Ο Σοπενάουερ και η γυμνή γυναίκα.


sacha_dean_biyan_04.jpg

Sacha Dean Biyan, φωτογράφος

Πάει καιρός από την εποχή που διάβαζα με το ανάλογο νεανικό πάθος Σοπενάουερ. Είχα καταντήσει διαστροφική, γιατί επανερχόμουν συχνά στο βιβλίο του «Δοκίμιο για τις γυναίκες». Τότε, μου ήταν αδύνατον να εξηγήσω γιατί ένας στοχαστής, με τις οξύνσεις, τις προκλήσεις, αλλά και τους προβληματισμούς μιας μεταβατικής εποχής έβαλε κατά της γυναίκας με τόσο αιχμηρό και απαξωτικό τρόπο. » Πρέπει να σκοτίστηκε από τον έρωτα ο νους των ανδρών» , έγραφε ο Σοπενάουερ, » για να ονομάσουν ωραίο αυτό το μικρόσωμο φύλο, με τους στενούς ώμους, τους φαρδιούς γοφούς και τις κοντές γάμπες. Όλη η ομορφιά του έγκειται πράγματι στο ερωτικό ένστικτο. Αντί να το ονομάζουν ωραίο, θα ήταν πιο σωστό να το αποκαλούν αντιαισθητικό. Οι γυναίκες δεν διαθέτουν συναίσθημα, ούτε επιτηδειότητα για τη μουσική, την ποίηση, ή τις πλαστικές τέχνες. Σ’ αυτές, τα πάντα είναι σκέτος πιθηκισμός, προσχήματα, επιτήδευση που αντανακλά την επιθυμία τους να αρέσουν…..» Βεβαίως, για να μην ….αδικήσω κανένα φιλόσοφο, ο μισογυνισμός τους (από τον Πλάτωνα, έως τον Ρουσσώ, το Νίτσε και τον Ντεριντά κλπ) είναι πασίγνωστος.

Εκ των υστέρων κι έχοντας κοντραριστεί με τη ζωή – νικήτρια ή ηττημένη, μικρή σημασία έχει – ζώντας πλέον σ έναν πολυεστιακό τόπο με πολυμορφικούς ανθρώπους, πολυμορφικές συμπεριφορές και πολυμορφική σεξουαλικότητα αναρωτιέμαι πώς θα αντιδρούσε αυτός ο μοναχικός περιπατητής της Βαϊμάρης, όχι τόσο στην απελευθέρωση των γυναικών, όσο στην εκμετάλλευση τους από τη διαφήμιση. ‘Η, μάλλον, να το διατυπώσω καλύτερα, πώς θα αντιδρούσε στην προώθηση μέσω της διαφήμισης ενός προτύπου γυναίκας που νομίζω ότι ο φιλόσοφος αποδίδει στην τελευταία του πρόταση : «πιθηκισμός, προσχήματα, επιτήδευση που αντανακλά την επιθυμία τους να αρέσουν». Εντάξει, μη με σταυρώσετε στον πρώτο στύλο της ΔΕΗ που θα βρείτε μπροστά σας. Δεν είναι ανάγκη να επισημάνω τους τεράστιους βηματισμούς της γυναίκας, το πόσο αξιοπρεπές είναι ένα μεγάλο κομμάτι του γυναικείου πληθυσμού και με πόση υπευθυνότητα και σεβασμό προς τον άνδρα αντιμετωπίζει τη σημερινή πραγματικότητα. Αλλά θα μου επιτρέψετε – τόχω, άραγε, αυτό το δικαίωμα; δεν ξέρω – να αναφερθώ σε κάποια θέματα που είδα και διάβασα και , τώρα, πώς να το κάνουμε, με απασχολούν.

.walker071112_560.jpg

Κara Walker, Οι σιλουέτες. ΝΥ.

Το πρώτο » ερέθισμα» ήρθε προ ημερών, καθώς οδηγούσα στη Λεωφόρο Ποσειδώνος από το σπίτι στη δουλειά.Σε μια από τις διαφημίσεις που «κοσμούν» τους δρόμους μας μια πολυ ωραία και νέα γυναίκα με κόκκινα εσώρουχα μ’ έκανε να την προσέξω, όχι γιατί χαζεύω τις διαφημίσεις ( τόχουμε πει, ειναι επικίνδυνο χούι αυτό) , αλλά γιατί υπήρχε μια πρόταση -παγίδα που την συνόδευε και έλεγε το εξής: τί σημασία έχει αν δεν ξέρω να μαγειρεύω ;….. Δηλαδή, τί ; «Αφού έχω τέτοια σωματικά προσόντα, τα οποία αναδεικνύονται τόσο καλά με τα συγκεκριμένα εσώρουχα, να τη βράσω τη μαγειρική, υπάρχουν και τα ντελίβερι» ; Λίγο πολύ αυτό ήταν το μήνυμα του διαφημιστικού ταμπλώ, το οποίο βρισκόταν εκεί στο έλεος της βροχής ( μα δεν κρύωνε το κορίτσι; ), αλλά κι ενός προεφηβικού – μετεφηβικού βλέμματος, όπως και στο έλεος όσων γυναικών πιστεύουν ότι αυτού του είδους τα προσόντα αρκούν για να….κάνεις καριέρα. Καλά για τους άνδρες περαστικούς οδηγούς, δεν θα πω τα αυτονόητα.

Τα πράγματα δυσκόλεψαν στο νου, όταν διάβασα στο γερμανικό περιοδικό «Σπίγκελ» τη συζήτηση που άνοιξε με αφορμή διαφήμιση γυμνού γυναικείου σώματος που έχει αναρτηθεί σε πολλές στάσεις λεωφορείων, εκεί που προς το παρόν εμείς αναρτούμε τις κινηματογραφικές διαφημίσεις ή τις «εξωπραγματικές» διαφημίσεις των καπνοβιομηχανιών. Στη συγκεκριμένη διαφήμιση ένα ημίγυμνο γυναικείο σώμα ( το σώμα ξεκινούσε από το σαγόνι και κάτω ) κρατούσε μπροστά από την ηβική περιοχή μια μικρή ντιζαϊνάτη τσάντα. Δίπλα σ’ αυτήν , υπήρχε η εξής πρόταση : «Μάθημα 84 : οδήγησε τον στον πειρασμό».
Αν κατάλαβα καλά, ο διαφημιστής έλεγε ότι ο σεξουαλικός πειρασμός και ο πειρασμός για την αγορά της τσάντας ήταν ένα και το αυτό.

Θα μου πείτε, αυτό σε ενόχλησε; Μήπως δεν κυκλοφορούν στα περίπτερα δεκάδες περιοδικά …εξαιρετικά διαφωτιστικού περιεχομένου ; Η συντρηπτική πλειοψηφία των διαφημίσεων – ακόμη και αυτές με το γιαούρτι και την κοπέλα που γλείφει προκλητικά το κουτάλι – δεν στοχεύουν στην ψιλοδιέγερση του τηλεθεατή ; Δεν είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που διδάσκεται ο επίδοξος νεαρός διαφημιστής ότι «κοίτα, αν δεν κτυπήσεις κατ’ ευθείαν στο ένστικτο της γενετήσιας ορμής δεν κάνεις για τη δουλειά ; «. Ναι, έτσι έχουν τα πράγματα και το γυμνό, όχι ως έργο του καλλιτέχνη, αλλά ως πορνογραφική προσέγγιση βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτεραιότητες των εταιρειών που θέλουν να πουλήσουν το προϊόν τους. Η ταύτιση, τι ρόλο παίζει, δεν ξέρω. Φοβάμαι μάλιστα ότι κανείς δεν νοιάζεται κατά πόσον ένα νέο κορίτσι, ένα νέο αγόρι που δεν έχει ακόμη αποκτήσει την τεχνική να διυλίζει την πληροφορία, να την αποδελτιώνει και να την τοποθετεί στα ανάλογα συρταράκια του εγκεφάλου του μπορεί να αποπροσανατολιστεί από αυτές τις διαφημίσεις, θεωρώντας ότι αυτή είναι η ζωή. Κι ότι αν δεν ακολουθήσει τα προβαλλόμενα «πρότυπα» της γυναίκας ( αυτός είναι ο πιθηκισμός του Σοπενάουερ) δεν θα είναι αποδεκτό από τους συνομιλήκους του, ούτε αρεστό στο αντίθετο φύλο.

