Δραπέτες της πραγματικότητας


whales0.jpg

chef.jpgΞέρω ότι είναι «αφελές» εκ μέρους μου να ανεβάζω αυτού του είδους τα ποστ. Πρώτον δεν έχω τις ανάλογες γνώσεις. Δεύτερον δεν είναι το φόρτε μου και τρίτον, κάθε φορά που παραπαίω, θυμάμαι τον Ρίτσο και τα φρέσκα φασολάκια του.Ίσως ακουστεί υπερβολικά σκληρό, αλλά ακόμη και για τον ωραιότερο γκ…δεν θα πήγαινα σε μαγαζί με σούσι. Οι αντιρρήσεις μου έχουν να κάνουν με τη γεύση κυριως. Η ιαπωνική κουζίνα δεν ταιριάζει στο DNA μου.Έτυχε και δεν πέτυχε, που λένε. Είναι αλήθεια ότι δεν έχω κάτι ιδεολογικό με το σούσι. Το λέω γιατί θα μπορούσα να έχω, από τη στιγμή που θεωρείται πολύ «ινατο» φαγητό και η πόλη βρίθει από σουσάδικα.Όμως διάβασα στην «Ελευθεροτυπία» το κείμενο που ακολουθεί και φούντωσε μέσα μου το…οικολογικό μου. Ένοιωσα κι ένα ψιλοσφίξιμο στο στομάχι, κάτι σαν ενοχή για λογαριασμό αυτών που καταναλώνουν σούσι και έσπευσα να βρω συνταγή για πρασόπιτα. Είπα, δηλαδή, αφού δεν μπορώ να κατέβω στους δρόμους για το σούσι (θα με περάσουν για ψώνιο), αφού δεν μπορώ να γράψω στην εφημερίδα (θα με κοιτάζουν ως δημοσιογραφικό είδος υπό εξαφάνιση), ας ξεσπάσω πάνω σε μια πρασόπιτα με διάφορα υπέροχα γλυκοπικάντικα τυριά.

Το επίμαχο κείμενο :

1107533185_6.jpg

Μακριά από τις χώρες τους, κάπου στις παγωμένες θάλασσες της Ανταρκτικής, συγκλίνουν οι πρωταγωνιστές ενός ανελέητου κυνηγητού.Ιάπωνες φαλαινοθήρες και οικολόγοι ακτιβιστές έρχονται αντιμέτωποι, καθώς οι πρώτοι οπλίζουν τα καμάκια τους για να θηρεύσουν τα γιγαντιαία θηλαστικά κατά τη μεταναστευτική τους πορεία από τον Ειρηνικό, και οι δεύτεροι αντιπαρατάσσουν την ισχυρή θέλησή τους να αποτρέψουν το μακελειό.Η διάρκεια της σφαγής, πολύμηνη, καθώς ο στόλος θα επιστρέψει τον ερχόμενο Απρίλιο στο λιμάνι Σιμονοσέκι της Δ. Ιαπωνίας, απ’ όπου ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ΗΠΑ, η Αυστραλία , η Ν.Ζηλανδία και η Διεθνής Επιτροπή Φαλαινοθηρίας παρακολουθούν αμήχανες να καταστρατηγείται το μορατόριμουμ που ισχύει για το κυνήγι φαλαινών από το 1986. Ωστόσο στο απαγορευτικό κείμενο υπήρξε ένα μικρό παράθυρο, το οποίο έλυσε κατά κάποιο τρόπο τα χέρια του φαλαινοθηρικού στόλου της Ιαπωνίας. Το παράθυρο αναφέρεται ότι για λόγους αυστηρά ερευνητικούς θα μπορούσε να επιτραπεί η αλιεία φαλαινών. Κι έτσι η Ιαπωνία βρέθηκε ξανά στο κατόπι των φαλαινών

makethumbnailaspx.jpg

Σύμφωνα με το επιστημονικό τελετουργικό της σφαγής, μόλις μια φάλαινα αλιευθεί, αφαιρούνται ορισμένα τμήματά της από τα οποία εκτιμάται η ηλικία, η αναπαραγωγική της ικανότητα και οι διατροφικές της συνήθειες. Από τα στοιχεία αυτά μαθαίνουμε πόσο επηρεάζεται ο πληθυσμός άλλων θαλασσίων ειδών, από τον πληθυσμό των φαλαινών.
Τόσο οι διεθνείς επιστημονικές οργανώσεις όσο και η Ε.Ε., επισημαίνουν ότι τέτοια στοιχεία μπορούν να περισυλλεγούν χωρίς θανατηφόρο έρευνα, αλλά με χρήση τεχνολογιών αιχμής, που φυσικά η Ιαπωνία διαθέτει.

Για τους Ιάπωνες, όμως, άλλος τρόπος δεν υπάρχει. Η άρνηση αυτή έχει κίνητρο και… γεύση. Το κίνητρο είναι οικονομικό, καθώς χιλιάδες τόνοι κατεψυγμένου κρέατος φαλαινών προωθούνται στην ιαπωνική ιχθυαγορά/ Είναι όμως και πολιτιστικό, καθώς το κρέας τους αποτελεί παραδοσιακό διατροφικό είδος των Ιαπώνων, που φθάνουν να μιλούν για «ρατσιστική διάκριση» από τη διεθνή κοινότητα, η οποία νοιάζεται περισσότερο για τις φάλαινες παρά για την ιαπωνική παράδοση.
Όσο για τη «γεύση» της φαλαινοθηρίας, έχει να κάνει με το κρέας του και το παραδοσιακό σούσι, που κατέκτησε και τη δυτική κουζίνα. Τα είδη ψαριών που αλιεύονται για να συνθέσουν το σούσι μειώνονται, καθώς αποτελούν διατροφική πρώτη ύλη των φαλαινών. Κάθε έλεγχος του πληθυσμού των φαλαινών, λοιπόν, βοηθά στη διατήρηση ή την αύξηση του πληθυσμού των καταναλωτών σούσι.
Έτσι, πρώτη φορά εδώ και 44 χρόνια (από την πλήρη απαγόρευση της φαλαινοθηρίας το 1963), 850 ρυγχοφάλαινες, 50 πτεροφάλαινες και 50 της οικογένειας των μεγάπτερων, όλες στην επίσημη λίστα των ειδών υπό εξαφάνισιν, θα σφαγιαστούν και θα τακτοποιηθούν στα ράφια των ιαπωνικών σουπερμάρκετ, αφού πρώτα συνεισφέρουν στην επιστημονική έρευνα. Κάποιοι δεν το δέχονται παθητικά: η Greenpeace και οι δραστήριοι ακτιβιστές της αυστραλέζικης οργάνωσης Κοινότητα των Ποιμένων της Θάλασσας, που η Ιαπωνία έχει κατατάξει στις διεθνείς τρομοκρατικές οργανώσεις. Με το σκάφος «Esperanza» η Greenpeace σπεύδει στην Ανταρκτική για να παρεμποδίσει βιαίως τα ιαπωνικά φαλαινοθηρικά , ενώ οι «Ποιμένες» με το δικό τους σκάφος και με μερικά φουσκωτά που παραδέρνουν στα κύματα του Ανταρκτικού ωκεανού, δεν αποκλείουν τίποτε.
Κίνδυνος όμως υπάρχει και από την υπεραλλίευση του τόνου. Το Διεθνές Ταμείο για τη Φύση (WWF) λέει ότι η παράνομη αλιεία του γαλαζόπτερου τόνου που χρησιμοποιείται για την παραγωγή του σούσι, κινδυνεύει να εξαφανιστεί από το εμπόριο.

