Αν σιωπούσαν αίφνης τα όργανα !


getattachment-3.jpg

Αλλιώς το είχα φανταστεί. Ηλπιζα μέχρι τελευταία στιγμή ότι η μεγάλη τραγωδία της Ηλείας θα ανέτρεπε τον ρου των προεκλογικών πραγμάτων και θα έδιδε στον πολιτικό και στον πολίτη τη δυνατότητα μιας άλλης, πολύ πιο κόσμιας προσέγγισης. Ηλπιζα δηλαδή ότι οι ηγεσίες των κομμάτων θα έπειθαν τους πανίσχυρους κομματικούς μηχανισμούς να χαμηλώσουν τους τόνους και εν ανάγκη να αποφύγουν ακόμη και τις προεκλογικές συγκεντρώσεις.

Μια τέτοια θαρραλέα πρωτοβουλία θα ήταν ύστατος χαιρετισμός προς τους νεκρούς και παράλληλα ένδειξη σεβασμού προς τους ψηφοφόρους που θα επέλεγαν ένα παρατεταμένο χειροκρόκτημα, αντί οποιασδήποτε εν θερμώ και υπό αλαλαγμούς πολιτικής ομιλίας.

Η «αυθόρμητη» προσέλευση του κόσμου, για την οποία εργάζονται νυχθημερόν εκατοντάδες κομματικά στελέχη και συνεργεία, διατίθενται τεράστια χρηματικά ποσά και πολλές φορές θεωρείται δείκτης ισχύος – υπεροχής των παρατάξεων, με διακτινίζει στο παρελθόν και μάλιστα σε παλαιομοδίτικες τακτικές. Τις αποκαλούσαμε «μάχη της εικόνας», «μαγεία των τηλεοπτικών τρικ». Σφάζονταν στην ποδιά των σκηνοθετών οι ηγεσίες των κομμάτων και ο κότινος περίμενε εκείνον τον σκηνοθέτη που θα «πολλαπλασίαζε» τον κόσμο των συγκεντρώσεων. Οι τηλεοπτικές εντυπώσεις αποτελούσαν χωριστό κεφάλαιο στα χαρτιά των συγκεντρωσιαρχών (υπάρχουν και αυτοί ως είδος) στα υπόγεια των μεγάλων κομμάτων και όλα κινούνταν σε επίπεδο ριάλιτι σόου. Το περίεργο είναι ότι τα ριάλιτι σόου μας ήλθαν ελαφρώς ετεροχρονισμένα.getimagedo.jpg

Φέτος, προς στιγμήν υπέθεσα ότι αυτό το κεφάλαιο είχε τελειώσει οριστικά, μαζί με τη μακρά μεταπολιτευτική περίοδο. Οι συγκεντρωσιάρχες θα είχαν στο μεταξύ προαχθεί, θα είχε επέλθει η ανάλογη κόπωση και όπως ο κόσμος βαριέται εύκολα τα ριάλιτι, θα είχε βαρεθεί και το στήσιμο της προεκλογικής εκστρατείας. Μεταξύ μας, πίστευα επίσης ότι η ωρίμανση του πολιτικού προσωπικού της χώρας θα είχε φτάσει σε τέτοιο ποιοτικό σημείο, ώστε να θεωρείται αυτονόητη η απομάκρυνση από την ντουντούκα, το πλαστικό και την αφισοκόλληση. Πίστευα όμως και κάτι ακόμη πολύ πιο ουσιαστικό: ότι ο πύρινος όλεθρος του Αυγούστου, η ανείπωτη αυτή καταστροφή, θα γινόταν η αρχή του νέου κεφαλαίου. Σε πείσμα, ωστόσο, των προσδοκιών μου -είναι άραγε προσδοκίες των πολλών ή των λίγων;- οι πολιτικοί ξανάπιασαν το νήμα κανονικά. Οι πολιτικές συγκεντρώσεις επέστρεψαν, ξανάκλεισαν οι δρόμοι στο κέντρο των πόλεων, στους τηλεοπτικούς μας δέκτες μια μερίδα του κόσμου άρχισε να μετράει ξανά μέχρι που φτάνει η τηλεοπτική κάμερα, θριαμβολογώντας για την επερχόμενη νίκη του «δικού του» πουλέν και οι γνωστοί-άγνωστοι υποψήφιοι σφυρηλατούν το ίματζ τους με τον συνήθη επιθετικό και πολλές φορές άκομψο τρόπο. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις, αλλά ποιος είπε ότι δεν χάνονται μέσα στο πολιτικό αλαλούμ;

