Υπάρχουν κι άλλα, πολλά, μακράν της ζαχοπουλιάδας!


croce-posate.jpg

PONGOLINI GIUSEPPE ( Ιταλός γλύπτης, η Σταύρωση)

Το ρεπορτάζ είναι του Σπύρου Κάραλη από την Καθημερινή και ομολογώ ότι διαβάζοντάς το συγκινήθηκα. Φαίνεται ότι τελικά συγκινούμαι εύκολα. Λόγω ηλικίας προφανώς! Γιατί με τα τόσα που συμβαίνουν γύρω μου, με αυτή την πνευματική καθήλωση που μας επιβάλλουν, θα ‘πρεπε να έχω γίνει κι εγώ κυνική , δολοπλόκος και συνομωσιολόγος. Οχι ευαισθητοποιημένη γραφιάς, αηδίες δηλαδή

ριτς

Ο Χριστός φέτος γεννήθηκε στη γέφυρα»
Ιερείς επτά χωριών στην Άρτα ξεσηκώθηκαν κατά των συγχωριανών τους και της πολιτείας για την άγρια εκμετάλλευση λαθρομεταναστών

Του Σπύρου Κάραλη

Συνέβη σε μια από τις ξεχασμένες περιοχές της χώρας, στο νομό Άρτας. Εκεί, οι εφημέριοι των χωριών Γραμμενίτσας, Ελαιούσας, Καλαμιάς, Κωστακιών, Ρόκκα, Χανόπουλου, Χαλκιάδων ξεσηκώθηκαν κατά εκείνων των συγχωριανών τους που εκμεταλλεύονται άγρια μετανάστες εποχικούς εργαζόμενους στο μάζεμα πορτοκαλιών. Αφορμή αποτέλεσε ένα παρολίγον τραγικό δυστύχημα παραμονές Χριστουγέννων, όταν 120 περίπου Ρουμάνοι, οι οποίοι ζούσαν μαζί με τις οικογένειές τους σ’ ένα παλιό πτηνοτροφείο στους Κωστακιούς, κινδύνευσαν να καούν ζωντανοί από πυρκαγιά που ξεκίνησε από αυτοσχέδια ξυλόσομπα που χρησιμοποιούσαν για να ζεσταθούν.52198859.jpg

Τις μέρες αυτές η περιοχή έχει κυριολεκτικά κατακλυστεί από ταλαιπωρημένους μετανάστες που ψάχνουν για δουλειά στα χωράφια. Τους συναντά κανείς παντού, στα κεντρικά σημεία της Άρτας, στις πλατείες των χωριών, στις στάσεις λεωφορείων, εικόνες που θυμίζουν πλατεία Ομόνοιας του 1991 με μόνη διαφορά ότι δεν είναι Αλβανοί αλλά Πακιστανοί ή Ρουμάνοι, οι περισσότεροι παράνομοι, χωρίς άδεια εργασίας. Φοβισμένοι και κουρασμένοι περιμένουν υπομονετικά μέσα στο κρύο τους ντόπιους να περάσουν με τα αγροτικά και να τους φορτώσουν στις καρότσες με προορισμό τους πορτοκαλεώνες όπου θα δουλέψουν από την αυγή μέχρι τη δύση του ηλίου έναντι εξευτελιστικών ημερομισθίων. Το πού θα κοιμηθούν μετά την εξαντλητική δουλειά δεν είναι ευθύνη των εργοδοτών τους, αλλά δική τους, αφού η «συμφωνία» δεν περιλαμβάνει διαμονή σε κάποιο προφυλαγμένο χώρο. Μόνο στην Άρτα αυτό το διάστημα βρίσκονται περίπου 3.000 αλλοδαποί εργάτες, κυρίως Ρουμάνοι, Πακιστανοί, Αφγανοί και Ιρακινοί, ενώ εκατοντάδες άλλοι απασχολούνται στην Πρέβεζα και στα Γιάννενα σε πτηνοτροφικές και κτηνοτροφικές μονάδες. Οι άνθρωποι αυτοί κοιμούνται όπου βρουν χωρίς καμία μέριμνα, εκτεθειμένοι στη βροχή και στο κρύο του χειμώνα.

Οι ιερείς των επτά χωριών, κρίνοντας ότι η σιωπή είναι συνενοχή και επιλέγοντας να μη σιωπήσουν, βλέποντας τις άθλιες συνθήκες στις οποίες αναγκαστικά ζουν και δουλεύουν οι μετανάστες με τις οικογένειές τους, συνέταξαν ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύτηκε στις τοπικές εφημερίδες με αποδέκτη την ίδια την κοινωνία υπό τον σημειολογικό τίτλο «Ο Χριστός φέτος γεννήθηκε στη γέφυρα».

«Ποιο χριστιανικό έθνος και ποια ορθόδοξη Ελλάδα;».