ΥΓ. Ο άνθρωπος θα παραμείνει εσαεί δραπέτης της πραγματικότητας.

ριτς

120 thoughts on “Δραπέτες της πραγματικότητας

  1. Καλημέρα Ρίτσα
    Νομίζω ότι η… «μόδα» θα νικήσει τις οικολογικές μας ανησυχίες, άσε που το σουβλάκι είναι passet…

    Είπαμε οικολόγοι, αλλά γίνεται να βλέπουμε champions league χωρίς … σούσι; (Άλλωστε το είχαμε και στο χωριό μας…)

  2. Εγώ τρελλαίνομαι για σούσι. Δεν ξέρω αν είναι το DNA μου (όταν πρόκειται για ψάρι μπορώ να το φάω όπως και να ‘ναι, μήπως σε κάποια προηγούμενη ζωή μου ήμουν μονάχους-μονάχους?) αλλά πραγματικά η γεύση του σουσίου (κλίνεται αυτό το πράγμα?) μου ταιριάζει απόλυτα και μου την σπάει πραγματικά που έχει γίνει τόσο ινάτο (ακόμη και στα μεγάλα σουπερμάρκετ, πωλείται σε δισκάκια αμφίβολης φρεσκότητας και ποιότητας, αλλά σημασία έχει η ψευδαίσθηση της συμμετοχής στη μόδα), ενώ παλιά δυο σούσι μπαρ υπήρχαν και κάτι τρελλοί σαν εμένα (που μου το έμαθε ο καλός μου όταν γύρισε από Japan) όπου μάλιστα δε θυμάμαι να το πληρώναμε και τόσα λεφτά. Το άρθρο το διάβασα, σοκαρίστηκα και πραγματικά θα ήθελα να υπάρξει και κάτι πιο οργανωμένο, όπως ένα μποϋκοτάζ (όχι ότι ο έλλην θα πτοηθεί για την τύχη των ρυγχοφαλαινών – σιγά μη δε φάει… να πουν οι άλλοι ότι δεν είναι μοδάτος ή δεν έχει τα φράγκα να ξοδέψει για το κέφι του, τσ τσ τσ….). Βέβαια ,τώρα που το έγραψα, θυμήθηκα και το μποϋκοτάζ που κάναμε στον τόνο (για τους θανάτους των δελφινιών με τα αφρόδιχτα) τη δεκαετία του 1980 και νομίζω τίποτα δεν έγινε (ανεξάρτητα από το αν συζητείται ή όχι) και τα δελφίνια εξακολουθούν να σφαγιάζονται, και να πεθαίνουν από ασφυξία στα αφρόδιχτα κυρίως των γειτόνων μας ιταλών. Οι οποίοι, παρεμπιπτόντως, μπαίνουν με τις ανεμότρατες, σαρώνουν τους ελληνικούς βυθούς από τη μεριά του Ιονίου, παρ’ όλες τις διαμαρτυρίες των ντόπιων αλιέων… Σταματώ να γράφω (όπως κατάλαβες άρχισε να μου τη βαράει!!), διότι αυτή η ιστορία των ψαριών και της αλιείας έχει τον ατελείωτο, αν το ψάξει κανείς, όπως εξ’ άλλου και όλες οι ιστορίες εκμετάλλευσης των φυσικών πόρων από τον άνθρωπο..
    Τελικά καλύτερα να είχα μείνει στο προηγούμενο ποστ για την ΄παραδοσιακή τέχνη και όχι αυτό για την τέχνη του θανάτου😦
    (άσχετο, αλλά αγαπώ πολύ τα κείμενά σου)
    καλή σου μέρα και ξανά καλή εβδομάδα🙂

  3. Meniek…καλημέρα κυρια σουσι! Δεν με πειράζει καθόλου που είσαι φαν. Αφου το πήρες από τον καλό σου, οκ. Σίγουρα ομως υπάρχει προβληματσμός. Το συζητάω συχνά με νεαρά συνάδελφο που ασχολείται με την υπεραλλίευση του τοννου και όλο κατι μαθαίνω. Δεν είμαι ακτιβίστρια με την έννοια να συμμετέχω σε κινητοποιήσεις και τέτοια.Δεν θα πήγαινα με πλακατ εξω από εστιατόριο με σουσι ( αυτό που εχουν στο βασιλοπουλο και αλλου σε σουσι ειναι …εμετικό). Τα κειμενα μου μόνο εχω, κι αν μπορώ να πω κάτι, είναι μονο μέσα από αυτά. Με ενοχλεί η απληστια σε ολες της τις εκφάνσεις , εξ ου και η διαρκής ευαισθητοποιήση μου.

    Ναι , εχεις δικιο, από την τεχνη περασα στο σουσι. Αλλοπρόσαλλη οπως πάντα. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
    καλη εβδομάδα, ριτς

  4. είναι τρομακτικό το άρθρο…
    και είμαστε – ως γνωστόν -τα χειρότερα ζώα του πλανήτη…

    καλά, ΟΥΤΕ για τον καλύτερο γκόμενο…? χμμμ…

    καλή μας εβδομάδα
    χχχχχχχχχχχχχχχ

    υγ.υπέροχη η πρώτη φωτογραφία.