Πολλοί διατείνονται ότι το μεσογειακό μας ταπεραμέντο -όπως θέλετε πείτε το- δεν επιτρέπει να σύρουμε σκουρόχρωμη γραμμή πάνω στην ιστορία των προεκλογικών εκστρατειών. Ομως, ειδικά φέτος το απαιτούσαν οι συνθήκες και στο κάτω κάτω ο κόσμος αλλάζει και μαζί του προφανώς αλλάζουμε κι εμείς. Από την εποχή του Σημίτη και μετά, η λιγότερη βαβούρα, η λιγότερη προεκλογική ηχορρύπανση έμοιαζε να είναι το ζητούμενο. Τι πήγε στραβά και επιστέφουμε συνεχώς στην πεπατημένη;

Δημοσιευθηκε στην Καθημερινή 13/9/2007

ριτς

gone-with-the-wind-poster-i10047368.jpeg

Το βρήκα στον Βηματοδότη , εν έτει 2000, την 9η Απριλίου, ημερα Κυριακή και εκλογές ! Και είναι για χοντρό γέλιο, εκ των υστέρων πάντα.Αραγε, θυμάται κανείς εκεινο το θρίλλερ ;

Αν έχετε ψηφίσει ήδη, με γεια σας με χαρά σας ­ από την άλλη εβδομάδα πάντως μοιράζουμε δελτάρια για δωρεάν διανομή οργάνων κοπής χειρών.

* Ούτε καν έξοδα συσκευασίας δεν θα καταβάλετε ­ θα χρεώσουμε τη Ρηγίλλης.

* Αν όμως δεν έχετε ακόμη ψηφίσει, αν είστε συνταξιούχος, περιμένετε λίγο ­ οι προσφορές συνεχίζονται.

* Αν έχετε παιδιά στη Β’ Λυκείου, πάλι να περιμένετε ­ μπορεί ως τις 19.00 να έχει καταργηθεί εντελώς το Λύκειο.

* Αν είστε άστεγος, κρατηθείτε λίγο: πρέπει να διευκρινίσει ο Καραμανλής αν υποσχέθηκε δυάρι ή τριάρι διαμέρισμα.

* Αν είστε επενδυτής, αργήσατε: έπρεπε να είχατε αγοράσει την Παρασκευή.

* Εκείνη η ροζ ρεφορμίστρια με τα μικροαστικά γυαλιά που μίλησε μετά την κατακόκκινη επαναστάτρια κομουνίστρια, ποια ήταν;

* Αφού δεν ήξερε να τραγουδά, γιατί τον κάλεσε για γκεστ σταρ ο Σπανουδάκης στη συναυλία του;

* Αν δεν μάθουν, εκεί στην Τουρκία, ότι στις κρίσιμες μυστικές ψηφοφορίες για Πρόεδρο Δημοκρατίας ενδείκνυνται τα έγχρωμα ψηφοδέλτια δεν θα γίνουν ποτέ ευρωπαϊκή χώρα.

* Αν αποφασίσατε τελικώς να ψηφίσετε «Βηματοδότη» ­ υπομονή για την άλλη φορά.

* Μετά την άρση του αναθέματος του Βενιζέλου, ο Χριστόδουλος θα ασχοληθεί και με την αποκατάσταση του Πλουμπίδη.

* Για την περίπτωση του Τρότσκι τα πράγματα είναι δυσκολότερα ­ πρέπει να συναινέσει και ο Αλέξιος της Ρωσίας.

* Και μην ξεχνάτε πως τούτη εδώ είναι η κρισιμότερη εκλογική αναμέτρηση ­ ως την επόμενη.

* Εγώ ήξερα ότι τα τριαντάφυλλα τα στέλνουν πάντοτε μονά αλλά για να στείλει ο Λαλιώτης οκτώ, σημαίνει ότι εκσυγχρονίστηκε και η γλώσσα των λουλουδιών.

* Από τη Λιβύη μας έστειλαν όλη αυτή τη λάσπη με τη βροχή διότι νόμιζαν πως ακόμη αναμετρούνται για την πρωθυπουργία Παπανδρέου – Μητσοτάκης.

