουν μόνο στις κομματικες μας πεποιθήσεις?

  18. Πάντως, μετά τη συσχέτιση των δυο άρθρων, μπορούμε να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας και για τις λειτουργίες του εγκεφάλου και όχι μόνον της .. κτήτορος, ε;🙂

    Καλησπέρα

  19. @Philos Καλησπέρα. Για σενα εχει ιδιαιτερο ενδιαφερον το θέμα.Τα της Αλλατίνης δεν τα γνωρίζω και δεν παιρνω θέση. Τα των διαχωρισμών , νομίζω ότι παιζει ρόλο το περιβάλλον, η ανατροφή, οι προσλαμβάνουσες παραστασεις του καθενός.

    Sotiris K. Τί εννοεις για την κτητορα Σωτήρη μου ; Καλησπέρα, καλησπέρα
    Εχω μια ταση να συσχετιζω πράγματα.

  20. Άρα, τουλάχιστον δεν σε κατατάσσουμε στους .. συντηρητικούς!!!

    (Μεταξύ μας και ας το ξεκαθαρίσω. Αστειεύομαι. Έχω μεγάλη αντιπάθεια στις κάθε μορφής και είδους κατηγοριοποιήσεις. Έτσι, χαίρομαι τους συνομιλητές μου [και εν προκειμένω εσένα] για ό,τι κάτι φορά ανακαλύπτω σε αυτούς, ενώ προσπαθώ να κατανοήσω το λόγο τους με βάση τα επιχειρήματα που παραθέτουν, και όχι τη θέση στην οποία τους έχω κατατάξει. Είναι άλλο αν πολλές φορές, τις πιο πολλές φορές, η ..συνέπεια στις επιλογές και το λόγο τους, με βάζει στον πειρασμό της .. κατηγοριοποίησης.)

  21. Δεν ξέρω αν ευθύνεται ο Μάνος για την καταστροφή στο εργοστάσιο του Αλατίνι, αλλά αυτή ήταν τέτοιας έκτασης, που αν συνέβαινε στη Αθήνα θα είχαν σηκωθεί και οι πέτρες. Στα χαλαρά αντανακλαστικά της μπουγατσαδούπολης όλα φαίνονται φυσιολογικά. Ενδημεί μια ανατολίτικη μοιρολατρεία. Λέτε να οφείλεται και αυτή στους νευρώνες; Ή μήπως στην αυξημένη υγρασία που μπλοκάρει τα πάσης φύσεως ερεθίσματα; Εδώ που τα λέμε κι εγώ ακόμη, σεργιανώντας στα μπλογκ, αισθάνομαι βαριά κι ασήκωτη σε σχέση με τους συνομιλητές εξ Αθηνών και αλλού.
    Όσο σκέφτομαι τι έχει να γίνει με την υποθαλάσσια και πόσο δεν θα αντιδράσουμε τρομάζω.

  22. Για το πρώτο θέμα δεν έχω ακούσει την άποψη του Βουλγαράκη για να έχω πλήρη αποψη. Ο Στέφανος Μάνος φαίνεται ότι έχει δίκιο όμως αντί να αγωνίζεται για την σωτηρία του κτιρίου θα προτιμούσα να είχε αγωνισθεί για τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής που υποστήριξε ότι με την ιδιωτικοποίησή της πρέπει να απολυθούν οι περισσότεροι πάραυτα και να μην απασχοληθούν σε άλλους τομείς του δημοσίου. Μερικά πράγματα γίνονται συγκριτικά από μόνα τους. Επιλεκτική ευαισθησία;
    Το δευτερο θέμα μπορεί να είναι επιστημονικό αλλά αυτές οι έρευνες εμένα με ενοχλούν, μου θυμίζουν πειράματα μυαλών άλλων εποχών. Όσο για το γιατί δεν υπάρχουν σοσιαλιστές και αριστεροί στην έρευνα, αυτό οφείλεται μάλλον στο πειραγμένο και άρρωστο μυαλό των ερευνητών… 😉

  23. Ωχ,οχ, οχ, αναψαμε φωτιές βλέπω
    Η αλήθεια ειναι ότι το θέμα της Αλλατινης δεν το γνωρίζω, το ειπα και παραπάνω. Υπάρχουν, προφανώς, διαφορετικές απόψεις από ανθρώπους που έχουν καλύτερη από εμένα εικόνα. Αρα, εγω σιωπώ και πετώ το μπαλάκι @ στους ειδήμονες.
    @
    @Sotiris K. Εμένα Σωτήρη μου δεν μ αρέσουν οι ταμπελίτσες, αλλά νομίζω ότι το ίδιο πράγμα εννοούμε. Χαιρομαι που βρίσκεις καποια θέματα ενδιαφέροντα στο μπλογκ . Καλόν θα ήτο να μην με κατηγοριοποιήσεις ούτε θετικά ουτε αρνητικά. Κι αυτό γιατί κι εγω , σαν όλους τους θνητούς παραπαίω, κάνω λάθη, διορθώνομαι, ξανακυλάω και πάει λέγοντας.

