Το ωραιοποιημένο εγώ μας


721_large.jpg

Lucy Orchard – Undergrowth

Χθες και προχθές , κάποια στιγμή της μέρας βρέθηκα να διασχίζω την Αττική Οδό σε ένα από τα υπέργεια τμήματά της. Τμήματα δρόμου με θέα, τα λέω. Κι έτσι όπως το βλέμμα μου απλώθηκε μακριά από την ευθεία του τιμονιού (σε ποιόν οδηγό δεν συμβαίνει συχνά αυτό;) συνέλαβα την εικόνα του κόσμου της ομοιόμορφης μεζονέτας των βορείων δυτικών προαστίων. Ξεκινώντας από τις παρυφές της Πεντέλης και κατηφορίζοντας ως την Κάντζα μια τεράστια οικοδομική λίμνη με λευκά-μπεζ σπίτια και κεραμοσκεπές. Από μακριά, το ενδιάμεσο και αναγκαίο στα προάστια πράσινα, απόν.

Φαντάστηκα τους ανθρώπους, τις οικογένειες που πληρώνουν όσο όσο μέσω τερατώδους δανεισμού για να αγοράσουν ένα άλλο είδος – πολύ sic -κλουβιού, μια σύγχρονη τριώροφη μεζονέτα , με πλέι ρουμ και πολλές τουαλέτες (θυμάστε τα κακεντρεχή σχόλια για τις τουαλέτες του μητσοτακέικου κάποτε;), ενδεχομένως στη μέση μια στρογγυλή ή τετράγωνη πισίνα με τις σχετικές, επίσης sic ομπρέλες , μεζονέτες με ασανσέρ , με συναγερμούς ( η ασφάλεια γαρ πολυτιμότατο εμπορικό προϊόν…) …. Φαντάστηκα όμως και κάτι ακόμη : όταν κάποια στιγμή θα ανοίγουν ταυτόχρονα οι εξώπορτες αυτών των σπιτιών, τότε τα πρόσωπα των ιδιοκτητών θα σκυθρωπιάζουν, το χαμόγελο , αν υποθέσουμε ότι προϋπήρχε, θα εξαφανίζεται, τα χέρια θα χώνονται νευρικά στις τσέπες και βιαστικά οι άνθρωποι θα κατευθύνονται στο αυτοκίνητό τους, αν φυσικά δεν το βγάζουν βιαστικά και επιθετικά από το γκαράζ τους, σαν τα δελφίνια που ακκίζονται έξω από το νερό. Αυτές οι μεζονέτες – δική μου παρορμητική εκτίμηση – συνθέτουν την πλήρη αποξένωση της ανερχόμενης μεσαίας τάξης στην Ελλάδα και το δυσάρεστο είναι ότι το φαινόμενο επεκτείνεται παντού στην Αττική.

Γι αυτό κι εγώ , που ζω παρόμοιες καταστάσεις , αλλά στα νότια προάστια και χρόνια τώρα δεν ανταλλάσσω σχεδόν ούτε καλημέρα με τους γειτόνους (αν και το επεδίωξα) σπεύδω στον αγαπημένο μου ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ στο μονόστηλο του από την ΕΝΔΟΧΩΡΑ :

delear29_small.jpg

« Στη βουνοκορφή δεσπόζουν τροχαλίαι.

Στην πεδιάδα περιστρέφονται ελαιοτριβεία και η διαρκής παραγωγή λατομείων

συγκρίνεται με εκβραχισμούς των σχιστόλιθων.

Μέσα στο λιοπύρι περιίπτανται κορυδαλλοί και όσοι κοιτούν τον χάλυβα να λυώνει

μοιάζουν με ιππείς που ξαφνικά πεζεύουν μπρος στη βρύση «

Νομίζω : Εικόνες λίγο πριν από την άλωση στα Μεσόγεια πεδία.

phpthumbphp.jpg

ΥΓ. Συνηθίσαμε να αποδεχόμαστε ό,τι συνήθως ικανοποιεί τη ματαιοδοξία μας. Δεν αποδεχτήκαμε, όμως, πότε τον κίνδυνο που ελλοχεύει πίσω από το ωραιοποιημένο εγώ μας.

