Η προδομένη επανάσταση του Τρότσκι – Κούπες


Gas – Matisse και Δήμητρα Γαλάνη – Toys Up

13906_8691.jpgΣυμμετοχή στο παιγνίδι του Νατασσακίου

Αν έλειπε η κουζίνα, το γυναικείο είδος θα είχε αφανιστεί. Κι ας είναι δωμάτιο που υποβάλλει ρόλους που οι άλλοι δημιούργησαν. Φορώντας αυτό το κοστούμι είναι σαν να αποκτά πανοπλία η καρδιά. Με τα φλυτζάνια μου, τα κατσαρολικά μου και τις κουτάλες μου, σας κρατώ απέξω…. Κι αναπνέει η καρδιά…ιδιαίτερα όταν πίνω καφέ στην κούπα με τη γυναίκα του Waterhouse.miranda-the-tempest-1916-giclee-print-c12483305.jpeg Miranda, the Tempest, 1916
John Waterhouse

Ένα φάντασμα γυναίκας που αγναντεύει ένα πλοίο- φάντασμα. Μια γυναίκα, απολύτως προσηλωμένη σ’ ένα ναυάγιο. Με το που το αντίκρισα , αμέσως την ερωτεύτηκα. Αν κι είχα μπει στο κατάστημα για να αγοράσω γκραβούρα. Ένα παλιό αττικό τοπίο πριν το χαλάσει η ανοικοδόμηση και η αντιπαροχή.

Τη γραβούρα την ξέχασα. Την κούπα όμως , την άρπαξα αυτόματα με λαχτάρα. Χρειάστηκε να πιω εκατοντάδες καφέδες σ’ αυτήν για να καταλάβω τελικά ότι εγώ ήμουν εκείνη η γυναίκα. Κι αυτό το ναυάγιο , το δικό μου ναυάγιο. Το δικό μας. Ένας έρωτας που προδόθηκε, όπως και η προδομένη επανάσταση του Τρότσκι…

Ελένη Γκίκα : Μετεβληθη εντός μου, ο ρυθμός του κόσμου…» Εκδόσεις Άγκυρα

Εμπνευση – αντιγραφή -επιλογή Ριτς

128 thoughts on “Η προδομένη επανάσταση του Τρότσκι – Κούπες

  1. Με συγχωρείτε, αλλά ανέκαθεν η κουζίνα ήταν ένα από τα αγαπημένα μου μέρη…ίσως επειδή ήταν το μαναδικό μέρος συγκέντρωσης όλης της οικογένειας…

  2. Manos S. βρε καλώς το μου. Ιντα κάμνεις μικρό μου ; Το μωρό, ο Ιωσήφ,η Αναστασία καλά ολοι ; πώς παει η νεα ζωή; στην κουζινα μωρέ σε στριμωξαν ;

  3. ΩΧ! Τί έκπληξη ήταν αυτή βραδιάτικα (ανήμερα και του… αγίου Γερασίμου?) Εγώ, αυτός ή μάλλον… αυτοί, και τα ναυάγια! Η προδομένη μου επανάσταση και η διαρκής στο νου μου, αχ βρε Ρίτσα, με αυτή την υπέροχη βροχή! Κι εχθές ακόμα κούπες αγόραζα, καφενείο θα κάνω! ‘Η μάλλον καλύτερα… κρεπερί, πώς σου φαίνεται? Ριτσάκι μου καλό, σ’ ευχαριστώ και σ’ αγαπώ και τί καλά που στη ζωή υπάρχουν κι οι φίλοι! (εκφραστικό λάθος, ξέρω, ξέρω, οι «που στη» (σμοί) που απαγορεύονται δια ροπάλου στη δουλειά μας, δεν βαρυέσαι!) Αυτή τη γυναίκα που αγναντεύει το ναυάγιο, εκτός από κούπα (εννοείται), την έχω και εξώφυλλο σε μια ποιητική συλλογή μου. Στο εξώφυλλο η γυναίκα, στο οπισθόφυλλο το ναυάγιο (ποτέ δεν υπήρξα προνοητική), σε ξαναφιλώ, καληνύχτα! άλεφ εδώ και χρόνια ναυαγημένο και ελένη φίλη της Ρίτσας λέμε

  4. Για σου Ελενάκι μου αγαπημένο… Εισαι για μια κρεπερί μαζί με την Πέρσα; Η Πέρσα θα μιλάει αραβικά γιατί θα προσφέρουμε αραβικό τσάι , εσύ θα φτιάχνεις τις κρέπες με την Τασία κι εγώ θα ειμαι επί της υποδοχής…Παρακαλώ, απο δω, α, μηπως εκει ειναι καλύτερα ; θελετε μήπως κοντά στο παράθυρο; τα κουρτινακια; ενταξει μπορω να τα τραβήξω, αλλα θα χαλάσει η ατμόσφαιρα. Εξω ειναι ένας άλλος κόσμος ξένος, απόμακρος, αδιαφορος για όσα συμβαίνουν στη μικρή κρεπερί μας…..

