Νεο-έφηβη και αιώνια έφηβη: Κική Δημουλά.


boreas-giclee-print-c12280339.jpeg

John Waterhouse

Δεν ήθελα να περάσει έτσι το θρόϊσμα που κάνει η φωνή της, όταν μιλάει. Δεν ήμουν στην αίθουσα Σκαλκώτα προχθές το βράδυ για λόγους πολύ προσωπικούς. Αλλά είχα την αίσθηση ότι το αεράκι που φυσούσε έξω από το παραθύρι μου ήταν κατά κάποιο τρόπο μια υπενθύμιση για το ότι δεν ανέτρεψα το σύμπαν ολάκερο για να βρεθώ εκεί, καθησμένη οκλαδόν σαν νεο-έφηβη, παρακολουθώντας την αιώνια έφηβη, την ακαδηματικό Κική Δημουλά. Χόρηκα όμως γιατί έμαθα και διάβασα ότι ήταν κυρίως νεολαία το ακροατήριο της το βράδυ το Μέγαρο και ότι πάρα πολλοί είχαν μείνει εξω από την αίθουσα, παρακολουθώντας από γιγαντο – οθόνες τη μεγάλη Ελληνίδα ποιήτρια.
Δημουλά Κική
Mονόκλινο σύμπτωμα

Aπορούν κάθε φορά οι ξενοδόχοι
που ζητώ μονόκλινο δωμάτιο στην πρόσοψη.
Mε κοιτάζουν σαν ν’ απαιτώ θάνατο με θέα.

Έβαλα ενέχυρο τη θάλασσα
κι είπα να κάνω φέτος διακοπές σε βουνό
μη και ξορκίσουν τα θροΐσματα τους δάσους
εκείνο το δαιμονισμένο σύνδρομο επιστροφής
που κυριεύει αυτοστιγμεί κάθε διαφυγή μου.
Aν μ’ αγκαλιάσει σκέφτηκα ενός δέντρου
ο σάτυρος κορμός μπορεί και να ριζώσω.

Kαι στο βουνό τα ίδια.
Σαν να ‘ταν σιδερένιο το δωμάτιο
κι ο καθαρός ανάλαφρος αέρας απέπνεε κλειδαριά.
Nα ξεκλειδώσω πάλευα με τα ηρεμιστικά μου
αλλά εκείνα ήτανε πιο άρρωστα από μένα.
Tα ίδια που έγιναν στην Πύλο
η ίδια άτακτος φυγή πρόπερσι από τη Σύρο
στην Kαλαμάτα πέρσι τρισχειρότερα
γεμάτο το τραίνο και θέλανε τα κλάματα
να πάμε πίσω στην Aθήνα με τα πόδια.
Tέτοια μανία καταδιώξεώς μου κυριεύει τους τόπους.

Nα μου λείπει η απουσία σου;
Δεν έρχεται μαζί μου την αφήνω σπίτι.
Όρος ρητός της αλλαγής να μην ακολουθήσει.

Άπληστο που είσαι Aνεξήγητο.
Tόση διαφάνεια καταπάτησες για τη διασφάλισή σου
κι έκανες θέρετρό σου τώρα
αυτό το ανεξήγητο σύμπτωμα εχθρικό μου.
Nα επιστρέφω αμέσως. Mε λεωφορείο ταξί
αν πετύχω κανένα φεγγάρι που επιστρέφει κι εκείνο
στην πιάτσα του αδειανό.

Oλέθρια συνήθεια. Όχι τίποτ’ άλλο
μα αν δεν μ’ αρέσει να δούμε πώς θα επιστρέψω
από τον κάτω κόσμο σου Aνεξήγητο.
——————————————————————————————————————————–

Μια ανάσα της από τη συνεντευξη της παλιά στην Ολγα Μπακομάρου, της Ελευθεροτυπίας

dspphoto.jpg
Κική Δημουλά

«Θα θέλατε πραγματικά να ήμασταν αθάνατοι;»

«Ναι, πολύ. Χωρίς να σκέπτομαι πόσο ανόητο ενδεχομένως είναι αυτό. Πάντως, αυτό το άγνωστο σκουληκιασμένο πράγμα δεν το θέλω, έστω κι αν υπάρχει πιθανότητα να είμαι ένα καλό λίπασμα για τις επόμενες γενιές. Γι’ αυτό είχα σκεφτεί πάρα πολλές φορές την καλύτερη λύση τουλάχιστον της καύσης. Το να φύγει κανείς μέσα σε μια πυρά τέτοια, είναι και μια δικαίωση της προηγούμενης πύρινης ζωής μας».