  5. ξέχασα να πω ότι επιτίθεμαι στα μπλόγκα σας καθώς είμαι απεργός εν ώρα ετοιμασίας για το πανεκπαιδευτικό…

  6. @Dimosthenis….Ξέρεις ότι γράφω ο,τι που κάθεται καλά στο νου. Δεν με νοιάζει τί είναι αυτό, αρκεί να μπορώ να αισθανθώ ότι κάτι λεω. Ναι, ενταξει ο συντάκτης της Ε το λεει, αλλά το υιοθετώ και νομίζω ότι αυτή ειναι η δυναμη ενος άρθρου.

    @ Μενιεκ…. Προς απεργίες ολοι βαδίζομεν. Ο θεός να φυλάει τους ταξιδευομένους, που ελεγε ο παππούς μου

    @ Μαγια….Καλημερα καλή μου. Χαιρομαι που σε διαβάζω και μπαίνω με χαρά πλεον στο μπλογκ σου. Ναι, ειμαι στρίγγλα και σε αυτό, απ ότι κατάλαβες. Παραμενω πιστή στις παραξενιές μου, όχι όμως στις ιδεοληψίες μου, τις οποίες τις καταπολεμώ ή τις θάβω όταν και εφόσον χρειαστεί.
    ριτς

  7. Καλημέρα dearest ! Λοιπόν θέλεις να ακούσεις την Ιστορία της Πηνελόπης της Κοσμοπολιτάν και την εισαγωγής στο σούσι.Εγώ θα στο πώ έτσι και αλλιώς. Λοιπόν όταν φτάσαμε στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας (αυτό πάει παρέα με το 4χ4)πρίν 16 χρόνια, οι φίλοι του Τζόνι ήθελαν να εντυπωσιάσουν την εξωτική Πηνελόπη του Ελλαδιστάν και έκλεισαν το καλύτερο εστιατόριο Σούσι. Η Πηνελόπη poised και ξερόλας προσποιήθηκε ότι ήταν τακτική στο σούσι της γειτονιάς της στην Αθήνα! Αλλα από μέσα της ευχότανε να σημαίνει σουβλάκι στα ισπανικά γιατί ήταν κουρασμένη και πεινασμένη από το jet lag και ένα σουβλάκι με μπόλικο τζατζίκι θα της έδινε comfort. Καταλαβαίνεις τι έγινε στη συνέχεια, όταν η Πηνελόπη αντίκρυσε τον κόκκινο τόνο μπροστά της…, γύρισε το κουμπάκι στον εγκέφαλο και άρχισε να ονειρεύεται …τον κ. Γιάννη τον σουβλατζή!
    Τώρα το λατρεύω το Σούσι Ρίτς αλλά όταν είμαι depressed πάω στο Τούρκο για κεμπάπ.
    Την καλημέρα μου Ριτς

  8. Penelope…..νασαι καλά.Μουφτιαξες το κεφι για ολη την εβδομάδα…. Εγω, ομως , θα παραμείνω ιδεολογικά και γευστικά αντίθετη. Μ αρέσει ομως η σουβλακίλα και τη τζατζικίλα, αρκεί να μην εχω πιθανές περιπτυξεις μετά γιατί θα τα χαλάσω ολα, ως συνήθως βεβαίως βεβαίως… Α, ΄ωστε εχει φτάσει η χαρη στου στο Σαν Ντιέγκο, αυτό που το εκκενωσαν αρον αρον με τις πρόσφατες φωτιές στην Καλιφόρνια;
    Εγω από Καλιφόρνια, ξερω το Μπερκλευ και το Σταντφορντ ( το ενα ημιδημοσιο, το αλλο καργα ιδιωτικό και κανω αναλυσεις (!) πανω σ αυτό ) και ξερω και το λευκό κρασί της νοτιας Καλιφορνιας με το οποίο μια φορα με μεθυσαν και μετα με ελεγαν μεσσαλινα, οι αθλιοι..
    σε φιλω
    καλημερα

  9. Πάντα με θλίβουν αυτά και παγώνω (για ελάχιστα λεπτά) το μυαλό μου…θυμάμαι καποια ντοκυμανταίρ για το θέμα, όπου είχα διαπιστώσει πόσο ψυχρά βάρβαροι είναι οι Ιάπωνες (θα μου πεις μόνο αυτοί;) σε τέτοια θέματα…οπότε, δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτή η απαγόρευση, ακόμη κι αν υπάρχει η προσπάθεια από κάποιες οργανώσεις…από την άλλη, ας μην πάμε και τόσο μακριά
    φάλαινες, Απρίλιος 2007

    κατά τα άλλα, το σούσι δε μου αρέσει…

    Καλημέρα και καλή βδομάδα

    (έχεις απάντηση στα «χρυσά μήλα» :)))

  10. Εγώ έχω πάει παντού!κάτι τέτοιες απαντήσεις έδινα στις φίλες μου στο δημοτικό όταν ήθελα να τους ‘ρουμπώσω’. Ετσι για να κλείσουμε τη συζήτηση περι «4χ4». φιλιά

  11. @ dimosthenis Πώς σου φάνηκε ότι σε παρεξηγησα;

    elafini Ναι, παγώνει η σκεψη και το κορμί μαζί. Αλλά αυτός ειναι ο άνθρωπος, μονιμως εκτος πραγματικότητας ..Τί ειναι τα χρυσα μηλα; μπαινω σε λιγο να δω

    penelope.Καλα, τωρα ,εμενα το φτωχό βρηκες να ρουμπώσεις; Εγω δεν εχω παει παντού και δεν το κανω θέμα.. Ναι, τελος τα 4χ4, κατηντησαν βαρετα
    καλημερα εγγλεζα μου. Τους εχεις παρει τα χούγια όμως , ετσι ;

  12. Δεν ήξερα πως ένας λογος αλιείας φαλαινών είναι αυτός!!! Τραγικό… όλα για το κέρδος και την παγκοσμιοποίηση του σουσίου!!!! Έχω φάει μία φορά μια μπουκιά…. και έχω να πω πως τα σουβλάκια του μήτσουλα είναι κλάσσεις ανώτερα!!! όσο για τις περιπτύξεις μετά…. να φάει και ο άλλος ριτσάκι σουβλάκι… χιχιχιιχχι!!