  5. Καλέ όλοι μέσα στην…κρεπερί μας είναι! Ασε εγώ μόνο να… τρώγω ξέρω! (η Τασία ανοικοκύρευτη ντιπ!) Μάνο μου, μαζί στη κουζίνα! Αλλά τώρα μετά από τόσες σοκολάτες, δεν βλέπω να την βγάζω καθαρή!

  6. Κυρια, κυρια, ο Μπάμπης ποιος είναι ;
    Και ποια ειναι η κυρία που με διαβάζει και δεν την ξέρω και την συναντήσατε εντελώς τυχαία προ ημερών….για να της στειλω λουλουδια δηλαδή

  7. Λοιπόν αντί να ανεβάσω πόστ, θα σας πω ότι η κούπα μου είναι μια λευκή, τετράγωνη που μου την έκανε δώρο η μεγάλη μου κόρη στα τελευταία μου γεννέθλια, σε λίγο έρχονται και τα επόμενα…

    Anyway… Τρότσκυ; Χαμένη επανάσταση; Μα, αν θυμάμαι την επανάσταση την έκανε μετά κόπων και βασάνων ο Λένιν ΜΕ τον Τρότσκυ, μέχρι που ανέλαβε αυτός ο δημοκράτης άνθρωπος ο Στάλιν κι έστρωσαν τα πράγματα…

    Η κουπίτσα, ψαγμένη!..

  8. Κυρία, κυρία – εμένα μου αρέσει το τραγουδάκι! 😉

    Πολύ καλό το έκανες -( εγώ περίμενα πολιτική ανάλυση!)

    Και – θέλω κι εγώ συμμετοχή στην Κρεπερί!
    (Μη μιλάτε για γλυκά – μόλις τσακίσαμε την τούρτα)

  9. @ ριτσάκι, ευχαριστώ που με προσέχεις!🙂

    Να το πω εγώ, γιατί η Ρίτσα ντρέπεται: Στο συγκρότημα Matisse είναι ο γιος της, ο Γιάννης Μασούρας.🙂

  10. Ε, κάτσε να τα πούμε εδώ στον οντά της Ρίτσας! Έχει και καλά νέα το Ριτσάκι σήμερα, αν και κατάφερα και την έκανα να μην μπορεί να απαντήσει…

  11. Βρε , ο Γιάννης εχει φτιάξει το συγκροτημα με το που γυρισε στο Ελλαντα από το Ηνωμένο βασιλειο μ ενα διδακτορικό που δεν ηξευρε πού να το βάλει.

  12. Ο Μπάμπης είναι ένας γλυκύτατος… θαμώνας της κρεπερί που πολύ εκτιμά τις σοκολάτες της Αλεφ (αλλ’ η δική του, τού κάνει δίαιτα και τρώμε σοκολάτες κρυφά) και λέει και κάτι ανέκδοτα ωραία, σας κάλυψα, κυρία Ρίτσα μας?
    Οσο για σας κύριε dimosthenis μας την «διαρκή» επανάσταση δεν την «προδώσαμε» ποτέ, και όσον αφορά τις… κούπες, δεν παιζόμαστε! (τεράστια γκάμα!) Α και η αναγνώστριά σου, Ρίτσα μας, είναι η αδελφή της φαρμακοποιού (μίας απ’ όλες καθ’ ότι και άλεφ… φαρμακολάγνος!) Καληνύχτα τώρα διότι βροντάει κι αστράφτει και ανεμοδαρμένα ύψη εδώ ένα πράγμα!

  13. Αλεφ, ακου τη μουσική στην εισαγωγή… ειναι ο Γιαννης…. ναι μας κάλυψες με τα γλυκά σου, λες και εδω δεν εχει ανεμοδαρμένες θάλασσες

  14. Δημοσθένη….μου, το μονο ευκολο μωρό μου. το μονο ευκολο. Εγω δεν ασχολούμαι με το ειδος, ακουω ότι σκιζουν, κι εγω φωνάζω να προσεχει την εφημερίδα γιατί από εκει πληρώνεται τις τρις κι εξήντα, αντε μπραβο.