Προ ημερών σε φιλολογική εκδήλωση με ποίηση και τσέλο ( δεν θέλω «ου») συζήτησα το θέμα με φίλο μου. Αναφέρθηκα στους προβληματισμούς μου και είδα με έκπληξη ότι συμφωνούσε μαζί μου και μάλιστα μου έλεγε ότι πολλά νέα παιδιά πηγαίνουν στα πρώτα τους ραντεβού, κουβαλώντας στο μυαλό τους το μοντέλο των προκλητικών διαφημίσεων, νομίζουν δε ότι θα ζήσουν σκηνές, παρόμοιες με αυτές των περιοδικών ή των τηλεοπτικών σποτ.

Το να συζητάς στην εποχή μας για τη γυναίκα – σεξουαλικό αντικείμενο είναι το λιγότερο αφελές, χαζό. Αυτά τα θέματα έχουν αναλυθεί εδώ και καιρό, όπως έχει αναλυθεί και η πορνογραφία στα ΜΜΕ και όλα τα συναφή. Εκείνο που ενοχλεί, εμένα τουλάχιστον, είναι ότι όσο περνάει ο καιρός η σεξουαλικότητα χάνει την προσωπικότητά της. Γίνεται κάτι πολύ τυποποιημένο, ένα προϊόν δηλαδή προς πώληση. Παντού, στο δρόμο, στην τηλεόραση, στο διαδίκτυο ο καθημερινός άνθρωπος θα πέσει πάνω σε μια σεξουαλικά υπερχρεωμένη διαφήμιση, είτε πρόκειται για το απόλυτο γυμνό, είτε για ένα γεμάτο υπονοούμενα εσώρουχο , είτε για ένα συνηθισμένο ανδρικό αποσμητικό. Απώλεια της «ελλειπούς» μαγείας, ίσως ; greatbathsm.jpg

Ιαματικές πηγές στην αρχαία Ρώμη.

Η μόδα και οι τόποι καθορίζουν συχνά αυτό που αποκαλούμε ομορφιά. Είναι παράξενο πόσο έντονα τα έθιμα και ο τρόπος ζωής μας αναμειγνύονται με τα πάθη μας. Αλλά αυτό δεν εμποδίζει κανέναν απο μας νάχει τη δική του ιδέα για τον έρωτα και την ομορφιά, έλεγε ο Μπλαίζ Πασκάλ γύρω στο 1654!
Σήμερα, η μόδα και ο τόπος κατατείνουν να ισοπεδώσουν τον σεξουαλικό με τον εμπορικό πειρασμό. Γιατί, άραγε; Για να δικαιωθεί ο Σοπενάουερ ; Στο κάτω κάτω, ούτε μικρόσωμες είμαστε πια, ούτε φαρδείς γοφούς έχουμε , ούτε κοντές γάμπες. Όλες είμαστε ….σαν τα μοντέλα που βλέπουμε στις διαφημίσεις ! 01020100411800.jpg

Άσχετη η φωτό. Μου ήρεσεν όμως κι έχει και ενδιαφέρον στόρι.

ΥΓ. Έμαθα να χειρίζομαι τη σκέψη, όπως ο γεωργός χειρίζεται τ’ αλέτρι.

ριτς

Δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή 11/11/2007

Advertisements

104 thoughts on “Ο Σοπενάουερ και η γυμνή γυναίκα.

  1. Καταπληκτικό! Μπράβο! Συμφωνώ απόλυτα, λέξη προς λέξη. Ίσως είναι το πρώτο κείμνο που διαβάζω για το θέμα και που βάζει σε τάξη καρτεσιανή -που μου είναι και τόσο προσφιλής!- το όλο ζήτημα και λέει τα σύκα σύκα.

    Η κατακλείδα δε, όλα τα λεφτά.

    Μικρό σχόλιο: «Στο κάτω κάτω, ούτε μικρόσωμες είμαστε πια, ούτε φαρδείς γοφούς έχουμε , ούτε κοντές γάμπες. Ολες είμαστε ….σαν τα μοντέλα που βλέπουμε στις διαφημίσεις ! »

    ε, καλά, όχι και όλες. και πάλι καλά δλδ…

  2. Κροτ, σ ευχαριστώ. Οταν για πρώτη φορά το 1996 εγραψα ενα σχετικό κειμενο, είχε γινει χαμός (κακός) από διαφορους αναγνώστες. Μουσερναν διαφορα. Τώρα, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Για φαντάσου, με δεκα χρονια διαφορά.

    Δηλαδή, τί θες να πεις; οτι εχω κοντές γάμπες; ακου να δεις κυρια μου, μπορεί να ειμαι 1.60 αλλά ουτε γοφούς εχω ουτε κοντές γαμπες….μοντέλο σε μινι εκδοση, θα ελεγα.!!!!

  3. Ναι Ριτσάκι μου – εσύ είσαι μοντέλο, μα δεν είμαστε όλες έτσι!
    (τι θες τώρα, να τα λέμε μια-μια;)

    Καταπληκτικό το κείμενο – από το πρωί το περίμενα. 🙂

  4. Νατασσακι…δεν θέλω υποτονικά πράγματα και συνεσταλμένες κουβέντες. Μια χαρα ειμαστε ολες μας, τελος.
    Το κειμενο σου αρεσε; αυτό με ενδιαφέρει.
    φιλια, την αγαπη μου
    ριτς

  5. Ήταν τόσο μεγάλος μισογύνης ο μακαρίτης ο Σοπενάουερ;
    Όλες άσχημες και αντιαισθητικές τις έβλεπε;
    Τι μυστήριο πλάσμα που είναι ο φιλόσοφος τελικά!

  6. Μισογύνης Αλλου. Αλλα τον χρησιμοποίησα για μια ακομη φορά για να μπω στο θέμα. Οι φιλοσοφοι, μισογύνηδες ολοι ανεξαιρέτως. Μην σου πει κανενας κατι διαφορετικό , χάθηκες… Εντάξει και ο Σαρτρ με τις πολλες γυναίκες, νομίζω ότι και αυτοί οι ανδρες μισογυνισμό έχουν.
    Δεν ξέρω, δεν ειμαι και ειδική, μην τρελλαθούμε
    ριτς

  7. Τα χαλια της εχει αυτη στην πρωτη φωτογραφια..
    Ο ανταγωνισμος εχει μεγαλη ευθυνη..Οι γυναικες κηνυγανε τοσο πολυ την ομορφια, ανταγωνιζομενες η μια την αλλη, που και παθαινουν καταθλιψη (εχω αναφερθει σχετικα και στο μπλογκ μου), και χανουν τελικα τη φυσικη ομορφια τους.
    Αν το δουμε ειδικοτερα, στην ελλαδα, εχω προσεξει οτι οι γυναικες βαφονται πολυ, ντυνονται υπερβολικα, με πολλες φορες το αποτελεσμα να γινεται κιτς.
    Οι διαφημισεις βεβαια καλλιεργουν εντονα τον ανταγωνισμο και δημιουργουν ψευτικες αναγκες.
    Οσο για τον Σοπεναουερ, απλα δεν του δινουμε σημασια..