  13. Σε φιλώ Ριτς και καλή σου μέρα όλη μέρα(ούτε το δαχτυλάκι σου δεν φτάνω όσον αφορά τις εμπειρίες σου) The only thing i have is sharp tongue

  14. Laxanaki….Κοιτα, ολα κάπως έτσι ειναι. Στην υγειά του υπεροχου ανθρώπου. Λογικό, αλλά με ενοχλεί ότι δεν υπαρχει μέτρο. θεσπίζονται κανόνες για να παραβιάζονται κλασσικά παντού στον κόσμο. Αυτή η περιφημη αυτοπειθαρχία δεν θα υπερισχύσει ποτε, μα ποτέ;
    το διαβασες αυτό με το ονομα του ποστ σου, το λαχανο;
    σε φιλω , καλημερα

  15. Πράγματι πολλές απο τις νέες διατροφικές μας συνήθειες έχουν οικολογικές επιπτώσεις

    Κάτι ανάλογο με το σούσι είναι και τα ελάφια
    που κατα κόρον τρώγονται στην Γερμανία απ οτι ξέρω.
    Και γιατί βρε παιδιά να συμβάλλουμε με τον τρόπο μας σ αυτή την εξαφάνιση ?
    Ας αφήσουμε τά πλάσματα αυτά να είναι μέρος της διατροφικής αλυσίδας της πανίδας που τα χρειάζεται για να επιβιώσει .
    Πάσχει ο άνθρωπος απο ποικιλία τροφών ?
    Ούτε κατά διάνοια

  16. δραπετης της πραγματικοτητας ;
    πολυ επιεικης εισαι ριτσα με το ανθρωπινο ειδος!
    το μεγαλο του προβλημα πιστευω πως ειναι, οτι το μυαλο του ανθρωπου αδυνατει να κατανοησει τις παρενεργειες ολων αυτων των τεχνολογικων ανακαλυψεων που εκανε και χρησιμοποιει τα τελευταια 100 χρονια και και ετσι αλλοπροσαλλα καταστρεφει τα παντα.
    ξερεις ποσους «οικολογουντες» εχω δει να κανουν πραγματα εχθρικα για το περιβαλλον χωρις να το καταλαβαινουν;
    καλημερα!

  17. Σκέψου μόνο πως υπάρχει ο ΟΗΕ και κάποιες βασικές συνθήκες του καταπατούνται από τον αρχι-ιδρυτή του τις ΗΠΑ… μη μιλήσω για τη μόλυνση του περιβάλλοντος και τις εκπομπές καυσαερίων… όσο σκεφτόμαστε με βάση το κέρδος (αυτό ξεκινά από το επίπεδο του κράτους και καταλήγει στο ατομικό) δεν θα ισχύσει ποτέ η αυτοπειθαρχία… Το διάβασα και γέλασα πααααρα πολύ!!!! χιχιχιχι😉

  18. evaggelia Τα περι διατροφικής αλυσσιδας ειναι τρομάκτικους γενικά. Θυμαμαι την εποχή με τις διοξίνες και τα λοιπά , τί γινόταν….ομως ο κονιορτός της τηλεοπτικής ειδησης κατακάθησε κι εμείς κλεισαμε ματια και αυτιά και απολαμβάνουμε… Ελαφι εφαγα εν αγνοια μου στο Ελσίνκι, σε αποστολή

    μουργος….Μπονζουρ μον σερί. Κομμαν βα τι!\? που λεει και η Βρυξελιωτισα η Κροτ;
    Πάντα ειμαι επιεικής με τους ανθρώπους, καθ ότι μέρος του προβληματος και εγω, ουχι της λύσης. Καταλαβαινόμαστε τώρα. Γιατί μπορεί να μην τρωω σουσι, κανω ομως ( φαντάζομαι 0 αλλους καννιβαλισμούς και μάλιστα εν ψυχρω
    Καλημερα καλε μου

  19. εμένα πάντως το σούσι δεν μου αρέσει και το έχω δοκιμάσει και φτιαγμένο από τα χεράκια ιάπωνα σε σπίτι.

    ο άνθρωπος θα παραμείνει πάντα εχθρός της φύσης και θα τρώγεται με τα ρούχα του εσαεί.

    και αμάν πια με αυτές τις παραδόσεις! σαν το κυνήγι της Αλεπούς στην Αγγλία!
    και η ζώνη αγνότητας ήταν κάποτε έθιμο, αλλά το ξεπεράσαμε!…

  20. Κατ’αρχήν η φάλαινα δε γίνεται σούσι, έχετε μπερδέψει τις συνταγές.
    Δεύτερον, φαλαινοθήρες είναι και οι Νορβηγοί και όλοι οι Σκανδιναβοί και οι Καναδοί.
    Τρίτον, μη μένετε με την εντύπωση ότι ο καθένας βγαίνει και πιάνει φάλαινες, υπάρχει ειδική νομοθεσία και συγκεκριμένος αριθμός θηραμάτων ετησίως.
    Το κρέας της φάλαινας έχει υπέροχη γεύση, μοιάζει με μοσχαρίσιο συκώτι.

    Και τέλος, νομίζω ότι η τύποις οικολογική συνείδηση έχει γίνει της μόδας. Περισσότερο από το σούσι…

  21. Το μόνο που δεν κατάλαβα είναι γιατί δεν πρέπει να ανεβάζετε αυτά τα ποστ.
    Χαίρομαι πολύ που διάβασα το κείμενο της Ε εξαιτίας σας, μέχρι τώρα νόμιζα ότι η φαλαινοθηρία των Ιαπώνων οφειλόταν μόνο στο ότι τους άρεσε το κρέας της φάλαινας, και μόλις συνειδητοποίησα ότι ένα άσχετο, ακριβό πιάτο βοηθά να μειωθεί ακόμη περισσότερο ο αριθμός των φαλαινών.

  22. Εγώ πάλι, να εξομολογηθώ τη (λαϊφστιλίστικη) αμαρτία μου, δεν έχω εμπειρία από ιαπωνικό σούσι, τρελαίνομαι ωστόσο για το ελληνικόν τοιούτο (γαύρο μαρινάτο).

    Έχω ωστόσο (τηλεοπτική και ιντερνετική) εμπειρία από το πώς διεξάγεται το κυνήγι της φάλαινας και _αν και μπορώ να κάνω τη διάκριση ανάμεσα στην οικονομία κλίμακας και στο πανάχρηστο και αποτρόπαιο σπορ σε προσωπική κλίμακα γενικώς_ ευχαρίστως να παραδεχθώ ότι δεν δίνω μία για την ιαπωνική (σε αυτή την περίπτωση ούτε για την ελληνική) παράδοση και πολύ θαυμάζω όσους μπορούν και γνωρίζουν να κάνουν κάτι πραγματικά ακτιβιστικό και αποτελεσματικό για να τις πλήξουν.

    Πλατειάζω, αλλά θα το γενικεύσω:
    KΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΝ 21o AIΩΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ!!!

