Η Ηθική του Περιβάλλοντος /I hate Mondays


bbbb.jpg

Συμμετέχω στη διαδικτυακή εκστρατεία για το περιβάλλον Blogactionday


Η Γη έχει αναρρώσει μετά από πολλούς πυρετούς και δεν υπάρχουν λόγοι να πιστεύουμε ότι τα όσα κάνουμε θα καταστρέψουν τη Γαία. Αν όμως συνεχίσουμε τις συνηθισμένες επιχειρηματικές δραστηριότητεςς , το είδος μας δεν θα ξαναζήσει ποτέ πάλι στον πλούσιο και καταπράσινο κόσμο που υπήρχε πριν από εκατο χρόνια. Αυτό που κυρίως κινδυνεύει είναι ο πολιτισμός. ( Μικρό απόσπασμα από το βιβλιο του James Lovelock Η εκδίκηση της γαίας )

της Ρίτσας Μασούρα

Τους τελευταίους μήνες, ο καθημερινός άνθρωπος αισθάνεται πελαγωμένος. Νοιώθει ένοχος, δακτυλοδεικτούμενος. Με τις πράξεις ή τις παραλείψεις του, λένε, έχει οδηγήσει τον πλανήτη σε κατάσταση πνευμονικού οιδήματος, λίγο πριν από το τραγικό «τετέλεσται». Τον βομβαρδίζουν ανηλεώς διάσημοι επιστήμονες με θλιβερές ανακοινώσεις, τον μαστιγώνουν αλύπητα δεκάδες μη κυβερνητικές οργανώσεις, μαζί τους ο ΟΗΕ με την προχθεσινή έκθεση – καταπέλτη («Ο Άνθρωπος ευθύνεται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου») και μόλις πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που ανακοίνωσε τη νέα στρατηγική της για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα. Μπα, αναρωτιέται ο συγχυσμένος πολίτης, αφυπνίστηκε η Ε. Ε.; Μα αυτήν ως χθες την επέκρινα για ολιγωρία, για διγλωσσία, για έλλειψη φαντασίας, για ύποπτη συνεργασία με μεγάλες πολυεθνικές. Την αποκαλούσα αρπακτικό, κλειστό καπιταλιστικό κλαμπ που προτάσσει το αγγλοσαξονικό μοντέλο εργασίας, προκειμένου να γεμίσουν οι τσέπες των μεγαλοβιομηχάνων με ζεστό χρήμα. Τι συνέβη τώρα και βγαίνει από τη χειμερία νάρκη της; Μήπως όντως βρίσκομαι στο χείλος της καταστροφής; Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει αν όντως βρισκόμαστε κοντά στον αφανισμό του πολιτισμού μας. Θα ήταν λάθος να πάρουμε θέση χάριν εντυπωσιασμού και επίδειξης γνώσεων. Άλλωστε, όλοι γνωρίζουμε λίγο από τις συζητήσεις μεταξύ των «φίλων» και των «εχθρών» του πλανήτη. Αν ακούσουμε τους δεύτερους, θα επαναπαυθούμε στις δάφνες μας. Αν παρασυρθούμε, όμως, από τους πρώτους, τότε ας βάλουμε από τώρα ταφόπετρα, να τελειώνουμε .Αλλά, μήπως εμείς οι ίδιοι δεν είμαστε που υπερβάλλαμε σε ζήλο, προσπαθώντας να καταστρέψουμε άκομψα ό, τι απλόχερα μας προσέφερε η Φύση; Εμείς δεν αναπτύξαμε τον ατομισμό και τον ευδαιμονισμό μας στο μάξιμουμ, ειδικότερα μετά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, φροντίζοντας προηγουμένως να κρύψουμε στο σκονισμένο ντουλάπι το παλιό ζύγι; Το παιγνίδι του άκρατου καταναλωτισμού δεν παίξαμε ωραία; Σήμερα, δρέπουμε απλώς τους καρπούς των ανδραγαθημάτων μας. Αλλά η γκρίνια ενίοτε αποδεικνύεται δημιουργική. Γι’ αυτό θα πρέπει να παρακολουθήσουμε με προσοχή την έντονη κινητικότητα που παρατηρείται στο ευρύτερο κενό, περιλαμβανομένης και της επιχειρηματικής κοινότητας. Ένα νέο πλαίσιο συναίνεσης καλλιεργείται που απαιτεί δράση. Θα υπάρξει κόστος, βεβαίως, οι επιχειρήσεις θα χρειαστεί να αλλάξουν νοοτροπία, θα γίνουν ανακατατάξεις μακριά από ξεπερασμένες ιδεολογίες, κι εμείς ίσως χρειαστεί να απεμπολήσουμε την υπέροχη βολή μας, αναζητώντας άλλες συνισταμένες ευζωίας. Ο εκκεντρικός γκουρού της οικολογίας Τζέιμς Λάβλοκ διατείνεται ότι ο άνθρωπος βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση με τη Γαία. Για να επιβιώσουμε, πρέπει να συνάψουμε ειρήνη μαζί της όσο είμαστε ακόμη ισχυροί να διαπραγματευτούμε και όχι αργότερα, όντας ένα ηττημένο και καταρρακωμένο πλήθος. Είναι στο χέρι των σημερινών δημοκρατιών με τα θορυβώδη ΜΜΕ και λόμπι να αποτρέψουν την επίθεση της Γαίας. Ο Λάβλοκ ανήκει προφανώς στους απαισιόδοξους. Το γεγονός, όμως, ότι η παγκόσμια συζήτηση για το φαινόμενο του θερμοκηπίου λαμβάνει καθημερινά μεγαλύτερες διαστάσεις σημαίνει ότι η ώρα για την επανάσταση των αξιών έχει πλέον φτάσει. Αν τώρα σαν σύγχρονοι Λούθερ Κίνγκ ενσωματώσουμε σ’ αυτήν και την ηθική του περιβάλλοντος, κέρδος θα ’χουμε, όπως κέρδος έχουμε κάθε φορά που μιλάμε για την ηθική της εργασίας, την ηθική των επιχειρήσεων ή της αειφόρου ανάπτυξης.

Δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή
This entry was posted in Χωρίς κατηγορία. Bookmark the permalink.

32 thoughts on “Η Ηθική του Περιβάλλοντος /I hate Mondays

  1. Δεν ξέρω αν ο Lovelock είναι απαισιόδοξος για το μέλλον του πλανήτη η γιά το μέλλον της ανθρωπότητας .
    Στο βιβλίο του ΓΑΙΑ το οποίο παρουσιάζει την Θεωρία της Γαίας, που μαζί με την Μαργκούλις είχαν αναπτύξει, θεωρούσε ότι ο πλανήτης Γη λειτουργώντας σαν ένας τεράστιος ζωντανός οργανισμός μπορεί και «επιβιώνει» χάριν της αυτορύθμισης που η ίδια κάνει αποβάλλοντας αυτό που την ενοχλεί και την καταστρέφει.
    Κατά συνέπεια η Γη γιά να συνεχίσει να υπάρχει θα πρέπει να αποβάλει το καρκίνωμα που ονομάζεται Άνθρωπος, το οποίο πολλαπλασιάζεται ανεξέλεγκτα καταστρέφει τους πνεύμονες της, τους πόρους της και τις πηγές της.
    Δεν ξέρω πόσο έχει προχωρήσει ο Lovelock την θεωρεία του στα σχεδόν τριάντα χρόνια που έχουν περάσει από τότε που έγραψε το βιβλίο (και στα 15 που το διάβασα) και άν τα νέα δεδομένα τον έκαναν πιό απαισιόδοξο όχι για τον άνθρωπο αλλά για τον πλανήτη ολόκληρο.

  2. @ Ινδικτος Δεν μου είπες ομως αν σου άρεσε το κειμενο μου Ηθική του Περιβάλλοντος. Στάθηκες μονο στη μικρή εισαγωγή από την Εκδικηση της Γαίας.

  3. @ Indictos * Lovelock, James (2006). The Revenge of Gaia: Why the Earth Is Fighting Back – and How We Can Still Save Humanity. Santa Barbara ,California
    Το βιβλίο στο οποίο αναφέρθηκα δεν ειναι το πρώτο του, για το οποίον εσύ μιλάς, αλλά το τελευταίο του -2006, με τον τίτλο «Η εκδίκηση της Γαίας»
    προφανώς αναφέρεσαι σε αυτό :

    Lovelock, James [1979] (2000). Gaia: A New Look at Life on Earth,

  4. Ναι σε αυτό αναφέρομαι και το νόημα του σχολίου μου είναι το ότι δεν ξέρω αν ανάμεσα στα δύο βιβλία (και σε 28 χρόνια) αν ο Λόβλοκ άλλαξε την θεώρηση του (γιατί απλά δεν το έχω διαβάσει) και αν είναι πιό απαισιόδοξος.