Ο τίτλος δεν μπήκε τυχαία καθώς πέραν των άλλων συμβολισμών υποδεικνύει ένα από τα πολλά υπαίθρια καταφύγια που έχουν βρει οι ξένοι του νομού και που δεν είναι άλλο από το γεφύρι της Άρτας (κάτω και γύρω από το ιστορικό γεφύρι φώλιασαν από το κρύο και έστησαν υποτυπώδη καταλύματα). «Όπως και “τότε” έτσι και φέτος δεν βρισκόταν χώρος για να γεννηθεί. Όλα τότε ήταν γεμάτα, έτσι και τώρα. Καρδιές, στομάχια, χέρια! Ούτε να συμπονέσουν, ούτε να αισθανθούν, ούτε να δώσουν μπορούσαν…», γράφουν στην επιστολή τους οι εφημέριοι θέτοντας εαυτούς και αλλήλους προ των ευθυνών τους. Και συνεχίζουν με έντονο ύφος. «…Όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος γιορτάσαμε τη γέννησή Του. Σαν γεγονός ή σαν επέτειο; Σαν επέτειο βέβαια. Επετειακά λειτούργησαν οι εκκλησίες. Επετειακά ειπώθηκαν κάλαντα. Επετειακά επίσημοι άρχοντες θρησκευτικοί και κοσμικοί αντάλλαξαν ευχές και είπαν Καλά Χριστούγεννα. Για ποιον ευχές; Για τον Χριστό; Για μας; Ή για κάποιους στα πέριξ (αποθήκες, στάβλοι, και τσαντίρια) του ένδοξου και ιστορικού μας γεφυριού, της Άρτας. Δεκάδες άτομα από μακρινές χώρες βρίσκονται έξω από την πόρτα μας γυμνοί και αναγκεμένοι. Παντελής έλλειψη οίκτου και ντροπής ξαναφέρνει έναν εργασιακό μεσαίωνα και στις μέρες μας. Ο άνθρωπος εργαλείο. Δεν μας ενδιαφέρουν οι ανάγκες του, η αρρώστια του, ο πόνος του. Φθηνά μεροκάματα. Τι θα φάει; Αδιάφορο. Πού θα κοιμηθεί; Όπου θέλει. Ποιο χριστιανικό έθνος και ποια ορθόδοξη Ελλάδα. Αρκεί να είσαι λίγο τσακάλι και έχεις όλο τον κόσμο στα πόδια σου. Τέτοια τσακάλια εκμεταλλεύονται την ανάγκη αυτών των ταλαίπωρων» σημειώνουν στοχεύοντας εφησυχασμένες συνειδήσεις και υποκριτικές συμπεριφορές για να καταλήξουν προτρέποντας τους συγχωριανούς να αλλάξουν συμπεριφορά. «…Πώς μπορούν να εμποδιστούν και τι πρέπει να επιβληθεί για να σταματήσει η “αφαίμαξη” των δύστυχων αυτών, ας το δει η ευνομούμενη δημοκρατική μας πολιτεία. Εμείς όμως; Δεν είμαστε χριστιανοί αν δεν γίνει ο πόνος και η ανάγκη τους δικός μας πόνος και ανάγκη, αν δεν πιέσουμε όπου μπορούμε νομικά και κοινωνικά για να σταματήσει αυτό το δαιμονικό δουλεμπόριο. Αν κάποιου δεν του αρέσει ας βρίσει τον Χριστό που έγινε με όλους αδελφός και ταύτισε το πρόσωπό Του με όλους».

Advertisements

55 thoughts on “Υπάρχουν κι άλλα, πολλά, μακράν της ζαχοπουλιάδας!

  1. με λυπει βαθυτατα που αφηνουμε μερικους να γυριζουν την Γη μας γυρω απο θεματα τετοια…
    αν ολοι μας ντυνομασταν με το ενδυμα το οποιο μας αξιζει, τιποτα απο ολα αυτα δεν θα υπηρχε…
    το πως και το γιατι δεν γινεται ειναι θεμα παιδειας…
    συμπαθατε με αλλα ο κοσμος δεν γυριζει γυρω απο το πρωτο θεμα που οι ειδησεις επιλεγουν…
    αλλα και ποιος απο εμας μεσα απο την αδυναμια της καθημερινοτητας που μας εχουν βουτηξει μπορει αλλιως να αντισταθει;
    φαυλοι κυκλοι…
    ελλειπτικες τροχιες…

    πολλα ειπα…
    ας ξαναγυρισω στην σιωπη μου…

    φιλια ριτσακι μου…

  2. @@@Βασιλική μου…. Ξέρεις ότι το πρωί κτυπησε το τηλεφωνο και ηταν μια γνωστή μου κυρία η οποία μου ζήτησε στοιχεία και τηλέφωνα για να φυγει κατα κει στην Αρτα να βρει μια άκρη με τους ανθρώπους; Τουλαχιστον να δράσει η ιδιωτική πρωτοβουλία για να τους βρουν σπιτια να τους στεγασουν…Ενταξει, δεν ξερω τί μπορεί να πετυχει , αλλά αυτό με συγκίνησε γιατί ξέρεις , πολλές φορές ολοι γράφουμε πράγματα, αλλα το θέμα είναι τί κι αν εχουν ανταπόκριση
    σε φιλω
    Μην κλεινεσαι στη σιωπή σου, σε παρακαλω
    ριτς

  3. ειναι παρηγορο, δεν λεω…
    αλλα με ενοχλει το οτι πρεπει η ιδιωτικη πρωτοβουλια να υπερτερει της δημοσιας…
    ποιος ο λογος υπαρξης της τοτε;
    γιατι το δημοσιο κρατος να υπαρχει, ξαναρωτω;
    φοροεισπρακτορας να ειναι;
    να με τοποθετει και να οριζει σε ταξεις;
    οχι ριτσα μου…
    δεν το δεχομαι τουτο…
    το κρατος ειναι προνοια, ειναι παιδεια…
    δεν δεχομαι ψυχοαναγκαστικα να με τοποθετει σε μια θεση που δεν θα επρεπε να ειμαι…
    και εξηγουμαι…
    πιεζει με χιλιους τροπους το συναισθημα μου ετσι ωστε εγω να δρασω και οχι τουτο…
    προβαλλει εικονες που με καθιστουν αναπηρο συναισθηματικα, με πονουν και στον πονο ολοι μας αντιδραμε…
    ή γινομαστε κυνικοι (οπως ειπες και συ..) ή αποφασιζουμε να δρασουμε για να λυτρωθουμε…
    δεν ξερω αν μεσα απο τουτες τις λιγες σειρες γινομαι αντιληπτη…

    να με συμπαθας για την σημερινη πολυλογια μου…

  4. @@ Βασιλική….Και βεβαια γινεσαι αντιληπτή. Το θεμα ειναι ότι χρονια τωρα ζητάμε από το κρατος να δρασει,να προνοήσει. Αλλά ελάχιστα πράγματα παιρνουν το δρόμο τους. Δεν ξέρω, μηπως φταίει η γενικότερη απαξιωτική νοοτροπία μας ; Μήπως εμείς με τα χρόνια απαξιωσαμε τους θεσμούς ;
    Ξέρεις, ειμαστε στην εποχή που δεν ξέρουμε αν η κοτα εκανε το αυγό ή το αυγό την κότα
    Εμένα δεν με ενοχλεί η ιδιωτική πρωτοβουλία όταν δεν περιβάλλεται από άλλα πράγματα. Μου δίνει την αίσθηση ότι κάτι καπου υπαρχει. Ενα κλικ γίνεται στο μυαλό κάποιου ανθρώπου
    Οχι, Βασιλική , δεν εισαι πολυλογού. Κανονικός σκεπτόμενος ανθρωπος είσαι.