    (Είμαι χορτοφάγος; Όχι, γιατί δεν έχω βρει τρόπο να το κάνω απλά και σε αρμονία με τους γύρω μου. Το λίγο που μπορώ να κάνω είναι να μην τρώω ποτέ «κυνήγι» και να λέω πού και πού τη γνώμη μου, μαζί με καμιά υπογραφή. Λίγο; Ελάχιστο. Αλλά από την παθητική αποδοχή…)

    Σε φιλώ, καλή σου εβδομάδα.

  23. Άραγε όταν τρώμε κάτι το νοήμον γινόμαστε πιο έξυπνοι;
    Σκοτώνουμε το ίδιο εύκολα κάτι που ζει πέντε χρόνια με κάτι που ζει πενήντα;
    Αν η αντίρρηση στο κυνήγι ενός πλάσματος που είναι νόστιμο και θηρεύεται σε ελεγχόμενους αριθμούς είναι τύποις οικολογική συνείδηση, η αντίρρηση στον κανιβαλισμό τι ακριβώς είναι;
    Μήπως πρέπει να γίνουμε κι εμείς θυράματα για να καταλάβουμε επιτέλους τι κάνουμε;
    Η οξύτητα στο ύφος οφείλεται στο γεγονός ότι οι φάλαινες τραγουδούν.

  24. @Sakafiora. Αν διαβάσεις με προσοχή το ποστ θα διαπιστώσεις ότι δεν λεμε κάτι τέτοιο. Το διευκρινίζω και νομιζω ότι πέρα από σαφές.
    ευχαριστώ
    ριτς

  25. Ούτε κι εμένα μου αρέσει το σούσι – κι έχω πολλά χρόνια να αγοράσω τόνο, από τότε που είδα ότι πιάνουν και δελφίνια μαζί, που λέει κι η μένιεκ, κι ας μην έγινε τίποτα – εγώ είμαι εντάξει με τον εαυτό μου. Και βέβαια το ήξερα για τις φάλαινες- δυστυχώς…
    Η οικολογική συνείδηση δεν είναι μόδα, – αλλά μακάρι να γινότανε, έστω κι έτσι, αν ήταν να σταματήσουμε μ’ αυτόν τον τρόπο να καταστρέφουμε τον πλανήτη.
    Σταματάω εδώ – ξέρεις ότι το θέμα με «πονάει», και θα γίνω κακιά αν συνεχίσω…
    Μόνο να πω, ότι για το κάθε είδους κυνήγι, συμφωνώ με την just me🙂

  26. @Νατασσακι…. καλησπέρα μικρό σκιουράκι… Ο Φρέντι καλά ; Εντάξει, η Δύση κάνει πολλές προσπάθειες για νίνει «πράσινη», εστω και κατ ‘ ‘ονομα, αλλά τα δυνατά πράγματα ειναι για τους λίγους. Διαβασα ότι η Αυστραλία μετα την εκλογή του νεου ηγετη της – ο Χάουαρντ έχασε – ειναι ετοιμη όχι απλώς να αποσύρει τα στρατευματα της από το Ιρακ (συμβολισμός μονο) αλλά και να υπογράψει τη Συμφωνία του Κιότο για τη μειωση των εκπομπών αερίων. Κάτι είναι κι αυτό. Λίγο, αλλά ας μην το αγνοήσουμε τελείως… Μεγάλη γαρ ηπειρος η Αυστραλία.

  27. @ Σκουπίτσα μου, καλησπέρα και σε σενα. Με καθυστέρηση σήμερα γιατί είχα δουλειά. Καλά, δεν το ξέρεις ότι η νοημοσύνη μας κτυπάει κοκκινο όταν τρώμε γενικώς κυνήγι ; Πάσης φύσεως κυνήγι. Τώρα για το σουσι το εξηγούμε σε καποια πρόταση του ποστ ότι δεν ειναι φάλαινα, γιατί η Σακαφιορα πήγε να μας την πει και θα ηταν άδικο, από τη στιγμή που το λεμε με απλά λόγια και μάλιστα μπολντ.
    Οι φάλαινες τραγουδούν, τα κοτσύφια τραγουδούν….πάντα θα υπάρχει κάτι που θα συγκινεί τους μισούς και θα κάνει μοβόρους τους αλλους μισούς. Ισορροπία της Φύσης!!! Μη….

  28. @ Just me….Εσκισες. Το ξεστόμισες και μας επληξε ολμος, που λενε. Συμφωνώ μαζί σου, αλλά εντάξει, εννοείς ότι δεν θα υποχωρούσες για ΚΑΝΕΝΑ ; Λέμε, τωρα. Μάκαρι να σ ενοιωθα να υπομειδιάς τη στιγμή που θα διαβάζεις την απάντηση.
    ΥΓ Ουτε και εγω ειμαι χορτοφάγος, δυστυχώς. θα τοθελα πολύ, όμως.

  29. @Αμμος….. καλησπέρα .Καλως τον . Πού είσαι τοσο καιρό κρυμμένος; Στο πατάρι με τα χριστουγεννιάτικα στολίδια ;
    Ξέρεις, πολλές φορές διερωτώμαι αν ειναι σωστό ή λαθος αυτού του είδους η επέμβαση.Μήπως δηλαδή καποιοι το εκλάβουν ως προσωπική επίθεση , ενώ καθόλου δεν ειναι έτσι. Αντιθέτως, ειναι μια προσπάθεια κατάθεσης ήσσονος προβληματισμού. Αυτό.
    Αλλά, να που τελικά ένας νεος άνθρωπος μου λεει ότι κάτι έμαθε… Γι αυτό και σε ευχαριστώ πολύ . Ο ετερος της παρέας , καλά ;

  30. @Κροτ…. Γειά σου Κροτ επαναστάτρια. Ημουν βεβαία γι αυτό. Από την ημερα που διάβασα για εκεινα τα φοβερά παπουτσάκια που αγοράζεις, είπα : το κορίτσι δεν αντέχει τα πολλά πολλά. Πολλώ δε μάλλον το ινσουσάδικο που λενε.

    καλα, Κροτ, πέταξες τη ζώνη αγνότητας στον σκουπιδοφάγο; Ημαρτον Κροτ. Πρέπει να σου εξηγήσω οταν κατηφορίσεις στην πρωτεύουσα. Χαχα….

  31. @ Λαχανάκι μου, καλησπέρα. Ποιό ειναι το πιο κοντινό όνειρο που πλάθει το υπεροχο μυαλουδακι σου ;

    Ασε τον μπους και την παρέα του στη θέση τους. Είναι σαν την κλεψύδρα πια.