ριτς

61 thoughts on “Το ωραιοποιημένο εγώ μας

  1. Καλησπέρα και καλή εβδομάδα Ρίτσα,

    Χρειάζεται ,άραγε , η ευτυχία
    για να στεγαστεί
    τόσα τετραγωνικά και τόση χλιδή??

  2. Δεν ξέρω Ευαγγελία μου…. Μπορεί και ναι, μπορεί και όχι. Αλλά αυτά όλα τα σπίτια μου θυμίζουν ( σε άλλη μορφή) τις εργατικές κατοικίες που έχτιζαν παλιά για τους καλούς μας τους πρόσφυγες. Κι αυτές , όταν τις εβλεπα με θύμωναν κι έλεγα, χαθηκε ο κόσμος να τις κανω λίγο πιο κομψές, λίγο διαφορετικές τη μια από την άλλη; Τί είδους γκετοποιημένες καταστάσεις ειναι αυτές ;
    Το ίδιο λεω και τωρα. Η διαφορά τωρα είναι ότι ειναι ακριβοπληρωμένες κατοικίες που εχουν το πρεστιζ του νεοπλουτισμού…..
    Κι εγω ζω σε τετοια, για να μην βγαζω την ουρά μου απ έξω και δεν ειμαι συνεπης με αυτά που γραφω και λεω
    Καλημερα Ευαγγελία..Πώς πήγε η κακοκαιρία σας ; Μάλλον δραμα απ ότι ακουσα. Ο γιός σου να προσεχει μωρέ στους δρόμους
    ριτς

  3. η μαιζονέτα λοιπόν (από το maison, ε;!) είναι η απόδειξη της ματαιοδοξίας και όχι μόνο…
    Εγώ γιατί, αν ήταν στο χέρι μου (στην τσέπη μου) θα επέλεγα να «σώσω» μία παλιά μονοκατοικία;!
    Οι μαιζονέτες είναι σαν τα πολύ ακριβά ρούχα,, ρολόγια και τα λοιπά.
    Φυσικά και θυμάμαι τις μητσοτακικές τουαλέτες..
    ristmas, καλή μου, σήμερα είναι Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΤΟΥΑΛΕΤΑΣ!!!!

    (υγιεινή, προβλήματα αποχέτευσης, αρρώστιες, τα διάβαζα όλα αυτά αλλά τελικά ΔΕΝ ανέβασα post).
    Σου το αναφέρω μιας και αναφέρεις τις… πολυτελείς τουαλέτες, όταν σε κάποια κράτη δεν ξέρουν όχι πλά τη λέξη καζανάκι, αλλά τη λέξη ΝΕΡΟ!

    Καλή βδομάδα και μπράβο για την γλαφυρή σου ματιά!
    Σκέψεις που έχουμε κάνει όλοι κάποιες φορές… για το θέμα σου μιλάω!
    ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΒΔΟΜΑΔΑ!

  4. Φαιη μου, δεν το ήξερα αυτό που λες για την παγκοσμια ημερα…. Πράγματι, κοιτάζω πολλές φορές όλη αυτή τη χλιδή στα καταστήματα με ειδη υγιεινής και μου έρχονται στο μυαλό κατι ερωτήσεις, μα κάτι ερωτήσεις… εχεις δικιο , τη στιγμή που το νερό ειναι πρόβλημα για τόσο κοσμο, Φαίη μου… Αυτοί όμως ειμαστε..Το λεω στο υστερόγραφό μου, σαν να θελω να δικαιολογηθώ κι εφω
    καλημερα μικρό μου
    ριτς

  5. Μεγάλες καταστροφές προξένησε η κακοκαιρία και στην Θήβα και στα γύρω χωριά της, κυρίως σε οικήματα με λαμαρινένιες σκεπές ,υπάρχουν πολλά σε κάποιες συνοικίες και ζουν άνθρωποι κάτω από άθλιες συνθήκες.
    Επιβεβαιώνεται το ρητό όπου φτωχός κι η μοίρα του.
    Ευχαριστώ Ριτσάκι μου για τήν αναφορά σου στο παιδί μου

    Πράγματι οι μαιζονέτες αυτές θυμίζουν γκέτο
    με την ομοιομορφία τους .Λείπει η προσωπική πινελιά του ιδιοκτήτη , αλλά είναι η εύκολη και γρήγορη έτοιμη λύση και νομίζω οτι η τυποποίηση τις κάνει οικονομικά συμφέρουσες
    εξ ου και προτιμούνται.