    Η θέση μου είναι σταθερή ότι η καταστροφή του περιβάλλοντος έχει να κάνει αποκλειστικά με το πάθος του ανθρώπου για το κέρδος. Τα ΜΜΕ δεν πρόκειται ποτέ να αναλάβουν τον ρόλο που λές γιατί απλά ζουν από την υπερκατανάλωση.
    Ώς προς την ατομική ευθύνη του καθενός τα έχουμε ξαναπεί και δεν νομίζω ότι έχω να προσθέσω κάτι. Το ίδιο και γιά το πόσο απαισιόδοξος είμαι.

    (το άν μου άρεσε το κείμενό σου;
    Πλάκα θα μου κάνεις😆 )

  5. Ο Λοβλοκ πιστεύει στο δευτερο βιβλίο του ότι προλαβαίνουμε να κάνουμε κάτι. Τωρα, αν ειναι αποκλειστικα και μονον ο άνθρωπος υπεύθυνος, το ξέρεις ότι υπάρχουν σχολές και σχολές πάνω σ αυτό. Καποια πράγματα λειτουργούν νομοτελειακά και κάποια άλλα ωθούνται από τις τερατουργιες του ανθρώπου.
    Το θεμα ειναι ότι ειμαι στο και 5¨ που σημαίνει ότι ολα τα καμπανάκια εχουν κτυπησει από προχθές.

  6. Όλοι αναλογικά έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης και όλοι θα πρέπει να βάλουμε στην καθημερινότητά μας συνήθειες που προστατεύουν το περιβάλλον, δηλαδή εμάς.
    Το ερώτημα όμως είναι πόσο αποτελεσματικοί μπορεί να είναι οι οικολογικά ενεργοί πολίτες απέναντι στα μεγαλοσυμφέροντα που εγκληματούν οικολογικώς.
    Αν για παράδειγμα εμείς κάνουμε οικονομία στο νερό εφαρμόζοντας όλα αυτά που προτείνουν οι οικολογικές οργανώσεις, είναι ποτέ δυνατόν να αντισταθμίσουμε την ζημιά που κάνει μια βιομηχανία που ρυπαίνει με τα λύματά της το ποτάμι της περιοχής μας;
    Δεν είναι προτιμότερο, αντί να βάλουμε ένα τούβλο μέσα στο καζανάκι για να εξοικονομήσουμε νερό, να πάρουμε όλοι από ένα τέτοιο τούβλο και να το πετάξουμε στο υπουργείο που θα έπρεπε να ελέγχει αυτήν την βιομηχανία;
    —————————————–
    Μακάρι να βγει κάτι καλό από την blog action day, αλλά δεν το βλέπω .
    Χρειάζεται every day (σαν σερβιέτα ακούγεται αυτό) action

  7. Δεν υπαρχει αμφιβολία ότι υπάρχει αρκετή ουτοπική προσέγγιση στην Ημέρα. Αλλά γίνεται κουβέντα κι αυτό ειναι κάτι. Ας θυμηθούμε λίγο τον καθηγητή Σμιθ που ειπε ότι τρεξτε να προλάβουμε και λίγο μετά η Ευρωπαική Ενωση θεσπισε μετρα για τη μειωση των εκπομπών αερίων.
    Ο Νεφελίκας παιζει στο ΣΚΑΙ.

  8. Παιδιά τίποτα δεν είναι μόνο μαύρο ή μόνο άσπρο. Εστω και αν η σημερινή κινητοποίηση γίνεται για λόγους μόδας ή με όρους μάρκετινγκ, κάτι είναι και αυτό. Αρκεί να ξέρουμε τι μας γίνεται: http://www.sofistis.wordpress.com

  9. sofistis… Ναι, περιπου σ αυτό το μήκος κύματος οφείλουμε να κινηθούμε. Μπορεί να ειναι μόδα, μπορει να ειναι κάτι άλλο, αλλά σίγουρα ειναι κατι και ακούγεται. Και ο,τι ακούγεται, αποτυπώνεται.