  5. μα ουτε εμενα με ενοχλει…
    και αξιζουν συγχαρητηρια σε ανθρωπους που μπορουν αλλα και κανουν πραγματα…
    αλλα δεν μπορω την συναισθηματικη εκμεταλευση, εκει αντιδρω…
    και η νοοτροπια μας ειναι θεμα της παιδειας μας, αντι να καταλαβαινουμε τι εχουμε μεσα μας, το χανουμε στην πορεια μιας εκπαιδευσης μισης και αντι-ανθρωπινης…
    αντι να σπαταλαμε την ζωη μας για να παμε ενα βημα μπροστα το μυαλο μας, την σπαταλαμε για να παμε ενα εκατοστο πιο εκει την κοιλια μας, το σπιτι μας, το αυτοκινητο μας…
    ολα καλα… δεν τα αμφισβητω… αλλα τι μενει απο αυτα που να με παρει; τι; προς τι ολη αυτη η επιδειξη; γιατι;

  6. @@Βασιλική Ναι, συμφωνω και μόλις τέλειωσα το Κυριακάτικο μου πανω σε αυτό το θέμα…το πιάνω από τη μεταπολιτευση και μετά…εχεις δικιο, ετσι ειναι, απλώς εγω παραμενω αθεραπευτα ρομαντική
    σε φιλω
    ριτς

  7. Θα πω την αμαρτία μου. Είχα πάψει προ πολλού να πιστεύω στον κλήρο. Αλλά φαίνεται ότι έκανα λάθος. Υπάρχουν ακόμη παπάδες που λειτουργούν χριστιανικά. Έστω και ως εξαίρεση.

  8. Δεν νομίζω πως είναι θέμα ηλικίας η συγκίνηση, Ρίτσα μου – καήκαμε τότε!
    Μάλλον υπάρχουν ακόμα Άνθρωποι, που την προκαλούν – και μπράβο και σ’ αυτούς που τους «ξεθάβουν» και τους παρουσιάζουν – έτσι, για αλλαγή στο «κίτρινο» των ημερών.
    Καλημέρες

  9. Θα ήθελα να μου εξηγήσει κάποιος το γλυπτό στην κορυφή γιατί από μοντέρνα τέχνη… ΔΕΝ! Ευχαριστώ! 🙂

  10. οντως συγκινητική η φωνη του παπα, επειδη δεν μας εχουν συνηθισει και πολυ σε τετοιες πραξεις.
    χαιρομαι πολυ ριτσα που απεχεις απο τον οχετο που κυκλοφορει παντου!

  11. @@Ασμοδαίος…. Τί απορία είναι αυτή ; Εκεί το βρήκα, απλά. Δεν σας αρέσει αγαπητέ μου ; Τώρα δεν μπορω να το αλλάξω.
    ριτς

    Μουργος…. Μπα, βρε Μουργο μου, δεν απέχω. Αν δεις το κυριακάτικο που ερχεται, μπορεί να μην αναφέρω το παραμικρό για την υπόθεση, είναι όμως ένα ξέσπασμα ετών. Θα δεις και θα μου πεις. Την Κυριακή θα ανέβει.
    Ο παπας ειναι νεος, λεγεται Χαραλαμπος και κινείται πολύ.
    ριτς

    @ Νατασσάκι…. χαιρετώ μικρό μου. Ναι, υπάρχουν ακόμη Ανθρωποι τους οποίους ψάχνουμε με το τουφέκι..
    ριτς

  12. Έχω ακούσει την έκφραση «Εγώ το κρέμασα το κουτάλι μου » από νεαρή σε διπλανή της στο αστικό,προφανώς αναφερόμενη σε δίαιτες,

    σταυρωμένα κουτάλια με ίχνη αίματος(;) και πειρούνι δεν έχω ακούσει ούτε έχω δεί.
    Εκτός σταυρωμένη πείνα (-και πνευματική )

    Συγκλονιστικό γλυπτό!Κείμενο επίσης!

    όσο η πράξη που καθρεφτίζουν.

    ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΛΩΝ ΜΕ ΑΦΥΠΝΙΖΕΙ ΤΟ ΓΛΥΠΤΟ ΤΑΡΑΚΟΥΝΩΝΤΑΣ

  13. Δεν είπα να την αλλάξετε. Απλώς, νομίζω ότι η σύγχρονη τέχνη είναι εννοιολογική (παρακαλώ διορθώστε αν κάνω λάθος) και η οπτική/αισθητική συγκίνηση δε με ικανοποιεί -γι΄αυτό και ζήτησα τη βοήθεια του κοινού. 🙂

  14. Ασμοδαίος…. Η πρώτη βοήθεια από το κοινό ήρθε. Και είναι ο απο πάνω σας, ο Ector. Τώρα, τι να σας πω. Εγώ το βρήκα ενδιαφέρον το δημιουργημα του γλυπτη, κάτι που δεν θα φανταζόμουν εύκολα. Βοηθείστε με να κατανοήσω καλύτερα κάτι που δεν καταλαβαίνω…
    Ο συνδυασμός της πεινας, του αίματος , του σταυρού…ολα δεν δείχνουν κάτι ;
    Λέμε τωρα….
    ριτς

    @@Ector….ευχαριστώ πολύ για το φιλο του τον Σπύρο Κάραλη. Ηδη εχουν ενδιαφερθεί αρκετοί και από μενα και μεσω της εφημερίδας. Να , κάτι σημαντικό.