«Μ’ ενοχλούν τα γηρατειά»

«- Πύρινης, με ποια έννοια;»

«Με την έννοια του πάθους για τη ζωή, για την ομορφιά. Ολα είναι μια φλόγα, καιγόμαστε επί μια ζωή και με μικρά και με μεγάλα, νομίζω ότι και τα μικρά πράγματα ακόμη, φωτιές καλλιεργούν μέσα μας. Γι’ αυτό με ενοχλούν πάρα πολύ τα γηρατειά. Δεν θέλω να κατηγορήσω τη φύση, την οποία αγαπώ γιατί της ανήκω και έχει βέβαια κι αυτή κάθε δικαίωμα να έχει κάνει μεγάλες παραλείψεις, αλλά νομίζω ότι το λάθος της ήταν τα γηρατειά. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι παρέλειψε να έχει την εικόνα του γέροντα, έπρεπε να έχει, όταν μας έπλαθε, την εικόνα τού πώς είναι η φθορά. Διότι για το αντίθετο, ή ελλιπή εξυπνάδα πρέπει να της αποδώσω ή χαιρεκακία».

54 thoughts on “Νεο-έφηβη και αιώνια έφηβη: Κική Δημουλά.

  1. Τί το ευφυές και εύστοχο, μπορεί να πεί κανείς τώρα;

    ΥΓ. Σαν παλιός DJ, ξεκινώ με τη σκέψη το πρόγραμμά μου να με κάνει να διασκεδάζω. Σίγουρα είναι προσωπικό… Αλλά κυρίως θέλω να το απολαύσετε

  2. «Σαν να ‘ταν σιδερένιο το δωμάτιο
    κι ο καθαρός ανάλαφρος αέρας απέπνεε κλειδαριά.»
    ……δεν έχω να πω…..

    καλό σου βραδάκι! Φιλιά !

  3. Να σου πω Ριτσάκι μου, το αν χάζεψα εδώ ή το είχα από γεννησημιού μου, ελέγχεται. Πάντως το DNA, κάτι λάθος είχε στη συνταγή…

  4. :@ Θαλασσινή Ματιά μου, καλησπέρα. Το χάρηκα που ανεβασα μια ανασα από Δημουλά. Εντάξει, ειναι απλησίαστη, αλλά ήθελα ναχω κι εγω βάλει μια κοκκο άμμου.

  5. Να σου πω την αμαρτία μου, η Κ.Δημουλά, μου έγινε εξαιρετικά αδιάφορη έως και αντιπαθής, από την στιγμή που δέχτηκε το σφιχταγκάλιασμα του Κ.Α.Καραμανλή και ανταποκρίθηκε το ίδιο ολόθερμα σ’ αυτό.
    Και μη μου πεις ότι βάζω ταμπέλες στους ανθρώπους, γιατί ναι… το κάνω. Επέλεξε να γίνει λογοτεχνικό έκθεμα στο σαλόνι του Καραμανλή, ζηλέψασα την δόξαν του Χυτήρη. Από εκεί και ύστερα η ποίησή της μ’ αφήνει παγερά αδιάφορο.
    Όταν η ποίηση σφιχταγκαλιάζεται με την εξουσία, δεν έχει το ειδικό βάρος να ασκήσει καμία πίεση στην κοινωνία.

  6. Allu…Ομολογώ ότι δεν μπερδεύω στο μυαλό μου αυτη τη σχεση που λες. Κανείς δεν χάνει την αξία του όταν σφιγγει το χερι ενός πρωθυπουργού.
    Αλλά από την άλλη σέβομαι και τη δική σου άποψη και την κρατω οπως κρατω γενικώς ο,τι λες, δεδομένου ότι με βοηθάς, εν μέρει, να διαμορφώνω εικόνα για το γίνεται εξω από το δωμάτιο μου.
    Πάντως, να σου θυμίσω ότι ολοι οι μεγαλες μας ποιητές, και οι νομπελιστες, ακομη και ο αγαπημενος μου Ρίτσος ήταν κοντά στα κομματα και κοντά στην εξουσία. Οσο για τον συμπαθεστατο Τηλεμαχο Χυτήρη, ενταξει , ειναι πρωτα πολιτικός και μετα ποιητής.
    Α, ναι, και ποιητής ειναι και ο Πολυδωρας καλέ μου,
    Σε φιλω
    Ριτς

  7. Ρίτσα, όταν γράφω «σφιχταγκάλιασμα» το γράφω μεταφορικά και δεν εννοώ κάποια χειραψία.