  8. Ανησυχος… Γιατί στην Ελλάδα ειδικα ; Παντού συμβαίνει αυτό. εισαγόμενο ειναι άλλωστε.
    Οι διαφημίσεις παιζουν το ρολο τους και επηρεάζουν,αλλα δεν μιλώ ακριβώς γι αυτό.
    Ο Σοπενάουερ ειναι μεγάλος, είτε μας αρεσει , είτε όχι. Ενταξει ειχε μια απεχθεια με τις γυναικες εξαιτίας της σχεσης του με τη μητερα του, αλλά αυτό ειναι άλλο.
    ριτς

  9. ε, λοιπόν, υποβάλλω τα σέβη μου για το κείμενο. για την ευαισθησία του, την άποψη και την τεκμηρίωσή του.

    και είναι όχι μόνο έτσι τα πράγματα, αλλά τείνει, όπως έχει ειπωθεί, το πρότυπο της anorexia nervosa να κατακτήσει και τα μυαλά των ανδρών και, πολύ χειρότερα, τα σώματα των γυναικών. και όχι, βέβαια, επειδή αποτελεί νόρμα ομορφιάς, αλλά ανοησία της μόδας.

    η γυναίκα, που οριοθετείται έναντι του άντρα και τούμπαλιν, προβάλλεται πλέον ως αντανάκλαση του εαυτού της, μιας και ο πόθος εκ μέρους του άρρενος οριοθετείται με τη σειρά του από το «υπέροχα» πλασαρισμένο πρότυπο των ιλλουστρασιόν διαφημίσεων.

    και τω θεώ δόξα, δηλαδή…

    [ειρήσθω εν παρόδω, «Η Ελλάδα μέσα από την διαφήμιση» του Φ. Παπαπολύζου και του Κ. Μαρτζούκου, είναι κάτι που ίσως σε ενδιαφέρει. Αναλύεται ο ρόλος της γυναίκας στη διαφήμιση]

    καλησπέρα.

  10. και ο χορός καλά κρατεί!
    έτσι είναι. στην συγκεκριμένη διαφήμιση και σε διάφορες παραλλαγές της έχω κολλήσει και γω. ακόμη και το μοντέλο που δεν έχει πρόβλημα να προβληθεί έτσι γιατί πληρώνεται και το χρήμα ίδιο χρώμα δεν έχει…?

    και μόνο που κάποιες γυναίκες μπορούν και ξεπερνούν τους φόβους των φιλοσόφων και τους διαβάζουν, τους κατανοούν, δείχνει πόσο δύμετρες γκόμενες είμαστε.

    καλή εβδομάδα
    πολύ ωραία ανάλυση
    χχχχχχχ

  11. Μα, εδώ και πολλά χρόνια ζούμε το trend του fast.
    fast food
    fast life
    γιατί οχι και fast love; Ο Έρωτας και η σεξουαλικότητα θα γλύτωναν; Όταν η TV ότι η γυναίκα πρέπει να είναι διαθέσιμη για όλα κι ο άντρας, είναι ο τύπος που «δεν μασάει» έχει φράγκα και πρέπει να έχει 2-3 ερωμένες ταυτόχρονα, τα εσώρουχα και η έκθεση της κοπέλας είναι πταίσμα.
    Μας «φτιάχνει» πλέον μόνο η εικόνα…

  12. Dimosthenis…Καλημέρα και από μένα. Αν προσεξες , ενοχλήθηκα και επεσήμανα την ταύτιση του σεξουαλικού πειρασμού με τον εμπορικό πειρασμό. Δεν αναφέρθηκα γενικά στη διαφήμιση και τη γυναίκα ( υποκειμενο -αντικειμενο) του σεξουαλισμού. Αυτά ειναι γνωστά και ξεπερασμένα και τα εξηγώ στο κειμενο.

  13. @ maya Καλημέρα. Προφανώς και δεν εχει πρόβλημα το μοντέλο και το κάθε μοντέλο. Τη δουλειά που επέλεξε κανει και πληρωνεται καλά ή κακα.
    Τώρα αν ειμαστε δυο μετρα γυναικες , ε, ειναι προς συζήτηση. Αλλά Μάγια οι φιλοσοφοι ειναι εκεί για να τους διαβάζουμε και τους απορρίπτουμε, να τους αποδεχόμαστε, αν θες και να τους συμπληρώνουμε πότε πότε.

  14. «…τί σημασία έχει αν δεν ξέρω να μαγειρεύω ;…..»
    Την συγκεκριμένη διαφήμιση την είχα προσέξει κι εγώ, εδώ και αρκετό καιρό σε κάποιο έντυπο.
    Ως δούλος αυτού που εννοεί η συγκεκριμένη διαφήμιση έμεινα εκεί να την κοιτάζω.
    Ως δούλος της Μεσογειακής καταγωγής μου αλλά και της ανάγκης μου προς διανόηση (στείρας ή όχι δεν το αντιλαμβάνομαι σχεδόν ποτέ-κακό αυτό) επίσης, γνωρίζω πως με αυτή εκεί την γυναίκα της διαφήμισης δεν θα μπορούσα να ζήσω.
    Διανοητές χωρίς στόχο αλλά και δήθεν απελευθερωμένοι από την μαμά μεγάλο ποσοστό των ανδρών της Μεσογείου. Και το καλό φαγητό παρέα με τους απογόνους καλό είναι πάντα να υπάρχει.
    Δεν μας ταιριάζει η γυναίκα της διαφήμισης.
    Πλάσμα να την πω καλύτερα. Υπέροχη πανέμορφη για να υπερθεματίσω ή έστω απλά να εκφράσω την αλήθεια που κυριεύει τον εγκέφαλό μου στην θέα της. Της Θεάς δηλαδή ακόμη ειλικρινέστερα.
    «Ανάξιος μεσόγειος κοιλιόδουλος αγύμναστος δήθεν εραστής με λέξεις μόνο, θα είμαι πάντα.» της είπε κι αποχώρησε κλείνοντας πίσω του την πόρτα.
    Εκείνη μάλλον δεν τον αντιλήφθηκε καν. Μιλούσε ήδη στο κινητό της.
    Ω ναι! Μυθοποιώ επακριβώς αυτό που θέλει η διαφήμιση. Δούλος του αστραφτερού αισθησιακού πλούτου που υπόσχεται.
    Αλλιώς τι; Το ζευγάρι που καληνυχτίζει ο ένας τον άλλον ανταλλάσοντας επιτόκια; Ή η μαμά/σύζυγος που αναρωτιέται για τα πακέτα κινητής τηλεφωνίας;
    Ναι αυτά μας ταιριάζουν στην Μεσόγειο.
    Προτιμώ αυτήν εκεί που δεν ξέρει να μαγειρεύει και που θα με αφήσει σύξηλο στη μέση του δρόμου αν δεν μπορώ να της ψωνίσω κι εγώ δεν ξέρω τι. Ω ναι την προτιμώ…
    Εντελώς. Αλλοτριωμένος δούλος κι εγώ. Αλλά τόσο ευτυχής!

  15. @ Δημητρης Αθηνάκης .καλημέρα Δημητρη. Η ανοησια της μόδας μας έχει κατακτήσει και ακόμη κι αν αντιστεκόμαστε θαρραλεα καποιοι μας βγάζουν τη γλώσσα. Αυτό, αυτομάτως, δεν ειναι κακό, γιατί δίνει δύναμη και επιχειρηματολογια σε όσους καταθέτουν αντίθετες απόψεις ( εμείς δηλαδη). Αλλά θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι η διαφήμιση ειναι ένα από τα ισχυρότερα όπλα που εφηύρε ποτε ο άνθρωπος και της οποίας ημερα με την ημερα γινομαστε όργανα….