  15. @ΑΛεφ: Εξκιουζ μουα, αλλά εγώ μίλησα για χαμένη επανάσταση, εξαιτίας και του τίτλου του ποστ. Ούτε για διαρκή ούτε για προδωμένη. Αν εσείς νομίζετε ότι έχετε διαρκή επανάσταση, η οποία προδώθηκε ή εξετάζεται ακόμα είναι κάτι που δεν με αφορά κα-θο-λου, όμως…

    Apropos, να θυμήσω ότι εκείνη η επανάσταση που σε λίγο θ ακλείσει και πόσα 90; χρόνια ε! Έχει χαθεί… Sorry

  16. Καλέ τους ξέρω τους Matisse, τί με πέρασες, αστοιχείωτο? Εκτός από ρεπορτάζ βιβλίου έχω κάνει χρόνια και θεατρικό και μουσικό ε και μου ‘χει μείνει το χούι! Τι νομίζεις, μόνον Κάλλας και Ραχμάνινωφ ακούω? (και τα… στρουμφάκια λόγω νουβαντίτσας?)

  17. @δημοσθενης….δεν ξερω παιδί μου. Ξέρω οτι πρεπει να κυκλοφορεί ηδη το σι ντι

    @Αλεφ…. εσυ ξερεις τους Ματις , θα τρελλαθώ. Εγω ολο οπερες ειδα σπιτι σου διπλα στο τζακι κι η αληθεια ειναι οτι ονειρευομαι ενα κρυο χειμωνιατικο απογευμα Κυριακής με κλασσική μουσική, τσαι και αναμνήσεις και σχεδια για το μέλλον

  18. @ dimosthenis> Ο καθένας έχει δική του Επανάσταση και το πότε θα καταθέσει τα όπλα είναι υπόθεση καθαρά προσωπική, έτσι δεν είναι? Η Επανάσταση είναι όπως ο Ερωτας, η Ποίηση και ο Θεός, αντικειμενουποκειμενικό θέμα, όπως λέει και ένας καλός μου φίλος. Χαίρομαι που τα λέμε έτσι, να είστε καλά, είδατε πού μας πάνε οι… κούπες? Στην άκρη της… ιστορίας!

  19. @Αλεφ απιθανο πλάσμα, με κουφαινεις καθε φορά.Πώς φαίνεσαι μωρε ότι εισαι συγγραφέας !
    Αντε να παμε να πέσουμε τωρα, γιατί κουράστηκα σήμερα , οπως και εσύ

  20. Αναμνήσεις δεν έχει πια, καινούργιες αγάπες έχει και σχέδια για το μέλλον! Και… Matisse! Είσαι?

  21. Αλεφ….καλά, τερμα οι αναμνήσεις. Μπα εγω τις εχω ξεχάσει. ζω μονο για το σημερα και το αυριο. και ματις, αν δεν στηρίξουμε το ταβάνι του σπιτιού μας θα πέσει να μας πλακώσει

  22. @ dimosthenis> Λατρεύω την… καζούρα και κάνε μου ό,τι θες! Καλέ τί με πέρασες για… σοβαροφανές άλεφ!

  23. Ωραία διασκευή ….μπράβο στα παιδιά.
    Καλή επιτυχία τους εύχομαι.

    (Όμως στο μπλογκοπαιχνίδι έκανες φάουλ… Αντί να γράψεις για την αγαπημένη σου κούπα, έβαλες τι έγραψε η Γκίκα για την δική της.)

  24. Αλεφ…αυτός ειναι στη Σουηδία μωρο μου. Εργάζεται με τους τρελους ,Κι εκεί ειναι πολλοί , ξέρεις, Ερχεται καθε καλοκαιρι στο Ελλάντα.
    Εγω ειμαι απιοτο παιδί, αλεφ

  25. Δημοσθενη…αν δεν το κατάλαβες, το σήμερα τελειωσε, παμε για το αυριο…. ανεβαινει οπου ναναι το επομενο κομμάτι μου….

    Σιγα μην ερθουμε στο σουηδέζικο χωριό σου, Νάσουν στη Στοκχόλμη, να καναμε το σκ. παξιμάδι και ναρχομαστε, αλλα εκει…πφ

  26. Δεν πίνω, γιατι αμα πιω λενε ότι μπορεί να γινω μεσαλινα και δεν θέλω..\\

    Το Αλεφ πηγε για υπνο το μικρο μου συγγραφάκι

  27. Δημοσθένη,.,,,, τωρα εχουμε άλλες προτεραιότητες. Πρωτα θα τελειωσουμε κατι τρύπες νααααα και μετα θα οργανωθούμε. Κι ως τότε τα κεφαλια μεσα

  28. @ dimosthenis> Εκανες διάνα! Αυτή με τις… κούπες και τον Τρότσκι, θεότρελη! Κι εγώ το… άλεφ που την επινόησα! Καλέ εδώ είναι η τρέλα, τί κάνετε εκεί?

  29. Να περάσεις ένα ήσυχο βράδυ με όνειρα χαρούμενα γεμάτα χρώματα και μυρωδιές!..

    Καληνύχτα και μεγάλη αγκαλιά σε όλους σας.

