Aν μου άρεσε, λέει….


pic-6.jpg

έργο της ζωγράφου Μαριλένας Ζολώτα

Το κείμενο που ακολουθεί, φαντάζομαι ότι το ‘χετε διαβάσει. Αλλά επειδή μου άρεσε πολύ, είπα να το αναρτήσω, για να αποφύγω κάτι αυστηρό, κάτι άσχετο ή κάτι πολύ συναισθηματικό. Ε, πώς να το κάνουμε, είμαι κι εγώ επηρεασμένη κάπως και συν τοις άλλοις από προχθές είμαι και λίγο, τόσο δα μεγαλύτερη. Και με βαραίνειειεει, πώς με βαραίνει.

Εδώ Ράδιο «Ε»

 

Ποιους να σταυρώσω

 

Με τον ΑΝΔΡΕΑ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ

 

ΕΙΝΑΙ ερώτημα αυτό, μωρό μου; Εμένα, επειδή σου ‘χω αδυναμία και χατίρι δεν σου χαλάω, με σταυρώνεις απ’ το πρωί μέχρι το βράδυ. Κι άλλους να σταυρώσεις θέλεις;

 

ΝΑ σου ψιθυρίσω δυο φωνηεντάκια, γιατί τα ‘χω πάρει στην κράνα: Αφήσανε να καεί η μισή Ελλάδα, μην ψηφίσεις πάλι κανέναν γκάου αχρηστοανεύθυνο και καεί κι η άλλη μισή.

 

ΟΧΙ μπουζουξούδες, λουλουδούδες, τηλεπαρουσιάστριες, μοντέλα, ξανθιές χαζοβιόλες, ποδοσφαιριστές που δεν ξέρουν πού πάει η μπάλα. Οχι δημοσιογράφους Β’ Εθνικής, αποτυχημένους ηθοποιούς κάθε λογής. Οχι καθυστερημένα και βουτυρόπαιδα από τζάκια. Καιγόμαστε, το καταλαβαίνεις; Εσύ θα ψηφίσεις μες στο καλοκαίρι τζάκια;images-34.jpg

 

 

ΟΧΙ στις ρέπλικες του Γκόρτσου και του Μαυρογιαλούρου, ξου-ξου-ξου (!) στους γιάπηδες πιτσιρικάδες που γυαλίζει το ματάκι τους για εξουσία, φούμο σε όλα τα λαμόγια και τους καμπόσους και τους σούπα-μούπες του παρελθόντος. Κάτω οι γραβατοφόροι δικηγορίσκοι της συμφοράς, με το δήθεν περισπούδαστο σοβαροφανές υφάκι· μακριά από κουράδες, ανέραστους και κρυόκωλους εσύ, αγάπη μου! Μαύρο στους λάιφ στάιλ, στους κωλοπετσωμένους και στους σκατόψυχους που ορέγονται να καβαλήσουν στο σβέρκο μας. ΨΗΦΙΣΕ έναν καθηγητή, μια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου, κάποιο στέλεχος επιχειρήσεων, έναν πρώην ευρωβουλευτή. Οχι αγράμματους, γιατί θα κάνουν τη χώρα σαν τα μούτρα τους αυτοί. Βάλε σταυρό σ’ έναν-μία γνωστό-ή από τη γενιά του 114, του Πολυτεχνείου, της μεταπολίτευσης, σε κάποιον πιτσιρικά απ’ το κίνημα των καταλήψεων, που ‘ναι σχετικοί κι έχουν δοκιμαστεί. Να μην ντρέπεσαι, λουλούδι μου, μ’ αυτόν-ή που σε εκπροσωπεί.

 

ΨΑΞΕ να βρεις κάποιον-α που ‘χει γράψει βιβλία. Ιστορία, οικονομία, πολιτική, λογοτεχνία. Κάποιον-α που έχει άποψη και αρθρογραφεί. Εκατοντάδες (και γαμώ τούς) άσχετους-ες έχουνε βάλει για να συμπληρώσουν τα ψηφοδέλτια αυτοί. Μη μασάς με όσους έχουν στα media προβολή. Αλλο είναι να ρίξεις την ξανθιά στο κρεβατάκι κι άλλο, παιδαρά μου, να σου αρπάξει -η ακατοίκητη!- το ψηφάκι. Αν είναι να μας διοικήσει αυτή, πες το μου να ζητήσω

 

ma6718753abcr1.jpg

 

 

πολιτικό άσυλο στην Αλβανία· στη φίλη χώρα τη γειτονική. ΨΑΞΕ αν έχει δουλέψει και πού, αν έχει καταφέρει κάτι στη ζωή του-της πριν τον-την ψηφίσεις. Ρώτα: «Πόσα ένσημα έχεις;» Είναι ντροπή, μωρό μου, με τη δική σου ψήφο να στέλνουμε ανεπάγγελτους (γαμώ τούς) άσχετους και αχρείαστους στη Βουλή. Αποτελούν για όλους μας ασύμμετρη απειλή. Δεν είναι απλά φελοί· κακιστοκρατία κι όχι δημοκρατία θα ‘χουμε αν εκλεγούν αυτοί.