  10. Swell. θα την πακετάρω και θα στη στείλω στη διεύθυνσή σου. Περιμένω τα στοιχεία και τον ΤΧ, βεβαίως, βεβαίως.
    σε χαιρετω

  11. Ριτς, πέρα από αυτά που είπαμε ήδη, και πέρα από το ότι συμφωνώ απόλυτα με τον Ιντι και με τον ΑΦΜ, θέλω να σταθώ στο σχόλιο του Ίντι: «Τα ΜΜΕ δεν πρόκειται ποτέ να αναλάβουν τον ρόλο που λές γιατί απλά ζουν από την υπερκατανάλωση.»
    Και συχνά εξυοηρετούν συμφέροντα, θα προσέθετα.
    Αν πχ η Shell ή η ΒΡ είναι μέτοχοι σε ένα κανάλι, σιγά να μη παίξουν ένα θέμα που προβάλλει πόσο αυτές βλάπτουν το περιβάλλον.
    Θα μου πεις, θα το κάνει ένα άλλο κανάλι: όπου ενδεχομένως μέτοχος είναι μια εταιρία τροφίμων που θα θάψει ένα θέμα σχετικά με τα GMOs ή τις διοξίνες στα τρόφιμα. Και όλο το πράγμα είναι φαύλος κύκλος.
    Δεν έχω να περιμένω και πολλά γενικώς -συμμερίζομαι την απαισιοδοξία του Swell- αλλά ειδικά από τα ΜΜΕ δεν έχω να περιμένω απολύτως τίποτα.
    Και με ενοχλεί και να με ενσωματώνουν κιόλας, χωρίς να με έχουν ρωτήσει καν.
    Αυτό ειδικά, με ενοχλεί πολύ.

  12. Εγω κραταω τις τελευταία σου φράση, Ρίτσα:
    «Αν τώρα σαν σύγχρονοι Λούθερ Κίνγκ ενσωματώσουμε σ’ αυτήν και την ηθική του περιβάλλοντος, κέρδος θα ’χουμε, όπως κέρδος έχουμε κάθε φορά που μιλάμε για την ηθική της εργασίας, την ηθική των επιχειρήσεων ή της αειφόρου ανάπτυξης.»

  13. Όταν ένα δέντρο υπολογίζεται ηθικά, τότε ένα δάσος πρέπει να υπολογιστεί δεκαπλάσια.
    Ο άνθρωπος είναι ο κατ εξοχήν ηθικός αξιολογητής του περιβάλλοντος αυτός αποδίδει στην φύση μια σχετική ηθική αξία που αλλάζει ανάλογα με τις ανάγκες του και τις διαθέσεις του.
    Οπότε η ηθική του αυτόματα τίθεται υπό αμφισβήτηση διότι ,δεν υπαγορεύεται από τον σεβασμό προς την ζωή
    Όταν τα φυτά υπερασπίζονται την δική τους διαδικασία εξέλιξης και έχουν πάνω στο θέμα αυτό απόλυτη τεχνογνωσία
    πόση μάλλον ο άνθρωπος πρέπει να αποκτήσει γνώση για την » φύση της φύσης » μαθαίνοντας τους βιολογικούς μηχανισμούς της ώστε να πάψει να επεμβαίνει καταστροφικά.
    Θα έπρεπε να λειτουργούμε ως θεματοφύλακες του περιβάλλοντος και αντί αυτού κανιβαλιζόμαστε.
    Αντιμετωπίζουμε το παράδοξο
    να θεωρούμε πλέον πρόκληση την διαφύλαξη και συντήρηση της ζωής στη γη.