* Αν κερδίσει η ΝΔ, υπάρχει η πρόταση η στήλη να ονομαστεί Χωρίς Ελπίδες.

* Αν κερδίσει το ΠαΣοΚ, ενδέχεται να ονομαστεί Οι ελπίδες πεθαίνουν τελευταίες.

* Υστατη ελπίδα: τα «οϊ οϊ μάνα μ’, οϊ οϊ μάνα μ’» που θα αρχίσουν να ακούγονται μετά τις 19.00 να έρχονται από τη σωστή πλευρά.

32 thoughts on “Αν σιωπούσαν αίφνης τα όργανα !

  1. Το άρθρο του Μάνου από κάτω ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ -κι ας διφωνώ καθέτως και οριζοντίως στα λοιπά μαζί του.

    Πολύ αισιόδοξη ήσουν, Ριτσα μου, σιγά μην ίδρωνε το αυτάκι τους. Αυτοί δεν αλλάζουν, που λέει κι η Αλέκα!

    last but not least, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!

  2. Γεννέθλια εδιάβασα και ήρθα κι απο δώθε. Ευχές μου οι κόκκοι της άμμου. Κύματα φιλιά και θάλασσες αγάπη. Γερή, τυχερή και ευτυχισμένη.
    Το γλυκό? που είναι το γλυκό. Δεν βλέπω τούρτα στα πέριξ. Πίσω στην νατασούλα για ένα κομμάτι. καλημέρα

  3. Ηρθα πρώτα για τα χρόνια πολλά, και για ευχές γλυκές μέσα από την καρδιά μου🙂

    Το ποστ θα το διαβασω μετα που θα ανοιξει το ματι… Ειναι πρωι ακόμα🙂

  4. Ευχαριστώ ολους και εναν εναν χωριστά για τις ευχές σας. Ευχαριστώ και το Νατασσακι που δραστηριοποιηθηκε παρ ότι ειναι πνιγμένο κι αυτο.

    @Onionfava Κοιτα οταν διαβάζεις μασουρα να ειναι εντελως ξυπνια γιατί θα σε εξετάσω μικρό μου. Ευχαριστώ για τις ευχές !

    @ Κροτάκι, καλημέεεεερα από Αθήνα. Μπα, κροτάκι μου, η ελπιδα ειναι γνωστό ότι πεθαίνει μετά τον άνθρωπο. Αρα, ασε με να ελπίζω. Πού ξέρεις ; Ναι, ο Μάνος λεει αλήθειες, αλλα αυτές οι αλήθειες δεν εχουν πεδίο εφαρμογής.

    @Βασιλική μου…ευχαριστώ. Δεν οφειλες να ξερεις τίποτα. Μακάρι ναναι και του χρόνου έτσι η παρέα.

    @Αγριοκέρασο…καλως τηνε Τί κάνεις καλο μου παιδί; Ευχαριστώ για τις ευχές και το γλυκό στη Νατάσσα γιατί εχω μπλεξει με τα προεκλογικά, εξ ου και το κομμάτι

  5. @Elena 72 Καλως ήρθες κι από δω. Δεν εχει σημασια. τα εκτός θεματος ειναι τα καλυτερα. Ευπροσδεκτη οποτε εσυ θελεις και νομιζεις
    Ευχαριστώ για τις ευχές σου συνφρουτο καλό!

  6. Για το πρώτο σκέλος του ποστ,

    «πρώτα φεύγει η ψυχή από τον άνθρωπο και μετά το χούι» πόσο μάλλον όταν αντί για την λέξη άνθρωπος βάλουμε την λέξη πολιτικός.

    Το δεύτερο μέρος θα το αφήσω ασχολίαστο σε ένδειξη διαμαρτυρίας. (τι κολπάκι είναι αυτό και τα ανεβάζεις δύο δύο;)
    Εγώ με τόσες λέξεις 15 ποστ θα είχα ανεβάσει.
    😆

  7. Ρίτσα μου, δεν ήσουν η μόνη ποο το έλπιζες, αλλά ως λέει κι ο λαός «ο λύκος κι αν εγέρασε…»!

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑΑΑΑΑ ! Όπως τα θες!😉

  8. @ Krot ευχαριστω για τις ευχές. Τις παρέλειψα στο προηγουμενο σχολιο. Συγγνωμη.