    Εγώ σαν παιδί της επαρχίας προτιμώ ποιό απλές κατασκευές απαραίτητα με κήπο.
    Το σπίτι μου απο την μία πλευρά έχει απέναντί του πευκόδασος και απο την άλλη υπέροχη θέα
    τον Ελικώνα , στο βάθος τον Παρνασσό και βόρεια την λίμνη Υλίκη
    Δεν το αλλάζω με καμία μαιζονέτα στον κόσμο
    Κερνάω καφέ , όταν έχεις χρόνο για ένα ταξιδάκι
    Φιλιά

  6. Rits μου πως μου αρέσουν οι Δευτέρες αντίθετα με το τραγούδι «Ι don’t like mondays» του Geldof. Φεύγουν όλοι από σπίτι και να πάνε κλειστούν στα ιδρύματα παραγωποίησης (δεν ξέρω αν υπάρχει τέτοια λέξη!) και εγώ το απολαμβάνω …..Οσον αφορά τα προηγούμενα περί τελειοποίησης αρθρων κλπ. νομίζω συμβαίνουν και τα δύο και εγώ ωρίμασα και εσύ τελειοποίησες την γραφή σου. Λογικό δεν είναι! Οσον για το παραπάνω άρθρο σου, πιστεύω τόσο πολύ στον άνθρωπο και είμαι πολύ αισιόδοξη. Βρίσκουμε διεξόδους, εδώ καταφέραμε να μιλάμε σε καθημερινή βάση εγώ και εσύ που παλαιότερα και να θέλαμε ήταν αδύνατον! Και μάλιστα έχουμε επιλογή ανάλογα με τα γούστα και διάθεση! Αυτά και άλλα πολλά ριτσάκι ,πάω να κάνω και εγώ κάτι παραγωγικό γιατί άν με έβλεπε η γιαγιά μου τώρα θα μου έλεγε πάλι ‘δεν βλέπεις την κούτρα σου παρά κοιτάς τι κάνουν και γράφουν οι άλλοι ‘ όταν με έβλεπε χωμένη στην εφημερίδα και στα βιβλία εξωσχολικού περιεχομένου. Φιλιά

  7. Eδώ και ένα χρόνο και εγώ μια κάτοικος Μεσογείων.Βέβαια το φτωχικό μας ουδεμία σχέση έχει με τα copy paste κτιριακά συγκροτήματα που ξεφυτρώνουν εδώ και εκεί.
    Η ποιότητα ζωής νομίζω καλύτεραη με την έννοια οτι είμαστε πιο κοντά στη φύση …. η οποία όμως ξεπουλιέται με γοργούς ρυθμούς. Και πάλι όμως λείπει αυτή η γειτονιά, η καθημερινή τριβή με τους » αποπάνω» ή τους «αποκάτω».Αν χρειαστείς κάτι ποιο κουδούνι θα χτυπήσεις αράγε; Σε ποιόν και πότε θα πεις καλημέρα όταν η μόνη φορά που βλέπεις τον γείτονα είνια οταν βγάζει το αυτοκίνητο από το πάρκιγκ!
    καλή σου εβδομάδα!

    υγ. κερνώ και εγώ afternoon tea με όλα τα παρελκόμενα φυσικά short cakes, muffins etc. Το χειμώνα πέρυσι πήγα Λονδίνο και εφοδιάστηκα με διάφορα καλούδια από το Fortnum & Masons!

  8. καλη σου μερα κ καλη εβδομαδα.. οντως εχουν αλλαξει πολυ τα πραγματα … εχει χαθει αυτη η επαφη με τους γειτονες τωρα πλεον κοιτανε το ποιος θα χει το καλυτερο αυτοκινητο κ το ποιο ακριβο μονο για να την (πει) στον γειτονα..
    οχι μονο στα ακριβα κ πλουσια προαστια αλλα παντου!! ακομα κ στις πολυκατοικιες της ποιο υποβαθμισμενης περιοχης το ιδιο γινεται..
    οι ανθρωποι οπως συνηθως λεω λενε καλημερα,κ αν την πουν!,απο.. συνηθεια κ οχι επειδη καταλαβαινουν την εννοια.. προσωπικα προτιμησα πριν 5, 6 χρονια να κανω αναπαλαιοση του πατρικου μου το οποιο οντως ηταν κ μαιζονετα αλλα.. ουδε μια σχεση με copy paste.. ολα εχουν γινει αρμονικα κ κατασκευασμενα εξολοκληρου απο ..τα χερια μου.. ετσι το νιωθω πολυ ποιο ζεστο.. δικο μου.. ποιο ..χωρο μου…