  14. Τώρα, ειναι δύσκολο να απαντήσω χωριστά, γιατί βλέπω ότι οι περισσότερες απόψεις συγκλίνουν στο ότι όλα αυτά ειναι άνευ λόγου κινήσεις.
    Δεν διαφωνώ ότι ειναι κινήσεις επί της άμμου, αλλά ειναι αδύνατον να μένεις ακίνητος και να βλέπεις τα τρένα να περνούν. Σε κάποιο πρέπει να ανέβεις που να πάρει. Κάπως έτσι προσπάθησα σε πολλά θέματα στη ζωή μου. Οτι το θέμα του περιβάλλοντος ειναι υπερβολικα περίπλοκο ειναι γεγονός, αλλά δεν σημαίνει ότι το να πυροβολούμε τη σελ και την καθε σελ θα ανακήψει κάτι καινούργιο.
    Θέλω να πιστευω ότι αν αρχίσουμε ο καθένας από τα μικρά, τα ασήμαντα, μακριά από βιομηχανίες και πολυεθινικές…από μια χαρτινη σακούλα, από μειωση της βρυσης του νερού όταν πλένουμε τα δόντια μας, από…. από….
    Τωρα, για τους μπλόγκερς, συμμερίζομαι τους φόβους των περισσότερων , αλλά κι αυτό δεν σημαίνει κάτι. Ο φόβος ή ακομη και η απαξία σε κάτι δεν αναστέλλουν την πορεία μας προς τα εμπρός.

  15. Ριτσάκι,

    άργησα να έρθω και με τα περισσότερα που έχουν ειπωθεί συμφωνώ. Όπως και με την δική σου οπτική.

    Μία γρήγορη παρατήρηση από εμένα. Απολύτως φυσικό το βρίσκω όλο το θέμα με το περιβάλλον. Μάλλον είμαστε κάτι σαν ξενιστές και η φύση-οργανισμός βρίσκει τρόπους να μας αποβάλει. Κακά τα ψέματα, δεν μας απασχολεί διόλου η Γη -με τον ίδιο τρόπο που δεν μας νιάζει αν ο Άρης θα είναι όπως είναι και σε εκατό χρόνια.

    Από καθαρή πρεμούρα για την επιβίωσή μας ασχολούμαστε τόσο. Όμως, κι ας φανεί στωικό, στα σοβαρά δεν γίνεται να ασχοληθώ με το θέμα. Κι αυτό γιατί, από την δική μας πλευρά, αν γινόταν αύριο να γίνουν όλα καλά (και η τρύπα του όζοντος, και το φαινόμενο του θερμοκηπίου κλπ) θα ξανακάναμε τα ίδια -κι αυτό γιατί ο άνθρωπος έχει την τάση να εκμεταλλεύεται κάθε εξουσία προς ώφελός του. Το ενδιαφέρον μας δεν είναι για τα ζώα ή τα φυτά που «ασφυκτιούν» στον πλανήτη μας αλλά μόνο για το πώς θα την «βγάλουμε εμείς καθαρή».

    Υπάρχει, λοιπόν, μεγάλο ψεύδος σε όλη αυτήν την ανησυχία. Η γη μια χαρά θα τα καταφέρει -για εμάς χτυπά η κουδούνα. Και εκεί είναι που εγώ δεν κόπτομαι ιδιαίτερα -κομμάτι της φύσης είμαστε (ήμαστε), κάποτε θα αφανιστούμε. Μέχρι τότε θα έχουμε καταφέρει να γράψουμε μερικές από τις χειρότερες σελίδες στην ιστορία της -ευτυχώς, όμως, θα σβήσουν μαζί μας.

    Να διευκρινίσω ότι το πόσο θλίβομαι κι εξοργίζομαι με την κατάσταση που έχουμε επιβάλει στον πλανήτη δεν περιγράφεται. Δεν ανησυχώ όμως για αυτόν. Ούτε για εμάς.

    Ακόμη κι αν ο Hobbes θεωρείται ξεπερασμένος πιστεύω βαθύτατα στον πόλεμο ως πηγή εξέλιξης, πολιτισμού και ως κομμάτι της ανθρώπινης φύσης. Σε αυτόν τον πόλεμο απλά δεν θα έχουμε, νομίζω, τον τελευταίο λόγο. Δεν είναι κακό…

    Καλησπέρα Ριτσάκι και καλή εβδομάδα!🙂

  16. Μα ο καυγάς ειναι για το παπλωμα, νομίζω και το παπλωμα είμαστε εμεις που κινδυνεύουμε να ψοφήσουμε από χιλιαδες νεες ασθένειες και βεβαίως ότι θα πάψουμε να ζουμε δίπλα στις θαλασσες ή στους πρόποδες ενός βουνού ή ο,τι δηποτε άλλο τρυφερό μπορει να σκεφτεί καποιος για τη φυση. Οτι στην επιφανεια ανεβαινει ο Εγωίσταρος Ανθρωπος ουδεμια αμφιβολία

    Καλησπερα μικρό μου , τα λέμε.