    Όσο για τον Χυτήρη είναι τόσο πολιτικός, όσο και ποιητής. Δηλαδή καθόλου.

  8. Ριτσάκι μου, πολύ σ’ ευχαριστώ γι’απόψε, υπέροχη και η Δημουλά σου, σαν Καληνύχτα και φιλί, ξανά μανά Δημουλά:
    «Το ανέβαλες. Κακοκαιρία μεγάλη, πέσανε χιόνια
    κλείσανε οι δρόμοι, πάγοι, μεγάλη ολισθηρότης.
    Καλά έκανες. Εάν δεν είναι ολισθηρή η επιθυμία
    προς τι να έρθει?»
    Κι άλλη:
    «Με κούρασε πολύ η Κυριακή
    Πολλή Κυριακή για έναν άνθρωπο.
    Με κούρασε κι αυτός ο γάμος «στις οκτώ»,
    ο λόγος ο αμετάφραστος έσονται εις σάρκα μία-
    κορίτσι πάλι η σκέψη και ταξίδεψε
    μ’ άσπρα ανοιχτά σεντόνια»,
    Καληνύχτα, φιλί, λέμε!

  9. Ρε συ ειναι συμπαθητικός, ενταξει και λίγος, αλλά ας μην ειμαστε τοσο απαξωτικοί. Το ίδιο θα μπορούσε να πει καποιος αυριο για μενα, αν εγραφα καποιο βιβλιο και εβγαιναν και ελεγαν δεν ειναι ουτε δημοσιογραφος ουτε συγγραφέας.
    Τώρα, τί ειδους σφιχταγκαλιασμα εκανε η Κικη με τον Καραμανλη δεν ξέρω.
    σε φιλω

  10. @Alef , εγω ευχαριστώ. Ελπιζω να παμε και τον Ευθυμιάδη.
    Το της Κυριακής της Δημουλα μ αρεσει ή μάλλον με σκοτώνει.
    Να τρως και να προσεχεις τον εαυτό σου πολύ.
    Η ομιλια σου ηταν έξοχη. να δουμε πώς θα φτιαξω τη δική μου τωρα.
    καληνυχτα Αλεφ. φιλια.

  11. Καλά στον Ευθυμιάδη απαγγέλω το… ερωτικόν του τέλους! «Ο νέος και η νέα», άστα! Αυτός πια είναι έξοχος ποιητής! Και σπουδαίο παιδί, βεβαίως και θα πάμε! Αφού ξαναέχω… ποίημα!

  12. Τώρα να το ανοίξω το ρημάδι; Δηλαδή οι Ρίτσος, Θοδωράκης που υπήρξαν μέλη της αριστεράς δεν ήταν σπουδαίοι; Ή έχει να κάνει με το ότι ο Καραμανλής;
    Χάνουμε το μέτρο προς χάρην της κομματικής τέρψης…

  13. @ Αλεφ, φοβερόν ανθρωπινον είδος. Πώς θα τα καταφέρω να τα παρακολουθω ολα αυτα , που εχω την εφημεριδα συνεχώς μπροστα μου ;
    σε φιλω

  14. @ Δημοσθένης…. δεν θα σου απαντήσω γιατί τα θελει και σενα η…ωμοπλάτη σου. οχι εδω μεσα κομματα και τα λοιπα. Παρακαλώ σας ολους.
    Αποψεις και σχολια και επιχειρηματα.
    χαιρετω

  15. Δηλαδή όπως είπε κι ο Μεγάλος Χατζηδάκης, για να πας μπροστά στην Ελλάδα, πρέπει να είσαι ή αριστερός ή ομοφυλόφιλος;

  16. @ Νατασσακι μου… Τί επαθες κι εσυ με τη Δημουλά; Δεν υπαρχουν κομματικά τερτίπια σ αυτούς τους ανθρωπους. Και ο Χατζιδακης με τον Καραμανλη ηταν, αλλά δεν αλλαξε η δουλειά του,η τεχνη του. Και ο Ριτσος αγκαλια με το κομμουνιστικό κομμα ηταν δεν αλλαξε ομως η δουλειά του, ουτε η εκτίμηση κανενός. Δεν ξερω αν το «χωρις σχολιο» αφορά αυτό που λεω ή κατι άλλο, σίγουρα ομως μου είναι αδυνατον να το κατανοήσω…Ειλικρινά το λεω και ανθίσταμαι.