    @ Ρενάτακι… Σωστά για το λυκο και για τα προβατα και το μαντρί μαζί. Αλλά αυτοί είμαστε. πώς τοχε πει ο Σημίτης παλιά ; Αυτή ειναι η Ελλάδα, δεν θυμαμαι πώς το ειχε διατυπωσει.
    Ευχαριστώ για τις ευχές. Το γλυκάκι από τη Νατασσα που με εχει αναλαβει γενικώς

    @ Ινδικτος… Αμα δεν το πεις, θα σκέψεις. Ναι, το χουι δεν φευγει το αφιλότιμο. Κι εγω εχω κατι χουγια που να σου τα λεω.
    Γιατί, κουράζεσαι να διαβάζεις ; Το βρήκα , το αλλιευσα , νόμιζα ότι δενει το συκαλάκι και το ανεβασα. Μπρε, σου δινω ερεθίσματα να σχολιαζεις με το γνωστό σου χιουμορ.
    Καλημερα

  9. @Ινδικτος….ηθελα να γραψω, αμα δεν το πεις, θα σκάσεις. Αλλά γραφω τοσο γρηγορα και ανάμεσα σε τοσα άλλα που ταχει φτυσει το γραφικό μου συστημα ( δηλαδή τα δαχτυλα μου τα κερένια) ! Σορι.

  10. Κάτι τις πήρε κι εμέ το μάτι μου και είπα να περάσω να πω τις ευχές μου ..
    Χαρούμενη να είσαι και ευτυχισμένη.
    Με πάντα όμορφες σκέψεις και δημιουργικές δράσεις.

    Χρόνια σου Πολλά!

  11. @ Σωτηρη χιλια ευχαριστω για τις ευχές σου. Σου εχω γραψει κατι στο δικό σου. Ελπίζω να ειναι ακρως μελαγχολικό και συναισθηματικό ,μιας και ειναι αυτή η διάθεση μου ολο τουτο τον καιρό

    @ Ινδικτος… καλά, μωρε, αν ειναι να χαλάω την πιατσα. Αλλα ειναι χουι κι αυτό. Βιβλιο; Α, ναι, σκεπτομαι να κανω βιβλιο τα Προσωπα των τελευταίων 16 χρονων ( εννοω τα πιο ενδιαφεροντα ) και να σας τα μοιρασω να με θυμαστε, όταν θα….

  12. Τις πιο όμορφες μέρες μας δεν τις έχουμε ζήσει ακόμα..
    λέει ο Χικμέτ Ωστόσο, βρίσκω αξιοθαύμαστο, στην σελίδα σας, τον λόγο τα ποιήματα και τους πίνακες που παραθέτεται. Να είστε καλά

  13. thwmais…καλώς ορισες στο τσαρδί μου. Ναι, ας ελπισουμε ναχει δικιο ο Χικμετ, από τους αγαπημένους μου μαζί με τον Χαλιλ Γκιμπράν και τον Αδωνι. ( ανατολιτικη ποιηση και λογοτεχνία ).
    Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και να περνάς από δω με το θάρρος του ενικου, αν ειναι δυνατόν. Ο πληθυντικός με τρομάζει γιατί προδίδει την ηλικία μου κι εχω και γενέθλια, οποτε καταλαβαίνεις…

  14. Πραγματικά, φαντάζεσαι την ντροπή να έρθει κάποιος συγγενής ή φίλος και να σου πει ότι θα πάει σε προεκλογική συγκέντρωση;

    Εν έτει 2007;

    Μα πώς σκέφτονται αυτοί που πάνε;

  15. Κι όμως, Μπαμπάκη. Εγώ τσακώθηκα με τη μάνα μου – τι πρωτότυπο- όταν μου ζήτησε να την πάω σε μαι συγκέντρωση ενός υποψηφίου! 😳
    Κολλημένα μυαλάά! 🙄

    Ρίτσα, συγγνώμη για το τσατ!

  16. κι’ εγώ ήλπιζα.
    κι’ εγώ απογοητεύομαι.

    σήμερα όμως :

    «κάποια γιορτάζει»
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
    και καλά
    και χαρούμενα.

    και δεν είναι τα λινκς που «κερδίζονται»
    τα μυαλά είναι
    και τα συναισθήματα.

    και εμένα με έχεις κερδίσει.

    σε φιλώ.