  17. @ Αrammos….νομιζω ότι δεν ασχολήθηκε με το κειμενο μου.Εγραψαν απλώς τί πιστευουν για το περιβάλλον. Αλλα κι αυτό ειναι θετικό, όσο αρνητισμό εμπεριεχουν τα σχολια.
    Ναι, τα κειμενα μου ειναι πάντα ενα ποντο λιγο πιο πανω από αυτό που περιμένει ο αλλος. Ελαφρως ουτοπικά δηλαδή.

  18. Ένας σκύλος που γεμίζει τσιμπούρια ξύνεται για να τα διώξει. Τότε τα τσιμπούρια γαντζώνονται ακόμα πιο βαθιά μέσα στη σάρκα του και ρουφάνε με μεγαλύτερη όρεξη. Όταν ο σκύλος ψοφήσει τα τσιμπούρια πάνε σε άλλον.

    Εμείς όμως δεν πρόκειται να πάμε πουθενά…

  19. Οσο σκεφτομαι πόσα εκατομμύρια ασιάτες και αφρικανοί δεν έχουν μπει ακόμα στο καταναλωτικό παιχνίδι, τρέμω! Ο πλανήτης Γη δεν έχει μονάχα εμάς, τους «πολιτισμένους» δυτικούς στη πλάτη του…
    Προτείνω διαδοχικές εισβολές να τους (εξ)αφανίσουμε όλους!

    Αριστον το πόστιον λέμε..🙂

  20. @ Nefelikas.. Πολυ ωραιο παραδειγμα. Σε άκουσα στον Σκαι χθες και πολυ σωστα δήλωσες ότι εμείς εδω δεν ειμαστε να καταθετουμε προτάσεις, απλώς επισημαίνουμε πραγματα και ουσιαστικά προλειαίνουμε το έδαφος για όσα πρέπει να ακολουθήσουν.

    @ Rodia Μα, και οι πολεμοι στο όνομα της επέκτασης της δημοκρατίας γίνονται πολλές φορες στο όνομα της διείσδυσης του καταναλωτισμού ….. Και σ εκεινα τα μέρη η ανάπτυξη ειναι βιαιη και ανάρχη.

  21. Mπαίνεις με κακολογείς και δεν με προσέχεις, χιχιχι, έχω φτάσει στην 21 και εσύ είσαι η συνταγή νο 11. Αχ τι θα κάνω με σένα κοριτσάκι.
    Το ποστ δεν θα το σχολιάσω, υπέροχο όπως πάντα.

  22. Mα δεν το βρίσκω. Πού στην οργή ειναι ; Γιατί ναι μεν την εγραψα τη συνταγή, αλλά θα ξεχασω τί έγραψα τελικά.
    Γιατί μωρε Παυλή δεν σχολιάζεις ; Πες κι εσυ κάτι. Ας ειναι και μια κουβέντα για το περιβάλλον εννοώ. Το κομματι, ενταξει, ειναι απο εκεινα τα δικά μου που ουσιαστικά δεν λενε τίποτα, παρα εκφραζουν ευχολόγια δικά μου

  23. Rodia…καλε, εγω μπηκα εκει και ειναι ολο διαφημισεις και προτάσεις για να βγαλω λεφτα. Δεν ειπαμε οτι ειμαι υπερανω χρηματων; ταπαμε.

  24. Μη διασπείρετε ψευδείς ειδήσεις! Το πιθανότερο είναι να έχουν καταλάβει το κάστρο τα Νεφελίμ, μια και ο Γέροντας σπανίως πατάει πια εκεί μέσα…
    (θα προσπαθήσω να ενημερώσω, τολάχιστον να περνάει για κανα ξεσκόνισμα λέμε)

    Ανεβαίνεις οσονούπω στη πασαρέλα!:-))

  25. rodia Λες, τώρα στα γεραματα να κανω και πασαρέλα ; Λες μπρε ; Καλή ιδεα. Για να δοκιμάσω λιγο τους καθρέφτες μου και τα λεμε.

  26. Παράθεμα: BLOG ACTION DAY « δημήτρης αθηνάκης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s