    Τώρα, λαχανάκι μου, για πε , με τί να μετράμε εκτός από το κέρδος ; Πού το πας ; να μετράμε και με το συναίσθημα ; Για να σε δω…

    ενταξει, αστειεύομαι και σταματώ εδω
    καληνυχτα μικρουλη
    ριτς

  32. Το ξέρω ότι έχω χαθεί, αλλά σε νιώθω κοντά μου και θα σ’ το γράψω όπως μου ‘ρχεται: μπλιαχχχ! Και για το σούσι (μπλιαχχχ) και για όλους αυτούς τους σιχαμένους που κάνουν αυτά τα αίσχη στα φαλαινάκια. Ουστ λέμε! Φαγάκι της μανούλας, ψημένο, να μην το ακούω να με φωνάζει και μακριά μου όλο αυτό το σίχαμα. Φιλιά βανίλια μου!

    Πι Ες: Σου στέλνω μέιλ με νέα!

  33. @penelope…. Ολα υπό τον πληρη ελεγχό μου. σε φιλω καληνυχτα κορίτσι καλό

    @Koptroaptou.Καλα, ημουν βεβαια για την αντίδραση σου. Φιλια, παγαίνω να δω τί εχεις κάνει
    ριτς

  34. Λοιπόν, μετά από πάααρα πολλή σκέψη και κοπιώδη διανοητική επεξεργασία του ζητήματος έχω να δηλώσω το ακόλουθο: η θέση μου συμπίπτει με της Κροτ!

    ΥΓ: Πάλι καλά που υπάρχουν οι ενισχύσεις από τη γιουροπρωτεύουσα, αλλιώς θα περιμένατε πότε να γυρίσω σπίτι το βράδυ και να θυμηθώ να κοιτάξω τα μεηλ!🙂

  35. Ασμοδαίος…. Σωστή η απάντησή σας , καθ ότι τρέμετε τη Βελγίδα φίλη σας, επειτα, τί νομίζετε ότι δεν ξέρω πώς λειτουργείτε ; Το κατάλαβα εγκαίρως τον Ιούνιο, όταν τολμησα -αφελώς καθως νεα στη μπλογκοσφαιρα – να ρωτησω την Κροτ : καλε, ο Ασμοδαιος εξαφανίστηκε. Κι εκεινη θυμωμένα μου ειπε : ε, μπορεί ναχει παει διακοπάς.
    Κι ετσι ελύθη το θέμα και εκτοτε ουδεμια απορια εχω. Ο Ασμοδαίος λειπει σε διακοπές μονίμως
    χαιρετω , με εκτίμηση
    ριτς

  36. Πραγματικά απίστευτο όλο αυτό που συμβαίνει με τις φάλαινες. Σα σενάριο ταινίας μου ακούγεται. Ευχτυχώς που υπάρχουν άνθρωποι που νοιάζονται (έμπρακτα) και καταπιάνονται με το ζήτημα, υπενθυμίζοντάς μας ότι δεν ήμαστε μόνοι σ’ αυτόν τον πλανήτη.

    Όσο για τους Ιάπωνες, περί ορέξεως…. κολοκυθόπιτα (ή μήπως… πρασόπιτα;). Αφού τους αρέσει τόσο πολύ, ας συνέχισουν να τρώνε σούσι, αλλά χωρίς τη δική μας… «συμπαράσταση».

  37. Ρίτσα μου, στο έχω γράψει και άλλη φορά, ήμουν χωρίς adsl για καιρό (μέχρι πριν λίγες μέρες) και σχολίαζα σπάνια σε άλλα μπλογκ: πήγαινα στο ίντερνετ καφέ, περιδιάβαινα σε μπλογκ που μου αρέσουν διαβάζοντας κανένα ποστ και έτρεχα στις δουλειές μου. Σε στολίδια πάντως θα ήταν δύσκολο να χαθώ, όντας αγνωστικιστής, απέχω από το φολκλόρ των Χριστουγέννων εδώ και χρόνια.
    Ο άλλος του μπλογκ πέραν το ότι μεταμορφώθηκε σε Ινδιάνα, χαίρει ακράς υγείας. Να είσαι καλά!

  38. Με ενοχλεί οτιδήποτε γίνεται μόδα, μόνο και μόνο για να δείξουμε οτι είμαστε trendy :»μα φυσικά καλή μου πήγα χτε στο Kiku και έφαγε ένα sashimi εκπληκτικό χρυσή μου»….μπλιαχα δυο φορές!

    εγώ είμαι των παραδοσιακών , ψημένων γεύσεων!!
    Επιμένουμε παραδοσιακά, ελληνικά και φυσικά κρητικά!!

    φιλάκια και καλημέρα!!

  39. καθολου περιεργο και καθολου ασχημο…μια χωρα με τετοια κουλτουρα εμαθε τοσα χρονια να τρωει αυτο το ειδος φαγητου…σκεφτειτε εμας στην ελλαδα χωρις φετα,ελιες και παιδακι…λογικα μετα ειναι να τρελαθουνε στο κυνηγι της φαλαινας,του δελφινιου,του τονου και καθε ειδος ψαριου…μιλαμε για εκατομμυρια ανθρωπους που τρωνε αυτο το φαι στην Ιαπωνια…και οσο και οικολογικες προσπαθειες να κανουν καποιοι εδω μιλαμε για εκατομυρια ευρω το χρονο αγορας ψαριου…αστα να πανε καθε χρονο και χειροτερα…εδω στα δικα μου μερη παλια ειχαν τρελαθει να κυνηγανε φαλαινες αλλα εχει σταματησει εδω και πολλα χρονια βλεπεις πλεον το ναυτικο της αργεντινης ελεγχει καθε πλοιο που προσεγγιζει τους διοπλους των φαλαινων…ειναι και αυτο μια αρχη αλλα παντα θελει πιο πολυ προσπαθεια…besitos και καλημερα