  9. Το επόμενο στάδιο είναι τα περιφραγμένα προάστια και η φρούρηση επί 24ώρου βάσεως όπως στις μητροπόλεις της Αμερικής… αλλά ούτε αυτή θα είναι η λύση στην αποξένωση που μας μαστίζει, η οποία δεν έχει άλλη αιτία από την καχυποψία…

  10. @ocean…εισαι από τους πολυ τυχερούς που ειχες καποιο παλιό σπιτι και το αναπαλαίωσες. Ελάχιστοι πια έχουν και πολλές φορές δεν το σκέπτονται , αλλά προστρέχουν στην αντιπαροχή.
    Οσο για τις μεζονέτες ( τελικά το λεξικό τις δίνει με ε, και όχι με αι από το γαλλικό maison που αυτό ειναι το σωστό) , εχουν γίνει πολύ must. Αλλα να σου πω κάτι: δεν μπορείς να φανταστείς πόσο δύσκολες είναι, τι φασίνα εχουνε, ασε δε εκεινες οι σκάλες…ανεβα -κατέβα, α, ξεχασα εκείνο, βουρ πάνω, βουρ κάτω…α, ναι και το κηπάκι…δωστου αγώνας για την επιβίωση του κηπακίου.Κατι σαν επιμονος κηπουρος γινομαι – γίνονται….
    χαιρετώ
    ριτς

    @dimosthnenis…. Τί απ όλα σε εντυπωσίασε και ανέβασες αυτή τη φατσούλα , μου λες σε παρακαλώ ;

  11. Thalassinimatia….Εσυ Θαλασσινή μου εισαι αλλη περίπτωση. Και βεβαια θαρθω να σε επισκεφτώ. Είναι ομορφα κοντά στη θάλασσα κι εχει μια γλυκύτητα ενα χειμωνιάτικο πρωινό Κυριακής. Αλλο πράγμα….
    τα λεμε, μικρό
    ριτς

    Penelope….καλησπέρα από Αθήνα. Ελπίζω όλα να είναι υπό πληρη έλεγχο στη Γηραια Αλβιόνα και να αντέχεις τους πάντες και τα πάντα. Εκεί , οι μεζονετες ειναι παλιές και άλλου τύπου. Καμια σχεση με τις δικές μας. Ας μην συγκρινόμαστε… Οσο για την αισιοδοξία, εντάξει, δεν μας λειπει και μου αρέσει πολύ που επικοινωνούμε ,καλο μου αγγλιδάκι!!!!
    φιλια
    ριτς

  12. @ Φαίη…τωρα επεστρεψα, βλεπω δελτιο και παω Ινδικτος μεριά,να περασει και απο μας να δει λιγο τα …υδραυλικά μας δηλαδή

    @ Ευαγγελία….φυσικά αποδεχομαι την πρόσκληση. Θα το κανονίσουμε. Να παει καλά το παιδί μου και μετά θα είμαι για σας τους φίλους.
    ριτς

  13. @ Kostis_dds αμ δε. Δεν είναι επόμενο στάδιο.
    Υπαρκτό είναι!!
    Για την Αττική λέω και τους περιφραγμένους οικισμούς…
    Κάνε μια βόλτα στην περιοχή του Σουνίου, αλλά και σε περιοχές της εγγύς Ανατολικής Αττικής!