  16. @ Γιωργος Γλυκοφρίδης…. Ω! Τί ανατροπή μεσογειακών διαστάσεων είναι αυτή! Κι εγώ που νόμιζα ότι είστε κατα το ημισυ ….βόρειος.
    Εντάξει, τα ερωτήματα πολλά και για τις δύο πλευρες του νομίσματος στις οποίες αναφέρεστε.
    Αντιλαμβάνεστε ομως το μηνυμα πίσω απο το κείμενο μου και τη μικρή αγωνία για τους πολυ νέους ανθρώπους.
    Βεβαια, η εικόνα διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο , όπως διαφέρουν και οι απόψεις. Κι αυτό ειναι ευτύχημα νομίζω κι οχι….ατύχημα.
    Χαιρετώ σας.
    ριτς

  17. Ναι σωστό. Στα προσωπικά γούστα ναι είμαι κατά το ήμισυ βόρειος.
    Αλλά ζω στην Μεσόγειο. Και έχω γεννηθεί εδώ. Ίσως τα προσωπικά μου γούστα λοιπόν να είναι μία φυγή. Κι αυτή εκεί η γυναίκα στη διαφήμιση και το ότι με γοητεύει έτσι ίσως τελικά να είναι μία φυγή. Αλλά το ομολογώ! Δεν είναι σημαντικό να ομολογείς τα προσωπικά σου βόρεια γούστα στη Μεσόγειο;
    Οπότε θέλω να καταλήξω στο εξής: Μ’ αρέσει ο δικηγόρος του Διαβόλου. Μ’ αρέσει να ξεκινώ ανάποδα. Κι αυτό συμβαίνει σχεδόν πάντα στα σχόλιά μου. Γιατί όταν υπάρχει απάντηση στον υποστηρικτή αυτού που de facto φαίνεται ως αυτονόητο «κακό» τότε φαίνεται ακόμη περισσότερο η αντικειμενική αλήθεια. (Δυσκολότατο ζήτημα η πιθανή ύπαρξη της εκάστοτε στοιχειώδους αντικειμενικής αλήθειας.) Όχι;

    Και η αγωνία για τους νέους ανθρώπους του 2007. Αυτό είναι το σημαντικότερο όλων όντως. Τους έφηβους εννοούμε ως νέους ε; Αυτούς που βρίσκονται προ των επιλογών.
    Πόσες φορές θα προσφερθεί ο τραγοπόδαρος για προσφορά και συμφωνία… και με τι πρόσωπα! Ίσως αυτό θα έπρεπε να τους πει κάποιος… εκτός κι αν έχουν συμφωνήσει ήδη οι γονείς…

    Καλημέρα!

  18. Δεν διαφωνώ και συμφωνω στον σχολιασμό από την ανάποδη. Ο δικηγορος του διαβόλου ειναι ο αγαπημένος μου, άλλωστε. Αλλά , τί να κάνουμε; Εχω και καποιες ανησυχίες, όχι φοβερές και τρομερές. Η αληθεια είναι ότι εχω άλλες πολύ σοβαρότερες. Αλλά με προβληματίζει η τόση απλοχεριά στο φτηνό και στο εύκολο. Με προβληματίζει όμως πανω απ όλα η ταυτιση του σεξουαλισμού με το εμπορικό. Εκεί βγαζω το οπλο μου, αν και ειμαι Αρκάς και ουχι Κρητικιά
    Ναστε καλα, με διασκεδάσατε!

  19. Εγώ τη διαφήμιση, δεν την έχω δει (υπάρχουν και αντικειμενικές δυσκολίες) αλλά από όσο καταλαβαίνω, για να μιλήσω και λίγο πιο… φαλλοκρατικά, τέτοια γυναίκα, sorry, αλλά δεν τη θες να σου μαγειρεύει…

  20. Και μετά λένε τον Ευριπίδη μισογύνη… :-Ρ Για τις διαφημίσεις έχεις απόλυτο δίκιο. Εμπορευματοποίηση Α-Α! Φιλιά και καλημέρες 🙂 (στο ‘πα; πάπαλα τα χαρτομάντηλα προς το παρόν 🙂 )

  21. Είναι ωραίο να βλέπεις και να γνωρίζεις καθημερινά σκεπτόμενους ανθρώπους.
    Εστω και χωρίς να προβάλλονται από γιγανταφίσσες…

  22. Εννοώ την φωτογραφία του Spa που ανάρτησες. Anyway μια που μιλάμε περί γυναικών, ομορφιάς κλπ. Εμένα αυτό που με χαροποίησε από χθές ήταν αυτό που διάβασα στη Sunday Times και σήμερα στο BBC news
    online -Curvy women tend to be brighter and have brighter children! Παρτε να έχετε όλες οι αδύνατες του κόσμου!!!

  23. @ penelope καλημέρα – το διάβασα κι εγώ ! 😉
    (μόλις)
    και πολύ το χάρηκα, σου λέω ! Ε, μα πια !
    (αλλά, κι εμέις φταίμε – τους κακομαθαίνουμε τους άντρες, προσπαθούμε πάρα πολύ να γίνουμε όπως μας θέλουν, μερικές φορές)

    Καλημέρες!

  24. @natassaki mou αυτοί που βάζουν αυτά τα στανταρ είναι οι oi gay που κατακλυζουν αυτό το χώρο της show bussiness και θέλουν αγορίστικα σώματα!

  25. Δεν ξέρω, πάντως είχα χρόνια να δω στις βιτρίνες της Αθήνας ρούχα για ¨κανονικές» γυναίκες, που να μην είναι για τη γιαγιά μου!
    Τώρα τελευταία, σιγά-σιγά, κάτι γίνεται…

    🙂

  26. Γεια σταθείτε. Εμένα μ αφήσαστε απέξω, επειδή ημουν εκτός υπολογιστή; Και για καντε μου τη χάρη. επειδή εσεις είσαστε με καμπυλες τα βάζετε με μένα που….είμαι ίσα βαρκα ισα νερά ; Δεν θέλου ουουου,ταπαμε αυτά.
    Κι εσύ τέκνο Νατασσάκι ;
    Penelope…. with love and without spa.
    rits

  27. @penelope: »αλλά, κι εμέις φταίμε – τους κακομαθαίνουμε τους άντρες, προσπαθούμε πάρα πολύ να γίνουμε όπως μας θέλουν, μερικές φορές»

    Meaning?

  28. Curvy women may be a clever bet

    Ελεος! Το BBC ταβαλε με όλες εμας τις λιγερόκορμες (!) κοπελες που πεθαινουμε για ενα γλυκουλάκι, για μια παραρίτσα, για μια πιτουλα διαίτης ( με χορταρικά δηλαδή, σταμναγκαθια κλπ). Κοιτα να δεις τί μαθαμε… Οι αδύνατες από εδω, οι παχουλες απέναντι και ενδιαμεσως τί ; θα σκεφτώ κάτι, πού θα μου πάει

  29. Ριτσάκι μου καλό, τα μαγαζιά XXL, έχουν ρούχα για τη γιαγιά μου – όχι για μένα! 😉 Και ξέρεις ότι δεν είμαι XXL, αλλά τόσα χρόνια οι σχεδιαστές θεωρούσαν ότι εμείς με τις καμπύλες δεν έχουμε δικαίωμα να φοράμε φυσιολογικά νεανικά ρούχα.
    Το BBC έχει απόλυτο δίκιο – κι εσύ είσαι μια χαρά, και να παραμείνεις έτσι. Μα εγώ δεν θα καταπιέσω τίποτα (αν δεν υπάρχει θέμα υγείας, κι αν εγώ νιώθω καλά – που νιώθω, και φαίνεται νομίζω) για κανένα «ανδρικό πρότυπο» – ούτε καν για τον Χιου ! (λέμε τώρα!)