  40. penelope…..Mon Dieu!!!! Γιατί παιδί μου ; Αν και μεταξύ μας, λίγες τυψεις για να σε βασανιζουν, σου χρειάζονται. Τώρα, γιατί είχες τύψεις, θα μου το εξηγήσεις, φαντάζομαι. Εκτος……αν εννοείς τη σκληρή σου γλώσσα… Α,μπα, απόλαυση ειναι.
    φιλια καλημερα…νωρίς σηκωνεστε εσεις στην αλβιώνα, σχολεια πραγματα κλπ….
    εγω, βαζω τη στολή εκστρατειας και παω στη συγκέντρωση πριν από την πορεία. Ξέρεις πώς γίνεται σ αυτές τις περιπτώσεις; μαζευόμαστε εξω από την Ενωση στην Ακαδημίας και μετά λοξοδρομούμε προς τη βαλαωρίτου και τους καφενέδες και κανουμε πηγαδάκια. Α, ανοιξε και του Ζωναρς και μπορει να παμε κι εκεί..Εγω εχω δωσει διαφορα ραντεβού με φίλες, αλλά δεν το βλεπω να συναντηθώ με καμιά . θα περασω ομως απο δυο τρια βιβλιοπωλεία
    καλημερα μικρο μου τυψιαρικο παιδί

  41. Μια εικόνα από το μενού ενός ελληνοπρεπούς εστιατορίου στη Νέα Υόρκη, οπου διαθέτει και σουσι με τόνο σε τιμή πολύ μεγαλύτερη συγκριτικά με τα υπολοιπα εδέσματα

    Avra Estiatorio Menu (Dinner)

    * 141 E. 48th St., New York, NY 10017
    nr. Lexington Ave. See Map * 212-759-8550

    mezedes – appetizers

    Haloumi simply grilled cypriot sheep’s milk cheese Vegetarian 10.95
    Patzaria Skordalia roasted beets marinated with citrus olive oil, over skordalia «garlic spread» Vegetarian 10.95
    Avra Octapodi sushi-tender portuguese octopus with onions, red wine vinegar grilled to perfection 19.95
    Kavouri classic fresh jumbo lump maryland crab cake, made with 95% crab meat 18.95
    Garides Psites simply grilled gulf ocean garden shrimp infused with fresh garlic and herbed olive oil 17.95
    Saganaki Tiganito pan fried kefalograviera cheese 11.95
    Psarosoupa fish and vegetable island soup 9.95
    Yemista Kalamarakia grilled calamari stuffed with four greek cheeses and fresh herbs 14.95
    Spanakopita baked stuffed filo with spinach, feta, leeks Vegetarian 13.95
    Kolokithi traditional crispy zucchini & eggplant chips Vegetarian 14.95
    Kalamarakia crispy pan fried calamari served with avra’s homemade dips 13.95

    Skordalia garlic and almond spread
    Melitzanosalata roasted baby eggplant spread
    Fava yellow split pea puree
    Tzatziki yogurt, garlic, cucumber and dill

    25.95 lb
    Barbounia (imported) pan fried mediterranean delicacy with sweet flavor & aroma 24.95 lb

    Tsipoura (imported) royal dorado – mediterranean fish with mild flavor and firm flakes 27.95
    Tonos grilled sushi tuna with sautéed swiss chard and sliced marinated beets 28.95

  42. Πάνω σ’αυτό το θέμα συστήνω γιά διάβασμα το υπέροχο βιβλιο του Luis Sepulveda «Ο ΚΟΣΜΟΣ,ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» (Εκδ.OPERA).Αναφέρεται στο κυνήγι των φαλαινών στην Ανταρκτική από τους Ιάπωνες.
    Α,μιά που όλοι λένε την άποψή τους,μ’αρέσει το σούσι,χωρίς να τρελλαίνομαι,το βρίσκω ελαφρύ φαγητό,γρήγορο,μιά ωραία αντιπρόταση στο fast-food style.Η ελληνική «πόζα» υπάρχει παντού,είτε στην «σουβλασερί»,είτε στο KIKU.
    Τις καλημέρες μου…

  43. Kαλημέρα παραπονιάρα. Το ότι δεν αφήνω μηνύματα δεν σημαίνει ότι δεν σε διαβάζω.

    Όσο για το σούσι, μία φορά το επιχείρησα, και καλύτερα να μην το περιγράψω. Θα συμφωνήσω μαζί σου, όυε με τον καλύτερο γκόμενο δεν θα πήγαινα.

    Και να δανειστώ και μία φράση από σήριαλ του Αποστόλου, αν θυμάμαι καλά, τι να μας που και οι Ιάπωνες που τρώνε την κοτσομούρα ωμή.

    Πολλά φιλιά

  44. @ Librofilo….έρχεστε παντα με το κατι τι σας. Ενα βιβλιο, μια αντιπρόταση και πολύ μου άρεσουν αυτού του είδους οι επισκέψεις. Πάντως ευχαριστώ, παρ ότι εκανα πορεία διαμαρτυρίας στο μπλογκ του Αλεφ…Α, ναι και σημερα εκανα μια πορειούλα για το ασφαλιστικό μαζί με τους συναδέλφους μου. Μια χαρα ηταν
    καλημερα και φιλια

    ριτς

    @ Pavlos….κλασσική γυναικεία γκρίνια, αν εχεις ακουστά που λενε…. ναι, επειδή ηταν το σουσι στη μεση , όχι γι αλλο λόγο. Ειπα και εγω, αυτός δεν θα φανεί; πού βόσκει πάλι ;
    σε φιλω
    ριτς

  45. διαβάζω το Menu και σκέφτομαι πόσο μπορεί να ωραιοποιήσει και να προσελκύσει μια «στολισμένη» διατύπωση…yoghurt sauce with garlic αντί τζατζικίου
    (δεν έχω φάει ακόμα…γιαυτό έπεσε το μάτι μου εκεί ;))

    τα Μεσαιωνικά σου αρέσουν? (όχι, δεν είναι πιάτο του μενού)

    καλό απόγευμα…και με τη νίκη😉

  46. elafini… να προσεξεις τη διαφορά στην τιμή αναμεσα στα διαφορα και στο σουσι με τονο κατω κατω….καλε ποια ειναι τα μεσαιωνικά ;
    Φυσικά και με τη ΝΙΚΗ!!!!!
    ριτς

  47. το ελαφινι βάζει γρίφους πάντα…μετά τα χρυσά μήλα, ακολουθούν τα μεσαιωνικά😉

    (ακριβότερος απο μπαρμπούνια και γαρίδες…εδώ ο καλός ο τόνος!)

  48. @@ Damian… Εστω την Αργεντινή καποιοι τους κυνηγούν. Κάτι ειναι κι αυτό. Από καπου να γίνει μια αρχή, λεω εγω τωρα.