    @Σκουπίτσα… Καλησπέρα. Εκανες κάτι με αυτό που ζήτησες ; Ισως μεσω της Βουλής.
    Για το θέμα μας, ο Μάνος είπε κάποια πράγματα τα οποία στέκουν. Δεν ξέρω τί μπορεί να εγινε τότε και ούτε είμαι σε θέση να επιρριψω ευθύνες στους…νευρώνες . Ο καθενας κρίνεται από το σύνολο της συμπεριφοράς του και ειδικότερα όταν ειναι πολιτικός ανταμοίβεται ή μαυρίζεται.
    Η Υγρασία ; Α, ναι, παίζει κι αυτό. Ομως η Θεσσαλονίκη Μ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ .

    @ Μελομανος… Ας κρίνει ο καθένας με τον τρόπο του κι ας καταλήξει σε συμπεράσματα.

    @Βασιλης.
    Ο επιθετικός προσδιορισμός επιλεκτική βασίλη μου ταιριάζει γάντι στους καιρούς μας. Τα πάντα γίνονται επιλεκτικά, οπως και οι πόλεμοι βεβαίως. Λογικό ,λοιπον, να ειναι επιλεκτικες και οι ευαισθησίες των πολιτικών. Αλλη απόψη εχουν για το διατηρητέο, αλλά για την Ολυμπιακη. Μη συγκρισιμα μεγέθη τα δυό τους.
    Το επιστημονικό το ανέβασα για να το δεσω με το πρωτο και δευτερον για να το απαξιώσουμε ομαδικά. Χα, χα, χα.

  24. @ Philos….Το κομμάτι της Τροβά πολύ καλό. Την ειδα στο μπλογκ σου και θα την μελετήσω γιατί μου φαινεται δυνατή δικηγορίνα. Για να δουμε

  25. @ philos Ψάξε το πράγμα παραπάνω. το ΄97-’99 απλά πουλήθηκε. Το θέμα είναι το πότε και πως ξεκίνησαν οι διαδικασίες και πώς.

    (το ότι ο Μάνος ήταν εκ των ιδιοκτητών του Αλλατίνη, είναι νομίζω γνωστό)

  26. Ριτσακι πιστευω πως ο εγκεφαλος του αριστερου θα αντιδρουσε βάζοντας τον να αρχιζει να σκαβει και αυτος να τελειωσουν μια ωρα νωριτερα! :)))))))))))))

  27. «Όσες ευχές απλόχερα
    οι άλλοι θα σου πούνε
    εγώ απλά σου εύχομαι
    αλήθεια να γενούνε»

    Φιλιά πολλά και πολύχρονη
    Ρίτσα Βανιλίτσα!

    Νεκταρίνι😉

  28. Χμμ, για το θέμα των διατηρητέων της Αεροπαγίτου είχα ξαναδιαβάσει. Το θέμα δεν είναι τι λέει ο Μάνος, ή ο κάθε Μάνος… Το θέμα είναι τι μπορούμε να κάνουμε πριν κάθε διατηρητέο μετατραπεί σε τράπεζα, πολυκατάστημα ή μπάζα…

    Όσον αφορά στο δεύτερο κομμάτι. Νομίζω ότι όταν μιλάμε για πολιτική εξουσία -και πολιτική προπαγάνδα- είναι λίγο δύσκολο να έχει εφαρμογή η μελέτη αυτή (μάλλον έχει να κάνει με απλούς πολίτες κι όχι πολιτικούς). Γιατί παρατηρείται μία σύγκλιση απόψεων στο κεντρικό κομμάτι -ίσως είναι εκείνο που είναι νεκρό… Δεν ξέρω, πάντως στην παρούσα φάση δυσκολεύομαι να βρω διαφορές μεταξύ τους. Βέβαια, δυσκολεύομαι να βρω και φιλελεύθερους…

    Καλημέρα!

  29. @ ΦΑΒα , οπως πάντα ευρηματική και απαστράπτουσα.

    @Thalassini. καλημέρα κοριτσι καλό.Ευχαριστω για τις ευχές σου .Μακάρι να γενουνε, που λεει ο ποιητής.

    @ Ινδικτος….Καλά, ενταξει, σιγά να μην εμενε τετοιο κοσμοιστορικό γεγονός μυστικό.Οσο για την ηλικια, αστα βραστα .Ευχαριστώ εκ βαθέων.

    @ Industrial Daisies…Ο απλός λαός ειναι παρατηρητής και κριτής των πάντων. Αυτή είναι η μονη εξουσία την οποία εχει , συν το δικαιωμα ψήφου καθε τετραετια. Αλλά και εκει, πολλές φορές εμφανίζεται επιλήσμων.
    Η μελέτη, κατα τη γνωμη μου ειναι για τα μπάζα ή εν παση περιπτώσει δεν ειναι για τους ελληνάρες που σκεπτονται και λειτουργούν πρωτοτυπώντας μονίμως!!!καλημερα , καλημερα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s