    Καλημέρες 🙂

  30. Natassaki mou γενικώς μιλούσα και με χιούμορ. Δεν εννοούσα τίποτα. Ακομη γελάω με τη διολίσθηση της συζητησης μεταξύ μας!
    καλημερα μικρό μου.

  31. @ Δημοσθένη, ακριβώς αυτό που λέω : ξέρω πολλές, που για να «αρέσουν» στον άντρα -στους άντρες τους (που έχουν τις δικές σου απόψεις) «καταπιέζουν» τον εαυτό τους μέχρι την ανορεξία – και το θεωρώ τραγικό.

  32. Νατασσακι ,….Τωρα για τον Χιου μέχρι κι εγω όχι θα ελεγα. Και αυτό το σε εισαγωγικά λεμε τωρα να αφαιρεθεί παραυτα. Τί ειναι δηλαδή ο Χιού ;

  33. Για να μπει μια τάξη, παρακαλώ. Στις θέσεις σας και αυριο με τον κηδεμόνα σας, αν εχετε φυσικά. Μην κατασκευασετε κανέναν.

  34. @ Δημοσθένη, ακριβώς αυτό που λέω : ξέρω πολλές, που για να «αρέσουν» στον άντρα -στους άντρες τους (που έχουν τις δικές σου απόψεις) «καταπιέζουν» τον εαυτό τους μέχρι την ανορεξία – και το θεωρώ τραγικό.

    Ριτσάκι μου – το ξέρω ότι μιλούσες με χιούμορ! 😉
    Αλλά είναι και άνθρωποι που δεν μας ξέρουν – τι θα φανταστούν δλδ?? 🙂

    Όσο για τον Χιου – ουδέν σχόλιον 😉

  35. «ξέρω πολλές, που για να “αρέσουν” στον άντρα -στους άντρες τους (που έχουν τις δικές σου απόψεις) “καταπιέζουν” τον εαυτό τους μέχρι την ανορεξία – και το θεωρώ τραγικό.»

    Πολύ μου άρεσε αυτό… Δηλαδή αν σου αρέσει να έχεις όμορφες γυναίκες δίπλα σου, είσαι φαλλοκράτης και σεξιστής;;;;;;;;

  36. @ Δημοσθένη μου, συζητηση τέλος, ειπαμε, γιατί βγηκε το Φράου Ριτς.
    Ομορφα, ομορφα, τους ζυγους να λύσουμε και να μην πελαγοδρομούμε σε άσχετες συζητήσεις.

  37. Να διευκρινίσουμε ότι η φράση που σας είπα είναι του Μαρκούζε,από το ΕΡΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
    Τα λέει όλα εκεί ο μέγας φιλόσοφος και γιά την διαφήμιση και γιά την επιρροή της και κυρίως γιά την αλλοτρίωση του σύγχρονου ανθρώπου.Γραμμένο την δεκαετία του 60 παρακαλώ…

    Τι ωραίο κείμενο όμως αγαπητή,τι έξοχη γραφή.Το διάβασα χθες (τυπωμένο) τρεις φορές.Τα θερμά μου συγχαρητήρια και τις καλημέρες μου

  38. Librofilo… Θα τρεξω να το αγοράσω γιατι ο Μαρκούζε με ενδιέφερε παντοτε. θα αγοράσω κι ενα ακόμη που μου προτείνει άλλος μπλόγκερ. Τί ομορφα! Να που μαθαίνουμε ό ένας από τον άλλον.
    Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Το ξέρετε ότι μονίμως αμφιβάλλω για οτιδήποτε γράφω. Τόχει και το Αλεφ αυτό. Τί να κάνουμε; Θα μεγαλωσουμε και θα το ξεπεράσουμε!

    ΥΓ. Πέσατε πάνω σε ομοβροντία σεξιστικών σχολιων. Δεν πειράζει, πότε πότε βοηθάει για την προσωπική μας ευθυμία.
    σας φιλω
    ριτς

  39. H οπτική γωνία της κλειδαρότρυπας ….
    πως να χωρέσουν τόσες καμπύλες από μια τόση δα τρυπούλα, πόσος κόσμος να στριμωχτεί να κοιτάξει, οπότε μεταφέραμε τη κλειδαρότρυπα στον δρόμο, στα περιοδικά κλπ.

    Ασχετο
    Φράου Ριτσ κανόνισες να πας στο σπα;
    Πολλά φιλιά και καλή και ηρεμή μας…. εβδομάδα!

    υγ χτες πήγα κραουνάκη.Εκπληκτικός!Ποστ σε μερικές μέρες! Grosses Bises 🙂

  40. Ola la! Kraounakis ? Τί να πει αυτός για όσα συζητάμε τώρα ;
    Νομίζω ότι η παράσταση ειναι ‘οντως εκπληκτική, οπως μου λενε διαφοροι φίλοι και εσυ τωρα.
    θαλασσινη καλή εβδομάδα. Η κλειδαρότρυπα, μεγάλη υπόθεση. Στην ουρά ακομη και σημερα για δαυτην
    ριτς

  41. Είναι που δεν έχει πέσει η εν λόγω μανδάμ σε ντελίβερι δικαιοδοσίας Ευαγγελάτου. Ειδάλλως θα της έλεγα αν έχει σημασία να ξέρει να μαγειρεύει.
    Όπως βλέπεις ντύθηκα και βγήκα. Και ο Θεός μαζί μας. Καλησπέρες, Βανίλια.

  42. Επιτέλους! Καλως την την περδικα την χιλιοτραγουδισμένη. Αντε, κανε τις βολτες σου και πεσμας τα νεώτερα.
    Ο Ευαγγελάτος δεν μπορεί να ασχοληθεί με την ωραια κοπελα. Εχει κι εκεινος τη δική του. Τί θες τώρα, να βγουν ενδοοικογενειακά μαχαίρια;

  43. @Natassaki, Rits, Dimostheni, συγγνώμη για την καθυστέρηση έτρωγα εκείνη τη σοκολάτα που λέγαμε για να ενισχύσω my genes! To βράδυ πάλι τα υπόλοιπα γιατί οι Αλβιώνες εδώ με στρεσσάρουν με τους ρυθμούς τους!

  44. «Οι γυναίκες δεν διαθέτουν συναίσθημα, ούτε επιτηδειότητα για τη μουσική, την ποίηση, ή τις πλαστικές τέχνες. Σ’ αυτές, τα πάντα είναι σκέτος πιθηκισμός, προσχήματα, επιτήδευση που αντανακλά την επιθυμία τους να αρέσουν…..”

    ΤΟ μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι οτι ο κύριος έχει γνωρίσει λάθος γυναίκες !!!!!

  45. Αbout us
    H απατηλή λάμψη μιας γυμνής αλήθειας

    H εικόνα της γυναίκας και του κορμιού της ήταν πάντα το καλύτερο όχημα της διαφήμισης και το πιο προνομιακό εργαλείο του διαφημιστή. Tο κλειδί που ανοίγει τα δωμάτια των φαντασιώσεων και κάνει τις πωλήσεις των προϊόντων να ανεβαίνουν.