    @@ Αμμος , εντάξει το εμπέδωσα, γιατί ειχα ανησυχήσει. Α, ώστε ο άλλος είναι Ινδιανα!!Β Καλά, δεν το ήξερα. Κοιτα τί μαθαίνεις μεσουντος του χειμώνα!!!
    φιλια

  49. χαίρομαι🙂
    έχουν πολύ ενδιαφέρον οι παρτιτούρες αυτές
    (και όχι ζωγραφιές όπως είπε μια κοπελιά :P)…κρυφά σημεία που δεν φαίνονται με την πρώτη ανάγνωση…θα προσπαθήσω να αλλάξω και το κομμάτι που κολλάει

    καλό απόγευμα🙂

  50. @ Θαλασσινη μου…. εχεις δικιο κι εσύ με τα φαγητά της μαμας και τα κρητικά… Δεν ειμαι κατα του ξένου φαγητού. το αντιθετο, θα ελεγα. αλλά με ενοχλεί που ολα μετατρέπονται σε ανόητο κέρδος. Και φυσικά η ελλειψη στοιχειωδους ηθικής
    ριτς

  51. @ δ. τζ. Ναι, οπως τα λες ειναι, αλλά πού μυαλό και κέφι να τα επισημαίνουμε συχνά
    ριτς

    @ Ελαφινι μου, καλό απόγευμα. Και σε μενα κολλάνε, γιαυτο και τα αποφεύγω
    φιλια

  52. Μου θύμησες την πρώτη μου επαφή με τις σφαγές των δελφινιών από τους Ιάπωνες, πίσω στο μακρυνό 1979, που δεν ήταν καθόλου μόδα η οικολογία, αντίθετα πολύ γραφική… κι εγώ, πιτσιρικάς 11 ετών τότε, να διαβάζω σε νεανικό περιοδικό ότι η αγαπημένη μου τραγουδίστρια είχε ακυρώσει όλη της την περιοδεία στην Ιαπωνία επειδή σφάζουν τα δελφίνια… και εγώ να κλαίω για τα δελφίνια και επειδή το άρθρο την αντιμετώπιζε ολίγον τι ως γραφική την τραγουδίστριά μου…

  53. @ Νατασσακι….σκισαμε γενικώς. καλά πήγε και μετα διαλυθήκαμε προς ουζερί και τα τοιαύτα. Τώρα μαζευτηκα και πρέπει να γράψω. Τί, όμως ;
    Χαχα…..χαχαχα!!!!

    @ Stratos…. καλως όρισες και από δω. Κοιτα, ο κόσμος ακουει, μαθαίνει, προσπαθεί να καταλάβει. Δεν θα αντιδράσουν ολοι, ίσως καποιοι λίγοι, αλλά έτσι γινονται αυτα τα πράγματα….αυτές οι…..επαναστάσεις ( συγγνώμη για την υπερβολή μου, έτσι ; )
    χαιρετω

  54. Μαθαινει σκάκι, καλή μου. Γι αυτό αστην στην αυτοσυγκέντρωσή της. Τώρα μετακινεί τους Πυργους της. Φαντάζομαι ότι παίζει με τον Ακη,βεβαίως , που την κοιτάζει με γουρλωμένα μάτια!
    χαιρετω./Βρειτε τα

  55. Νατασκακι, ωσαν το Ναγκασακι, να απαντήσω εγω περί του φλέγοντος ; Η να περιμένουμε το Ελαφίνι ; Εχεις πρόβλημα με τους Πυργους σου, παιδί μου ;

    Αν μας αρέσει; Το σκα σκα σκα…το τραγουδάκι, το θυμάσαι…. ;

  56. το ελαφίνι κάνει πρόβες στο μικρόφωνο…ή μάλλον τα κάνω μαντάρα νατασσάκι…δύσκολο πράγμα η μίξη…θα σας δω αργότερα

    (μου αρέσει το νατασκάκι…έχει έναν αέρα ντίβας…σαν την Γκρέτα Σκάκι :PP)

  57. ναι, γιατί μπερδεύτηκε και μου απάντησε νατασκάκι…. 🙂

    και μετά είπα να δω ποιος θα το προσέξει.. 😉
    Ο Άκης ξέρει ήδη σκάκι, και παίζει με τον παππού του – και συχνά τον κερδίζει…!
    🙂

  58. δεν ήξερες πως το ματι μου τα βλεπει όλα😛

    άντε παω…νιαουρίζει και η Νέλλη…μήπως να τη βάλω κι αυτή στο σήμα?

  59. Οκ. προς το παρόν παω για υπνο..Μουπεσε βαρυς ο συνδικαλισμός. Δεν εχω περασει κι από την ΚΝΕ για ναμαι γκαρδαμωμένη.
    χαιρετω

  60. Penelope….αν ζορίζεσαι, ξέρεις εσύ , στη ντουλαπα κατευθείαν. Α, ναι, και στη μπανιέρα, καλά είναι.
    φιλια, την αγαπη μου
    ριτς

  61. Ναι, καληνυχτα και αυριο με το καλό. Με τη μερα, τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Και οι σκέψεις μαζί, Νατασσάκι.
    ριτς

    ΥΓ Πενελοπε…μπορείς και στον κήπο να του βάλεις μια σεζλονγκ.!
    ριτς

  62. Καλημέρα! Μα καλά μια μέρα έλλειψα και το κάνατε εδώ μέσα… Σόδομα και Γόμορα.

    Κι εσύ βρε Ριτσάκι μια φωνή ένα κάτι, τίποτα;

  63. Τί να κάνω εγω; παραδόθηκα στις αμαρτίες των άλλων. Ημουν χθες σε αγωνιστικές διαθέσεις και μετά …επεσα εντελώς. Κατάλαβες;
    τωρα πρεπει να γραψω κατεβατά και δεν ξερω αν θα ανεβασω καινουργιο ποστ. Μπορεί ομως, πού ξερεις μαζί μου ;
    καλημερα στη χιονισμένη Σουηδία

  64. Καλημέρα Ρίτς,

    Να προσθέσω μόνο ότι το ίδιο κάνουν και οι Νορβηγοί, με δικαιολογία (υποτίθεται) τον υπερπληθυσμό των φαλαινών!

  65. 3η καλησπέρα στη σειρά παρούσα και εγώ…. οχι ακριβώς σε ετοιμότητα αλλα΄για ένα
    χαλλόυ., χαου ντου γιου ντου , χαου ουαζ γιορ ντέι ….🙂

    κουράγιο και φιλιά! Σμακ!

  66. @@@ Mayro xali was my day dearest Sea!!!
    Koyragio to you too.
    filia mikro mou..

    @@@@ Penelope ,,,,,,,,,pou voskis kai eimai moni me tis aglikoures mouq Thelo photo apo to spiti tis Austen sto Baath.

Σχολιάστε