  15. Το ειχα διαβασει αλλα καλα κανεις Ριτσα μου και στρεφεις το προβολεα ξανα.Καμμια φορα η πραγματικοτητα κελαιδαει(αντι να κρωζει ως συνηθως).

  16. Ο Χριστός γεννήθηκε στην Άρτα και οι ευγενείς ποιμένες Τον προσκύνησαν…
    Μας έκαναν το καλύτερο δώρο, όπως και συ που το πρόβαλες.
    Υπάρχουν λοιπόν αληθινοί «ποιμένες», ταπεινοί και γλυκείς όπως ο σύγχρονος άγιος (ο Αλβανίας Αναστάσιος), όπως ο Διδάσκαλός τους που έχουν ταχθεί να υπηρετήσουν…
    Όαση μέσα στη σημερινή έρημο/χαβούζα.

  17. Φαντάζομαι ναι. Ίσως, «ας μην το κρύβουμε, πεινάμε για σταυρό». (απρέπεια μεγάλη αυτό που έγραψα, αλλά τι να κάνομεν.)

    Αλλά αυτό το light blue ribbon εκεί κάτω δεξιά; Χμ.

  18. @@Ασμοδαίος…..σταματείστε , ολα καλά και μετρημένα…Κανείς δεν εχει αλτσχάιμερ, κανείς δεν ειναι απρεπής…ολα καλά και το ribbon ok…
    σημασία έχει η ιστοριούλα κι αν μπορούμε λίγο να βοηθήσουμε. Εγώ ξερετε πιστεύω στην ιδιωτική πρωτοβουλία, πιστευω στην καλώς νοούμενη φιλανθρωπία και δεν στέκομαι στη δουλειά του κράτους. Οταν ακουω κράτος μπερδευομαι και κάνω λάθη.
    Χαιρετώ, αγαπητε μου φίλε//////

    @@τσοτσος….Κι εγω για όαση το εξελαβα, λόγω και των ημερών και των γεγονότων και ειπα να το προβάλω. Βοηθάει , ξέρετε , αρκετά
    χαιρετώ

    @@greekgaylolita .Τί θα την κάνουμε τωρα αυτήν την πραγματικοτητα; Ιδέα δεν έχω για ναμαι ειλικρινής. Και οι χωματερές γεμάτες. Να την ανακυκλώναμε άραγε; Και τί θα εβγαζε ως καινούργιο προϊόν ;
    σας χαιρετω
    ριτς

  19. Ελα μου ντε.Σωστα ρωτας.Δε ξερω κατα ποσο μια φετα φωτος μεσα στο καθολικο σκοταδι εχει τη δυνατοτητα καθοριστικα να κυκλωσει τη ψυχη.Θα δουμε.

  20. Έβλεπα μόλις στο MEGA στην εκπομπή του Τσίμα ένα ρεπορτάζ για το πόσο δύσκολο είναι ακόμα και παιδιά μεταναστών που έχουν γεννηθεί και τελειώσει το σχολείο στην Ελλάδα να πάρουν την ελληνική υπηκοότητα. Σε σχέση με άλλα κράτη που ξέρω σε αυτό το θέμα παραείμαστε σνομπ ως πολιτεία. Α, και είχε επίσης ένα ρεπορτάζ από μια περιοχή κοντά στα Χανιά Κρήτης όπου Σουδανοί μετανάστες είχαν πέσει θύματα αναίτιου ξυλοδαρμού από ντόπιους. Ο ιερέας της περιοχής φάνηκε να υπερασπίζεται τους ανθρώπους αυτούς (τους ντόπιους) μιλώντας στην εκπομπή και δηλώνοντας υπερβολικά διπλωματικά νομίζω ότι τόσο καλοί και φιλήσυχοι άνθρωποι δε θα μπορούσαν να προβούν σε τέτοιες πράξεις.
    Τέλος, με συγκίνησε ένας μετανάστης (ο ένας από τους τρεις της γνωστής φετινής παράστασης στο Θέατρο του Νέου Κόσμου) όταν είπε ότι τα γεωγραφικά σύνορα και οι συνοριοφύλακες δεν ειναι τόσο δύσκολο να αντιμετωπιστούν, περνώντας από βουνά και ότι αυτά που είναι δύσκολα είναι τα ανθρώπινα σύνορα (όταν πχ πρόκειται να τον παρουσιάσει μια Ελληνίδα στην οικογένειά της ως αγόρι της)..

  21. Παράθεμα: Τα ρόδινα ξημερώματα… « Μαμά…ετών 36..!

  22. @@ Gerasimos Ειδες την παρασταση με τους μετανάστες στο Θέατρο; Ηταν ενδιαφέρουσα. Κι αυτός ο ελληνοαλβανός βασιλειου νομιζω τον λενε, εξαιρετικός….
    Ξέρεις, ανάμεσα στους παπάδες , υπάρχουν και καποιοι που νοιαζονται. Δενε ιναι περιέργο. Οπως και ανάμεσα μας, δεν ειμαστε όλοι κυνικοί και ανθρωποσκοτώστρες. Κάτι έχει μεινει μέσα μας.
    πάντως το θεμα των μεταναστών ειναι δυσκολο σε ολη την Ευρώπη. Στη Γαλλία ειναι τρομερό, παρ ΄ότι εκει τους διδονται δυνατότητες να προχωρήσουν εφοσον …εφοσον…εφοσον…Οι λεγόμ ενοι Σαν Παπιέ ειναι βασανισμένοι άνθρωποι… Στη Γερμανία υπάρχει σκληρότητα, αλλα υπάρχει και καποια ανοχή.Στη Βρετανια όσο περνάει ο καιρός αγγιζουν τα όρια της βαρβαρότητας , ειδικά για όσους δεν έχουν εξασφαλίσει χαρτιά
    Τί να πω. Από τη μια τους έχουμε ανάγκη για δουλειές που εμεις δεν κανουμε και από την αλλη τους ποδοπατάμε. Κρίμα πολύ.
    σα χαιρετώ