 

 

 

 

 

  • ΨΗΦΙΣΕ έναν ταραξία! Με την καλή και την κακή έννοια του νόμου. Κάποια που δεν βολεύεται, δεν συμβιβάζεται, δεν ελέγχεται. Κάποιους παλιούς που έχουν ιστορία, αγώνες και εμπειρία και κάποιους νέους-ες που δίνουν στο μέλλον ελπίδα και αισιοδοξία. Να ‘ναι κουλτουριάρης-κουλτουριάρα, να ‘χει επισκεφθεί και δυο μουσεία. Βάλε σταυρό σε κάποιον-α που είναι ικανοί, άξιοι, επαρκείς. Για να μη μας διοικούν αποτυχημένοι, καταφερτζήδες και ανεπαρκείς. ΜΗΝ πιαστείς κορόιδο, μωρό μου. Ψάξ’ την πριν ψηφίσεις. Μάθε ποιος είναι τι. Κόψε φάτσες και βγάλε συμπέρασμα… Δημοσιεύθηκε στην Ε στις 12/9/2007
  • ΜΑΥΡΟ ΣΤΟΝ ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΟ

 

 

(Μνήμες και αναλώσιμα από όλες τις μεταπολεμικές εκλογές 1946-2004)

 

Τιμή: 35,00GreekBooks: 31,50 €
Συγγραφέας: ΒιογραφικόΤΣΟΥΚΑΤΟΣ ΟΘΩΝ
Εκδόσεις: ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ

 

 

 

 

 

Περιγραφή: Στο βιβλίο αυτό καταγράφονται όλες οι βουλευτικές εκλογές που έγιναν στην Ελλάδα μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο – με τρόπο απλό, εύληπτο και κυρίως χρηστικό. Πιο συγκεκριμένα, δίνονται τα «στοιχεία ταυτότητας» της κάθε εκλογικής αναμέτρησης, κάποιες βασικές πληροφορίες για πρόσωπα και πράγματα και, κυρίως, ένα κατά κανόνα πρωτογενές εικονογραφικό υλικό, που μπορεί να μεταφέρει άμεσα τον αναγνώστη, σαν μηχανή χρόνου, σε άλλες εποχές της πρόσφατης πολιτικής μας ιστορίας. Στο υλικό αυτό περιλαμβάνονται φωτογραφίες, πρωτοσέλιδα εφημερίδων και περιοδικών, προεκλογικό υλικό κομμάτων, ψηφοδέλτια, έγγραφα, γελοιογραφίες και άλλα ντοκουμέντα.
Πιστεύουμε ότι αυτό το βιβλίο θα βοηθήσει τους παλαιότερους να βάλουν σε μια τάξη τις μνήμες τους και να θυμηθούν γεγονότα και καταστάσεις, που κάποτε ήταν στο επίκεντρο του γενικού ενδιαφέροντος. Παράλληλα, θα συμβάλει στο να πληροφορηθούν οι νεότεροι, με συστηματικό, ευσύνοπτο αλλά και γλαφυρό τρόπο, σημαντικά πολιτικά συμβάντα, για τα οποία «κάτι έχουν ακούσει» από τους γονείς τους και τα γνωρίζουν «μέσες άκρες». Θα παρακολουθήσουν π.χ. όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις από το 1946 μέχρι και σήμερα, θα «συστηθούν» με τους πρωταγωνιστές τους, θα βιώσουν τη γέννηση και τον θάνατο κομμάτων που χάραξαν ιστορία και θα κατανοήσουν -ίσως- τις συνθήκες που εξέθρεψαν τα πάθη, τις ελπίδες αλλά και τις απογοητεύσεις της προηγούμενης γενιάς.

 

 

 

 

 

 

23 comments

  1. Καλησπέρα Ρίτσα-Βανιλίτσα μου,

    Το κείμενο του Ρουμελιώτη το διάβασα κι εγώ πριν – και αν οι μισοί κάναμε αυτά που λέει, η βουλή θα γέμιζε νέους ανθρώπους…αλλά που….

    Το βιβλίο θα το δω αργότερα – να λασκάρω λίγο 😉

    Και σιγά να μην σε βαραίνει – να βάλω τις φωνές, πάλι;;; 🙂

  2. ΠΟΥΛΑΚΙ ΚΑΛΟ καλησπέρα. Πώς εισαι; Μάλλον καλά, αν και πιεσμένη. Να κοιτάξεις να κοιμηθείς καλά αποψε και αυριο.
    την αγαπη μου

  3. Μπα, καλουτσικα ειμαι, απλώς εξουθενωμένη από την ανοργανωσία, τη διχογνωμία και το μετέωρο βήμα της πολιτικής.
    Καλε, τα πηρες τα περιοδικα ή θα τους σκοτωσω τους τυπους ;

  4. thalasini Καλημερα, καλημερα. Αν ήταν και κανα καλό δαχτυλίδι , τί ωραία που θα περνούσαμε. Αλλά η προσδοκία δεν ειναι σπουδαία.
    Πάντως , τα πάντα παιζονται και η βραδιά αναμένεται καυτή και υγρή!