    Ολοι πέφτουν στην παγίδα ,άνδρες και γυναίκες λιγώτερο ή περισσότερο ανάλογα με τις ανασφάλειες και τα απωθημένα.
    Η διαφήμιση είναι ένα νόμιμο κατά συνθήκη ψέμα.
    Κάποιος Αγγλος συγγραφέας τόχε πεί δεν θυμάμαι ποιός , penelope help
    Αντισταθείτεεεε

    Την θερμή μου καλησπέρα στην γλυκειά οικοδέσποινα και την εξαιρετική παρέα

  46. @ evaggelia καλησπέρα, καλησπέρα. Παγίδες παντού, και τί παγίδες Ευαγγελία μου.
    Αντίσταση είπες ; Ποιός να αντισταθεί και σε τί ; Αφού όλα τα θεωρουμε οικεία και δεδομένα, μέσα στην καθημερινότητα της. Ο καθένας παίζει το ρόλο του. Αλλος υβρίζει, αλλος θαυμαζει, αλλος την καταβρίσκει….και ενδιαμεσως κατι τυποι σαν και μενα που προσπαθούν να πουνε ,,,,,έι, φιλε, τα παιδιά λίγο, εκεινους τους εφήβους μην τους μπερδέψουμε παραπάνω, όχι με τη διαφήμιση -γυμνό, οχι. Αλλά με το μηνυμα που συνοδεύει τη διαφήμιση. ( Το κείμενο μου αναφερόταν στο συνοδευτικό μηνυμα της διαφήμισης )
    θερμή καλησπερα και απο την Αθήνα, Ευαγγελία
    ριτς

  47. roadartist….ναι, ο Σοπεναουερ για λογους προσωπικούς ( μητερα) ήταν κατα των γυναικών γενικώς…αλλα οπως έγραψα ο μισογυνισμός δεν ήταν πρωτογνωρο πράγμα. Αντίθετα ενυπηρχε παντού. Η γυναικα ήταν για κατι πολύ συγκεκριμένο. Στο κάτω κατω ήταν και ακατανόητο ον…
    ριτς

  48. Penelope….δεν πηγες για spa και ποδηλατάδα σήμερα ; Ποιός σε στρεσσάρει στη γηραία Αλβιώνα;
    Αχ, πρεπει απόψε να γραψω το αλλο Κυριακατικο, αυριο εχω ομιλία, μεθαυριο έχω άλλη στήλη, αντιμεθαυριο λεω να παω να βουτύξω σε καμια πισίνα το κεφαλι μου ν αδειάσει και μετά ερχεται το ιερόν διημερον, εντός του οποίου κάνουμε διαφορα ωραία και δημιουργικά (!) πράγματα. Εσείς ,Penelope ?

  49. Προ ετών, στην Ελλάδα κυκλοφορούσε μια γιγντοαφίσα που διαφήμιζε αθλητικά παπούτσια: το γυναικείο μοντέλο, ολόγυμνο, να φαίνεται σχεδόν μέχρι την μέση, και στο στήθος, εν είδει στηθόδεσμου να «φορά» τα διαφημιζόμενα παπούτσια. Η φωτογραφία ήταν έτσι δημιουργημένη, ώστε τα παπούτσια να δίνουν την αίσθηση ότι αντικαθιστούν το στήθος. Αισθάνθηκα ότι η μετάβαση από το σώμα που χρησιμοποιείται για να διαφημίσει προϊόντα στο σώμα που ταυτίζεται με και παραμορφώνεται από το προϊόν και για χάρη του προϊόντος ήταν μπροστά στα μάτια. Από τότε έχει μάλλον κυλήσει αρκετό νερό στο αυλάκι. Και η σεξουαλικότητα που προβάλλεται είναι περισσότερο από τυποποιημένη, σκληρή και παγωμένη και απωθητική, μέσα στον πληθωρισμό της. Και οι οδηγίες χρήσης της παρόμοιες με αυτές που αρμόζουν σε ένα ζευγάρι παπούτσια. Όταν παλιώσει την πετάς.

  50. @ maurohali Καλησπερα και καλώς ορισες στο σπιτικό μου. Ανδρας ή γυναίκα ; Γυναικα μου φαίνεσαι.
    κανω τις ιδιες σκεψεις και προσπαθώ να επισημάνω αυτό το πράγμα τπου αναφέρεις. Την ταυτιση με το διαφημιζόμενο προιόν, το εφήμερο, το γρήγορο, το απωθητικό. Δεν ξέρω, μπορεί να σφάλω, αλλά οφείλω να καταθέσω την άποψη μου.

  51. Αν έχει κάποιο νόημα η προσωπική μας ματιά και γνώμη, όχι δεν σφάλλεις ritsmas. Και η εξέλιξη που επισημαίνεις δεν είναι τωρινή, έχει ήδη τις ριζούλες της. Και είναι το λιγότερο σοκαριστικό, ότι απέναντι σε αυτές τις επισημάνσεις ο αντίλογος είναι συχνά: «ναι, αλλά ό,τι γίνεται, γίνεται από ελεύθερους ανθρώπους. Ενώ αλλού …» Δεν υποτιμώ την ελευθερία που έχουμε στον δυτικό μας κόσμο, δεν μπορώ όμως παρά να βλέπω πως είναι όντως εκείνη η «ανάπηρη ελευθερία», για την οποία προειδοποιεί ο Κατσαρός.

    Υ.Γ. ευχαριστούμε για το καλωσόρισμα. Επισκέπτες τακτικοί είμαστε από καιρό, πλην σχολιάζουμε για πρώτη φορά. Τώρα όσο για το φύλο: Το συγκεκριμένο σχόλιο γράφτηκε από αρσενικό, το μαυροχαλι όμως (και αυτό έχει σημασία) είναι, ας πούμε, «ερμαφρόδιτο», καθότι τρισυπόστατο.

  52. Εμείς Ρίτς (αφού θέλεις να μιλήσουμε λές και βγήκαμα από novel της Jane Austen) έχουμε μία λίστα διπλοσέντονο από υποχρεώσεις και δραστηριότητες. Οσον αφορά το παραπάνω σχόλιο του κυρίου Δημοσθένη περί αντρων και γούστων , και αυτοί οι ίδιοι have been manipulated από το τρίτο φύλο που είναι κυρίαρχοι της show business
    Πόσο είμαστε τώρα 2-1 ! Μου φαίνεται προηγούμαστε Νατασσάκι!
    Φιλιά Ριτς

  53. Penelope….Εγω από νουβελα της Ωστιν ; Και ο Ντάρσι που το Κοσμοπολιταν τον εχει αποκαλεσει το …απολυτο αρσενικό…τί θα κάνει, θα μας ακουσει λες; Μήπως δίπλα στον Χιού του Νατασσακίου, να βάλουμε και τον μιστερ Ντάρσι ; Παιζαμε μπουνιές ως τώρα, γι αυτό λες 2 -1 ;
    Το Νατασσακιον σου απαντά παραυτα. Συνοπτικές διαδικασίες Πηνελόπη μου
    ριτς

  54. Νατασσακι, γραφω ηλθιο κυριακατικο για το ΠΑΣΟΚ , τί μου συμβαίνει τελικά ; Χαθηκαν τα θεματα, τα πουλάκια, τα αραχνούφαντα αερικά, τετοια , τί το θελω εγω το πολιτικό, αφου δεν μου παει ;
    φιλια
    θαρθεις αυριο ;

  55. Ριτσάκι μου – ο mr Ντάρσυ (αχ, επίσης, αγαπημένος χαρακτήρας….) αλλά όχι και Χιού! 😉

    Δύσκολο το βλέπω, έχει ο μικρός καράτε ως τις 8, μετά, έχει διάβασμα και ύπνο – κι ο Κυριάκος δουλευει ως αργά αυριο…

    Για το πολιτικό, τι να σου πω; Εμένα, ότι και να γράψεις μου αρέσει, το ξέρεις – άρα δεν είμαι αντικειμενικός κριτής.