  23. @@ GreekGAYLOLITA Σίγουρα ακόμη και μια φλόγα μπορεί να κανει τη διαφορά, αλλά ξέρεις, τυχαίνει ναμαστε τόσο απασχολημένοι με τα δικά μας ώστε δεν την βλέπουμε…Μια άποψη λεω τωρα..
    χαιρετώ
    ριτς

  24. Περίεργο πράγμα. Εμείς που στη δεκαετία του πενήντα και του εξήντα ζήσαμε την ξενιτιά και την προκατάληψη (οι ‘Ελληνες κάνανε στη Γερμανία και αλλού τις πιο ανυπόληπτες δουλειές που δεν καταδέχονταν οι ντόπιοι) , εύκολα βγάλαμε το ένδυμα του πρόβατου και βάλαμε αυτό του λύκου. Τους βρίζουμε που μας τρώνε τις δουλειές που δεν θέλουμε, μας καθαρίζουν τα σπίτια, τους φιλοξενούμε ανασφάλιστους, τους έχουμε μαξιλάρι για να νιώθουμε καλά στην πρώτη κατηγορία μας, κοιτάζοντας λοξά αυτή την καταραμένη τη δεύτερη. Αλλάζει η ανθρώπινη ψυχή; Καλή η ιδιωτική πρωτοβουλία, η υπενθύμιση του πώς πρέπει ο ανώνυμος ιερέας να είναι δίπλα στους πιο αδύνατους, αλλά αυτά είναι ζητήματα της Πολιτείας που είναι μισότυφλη, απασχολημένη με τις μεγάλες κλίμακες.

  25. Οι εξαιρέσεις είναι που επιβεβαιώνουν τους κανόνες… Μην το ξεχνάμε αυτό… Και εννοείται, ευτυχώς που υπάρχουν…

  26. @@Dora Tsirka….ναι, έχουν αλλάξει οι καιροί και ο έλληνας ειναι επιλήσμων ( αποδεδειγμένο ιστορικά). καμια φορά σκεπτομαι ολους εκεινους τους παπουδες και τις γιαγιαδες που βρήκαν ανθρώπους να τους φροντίζουν και να τους μιλανε έστω και με σπαστά ελληνικά. Τί θα ειχαν γίνει ολοι αυτοί οι άνθρωποι; ( Ενα μικρό παράδειγμα). Μεταξύ των παπάδων προφανώς υπάρχουν και καποιοι λίγο διαφορετικοί που νοιάζονται. Ας κρατήσουμε μονον αυτό. Τα του κράτους, τα της πρόνοιας, ειναι αλλη ιστορία στη σημερινή μας απαξιωτική εποχή
    καλημερα, καλημερα
    ριτς

    @@fevis…Ας κρατήσουμε λοιπόν τις εξαιρέσεις για να πιστεύουμε ότι παραμένουμε άνθρωποι
    καλημερα
    ριτς

  27. To είχα διαβάσει στην εφημερίδα και πραγματικά χάρηκα που υπάρχουν ανάμεσα στον κατώτερο κλήρο ιερείς που νοιάζονται για τα προβλήματα των συνανθρώπων τους σ’ αυτή την ζωή και όχι στην…άλλη, την μετά θάνατον.
    Μπράβο στον συνάδελφό σου που έγραψε γι΄αυτό στην εφημερίδα.
    Μπράβο και σε σένα που το επαναφέρεις.
    Αν δεν υπήρχαν αυτές οι μικρές ανάσες στην κοινωνία μας, θα πεθαίναμε όλοι από ασφυξία.

  28. Γνωστο το προβλημα.
    Εχεις δικιο που το επαναφερεις ομως.
    Να σε ρωτησω και κατι…
    τα κουταλια στο εργο τεχνης ειναι ασημενια και χρυσα?

    Ρωταω γιατι ετσι ανεβαινει η αξια του εργου.

  29. @ Allu Fan Marx… Ας κάνουμε ο,τι περνάει από το χέρι μας και από το μυαλό μας. Καλύτερα θα τα καταφέρουμε , νομίζω.

    @zero… Τί να σας πω τωρα.. Θα στειλω μέιλ στον καλλιτέχνη να τον ρωτήσω.

    @@krot . Υπάρχουν ανθρωποι Κροτάκι. Υπάρχουν. Και ο παπα Χαράλαμπος ειναι ένας από αυτους που νοιάζονται. Τουλάχιστον ετσι μου ειπε ο Σπυρος Καραλης που εκανε το ρεπορταζ και μου ειπε ότι κτυπανε τα τηλ. από ανθρωπους που θα ήθελαν να προσφερουν κατι..
    ριτς

  30. Όταν οι καταστάσεις βρίσκονται σε προχωρημένη σήψη οι πρώτοι που την πληρώνουν είναι οι «ξένοι». Αυτοί οι άνθρωποι που, είτε λόγω καταγωγής είτε λόγω επιλογής, βλέπουν ανάμεσα σε αυτούς και την σηψαιμική κατάσταση να απλώνεται μίατεράστια χαράδρα. Κι εκεί δεν χωράνε, σε πρώτο επίπεδο, οι διαφωνίες για το αν το κράτος κάνει καλά την δουλειά του ή όχι. Εκεί όποιος δεν αποφασίζει με ποιους θα πάει και ποιους θα αφήσει απλώς τσαλαβουτάει στον βούρκο.