  17. Αυτά λοιπόν που λέγαμε λοιπόν για την παράλληλη Ελλάδα! Τον Johnny δεν θα τον ένοιαζε άν ο Philip Larkin ήταν αγκαλια με την βασίλισσα!
    Την καλημέρα μου darling Rits

  18. penelope dearest. Πρώτον τον Τζωνι και τα μάτια σου και δευτερον έδω εξακολουθουν να συμβαίνουν τέτοιοι διαχωρισμοί. Ομολογώ ότι δεν ξερω τί ακριβώς δυσαρεστο εχει πράξει η Δημουλά. Εμένα με συγκινεί η ποιηση και ο στίχος της. Τα υπόλοιπα δεν τα προσμετρώ. Και θυμαμαι από μικρή λατρευα τον Μανωλη Αναγνωστάκη και όλους εκεινους τους σπουδαίους διανοουμενους που ειχαν ταλαιπωρηθεί, βασανιστεί ή ο,τιδηποτε αλλο προσβλητικό της προσωπικότητας τους.
    Ποτέ δεν ξεχωρισα κανέναν. Και ο ξαρχακος μ αρεσε και ο Σπανουδάκης μ αρεσε και ο Θεοδωράκης μ αρεσε και οι πάντες, αρκεί να είχαν την ποιότητα του λόγου και του έργου

    Καλημερα Πενελοπε…

  19. Καλή σου μέρα Ρίτσα.
    Μου έφτιαξες τη μέρα!
    Για τη Δημουλά δεν έχω τίποτα να προσάψω στο σφιχταγγάλιασμά της με τον Καραμανλή!
    Δεν ακυρώνει το μεγάλο της έργο!
    Θεωρώ απίθανο όμως να διαβάζει Δημουλά ο Καραμανλής και να πολιτεύεται έτσι…
    Η ποίηση της Δημουλά, σε κάνει … διαφορετικό…
    Και δεν το είδα στον Καραμανλή…

  20. Μην ανησυχείς τον αφήνω μόνο με ‘καλούμπα'(τι λέξη και αυτή) να βγαίνει….
    Την έχω καταλάβει την καθαρότητα του μυαλού σου for that reason I am addicted to your blog, it is like a lake in the dessert!Have a nice day all the day dearest Rits

  21. Καλως τον Τέλη. καιρό εχω να σε ακουσω. Διαβαζω όμως επιμελώς τα όσα γινονται εκεί πανω και θεωρώ ότι παράγετε έργο με μεγαλο κοπο. Δεν ξέρω, γιατί, κάθε φορά που σκεπτομαι τη θράκη, νοιωθω ενα κομπο στο λαιμό. Είναι ενα από τα ομορφότερα κομματια της Ελλάδας και η πολιτεία θα πρεπε όχι απλώς να το εχει σφιχταγκαλιάσει, αλλά να το εχει πρώτο τραπέζι πίστα. Και τους μουσουλμάνους να τους εχει ικανοποιημένους, γνωριζοντας βεβαιως ότι εκεινοι θα κοιτούν πάντοτε κατα Τουρκία μεριά. Οταν ομως τους εχεις χορτάτους και περιβεβλημένους με τον ανάλογο σεβασμό, δεν μπορεί κάτι θα μείνει.
    Δεν ξέρω, αν θα αλλάξει προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο η περιοχή εξαιτίας του αγωγού. Δεν εχω σχηματίσει άποψη. Οκ, θα υπάρξουν νεες θεσεις εργασίας και αυτό είναι καλό. Αλλά η Αλεξανδρούπολη που εμενα μου αρεσει αρκετά, θα χαλάσει. Οσο για την Κομοτηνή, ενταξει,θελει δουλειά.
    Καλημερα Τελη και χαρηκα πολύ.