    Φιλιά – και καλή επιτυχία για αύριο.
    (θα τα πούμε)

  56. Τσσσσ.. τσσ… dearest Rits έγινε κάποια αναφορά περί λόγου και αφοπλισμού αν δεν απατώμαι… Οσον για τον Μister Darsy είναι hypermaschismo με ανύπαρκτο χιούμορ για τα δικά μας γούστα!
    Φιλια και καληνύχτα

  57. Penelope…Η dearest Rits ειναι εξαλλη με τον εαυτό της, γιατί η συνταγή για το επομενο κυριακάτικο απετυχε. Οχι, δηλαδη παντελώς, αλλά ειναι αυτό που λεμε deja vu.Οποτε εκνευρισμένη ουσα, δεν μεινει παρα να σκεφτώ τον κρυοπλαστο Μιστερ Ντάρσυ.
    φιλια μωρό μου καλό
    ριτς

  58. Απ΄τα πιο καλά Ριτς. Ειδικά ο επίλογος όπως σού είπε και η Κροτ. Ο Ντάρσυ δεν είναι κρυόμπλαστρος στην εκδοζή του μπι – μπι – σι. Την δήθεν τιθασσευμένη έντασή του θα τη ζήλευαν πολλοί μεσογειακοί τύποι.
    Αρχές δεκαετίας του 90, δουλεύοντας στην παραμεθόριο, ειδα γυναίκες πανέμορφες, και λόγω ανάγκης έτοιμες για όλα, να κατακλύζουν τους χώρους των αντρικώνσυνάξεων και να ανατρέπουν τα δεδομένα στις σχέσεις των δυο φίλων. Ξαφνικά οι πολύ όμορφες γυναίκες ήταν διαθέσιμες στα χωράφια όπου τις κουβαλούσαν με τρακτέρ, ο γυψοσανιδάς μπορούσε να τις βρει στο συγκεκριμένο μπαράκι για μια δεκάλεπτηπρωινή ανακούφιση, πριν πάει να περάσει τα γύψινα στην οικοδομή, συγκεκριμένο βυτιοφόρο γαλακτοκομικής εταιρίας έτρεχε σαν παλαβό στην επαρχιακή οδό για να εξοικονομήσει ένα παρόμοιο δεκάλεπτο ανάμεσα στις στάνες κι άλλα πολλά. Ό, τι συνέβη στην Ελλάδα φαντάζομαι ότι έγινε με λιγότερο αγκρικουλτούρικο τρόπο και στην Ευρώπη. Οι άντρες συνήθισαν στην ιδέα της διαθέσιμης γυνάικας, οι γυναίκες προσπαθούν να ανταγωνιστούν τις εισβολείς σε διαθεσιμότητα. Δεν ξέρω αν η διαφήμιση τις κατευθύνει ή αν ικανοποιεί αυτή την ανάγκη τους. Το σίγουρο είναι ότι οι γυναίκες στην Ελλάδα (έξω έχω πολλά χρόνια να βγω) πήραν να ξεντύνονται ανεξαρτήτως ηλικίας και κάλους. Οι έφηβες μαθήτριες πρωταγωνιστούν σε σκληρά σχολικά πορνό με ευκολία σαν να χορεύουν σε πάρτυ και το μάτι των νεαρών ανδρών φαίνεται δυσοίωνα χορτάτο. Το σταματώ εδώ γιατί αν το συνεχίσω θα βγει ένα ατεκμηρίωτο σεντόνι. Υποπτεύομαι όμως ότι όλα αυτά σχετίζονται και με την ανάγκη να υποχωρήσει ξανά η γυναίκα στην αγορά της εργασίας. Φοβούμαι πως οπισθοχωρούμε.
    Φιλιά.

  59. Με το συμπάθιο κιόλας, αλλά αν εξαιρέσουμε τον υδραυλικό που βαστά μια γεμάτη άλατα αντίσταση πλυντηρίου και επιπλήττει την νοικοκυρά που αγοράζει το φτηνό προϊόν, το πρότυπο του άντρα που βλέπουμε στις διαφημίσεις, πόσο αληθινό είναι; (να μην σχολιάσω και τα υπόλοιπα πέραν της ομορφιάς που πρέπει να κουβαλάει, αμαξάρα πχ.)

  60. Καλημέρα, καλημέρα…τωρα ξύπνησα το τέρας και σας απολαμβάνω με το ένα ματι ανοικτό. Το άλλο κόλλησε σχεδόν. Θέλει τσιμπιδα για ν ανοίξει…
    Σκουπίτσα εσκισες και Ινδικτε επίσης.
    Πού ειναι το κράτος, που ελεγε η φιλη μου η Ματούλα ;
    θα τα πουμε. Πάω να φτιάξω κοφι.
    ριτς

  61. Νομίζω ριτς ότι θέτεις πολύ κάλα το θέμα. Είναι λίγο παράξενο, αλλά σε μια εποχή που όλα είναι προσβάσιμα πανεύκολα μέσω διαδίκτυου, πολώ δε μάλλον το γυμνό, έχει τόση πέραση διαφημιστικά ό, τι σχετίζεται με την ερωτική πρόσκληση (ή πρόκληση). Δεν είναι λίγο οξύμωρο, ότι το (σχεδόν) γυμνό που είναι παντού γύρω μας, από τη σερβιτόρα στην καφετέρια μέχρι τη συμφοιτήτρια στη σχολή, πουλάει τόσο πολύ, παρότι δε «λείπει» από την καθημερινότητά μας;

  62. Δεν θα σχολιάσω το κείμενο σου, άλλωστε πιστεύω ότι την γνώμη μου την ξέρεις. Απλά θα σου πω ένα ευχαριστώ για το λινκ του Sacha Dean Biyan. Είναι απίστευτος.

  63. @ δ.τζ. Εμ , γι αυτό τα θέτω τα θέματα. Για να κάνει ενα κλικ το μυαλό μας και να σκεπτόμαστε μαζί με αυτό κι αλλα πολλά. Να μην ξεχνιόμαστε και κυριως να μην ισοπεδωνομαστε ομαδικά. Λιγοι, λιγοι παρακαλω.
    ριτς ,καλημερα

  64. @ pavlos…Χαιρομαι που σου άρεσε η….εικονογράφηση.Τις αποψεις σου τις ξέρω και συμφωνώ.
    καλημερα και απο έμενα..

  65. Ριτς θέλω να σε ρωτήσω κάτι: «Τα ανθρώπινα δεν είναι τόσο άψογα διευθετημένα, ώστε τα καλύτερα πράγματα να αρέσουν στην πλειοψηφία». Αυτή την καταπληκτική φράση ποιος την είπε ?

  66. @ δ.τζ…Αχ πρέπει να ψάξω, γιατί κι εγώ τοχω ξεχάσει. Τοχα προ ετών γραψει σε ενα από τα χαρτάκια μου ( κιτρινα-πορτοκαλί) και το βρήκα στο συρτάρι του γραφείου μου. Θα το δω ομως.
    συγγνωμη που δεν μπορω΄αμεσα να βοηθήσω
    ριτς

  67. Τα όμορφα ποστ βλέπω μαζεύουν και πολλά καλά σχόλια!
    Και τα λινκ σου να ξέρεις μπαίνουν κατευθείαν στα bookmarks !
    Καλό σου απόγευμα!

  68. @ Philos…Σε ευχαριστώ και το ξέρεις ότι εκτιμώ πολύ τη δουλειά σου και ο,τι κανεις για μένα
    φιλια στο ( στα) μωρά σου.
    Και τα χρώματα, προσοχή στα χρωματα, εντάξει; Μαζί να αποφασίσετε.