    Από καιρό γνωρίζω την κατάσταση στην Λακωνία (εξαιτίας ενός φίλου μου που είναι από τα μέρη). Μετανάστες που μαζεύουν «ήλιο με ήλιο» ελιές και πορτοκάλια. Κι αν βρεθεί κάποιος να τους πάει φαγητό το μεσημέρι τον κοιτάζουν σαν τον πιο ελεήμονα άνθρωπο στη γη… Ενδεικτικό και εγερτήριο για τις αισθήσεις μας. Που έχουν συνηθίσει στην κακία, την αδιαφορία και το κηνύγι της πολυτέλειας ξεχνώντας ότι αλλού βρίσκεται η ουσία μας ως άνθρωποι…

    Με εξέπληξε ευχάριστα η κίνηση αυτή των ιερέων Ρίτσα. Όχι τόσο γιατί είμαι προκατειλημμένη αλλά γιατί ο λόγος τους ήταν τολμηρός -και η στιγμή που τον άρθρωσαν κατάλληλη.

    Σε φιλώ Ριτσάκι!

  31. που να ερθεις αργεντινη εκει να δεις ποσοι ψαχνουν για δουλεια παντου τα ιδια σε ολον τον κοσμο…ευτυχως ειμαι ελλαδα τωρα και ειμαι καλα αλλ τον μαρτιο γυρναω παλι και για κανα 2 μηνες παλι θα ειμαι στο τρεξιμο εκει…besitos…

  32. Αν και διαβάζω πρώτη φορά γι’ αυτό που συμβαίνει στην Άρτα, το όλο σκηνικό μου φαίνεται ότι έχει στοιχεία de javu. Δυστυχώς δεν είναι ένα μεμονωμένο παράδειγμα απάνθρωπης συμπεριφοράς. Αντιθέτως: συχνά βλέπουμε μερικούς «έξυπνους» να εκμεταλλεύονται την επιτακτική ανάγκη για εργασία (ακόμα κι όταν αυτή επιφέρει ένα κομμάτι ψωμί).

    Η ιερείς έχουν απόλυτο δίκιο σε όσα γράφουν. Ωστόσο, το ζήτημα είναι καθαρά κοινωνικό και οι καλές προθέσεις δεν αρκούν. Σ’ αυτό το πλαίσιο, όποιος αντιστέκεται σε φαινόμενα εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο(;) μόνον καλές υπηρεσίες προσφέρει. Αλλά δεν ξέρω αν οι καλές αυτές προθέσεις μπορούν από μόνες τους να ξορκίσουν το κακό…

  33. Οταν ένα κράτος δεν διαθέτει πρόνοια
    και αγάπη για τον πολίτη του
    πως μπορεί να περιμένει κανείς να ευαισθητοποιηθεί για τους ταλαίπωρους μετανάστες ?
    Οταν στρέφει την προσοχή του πολίτη, σε ροζ σκάνδαλα για να καλύψει γκρίζες αμαρτίες
    τι προσδοκίες μπορούμε να έχουμε?
    Στην επαρχία ,τουλάχιστον, οι μετανάστες χαίρουν μεγαλύτερης εκτίμησης από τους ντόπιους που ξημεροβραδυάζονται στα καφενεία πίνοντας και κουτσομπολεύοντας.
    Η πολιτεία ποτέ δεν θ ασχοληθεί σοβαρά
    μαζί τους και δεν θα τους δώσει προνόμια.
    Απο τον καθένα μας εξαρτάται πως αυτοί οι άνθρωποι θα ενταχθούν ισάξια στην κοινωνία μας . Οταν εμείς θα τους αντιμετωπίσουμε αδερφικά τότε και η πολιτεία θα υποχρεωθεί να κάνει το ίδιο.
    Εαν έστω και λίγα λεπτά βάζαμε τον εαυτό μας
    στην θέση τους θα συνειδητοποιούσαμε πόση
    ντροπή , ως άνθρωποι, θαπρεπε να νοιώθουμε !!!

  34. Ιεροί. Ιερείς.
    ThnΧ rits, πολύ καλό νέο. Μέσα στη στενοχώρια, έχει πολλή αισιοδοξία μαζί με όλα τα σχόλια και τις πρόσθετες πληροφορίες που δίνεις από κάτω σχετικά με τους ανθρώπους που ενδιαφέρθηκαν.
    Μέσα σε όλο το χάλι, την έπαρση και τον ψευτοσυντηρητισμό της μικρής ελληνικής κοινωνίας, ειδικά στην περιφέρεια, ο λόγος του παπά ξέρω πως μετράει ακόμη. Έστω για τα μάτια.

  35. Προς όλους : το μόνο που εχω να πω είναι ότι η Καθημερινή επανήλθε χθες στο θέμα και μάλιστα αφιέρωσε και το ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ της σ αυτό:
    σας περνάω τα στοιχεία, οπως επισης επαναλαμβανω το ονομα του ιερεα: ΠΑΠΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ > Οποιος θελει το κινητο του στο μειλ μου, παρακαλω…. ritsamasoura@hotmail.com
    ΤΩΡΑ, το κειμενο
    —————————–

    Η αντίσταση της κοινωνίας

    Η πρωτοβουλία των ιερέων της Αρτας να συμπαρασταθούν στους μετανάστες της περιοχής τους είχε τελικά πανελλήνιο αντίκτυπο. Δεκάδες πολίτες έσπευσαν να προσφέρουν για να απαλύνουν τη δυστυχία των Αφγανών και των Πακιστανών που δουλεύουν στην Δυτική Ελλάδα. Μέχρι και η ράθυμη ελληνική πολιτεία κινητοποιήθηκε για να συνδράμει τους απόκληρους. Αποδείχθηκε δι’ αυτού του τρόπου ότι το κράτος δεν αποτελεί πανάκεια για κάθε πρόβλημα. Απαιτείται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας, η κινητοποίηση των πολιτών.