    Καλησπέρες

  14. Μεγάλωσα μέχρι τα δέκα μου σε μιά από τις τελευταίες μονοκατοικίες του Ντεπώ, με αυλή γεμάτη δέντρα, με πλυσταριό!!! και με χτιστό φούρνο με ξύλα στην κουζίνα.
    Όταν πρίν μερικά χρόνια έκανα την σκέψη να νοικιάσω μια από τις »σύγχρονες» μονοκατοικίες φτιαγμένες με δίχως ίχνος από μεράκι και αγάπη, αλλά με θυροτηλεόραση και ντιζαϊνατη τουαλέτα, κατάλαβα βλέποντας όλο το πακέτο ότι η αισθητική του Ντεμέκ και του δήθεν έχει θριαμβεύσει.

  15. Ινδικτος… συμφωνείς που τα παίρνω ενιότε….Και λεω ενιότε γιατί κι εγω παιδί του συστήματος είμαι, μην πω ψέμματα.
    ριτς

  16. Γι’ αυτό σου λέω, βανίλια μου: πολυκατοικία και πάλι πολυκατοικία. Να είμεθα και πολλοί να κάνουμε και κοζερί. Φιλιά και καλησπέρες!

  17. ενίοτε δεν χρειαζόμαστε ούτε καν την ωραιοποίησή του εγώ. Μέσα σε μια απίστευτη κυνικότητα δε χρειαζόμαστε καμιά νομιμοποίηση για τη ματαιοδοξία μας…
    Χαίρομαι που σου αρέσουν οι Δευτέρες. Εγώ τις μισώ, όπως μισώ και τα κυριακοαπογεύματα (δεν υπάρχει αυτή η λέξη, αλλά δε βαριέσαι…)🙂

  18. penelope…Ο Δημοσθένης είναι ψυχίατρος σε μεγάλο νοσοκομείο στη Σουηδία, Μπορεί να ειναι απασχολημένος. Συν τοις άλλοις , μπορεί να μην του άρεσει το πόστ που τα βαζω με την ομογενοποιηση της μεζονέτας…παρ ότι λεω ότι μενω σε τέτοια. Το καταλαβα από τη φατσουλα που έστειλε. Στειλε του μήνυμα στο μπλογκ του.
    Γιατρέ μου…ανησυχωωωωω……….
    Εμενα μου κανει νερα ο εκτυπωτής και πνίγομαι νυχτιάτικα. εχω δουλειαααααα καλή μου Πενελοπε και παράλληλα νυστάζω εως πολύ. Ασε που ακουω στην τιβουλα μας περι εκλογικού νόμου…ειναι τρελοί αυτοί οι Ρωμιοί, αδελφούλα μου…..
    Μετά ομως έχει μια ωραία εκπομπή στη ΝΕΤ με τη φιλη Σεμινα Διγενή για τον Παναγούλη και για τους πραγματικούς πρωταγωνιστές της ταινίας του Βουλγαρη Πετρινα Χρονια.
    φιλια….τί να κανω, δεν μπορω να αντικασταστησω τον Δημοσθένη γλυκειά μου
    ριτς

    ΥΓ εχουμε παραιτηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων….

  19. @ meniek … I hate Mondays λεει το ασμα, αλλά το ότι δεν μισω τις Δευτερες το είπε η Πενελοπε και εξηγει το γιατί. Εμένα μου είναι αδιάφορο, γιατί μου αρέσουν όλες οι μέρες και δεν ανήκω στην κατηγορία εκεινων που περιμένουν πωχ πωχ την Παρασκευή για να ανασάνουν. Βρίσκω σε ολες τις μερες ενδιαφέρον και μάλιστα διαφορετικό ενδιαφέρον…Ναι, ξέρω, διαστροφή, αλλά έτσι είναι.
    σε φιλώ
    ριτς

  20. Αυτό που συμβαίνει τα τελεταία χρόνια με τα σπίτια-φρούρια (οπωσδήποτε με πισίνα!) είναι ένα ακόμα δείγμα κοινωνικού μαξιμαλισμού. Το χειρότερο είναι ότι αυτός ο μαξιμαλισμός πλεον προέρχεται από τη μεσσαία τάξη, στην προσπάθεια που κάνει να ζήσει «χλιδάτα», αντιγράφοντας τον τρόπο ζωής των πλουσίων.

    Δυστυχώς τείνουμε να ξεχάσουμε ότι οι μεγαλύτερες χαρές στη ζωή προέρχονται όχι από τα μεγάλα από τα μικρά πράγματα, τα οποία συνήθως δεν είναι υλικά.