  69. ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥς ΟΣΟΙ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΔΩ..Προσεξε κανεις ότι στη διαφημιση στην οποίαν αναφέρεται το Σπιγκελ μιλαμε για μια γυναικα χωρίς κεφάλι; δεν φαινεται το κεφάλι της κι αυτό εχει τη σημασία του.
    ριτς

  70. με τις φιλενάδες μου το «ξεκοκαλίσαμε»….
    γραπτό…

    εθισμένη στις εφημερίδες…

    (λόγω «ανέχειας»… παίρνω «κ»
    μια φορά το μήνα…
    αναγκάζομαι…
    να … τις… μοιράζω….)

    Χάααρηκααα τα μέγιστα…
    που ανταμώσατε ..
    εκ του «πλησίον»….
    με την Ρενατένια…..
    «αδερφούλα» μου
    (και… δεν το κρύβω….
    ζηλεύωωωωωωω….)

    σε φιλώ

  71. Ριτσάκι, από τη δουλειά σου γράφω (και στην κορφή κανέλα). Από χθες είχα δει το κείμενο και δεν πρόλαβα να σου αφήσω σχόλιο. Δυστυχώς δεν προλαβαίνω να διαβάσω και όλα αυτά τα σχόλια….

    Προσωπικά να πω ότι το κείμενο μου άρεσε πολύ. Όχι γιατί δεν έχουν ξανακουστεί τέτοιες φωνές αλλά για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίον συνδέεις τα πράγματα.

    Να αναφέρω ότι Αμερικανός επιστήμονας έχει ισχυριστεί σε ντοκυμαντέρ του BBC ότι υπάρχει ένα καθολικό πρότυπο ομορφιάς το οποίο ανταποκρίνεται σε μία «μάσκα» που έχει φτιάξει. Βέβαια, αυτό που παραλείπει ακόμη και ολόκληρο BBC να μας πει είναι ότι αυτό είναι το πρότυπο με βάση τα πρακτορεία μοντέλων…

    Να αναφέρω επίσης ότι σύμφωνα με τελευταίες σεξουαλικές μελέτες ειδικά η νέα γενιά δείχνει «απάθεια» ή «αδιαφορία» για το σεξ. Και οι επιστήμονες πιστεύουν ότι έχει να κάνει κυρίως με την υπερέκθεση σε αυτό.

    Κατ’ αντιστοιχία το «Sex, drugs and rock ‘n’ roll» θα καταλήξει, αν δεν έχει γίνει ήδη, «TV, drugs ‘n’ blog ‘n’ roll». Δεν είναι κακό. Φυσιολογικό είναι. Όπως και οι αυξημένες αυτοκτονίες, και οι αυξημένοι καρκίνοι, και τα περιστατικά με φόνους σε σχολεία, και τα χάπια Viagra και πάει λέγοντας…

    Γιατί λέω ότι είναι φυσιολογικό; Γιατί πλέον έχουμε καταλήξει να θεωρούμε ότι φύση είναι ό,τι φτιάχνουμε. Και σύμφωνα με αυτό πορευόμαστε. Ας είμαστε λοιπόν προετοιμασμένοι να πληρώσουμε και το τίμημα…

    Μέχρι τότε σε φιλώ!

  72. Kyriayf καλως τηνε κι αργησες που λει ο θυμοσοφος λαός. Είσαι αδελφή της Ρενάτας; Χαιρομαι γι αυτό. ναστε παντα καλά κι αγαπημένες. Εγω δεν εχω αδελφια και νοιωθω κάπως…
    Χαιρομαι επισης που ξεκοκαλλήσατε το κειμενο, αν και οφείλω να απολογηθώ: δεν ειχα κρίση φεμινιστική. Δεν με ενδιαφέρει αυτή η πλευρα του θέματος. Εχω επισημανει μεσα στο κειμενο τί με προβληματισε.
    σε φιλώ
    ριτς

    ΥΓ Θα περασω και απο εσενα το βραααδυ

  73. Industrial Daisies…καλως ορισες από το Παρίσι. περιμένουμε καμια αναφορά διαφορετική ,γιατί τα συνηθισμένα τα ξέρουμε
    μεγαλο κοινωνικό θεμα η διαφημιση και ο άνθρωπος. Πού να βρουμε εμεις άκρη ; Πτυχές πιάνουμε, το λαπτοπ και φύγαμε. Για πού ; Μα για τις σκεψεις και τις αναζητησεις μας. Σε ολα πρέπει να δινουμε στοιχειωδώς καποιες απαντήσεις.
    Θα τα πουμε
    Φευγω εχω μια ομιλια να εκφωνήσω και αργώ
    φιλια
    ριτς

  74. Bonjour! Κρίνοντας από την ώρα ήρθες πολύ αργά . Φεύγω πάλι για τα καθιερωμένα plus tour guiding στα αρχοντικά, τους βάζω μέσα (το γκρούπ εννοώ των τουριστών) στα αγγλικά αρχοντικά και τους μιλάω μετά για την Ελλάδα!

  75. penelope…. bonzour d Áthens! Ολο ξενυχτάω και μπερδεύομαι. Τωρα πρεπει να σκεφτω τί στην οργή θα γραψω για αυριο. Στο μπλογκ δεν προλαβα να ανεβασω κατι καινουργιο. Θα δω.
    Α, ώστε τους μιλάς για την Ελλάδα ε ; Ετσι μπρε, μια Καρυάτιδα βγαζει το ψωμί της ;
    Να μου τα εξηγήσεις ολα αυτά να αισθανθώ αλληλέγγυα
    Παω να πιω καφέ, μωρέ
    τα λεμε, το βραδυ .Να τους αντέχεις ολους
    ριτς

  76. bonjour και από μένα λοιπόν! Πανικός στη Γαλλία με τις απεργίες, δεν ξέρουν τι να πρωτοσυμμαζέψουν τουλάχιστον εκεί υπάρχει ένας πιο ενδιαφέρον κοινωνικός αναβρασμός ενώ εδώ….. Υπερκαλύφτηκε και η Benny vs. George διαμάχη από τα της κρήσσας γης, τι να πω… κάτι άλλο πιο σημνατικό για την καθημερινότητά μας ίσως; Ακούει κανείς;

    Μια μεγάλη αγκαλιά σου στέλνω! Ματσ!

  77. Μικρό μου Θαλασσινό πουλί καλήμερα και απο μενα… ναι, ο Σαρκοζί αρχίζει να βλέπει ότι τίποτα δεν ειναι προαποφασισμένο, τίποτα δεν περνάει με το έτσι θέλω, οι μεταρρυθμίσεις χρειάζονται μεγάλη συναίνεση για να προχωρήσουν και το ερώτημα ειναι πόσο θα συμβιβαστείς, με ποιούς θα πας και ποιους θα αφήσεις…
    Τα ιδια ισχύουν και για την ελλάδα βεβαιως βεβαίως

    ναι για τον ΓΑΠ και τον Μπενι εγραψα ενα χαζό κυριακάτικο, θα το δεις την Κυριακή που θα το ανεβασω και εδω, αλλα ενταξει, κι εγω οντας μεσα στο κλίμα ξεχνώ ότι ολα αυτά ειναι μάλλον βαρετά…
    Α, ειδαμε με το Αλεφ μια καλή ταινία…Προσοχή : Πόθος. Μιλησα χθες στην τιμητική βραδιά για τον ποιητή Γιώργο Δουατζή κι ηταν καλα και γενικώς ασχολούμαστε με τον πολιτισμό…του εαυτού μας..Χαχαχαααααααα.
    φιλια, την αγαπη μου και μην στενοχωριέσαι για πολλά. Μονο για τα λιγα και τα εκλεκτά
    ριτς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s