    Το θετικό παράδειγμα των ιερέων και όλων όσοι ανταποκρίθηκαν, μετά την αποκάλυψη της «Κ», δείχνει ότι η ελληνική κοινωνία δεν έχει παραδοθεί στον κυνισμό, με τον οποίο βομβαρδίζεται καθημερινά από την μικρή οθόνη. Αντιστέκεται με απρόσμενους τρόπους: κινητοποιείται μπροστά στη δυστυχία των συνανθρώπων μας, συμπαραστέκεται, βοηθάει. Κι αυτό είναι το πιο ελπιδοφόρο μήνυμα στους δυσώδεις καιρούς που ζούμε.
    ————————

    Παρέμβαση από υπ. Υγείας για τους μετανάστες
    Κινητή μονάδα για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψή τους από χθες στην Αρτα

    Του Σπυρου Καραλη

    Ελπίδες ότι ίσως το αύριο να είναι καλύτερο για τους εκατοντάδες Αφγανούς και Πακιστανούς εργάτες στη Δ. Ελλάδα δημιουργεί η παρέμβαση του υπουργείου Υγείας που έπειτα από τα δημοσιεύματα της «Κ» για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσής τους και τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν, έστειλε στην περιοχή κινητή μονάδα για την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Την ίδια ώρα, απλοί πολίτες, πολλοί εκ των οποίων θέλουν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, προσφέρουν μαζικά χρήματα και κάθε είδους βοήθεια για να ανακουφίσουν τη δυστυχία των μεταναστών, δίνοντας με τη στάση τους ένα λαμπρό παράδειγμα κοινωνικής αλληλεγγύης.

    Με εντολή του υφυπουργού Υγείας κ. Γιώργου Γεωργιάδη, η ειδική κινητή μονάδα του Κέντρου Ελέγχου Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) με πενταμελές κλιμάκιο γιατρών βρίσκεται από χθες το βράδυ στην Αρτα και από το πρωί εξετάζει τους οικονομικούς μετανάστες για να διαπιστωθεί η κατάσταση της υγείας τους.

    Η κινητή μονάδα έχει εγκατασταθεί στην περιοχή της Γέφυρας σε χώρο της Ενωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών και υπολογίζεται ότι σε αυτήν θα εξετάζονται σε ημερήσια βάση πάνω από 50 άνθρωποι. Οι γιατροί και το προσωπικό του ΚΕΕΛΠΝΟ βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με το νοσοκομείο της Αρτας στο οποίο θα παραπέμπονται ασθενείς για εργαστηριακές και άλλες εξετάσεις εφόσον χρειαστεί. Ο υφυπουργός Υγείας επικοινώνησε και με το υπ. Δημόσιας Τάξης προκειμένου να διευκολυνθεί η προσέλευση των ξένων εργατών, διαβεβαιώνοντας ότι κανείς εκ των οικονομικών μεταναστών δεν θα υποστεί συνέπειες ακόμη κι εάν βρίσκεται παράνομα στη χώρα μας.

    Επίσης, σε συνεργασία με τον αρμόδιο υφυπουργό για θέματα Kοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Γιώργο Κωνσταντόπουλο, θα ληφθούν και άλλα μέτρα κοινωνικής φροντίδας των μεταναστών ώστε να διασφαλιστούν γι’ αυτούς ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης. Τον συντονισμό των προσπαθειών έχει αναλάβει ο κ. Παπαγεωργίου, ο οποίος βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τον διοικητή του νοσοκομείου Αρτας καθώς και με τον γενικό γραμματέα της νομαρχίας. «Οι ειδικοί επιστήμονες του ΚΕΕΛΠΝΟ θα μας δώσουν άμεσα εικόνα της κατάστασης και με βάση αυτή θα προχωρήσουμε και σε άλλα μέτρα αν χρειαστεί. Δεν υπάρχει μόνο θέμα υγείας για τους ανθρώπους αυτούς. Τίθεται και ζήτημα συνθηκών διαβίωσης και κανόνων υγιεινής. Το υπ. Υγείας, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, θα προχωρήσει εφόσον κριθεί σκόπιμο και σε δέσμη μέτρων δεύτερης φάσης. Είμαστε υποχρεωμένοι να πάρουμε όλα τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης των προβλημάτων ανεξάρτητα αν βρίσκονται νόμιμα ή παράνομα στη χώρα μας γιατί στην αντιμετώπιση της ασθένειας και της εξαθλίωσης όλοι οι άνθρωποι έχουν τα ίδια δικαιώματα» τονίζει ο κ. Παπαγεωργίου.

    Βοήθεια από δεκάδες πολίτες

    Συγκινητική είναι η αυθόρμητη ανταπόκριση των πολιτών για προσφορά βοήθειας, χρηματικής ή άλλης. Η «Κ» δέχθηκε πολλά τηλεφωνήματα, fax και email από ανθρώπους που με κάθε τρόπο επιθυμούσαν να βοηθήσουν. Πάρα πολλοί, επίσης, επικοινώνησαν κατ’ ευθείαν με τους ιερείς της Αρτας που πρωτοστάτησαν ώστε να αποκαλυφθεί το δράμα των ταλαιπωρημένων αυτών ανθρώπων, ρωτώντας τους πώς μπορούν και εκείνοι να συνδράμουν στην προσπάθεια που κάνουν να τους προστατεύσουν από την εκμετάλλευση και τις αρρώστιες που τους απειλούν. «Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι στάθηκαν δίπλα μας. Και ήταν απρόσμενα πολλοί. Δεχθήκαμε προσφορές από παντού, από την Αρτα, την Αθήνα, τη Βόρεια Ελλάδα, από κάθε γωνιά της χώρας. Η μαζική αυτή εκδήλωση αγάπης και ευαισθησίας μάς ικανοποιεί και μας γεμίζει με ελπίδα, διότι το θέμα της εκμετάλλευσης των ξένων μεταναστών δεν γίνεται να επιλυθεί μόνον από τους αρμόδιους φορείς, αλλά χρειάζεται την προσωπική συμβολή του καθενός ξεχωριστά. Αν εμείς δεν είμαστε ευαίσθητοι απέναντι στις ανάγκες των διπλανών μας, είτε αυτοί είναι Αφγανοί είτε Πακιστανοί είτε Ελληνες, καμία πολιτική προστασίας των αδυνάμων, όσο οργανωμένη κι αν είναι, δεν θα είναι ποτέ επαρκής» λέει ο π. Χαράλαμπος και συνεχίζει: «Βρεθήκαμε κυριολεκτικά προ εκπλήξεως και παντελώς απροετοίμαστοι διότι αφενός δεν περιμέναμε ότι θα υπάρξει τέτοια μαζική προσφορά βοήθειας, χωρίς μάλιστα να το ζητήσουμε, από απλούς πολίτες και αφετέρου διότι στόχος της επιστολής μας δεν ήταν η συγκέντρωση χρημάτων αλλά η αφύπνιση των συνειδήσεων. Δεν ήμασταν έτοιμοι γι’ αυτό που τώρα συμβαίνει και ομολογουμένως αιφνιδιαστήκαμε ευχάριστα. Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ανοίξουμε ειδικό τραπεζικό λογαριασμό, που σημαίνει ότι επί του παρόντος όσοι ενδιαφέρονται να προσφέρουν είναι προτιμότερο να τηλεφωνούν πρωινές ώρες στο 26810-28170 για να δούμε πώς μπορούμε να οργανώσουμε τη συγκέντρωση βοήθειας. Είναι συγκινητική και παρήγορη η διάθεση του κόσμου, ειδικά σε αυτή τη χρονική συγκυρία, που οι ηθικές αξίες δοκιμάζονται σκληρά, και τους ευχαριστούμε θερμά μέσα από την ψυχή μας».

    Δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή στις 16.1.2008

  36. …και το χειρότερο είναι ότι μπορεί οι ίδιοι που φέρονται κατ’ αυτό τον τρόπο στους μετανάστες, πιθανότατα έχουν υπάρξει και οι ίδιοι μετανάστες.
    Και μπορεί οι ξενιστές να τους είχαν φερθεί καλά και άγια, φυσικά. Σ’ αυτή την περίπτωση όμως τα πράγματα καθίστανται ακόμη περισσότερο ανόητα. Για να μην πω τίποτε χειρότερο.

    Γιατί είναι όλη η ανοησία του κόσμου μαζεμένη στην αντίληψη : Οι τάδε στη χώρα τους μού φέρθηκαν άσχημα, άρα κι εγώ θα κάνω το ίδιο στους δείνα μετανάστες στη χώρα μου.
    Το να μπω στη θέση του μετανάστη, ούτε λόγος.

    Εξάλλου, είναι γνωστό τοις πάσιν, ότι αυτήν τη ζωή πρέπει να την ξοδεύουμε παίρνοντας το αίμα μας πίσω… Όχι γεμίζοντας τις θήκες που άδειασαν. Δικές μας ή των άλλων. Ε;

    Μπράβο, κύριε Κάραλη, μπράβο Ρίτσα μου για την αναδημοσίευση.
    Καλημέρα.

  37. @@@Dimitris Athinakis.. Εχεις απολυτο δίκιο. Ελπίζω να μην είναι μεγάλο το ποσοστό των ελληνων που σκέπτονται με αυτό τον τρόπο. Οι αντιδράσεις και το ενδιαφέρον δειχνουν , ίσως, το αντίθετο. Θα δούμε…
    ριτς

  38. Τραγικό το βρίσκω. Χρειάζεται δηλαδή να γίνει ντόρος, να φωνάζουν παπάδες και δημοσιογράφοι για να γίνει το αυτονόητο, να αφήσει ο κάτοικος της Αρτας το κοψίδι και να σκεφτεί το πλησίον του; Το Χριστό τον ξανασταυρώνουμε κάθε μέρα με τις ίδιες μας τις πράξεις.

  39. @Θεια Λένα…. αχ, πόσο σωστή είσαι πάντα!
    καλημερα και κράτα γερά για τον εαυτό σου, την οικογένειά σου και όλους εμάς που χάνουμε συχνά το δρόμο μας
    ριτς

  40. Διάβασα, συγκινήθηκα, στεναχωρήθηκα, συλλογίστηκα και τέλος χάρηκα!!! Υπάρχει φώς στο τούνελ είτε αυτοί είναι ιερείς είτε δημοσιογράφοι…..Για αυτό είμαι αισιόδοξη Ριτσάκι ! Σε φιλώ και χαιρετώ

  41. δεν έχω τίποτα να πω…βαρέθηκα και τα μπράβο όταν ανασύρονται θέματα στην επιφάνεια, και την ιδιωτική πρωτοβουλία όταν η δημόσια είναι ανύπαρκτη και το ότι το μυαλό μας βομβαρδίζεται απο ανούσια γεγονότα και το ότι τίποτα δεν αλλάζει γιατί πολύ απλά τα δεχόμαστε…δραστικές λύσεις υπάρχουν, να κόψουμε το κακό από τη ρίζα?

    (προς το παρόν πετάγομαι εδώ δίπλα να δω την πρεμιέρα του Asterix…έτσι να ξελαμπικάρω)

    φιλιά πολλά

  42. Τσα! κάνω διάλειμμα βλογοβολτάροντας.
    με ξεκούρασε το κείμενο αλλά δεν προλαβαίνω ομολογώ να διαβάσω κανένα σχόλιο. Σε φιλώ

  43. @@meniek……. Βρε καλώς το το παιδί. Διάλειμμα; Τι λέξη είναι αυτή ;
    Πάντως, τα νεα είναι ότι οι χωρικοί κρυβονται γιατί φέρουν ευθύνη για το πτηνοτροφείο και για πολλά αλλά….ευτυχώς μαθαμε ότι πηγαν κάτι γιατροί. Θα δούμε γιατί δεν ειναι τόσο απλό.Οι αρμόδιοι βουλευτές το ήξεραν το πρόβλημα…

    @@@penelope …σε βλεπω και σου επιτρέπω και να συγκινείσαι και να δακρύζεις

    @@@elafini…Να περάσεις καλά. Τούτα δω είναι τα δύσκολα, τα σκοτεινά, αλλά και τα μεγάλα , γιατί ο ελληνας μπορεί ακομη να μεγαλουργεί.
    σας φιλώ ολους
    ριτς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s