  21. Kαλησπέρα Ριτσάκι…
    Κάποτε οι άνθρωπο ήθελαν «την Γαλάτειαν και μία καλύβην».
    Ε, τώρα θέλουμε «την Γαλάτειαν και μια μεζονέτα με πισίνα»🙂

  22. @ penelope… τωρα είδα στο μπλογκ του Δημοσθένη ότι εχει πρόβλημα. Δεν ξέρω τί συμβαίνει, γιατί εχει κλεισει τα σχόλια. Ας εχει καποιος το νου του βρε παιδιά.
    ριτς

  23. Όντως τα είπε όλα… Την καλησπέρα μου κιόλας, μιας και πριν ξεχάστηκα. Πάω να διαβάσω το κυριακάτικο άρθρο σου ριτς, μιας και δεν πρόλαβα χθες…

  24. δ.τζ….. οκ, σε ευχαριστω για το τακτ σου. Εντάξει,κι αν δεν το διαβάσεις δεν εγινε τίποτα. Εχει τωρα μια εκπομπή η Σεμίνα στη ΝΕΤ με τα Πετρινα Χρονια του Βουλγαρη και τους πραγματικούς ήρωες εκεινης της εκπληκτικής ταινίας
    ριτς

  25. @Dimostheni Ελα Δημοσθένη ανέβασα ενα post είναι για μας τους expat-immigrant. Περιμένω σχόλια έτσι, μόνο εσυ μπορείς να το καταλάβεις… Ετσι περιμένω..

  26. Βρε Δημοσθένη και με κοψοχόλιασες εκεί που έλεγα ότι μου αρέσουν οι Δευτέρες! Αντε παιδί μου άνοιξε το ποστ σου να ανοίξουμε κουβεντούλα και να μας περάσουν όλα ta down mas. filia pollla

  27. @ Dimosthenis… Ελα Δημοσθένη, ησύχασε και βρες την ισορροπία σου. Δεν είναι ευγενικό να μας τρομάζεις..

    @ Penelope…συγγνώμη που σε αναστάτωσα. Κι εγω ομολογω ότι μπερδευτηκα με το ποστ και με την αγωνία για τα παιδιά του..
    Οι απελπισμένοι άνθρωποι απελπισμένες πραξεις κάνουν.
    σε φιλω
    ριτς

  28. Μάλλον δεν καταλάβατε… Δεν ήταν ο στόχος μου να σας τρομάξω. Ένα πιθανο αντίο είπα… Κι άλλωστε οι σκοταδιστικές μου προσεγγίσεις είναι ειδικότις μου…

  29. kala… μην τα μαζευεις τωρα, σαν μικρο ατακτο παιδί που καταφεύγει στο ψέμα. Μην διαταράσσεις τις ισορροπίες, σε παρακαλώ πολύ.
    Το τί κατάλαβε ο καθένας από μας, άστο, καλύτερα.
    Καληνυχτα

  30. Ριτσάκι,

    παιδί της πόλης, μεγάλωσα και μεγαλώνω (σε άλλο τώρα) διαμέρισμα. Και πάντα μισούσα τις πολυκατοικίες -μόνο λίγο αυτές οι παλιές στη Βασιλίσσης Σοφίας μου άρεσαν.

    Είχα την τύχη, όμως, να περάσω τα πρώτα χρόνια της ζωής μου στο σπίτι της γιαγιάς στο χωριό. Ένα πέτρινο, εκατό χρονών, ψηλοτάβανο -με πηγάδι, κήπο και αποθήκη για τα καπνά και το λάδι. Αυτό το λάτρευα και το λατρεύω.

    Οι κατοικίες, όμως, που περιγράφεις με αηδιάζουν. Ολόιδιες, χωρίς ίχνος αισθητικής (για πρωτοτυπία ας μην το συζητήσω) στο μέλλον βλέπω να καταλαβαίνουν όλοι την βλακεία τους και να τις αντιλαμβάνονται όπως εγώ -σαν τις νέες ακαλαίσθητες «πολυκατοικίες» τύπου ’80 και ’90.

    Μήπως είναι «υπερεγώ» -αν ναι την βάψαμε!