  17. @ Ρενατα μου, αν θες να κανεις τσατ εμενα δεν με πειράζει καθόλου. Εχω τόσο πηξιμο που αναρωτιέμαι πώς υπάρχω. Ναι, η μανούλα θέλει να πάρει λιγη μυρουδιά έτσι ; Οχι, μωρέ, ας μην τη μαλώσουμε γιατί ξέρεις, έτσι μεγάλωσαν , πώς να τους πείσεις για κάτι άλλο ;

    @ Μπαμπάκη… εδω που τα λέμε δεν εχω ακουσει κανεναν από το περιβάλλον μου να πει κάτι τετοιο. Πολλοί ομως ειχαν παει στη συγκεντρωση στο συνταγμα με τα μαυρα ρουχα κλπ… Δεν ξέρω, σαφώς υπάρχει μια τεραστια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο ενα και στο άλλο. Αλλά οι παρέες μου δεν αποτελούν κριτήριο, δυστυχώς.
    Καλημερα ολη μερα

  18. για το πρωτο σκελος μια παρατηρηση:
    δυστυχως «ανεπιτρεπτος» ρομαντισμος για τα ελληνικα κομματα και το 2007.
    και φυσικα και εγω σου ευχομαι, σε πεισμα της πρωτης προτασης, να παραμενεις ρομαντικη και «χρονια πολλα» 🙂

  19. Και μετά έλεγες εμένα ότι γερνάω που είχαν ντουντούκες και μουσικές στα περίπτερά τους.
    Πόσο επίκαιρο το κομμάτι από το βήμα. Άντε και καλό μας βόλι.

  20. Τι πήγε στραβά και επιστρέφουμε συνεχώς στην πεπατημένη;

    «― Φταίει το ζαβό το ριζικό μας!
    ― Φταίει ο Θεός που μας μισεί!
    ― Φταίει το κεφάλι το κακό μας!
    ― Φταίει πρώτ’ απ’ όλα το κρασί!
    Ποιος φταίει; ποιος φταίει; Kανένα στόμα
    δεν τό βρε και δεν τό πε ακόμα.
    ………………………………………………………………
    Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα,
    προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!»

    Κοινότοπο, ίσως!. Παλιωμένο ίσως. Επίκαιρο στην ξεπερασμένη κοινοτοπία του ίσως!

    Χρόνια σου πολλά, λοιπόν, αφού οι προλαλήσαντες με πληροφόρησαν ότι γιορτάζεις. Ό,τι επιθυμείς για σένα και αστείρευτη η πένα σου για μας!

  21. Just me… καλησπέρα και ευχαριστώ για τις ευχές.
    Ωραίος στίχος. Και σχεδόν αληθινός. Ο καθένας μπορεί να δει τον εαυτό του, το διπλανό του, τον κοσμο στην τηλεόραση. Ολοι περιμένουμε θαρρεις ενα θαύμα, αλλα τα θαύματα παραμένουν στη σφαίρα της επιθυμητής φαντασίας.
    Εξ ου και η πεπατημένη.
    ευχαριστω

  22. # Παυλος…. καλά ε, δεν σου λεω τίποτα. τα πηρα κρανιοεγκεφαλικώς με το που ειδα τις ντουντουκες και τις σημαίες. Ειπα, ελεος. Εχεις δικιο Παυλο μου.

  23. Χρόνια πολλά (με ενημέρωσε από πολύ νωρίς η αδερφή μου…σε σκέφτεται πολυ). Ότι επιθυμείς…και η ευχή μου :
    ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΓΙΑ (με την καλή έννοια, γιατί κάποιοι το παίρνουν στραβά από άποψη γήρατος…) !

  24. Πω – πω! Η ασχέτογλου! Χαμπάρι δεν πήρα, όλη μέρα στις εκλογικές λαλακίες! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΓΙΑΒΡΙ ΜΟΥ ΚΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ!!!
    ΚΙ Ο,ΤΙ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΠΑΘΕΙΣ! Φιλάκια, φιλάκια, φιλάκια!!!

  25. @Manos S Ευχαριστώ πεπονι μου. Το ξέρω ότι με νοιαζεται η αδελφή σου, οπως και εγω.
    Θαθελα πολυ να γινω γιαγιά, ταχουμε πει αυτά/

    @Koptoraptou Καλα μωρό μου δεν εγινε και τίποτα. Να το παθω ,που να παρει, να το πάθω
    ευχαριστώ φιλια και την αγαπη μου

Σχολιάστε