    Πάω για dvd και χαλάρωμα. Οι ζωές των άλλων Νο ούτε και θυμάμαι πια πόσες φορές το είδα.

  30. @ dimosthenis> Τον λατρεύω τον πληθυντικό (αφήστε που τον βρίσκω και πολύ… σέξυ) Σας κάλυψα, πιστεύω! Καληνύχτα σε όλους,
    Ριτσάκι μου καλό, αύριο λέμε!

  31. @ dimosthenis> Τι να λέμε καλέ, κάποια στιγμή θα πρέπει να κοιμηθώ! Σα να έχει δίκιο η Ρίτσα, μήπως να πάμε για ύπνο τώρα?

  32. Καλα ρε τί να δουλέψεις; Δεν είναι έτοιμο το φύλλο της Κυριακής; Άσε τη ρημάδα την Τυνησία, για το μεσημέρι!!! Τη τύχη μου μέσα

  33. Θα δουλεψω για την αλλη Κυριακή, γιατί ενδιαμεσως κανω φασινα.Καταλαβες . Δεν ςεχω την πολυτελεια των στηλών μου μονο. Τι ψωμί εντο στο ελλαντα βγαινει με μοχθο.
    Καληνυχτα

  34. αλεφ, δημοσθενη , καλη σας νυχτα . αυριο με το καλο και με ακμαιο το ηθικο. κατεβαζω ήχους, ρολα, μικροφωνα,,,εχω κατεβασει κι ενα γιαουρτι με μελι…θαυμα

  35. Εγώ όμως είμαι (σαν.. μικρή Ολλανδέζα, εκτός τρέλλας και φωτοφοβία, άσε φρίκη!) Καληνύχτα λέμε

  36. @ dimosthenis> καλέ έχετε δει τρελό να μην ακολουθεί κατά πόδας ψυχίατρο? (η φίλη μου η Μάρω υποστηρίζει ότι είμαι εξαιρετικό περιστατικό!)

  37. Εννοείτε ότι εναποθέσατε τις ελπίδες σας σε ένα ταπεινό πλην εξαιρετικό, ψυχίατρο που προσφέρει τα φώτα του στη Σουηδία; Με τιμά αυτή σας η απόφαση, αλλά προτιμώ να παραμείνουμε εκτός Ιατρικών ορίων… Εσείς;

  38. @ dimosthenis> Η επιστήμη έχει σηκώσει με μένα τα χέρια ψηλά, οπότε… Μάλλον όλα τα καλά παιδάκια θα πρέπει να κοιμηθούμε!

  39. Ρίτσα: εσύ κοιμάσαι, τώρα έτσι;
    Αλεφ: Τα καλά παιδάκια, περάσαν κι από εκεί, έτσι τα είχα μάθει εγώ μικρούλης…

    Moto, όποιος νύχτα περπατεί… όλα τα ωραία ζει..!

  40. Δε σου λεω τιποταΜεγαλη επαναστατρια αυτη η συγγραφεας. Τι Τροτσκι και Μπολιβαρ .Πφφ αηδιες. εχει δικο της τυπο εφευρει

  41. Την κρεπερί τί την έχουμε? Εχουμε και το μπουντουάρ, τί άλλο θέλουμε? Καληνύχτα, όμως, Σμουτς που λέει κι η Τρέμενς και μαρμελαδοφιλάκια η νουβαντίτσα

  42. Ακριβώς! Είναι το σοφό μωρό των νουβάντα, ήτοι η βαφτισιμιά της άλεφ! Κατάλαβες τώρα και πού να μπει και το λάδι στο μωρό!

  43. Στο παρελθόν αρκετά, και μέγας έρως με κάποιον που το παράκανε! Τώρα… τίλιο! (άντε και… σοκολάτες! ήδη διάσημες «οι σοκολάτες της άλεφ») Τη συνεδρία λύσατε, όμως, ιατρέ μου, πέρασαν τα τρία τέταρτα, αύριο πάλι!

  44. καλημέρα rits! Να πω πρώτα ότι έχεις ένα πολύ ωραίο blog… και πράγματι
    αυτό που ανέβασες είναι εντελώς προσωπικό…! Δεύτερον, το τραγούδι είναι υπέροχο και οι Matisse είναι φοβεροί….! καλή εβδομάδα!

  45. Kalimera και σε σένα. Εισαι ανηρ , μηπως γυνή ; Εντάξει, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
    Είμαι η μαμα των matisse.Δηλαδή ο Γιαννης Μασουρας, ο μπασιστας του συγκροτήματος και ο ιδρυτης -εμπνευστής ειναι γιος μου που παράλληλα δημοσιογραφεί στην Καθημερινή, οπως και εγώ.
    Σ ευχαριστώ που μπήκες στο μπλογκ μου

Σχολιάστε