  22. Penelope…καλημερα και σ ευχαριστώ. Σχεδιάζω ( ή μάλλον προσπαθώ να τα βολέψω) να ερθω με τα παιδιά Λονδινο για κανα δυο εκθέσεις και για κανενα θεατρικό της προκοπής. Δεν ξέρω αν θα μπορέσω ομως γιατί με περιμένει μια δυσκολη υπόθεση με τον μικρό μου γιο, οπότε πρέπει να ειμαι συγκεντρωμένη σ αυτό
    ριτς

  23. Πάντως θα ήθελα να ήμουν εκεί, στο Μέγαρο, να την ακούσω. Η ποίησή της εμένα κάτι μου λέι. Να θέσω όμως ένα ερώτημα; Τελικά τους καλλιτέχνες και γενικά τους ανθρώπους των γραμμάτων, τους κρίνουμε βάσει του έργου τους ή του βίου τους ή και τα δύο (λίγο σπανιότερα βέβαια);
    Καλημέρες και καλό μήνα🙂

  24. Mαρία… καλημερα σου. Θα απαντήσω μονο για τον εαυτό μου, τον οποίον και εκπροσωπώ. Πάντα τον καλλιτέχνη , παντού στον κόσμο, τον κρίνω με βαση τη δουλειά του και τί η δουλειά του λέει για μένα. Αποφεύγω να τον εμπλέκω σε κομματικές και πολιτικες συντεταγμένες, ακομη κι αν ο ίδιος το επιδιώκει. Προσωπικά με αφήνει παντελώς αδιάφορη η πολιτική τοποθέτηση όχι μονο του καλλιτέχνη , αλλά και του απλού ανθρώπου. Εκτός αν εχει διαπράξει σοβαρά αδικήματα από θέσεως ισχύος. Τότε θα συνυπολογίσω και άλλα πράγματα….
    χαιρετω και καλο μηνα

  25. Καλλιτέχνης και άνθρωπος είναι το ίδιο πράγμα. Ο ένας μπορεί να ακυρώσει τον άλλον. Από σεβασμό στην τέχνη τους καμιά φορά κάνουμε πως δεν βλέπουμε ή δεν ακούμε. Η ποίηση της Δημουλά είναι «γυναικεία» ποίηση. Προσωπική, καθημερινή, υπαρξιακή. Απ’ όσο την έχω διαβάσει, και μ’ αρέσει πολύ είναι αλήθεια, ο πολιτικός λόγος απουσιάζει απ΄τα ποιήματά της. Κι έτσι τη γλυτώνει την ακύρωση.
    ΥΓ. Ριτσάκι, τα φτερά σου έχουν πάρει μια κλίση προς τα κάτω ή μού φαίνεται; Για ρίξε μερικά βολ πλανέ. Θα περάσουν τα δύσκολα, θα δεις. Φιλιά.

  26. skupitsa καλημέρα σου και καλό μηνα. Από πού φαίνεται αυτό ; Εχω και μειλ για να μου πεις να δω αν προδίδομαι και πώς ;
    σε φιλώ ριτς

  27. Πάντα τον καλλιτέχνη , παντού στον κόσμο, τον κρίνω με βαση τη δουλειά του και τί η δουλειά του λέει για μένα. Αποφεύγω να τον εμπλέκω σε κομματικές και πολιτικες συντεταγμένες, ακομη κι αν ο ίδιος το επιδιώκει. Προσωπικά με αφήνει παντελώς αδιάφορη η πολιτική τοποθέτηση όχι μονο του καλλιτέχνη , αλλά και του απλού ανθρώπου. Εκτός αν εχει διαπράξει σοβαρά αδικήματα από θέσεως ισχύος. Τότε θα συνυπολογίσω και άλλα πράγματα…