  5. Αυτά ακριβώς έχω στο μυαλό μου όλες αυτές τις ημέρες.
    ΨΗΦΙΣΕ έναν καθηγητή, μια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου, κάποιο στέλεχος επιχειρήσεων, έναν πρώην ευρωβουλευτή. Οχι αγράμματους, γιατί θα κάνουν τη χώρα σαν τα μούτρα τους αυτοί
    Κι εγώ σε τέτοιου είδους ανθρώπους προσανατολίζομαι (όπως ανέφερα και πρόσφατα chez-moi). Αλλά και νέους, νέους, νέους, να υπάρχει η ισορροπία μεταξύ εμπειρίας και οραματισμού, ωριμότητας και ανανέωσης. Όχι στα σούργελα και στις γελοιότητες, θα είναι οι εκπρόσωποί μας, έλεος, μη!!!
    Συμφωνώ και με το τελευταίο σου σχόλιο, πολύ όμως! Καλημέρα σου!

  6. @ΡΟΔΙ μου, ενα σφιξιματάκι το έχω. Δεν ξέρω αν θα καταφέρουμε να αποφύγουμε τις παγίδες της αναγνωρισιμότητας. Δυστυχώς αυτοί που θέλουμε δεν ειναι ιδιαίτερα γνωστοί και νομίζω ότι θα διολισθαίνουμε συνεχώς εκει απ οπου θέλουμε να ξεφύγουμε.
    Συμφωνείς με το ότι μεγαλώσαμε και ειμαστε κάπως ή με κάτι αλλο ;

  7. Σωστά τα λέει ο Ρουμελιώτης. Άξιους ανθρώπους κι όχι ανεπάγγελτους που επιβιώνουν εις βάρος μας! Καλημέρα 🙂

    Διόρθωσε το λινκ, γιατί δε βγάζει πουθενά!

  8. Ρενατα, μου, καλημέρα. Εχω κάνει καπου λάθος ; να το δω. συγγνώμη.
    Καλημερα, καλο βόλι που λεει ο θυμοσοφος λαός

    laxanaki / Ε, καλά, δεν τα διαβάζουμε όλα. Νομίζω ότι ειναι ωραιο κείμενο.
    Καλημερα , καλημερα

  9. Συμφωνώ ότι όσο μεγαλώνω κι όσο βλέπω, μαθαίνω κι άλλα και διαμορφώνομαι διαφορετικά. Αλλάζει η οπτική μου, κι αυτό είναι καλό, το κακό όμως είναι ότι χάνω τον παλμό του «κοινού» και οι εξελίξεις και οι επιλογές των πολλών σε πολλά επίπεδα, δε σταματούν να με εκπλήσσουν δυσάρεστα…

  10. Ρόδι…ναι,νομίζω ότι το κλειδί της πρότασης σου ειναι η λέξη «»δυσαρεστα»». Οσο μεγαλώνουμε και αποστασιοποιούμαστε από τη νεανικότητα και ο,τι αυτή κουβαλάει πάνω της, τόσο γινόμαστε αρχηγίσκοι του εγώ μας, χάνοντας τον παλμό του «κοινού»,οπως λες. Αλλά νομίζω από τη στιγμή που το συνειδητοποιούμε, υπάρχουν περιθώρια να επανακάμπουμε.

  11. Ρόδι…. Φυσικά περι αυτού προκειται. . Απλώς , το πάω σε ένα άλλο επίπεδο που αφορά τον τρόπο που δυιλίζουμε τα του ¨κοινού»

  12. Το κείμενο υπέροχο, έχω κάποιον στο μυαλό μου, θα το τυπώσω να του το πάω! Αχ βρε Ριτσα μου, μας νιώθω μειοψηφια ρε γαμότο, όλους που φωναζουμε… τι να πω… Σαν το μυρμηγκι που προσπαθει να πατησει τον ελεφαντα. Τουλαχιστον ας του μπει στο ρουθουνι, κατι θα ειναι και αυτο ε?

    Στο καινουριο ποστ δεν ανοιγουν τα σχολια, στην τσουλα ιστορια εννοω

  13. @Φαβα μου, το ρουθούνι μωρό μου. Αυτό ειναι. να τους γαργαλάει και να μην μπορούν όύτε να φταρνιστούν. Χα, Χα, Χα…

    @Νατασσακι, τί εκανα πάλι ; ολο κουμπια πατώ.

Σχολιάστε