    Καλημέρα Ριτσάκι!🙂

  31. Σωστή ερώτηση Ριτσάκι, δεν καμώνομαι πως έχω απαντήσεις…

    Απλά είναι κρίμα. Γιατί τώρα, που κατεβαίνω συχνά Σπάρτη (από όπου κατάγεται ο φίλος μου) και βλέπω την οικιστική ανάπτυξη σε δαιμωνιώδεις ρυθμούς, αλλά στο μοντέλο της Αθήνας του ’90, θλίβομαι. Και βλέπω τα εναπομείναντα νεοκλασσικά, που επίτηδες τα αφήνουν για να πέσουν μόνα τους και μετά να χτίσουν, και με πιάνει η καρδιά μου. Και μετά σκέφτομαι ότι πάντα ο άνθρωπος έχει επιλογή.

    Μπορεί να μην είναι καθαρή την ώρα που καλείται να αποφασίσει αλλά ίσως αν σταματούσε και δεν ακολουθούσε άκριτα το ρεύμα, απλά επειδή δεν ξέρει τι να κάνει, τα πράγματα μάλλον θα ήταν καλύτερα…

    Λέω, δεν ξέρω. Απλά είναι πολύ κρίμα τέτοια ασχήμια. Δεν είναι μόνο στο έξω μας – επηρεάζει τόσο και το μέσα μας…

  32. Πήγα να γράψω κι εγώ για τη Γαλάτεια, περισσότερο για να μνημονεύσω τον δικό μου αγαπημένο Εγγονόπουλο και το Γλωσσάριο των ανθέων του (όπου η επιλογή τίθεται ως διάζευξη, «την Γαλάτειαν ή μίαν καλύβην» και ο ποιητής καταφάσκει υπέρ _και μόνον_ της Γαλάτειας), αλλά είδα ότι με πρόφτασε ο Αλλού Φαν Μαρξ· το ίδιο κάνει. Εξάλλου, όπως ομοφωνήσαμε νομίζω όλοι μέχρις εδώ, ούτε Γαλάτειες ούτε καλύβες περιλαμβάνει η σύγχρονη μόδα ως αξεσουάρ εξωραϊσμού του εγώ μας.

    Καλή – καλή σου εβδομάδα!

  33. @just me…. καλημερα και απο εμενα.θα σου στειλω μειλ να σε ρωτησω κατι. ναι, δεν υπαρχει χώρος για Γαλάτειες πια , αλλά τί λες ; να φτιάξουμε καινούργιες ;
    σε φιλω
    ριτς

    @Industrialdaisies….Παντού η περιφέρεια εξελίσσεται ραγδαία οικοδομικά, αλλά με μια αρχιτεκτονική χυδαιότητα που όμοια της δεν εχω δει σχεδόν πουθενά στας Ευρώπας, με εξαίρεση κατι τουριστικά στα εξαρτήματα της ισπανίας.
    σε φιλω, θα τα πουμε. τρεχω

  34. Εγώ μες το κακό θα δω καλό.
    Θα πω καλύτερα μαιζονέτες παρά εκείνο το χάλι του Ευόσμου στην Θεσσαλονίκη!
    Και στις δύο περιπτώσεις παρθένες περιοχές χωρίς ιδιαίτερη βλάστηση και δοθήκαν στους εργολάβους χωρίς σοβαρά οικιστικά σχέδια ή άλλες μελέτες.
    Στην μαιζονέτα ο καθείς μπορεί να φυτέψει τα δεντράκια του και να διαμορφώσει ένα αλλιώτικο πιο ελκυστικό πρόσωπο. Αν όχι άμεσα τα αποτελέσματα μπορεί να είναι ορατά σε μία δεκαετία.
    Στις 8όροφες πολυκατοικίες του Ευόσμου μόνο καμιά γλαστρούλα στα μπαλκόνια μπορεί να αλλάξει το θέαμα, γιατί για να ψηλώσουν εκεί τα δέντρα και να ξεπεράσουν τις πολυκατοικίες… ούτε σε 150 χρόνια!