    Προσυπογράφω με θέρμη. Και ακόμη γενικότερα παραδείγματα στη συζήτηση που έχει ήδη γίνει: ‘Εζρα Πάουντ; Κνουτ Χάμσουν; Φερνάντο Πεσόα; Σαλβαδόρ Νταλί; (αυτούς έχω πρόχειρους στο μυαλό μου) , που «φλέρταραν»με τον φασισμό ως ιδεολογία από θεωρητικές ως προπαγανδιστικές θέσεις; Ακυρώνεται η καλλιτεχνική αξία του έργο τους;
    (Τέλος πάντων, είναι μια μεγάλη, διαχρονική συζήτηση αυτή· όσο και αν οι ακραίες παράμετροί της, από το «η τέχνη για την τέχνη» έως τον «στρατευμένο καλλιτέχνη», έχουν κατά κάποιο τρόπο παραμεριστεί σήμερα, η ουσία της συζήτησης δεν θα πάψει ποτέ να μας απασχολεί)

  28. Ρίτσα που είναι το μέηλ και δεν το βλέπω η τυφλή; Εσύ δεν έχεις πρόσβαση στο δικό μου αφού αφήνω σχόλιο;

  29. άκουσα κική δημουλά και μπήκα…
    υπέροχο ποστ, ωραία η συνέντευξη – δεν την είχα διαβάσει. ευχαριστώ.

    κι εγώ ήθελα και δεν κατάφερα να είμαι στο μέγαρο…τι κρίμα πραγματικά.

    συνέχισα προς τα κάτω και έχεις πολύ ωραία γωνιά εδώ. θα ξανάρθω με κουλουράκια σπιτικά.

    καλό σου βράδυ
    χάρηκα που σε βρήκα

    υγ. ο δημοσθένης με έφερε…

  30. @ Just me…. Ναι, καλή μου, αλλά θα ήθελα και οι άλλοι φίλοι μου να με ακουσουν τουλάχιστον Δεν μιλάω τυχαία. εχω ζησει πολλά πράγματα στη ζωή μου και νομίζω ότι εχω κάθε λόγο να υπερασπίζομαι με αυτόν τον τροπο τις απόψεις μου και να με καταλαβαινουν ( το λιγότερο ) οι άλλοι.

  31. @Skupitsa σου εστειλα μειλ .ελπίζω να το πήρες.

    @ Εντεκα… ευχαριστώ, οπως πάντα ευγενής

    @Maya στα κουλουράκια δεν λέω όχι. καλως ορισες στα φιλολογικά τέϊα. Ελπίζω να μην είναι βαριά. Σε χαιρετώ και θα περάσω από σένα για να σε βάλω και στα λινκ.

  32. Dimosthenis… μα ειναι τρελή αυτή η Μασουρα που θαλεγε και ο Αστερίξ για τους Γαλατες… Εχω καινουργιο ποστ για την Αλντα. Μην το χάσεις Σουηδέ.
    Καληνυχτα απο δω
    ρτις

  33. Skupitsa…. Μου κάνει εντυπωση γιατί δεν το παίρνεις. Lycos ταδε δεν ειναι ; Εν παση περιπτωσει απανταω στο μειλ που παιρνω από σενα.
    Λοιπόν για να μην βασανίζεσαι πολύ
    Η κατάσταση εχει ως εξης
    Ο Κωσταντίνος, ο μικρος μου γιος, θα χειρουργηθεί εγχειρηση ανοικτής καρδιάς μαλλον τον Φεβρουάριο στο Υγεία. Θα ελθει ενας γαλλος καρδιοχειρουργος και μαζί με τον Πατακο, τον πολυ γνωστο καρδιοχειρουργό θα κανουν τη δουλειά. Ο μικρος εχει ξαναχειρουργηθεί στη νεα υορκη, αλλά εκει κατι δεν εκλεισαν καλα και τωρα ναμαστε πάλι!
    Στις 8 Νοε θα ειναι ο γαλλος εδω και θα τον δει και αυτός για να κανονήσουμε…
    καλημερα, εχει ενωμερωθεί το μπλογκοσύμπαν τωρα.

  34. Ριτσάκι, μόλις επιστρέψω σπίτι θα στείλω μαίηλ στην αγαπητή Αλεφ να μας κάνει την κονεξιόν. Πρώτα είναι τάδε και μετά λύκος (που δε φυλάει πρόβατα).
    Φιλιά

  35. Skupitsa καλησπέρα. Το Αλεφ θα το πάρει αργά το μειλ γιατί κλεινει σαν τρελη σήμερα και τρέχει.
    Αλλα θα της αρεσει πολυ να μαθει την ιστορία
    σε φιλω
    ριτς αντε πορτας

Σχολιάστε