  35. Philos…..Μωρέ, πολυπράγμονα Οδυσσέα, κατάλαβες τί στην οργή είπα; Δεν ταβαλα με τηνιδεα της μεζονέτας; Χαζή είμαι. Τάβαλα με το στυλ που τις φτιάχνουν, χωρις ανάσα. Υποτίθεται ότι φτιάχονται για να εξυπηρετούν άλλες ανάγκες. Αμ δεν τις εξυπηρετούν….
    σε φιλω
    νασαι καλά, να προσεχεις την οικογένεια

  36. Dear RitsMas,
    Είχα πριν 3,5 χρόνια την τύχη να βρω καλή δουλειά εκτός Αθηνών. Τώρα μένω Κόρινθο. Μη φανταστείς κάτι εξοχικό, ένα διαμέρισμα άνετο είναι. Ούτε η πόλη είναι ιδιαίτερα όμορφη, υπάρχει όμως η αίσθηση της άπλας και του πεπερασμένου.
    Η δουλειά μου συχνά με φέρνει στην Αθήνα και βλέπω κι εγώ την ίδια θέα με τα σπίτια-τούρτες και έχω παρόμοια συναισθήματα. Σκέφτομαι ότι σε 3-4 χρόνια, που ίσως θα τελειώσει (αναγκαστικά) το όνειρο της επαρχίας, θα γυρίσω Αθήνα για να ζω σε κάτι …τέτοιο; Και τρέμω στην ιδέα του στοιβάγματος στις μαιζονέτες και γενικότερα του στοιβάγματος 4 εκατομμυρίων ανθρώπων σε μια περιοχή με σχετικά λίγα μέρη όπου να μπορείς να αναπνεύσεις και να νιώσεις αυτό που νιώθω εκτός πρωτεύουσας.
    Έχω ζήσει σε πυκνοδομημένα μέρη του Λ.Α. (Λεκανοπεδίου Αττικής), ήτοι Κυψέλη, Πειραιά και Καλλιθέα, αλλά νομίζω ότι αν μείνω ακόμη και στα υποτίθεται πιο πράσινα προάστια θα αισθανθώ κάτι που μοιάζει με αγοραφοβία. Γιατρέ μου είναι σοβαρό;;

  37. Αν είναι λέει….Θα σε στείλω στον ψυχίατρο της παρεας τον Δημοσθένη, Ειναι λίγο μακριά, Σουηδία μερια, αλλά κανει και εκ του μακρόθεν ψυχαναλύσεις
    Πάντως εχουμε δικιο. Πάλι δεν το προλάβαμε το οικιστικό, οπως δεν προλάβαμε

  38. Το είδα από χθες, αλλά δεν ήμουν σε φόρμα και δεν μου ήρθε καμιά «εξυπνάδα» για να γράψω, οπότε είπα να μην πάει χαμένο το σχόλιο.
    Αλλά αργείς με το επόμενο, οπότε (επίσης) ήθελα να σου πω μια καλημέρα!
    (περιμένω το μέιλ, αν ισχύει ακόμη ό,τι ήθελες να ρωτήσεις)🙂🙂🙂

  39. Εννοείται ότι το σχόλιο πήγαινε για το επόμενο ποστ, αλλά… κάτι μου συμβαίνει από χθες, δεν έχω και πολλή επαφή με πλανήτη Γη, μάλλον… Πάω να πιω τον τρίτο καφέ μου, μη και ξαστερώσει λίγο το ταλαίπωρο μυαλό μου. Ελπίζω να το βρεις το σχόλιο και ελπίζω και να μην το βρεις, επίσης, γιατί ντρέπομαι για την αφηρημάδα μου.😦
    Καλό μεσημέρι, πλέον!🙂

  40. καλησπερα.. σε καταλαβαινω απολυτα.. κ γω μεζονετα εχω .. αλλα αναπαλαιωμενη..κ.. ναι το κηπακι στην αυλη δε φευγει με τιποτα απο κει.. καλο βραδυ κ συγνωμη που αργησα αλλα ειχα ..λιγα ζορια..

  41. @ Ocean,,,,Μπορεις να ερχεσαι οποτε θέλεις.Δεν υπαρχει καθυστέρηση. Ειμαστε ανοικτοί επί 24ωρου βασεως, σαν μάρκετ της Αμερικής !. Αν εχεις ζόρια, να τα βάζεις σ ένα κουτάκι και να τα ξορκίζεις που λενε κατι γέροντες στα χωριά.
    Το κηπακι ειναι ο,τι πιο γοητευτικό, νομίζω.
    ριτς

Σχολιάστε

