Να σας εξομολογηθώ κάτι: Hellexpo 2008, ενα χειμωνιατικο μεσημερι του Φλεβάρη


Να σας εξομολογηθώ κάτι. Μπορεί να το βρείτε αφελές, αστείο, αδιάφορο. Μπορεί

όμως να σας κάνει κλικ και να το δείτε όπως εγώ το προσέλαβα την Κυριακή το μεσημέρι , κάπου στα βόρεια προάστεια της Αθήνας.
Λοιπόν αισθάνομαι ευτυχής γιατί σήμερα, μια ηλιόλουστη χειμωνιάτικη μέρα του Φλεβάρη (3/2/2008) και όντας κάτω από τεράστια προσωπική πίεση, γνώρισα μερικούς φίλους μπλόγκερς και ευφράνθηκε η καρδιά μου. Τους συνάντησα στην Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου, στο Μαρούσι, ανάμεσα σε χιλιάδες νέους ανθρώπους που κατέφθαναν συνεχώς με τα παιδιά τους από το χέρι, με τα μωρά τους στα καροτσάκια, με κάποια άλλα στην αγκαλιά, τμήματα υγιή μιας κοινωνίας που θέλει να πορεύεται κατ’ ευθείαν μπροστά, χωρίς παρεκκλίσεις, χωρίς φτηνές παραχωρήσεις. Τους είδα όλους εκεί μ’ ένα βιβλίο στο χέρι, να αγοράζουν, να σχολιάζουν, να απαντούν στις μύριες όσες ερωτήσεις του λιλουπούτειου, εκκολαπτόμενου Έλληνα. Ήσυχοι, ευγενικοί, κανείς δεν έσπρωχνε τον άλλον, κανείς δεν διεκδικούσε τη θέση του άλλου. Το ένα καρότσι υποχωρούσε για να περάσει το άλλο και οι γονείς χαιρετιόντουσαν ευγενικά (άγνωστοι μεταξύ τους). Τέτοια πράγματα. Κι ήταν στα μικρά περίπτερα οι συγγραφείς των παιδικών βιβλίων, νέοι όλοι τους, απελπιστικά νέοι με την πραμάτεια τους, το μπρίο τους – το χάρισμά τους για τους μικρούς τους φίλους, να τους μαγεύουν με κόλπα που κάναν κάποτε στη γη του Τόλκιν, με απομιμήσεις του Χάρι Πότερ, με εκείνη την ελληνική ευφυΐα που έτσι και πάρει μπρος τίποτα δεν τη σταματάει.
Δεν σας κρύβω, βουτηγμένη στην «ταχίνη» της σκληρής ενημέρωσης, με το νου στραμμένο στα δις του ενός και του άλλου, λοξοδρομώντας στις ευθυγραμμισμένες διαδρομές της πισίνας της διαφθοράς, πήραν μπροστά τα τέλια μου. Θα μπορούσα να βγω από τη διαδρομή και να καθίσω, επιτέλους, στην εξέδρα! θεατής, υπομειδιών. Είπα, κοίτα να δεις. Εδώ σ αυτό τον εκθεσιακό χώρο γυρίζει ο τρόχος της ελπίδας, μέσα από τα νέα παιδιά και τους γονείς τους. Εδώ γεννιέται το συγκροτημένο αύριο – ναι συμβολισμός είναι αυτός – αυτό που δεν ανέχεται στο σπαθί του τη γελοιότητα, με την οποίαν εμείς παλεύουμε σήμερα. Κοίτα, είπα. Είναι τριών , τεσσάρων και κάθονται πάνω σε πολύχρωμα μαξιλαράκια με τη συγγραφέα να τους κάνει παντομίμα. Τους αρέσει, γαληνεύουν, συλλογιούνται,…τι άραγε; Πού να το ξέρω;
Κι εκεί ανάμεσα στα βιβλία, τους εκδότες, τους συγγραφείς, την πιτσιρικαρία και τους συνοδούς της, συναντήθηκα με το νατασσάκι (κάτι σαν φύλακας άγγελος, αδελφέ μου) και το γιο της τον απίστευτο Άκη της πλήρους επισκεψιμότητας (οκτώ χρόνων μπόμπιρας και έπαιζε στα δάκτυλα τη ρημάδα τη λέξη), με τη Φαίη (Μετεωρίτη) (άστραφτε από ζωή και ομορφιά και ταλέντο) παρέα με τον καλό της, με τη meniek και τον άνδρα της (ένα μείγμα εξυπνάδας και σεμνότητας, εντυπωσιακό), με τον ταλαντούχο Στράτο από τη Θεσσαλονίκη (αέρας νικητή ή μάλλον κατακτητή, θαύμα, θαύμα), με τη mamma, μια θαρραλέα συμπαθέστατη μπλόγκερ που το λέει η καρδιά της και μπράβο της, τον Greekgaylolita(ελαφρώς συγκινημένος και ευγενής πολύ) ….. και φυσικά με το τιμώμενο πρόσωπο της μέρας, τον μπλόγκερ enteka εκ Θεσσαλονίκης. Παρουσίασε το βιβλίο του «Η Χώρα των Μαγικών Ονείρων». Άρης Δημοκίδης, το όνομά του. Νέος, πολύ νέος, ευγενικός, ανήσυχος, με τον ενθουσιασμό που κρύβει κάποιος που ψάχνεται και που δεν συμβιβάζεται. Κάποιος που πιάνει τα μηνύματα στον αέρα καθώς υπερίπτανται. Άνθρωπος με προσόντα, αν κατάλαβα καλά, παρ ότι το ‘χα καταλάβει και από το blog του. Το βιβλίο του αναφέρεται στη Στέλλα και τον Στέφανο, τα δύο αδέλφια που ετοιμάζονται να ζήσουν τη μεγαλύτερη περιπέτεια της ζωής τους… Ένα πολύχρωμο παραμύθι για μικρά και μεγάλα παιδιά που υποστηρίζει ότι τελικά η αληθινή ζωή είναι το πιο μαγικό πράγμα στον κόσμο… (Εκδόσεις Μεταίχμιο).
Έτσι φαίνεται, αγαπητέ μου Έντεκα (Άρη) είναι το πιο μαγικό πράγμα στον κόσμο.Το λέω εγώ που ‘χω δει κι έχω ζήσει πράγματα και θάματα….
Ένοιωσα ότι η «οικογένεια» μου έχει πια μεγαλώσει κι όλοι μας είμαστε μια αγκαλιά. Όχι, μην με πείτε ρομαντική, γιατί δεν είμαι εκ πεποιθήσεως. Αλλά μπορώ και διακρίνω μέσα από το βλέμμα των ανθρώπων.
ευχαριστώ,

ριτς

YΓ.. κανένας από τους πολιτικούς που ακίζονται επί της τηλ.οθόνης που θα ‘πρεπε γενικώς να κάνει καμιά βόλτα σε τέτοιες συνάξεις; Όχι, ως επίσημος, ως απλός πολίτης που οφείλει να καταγράφει την πραγματικότητα και να την επεξεργάζεται. Κάτι μπορεί να συμπεράνει, γιατί αυτή η διαστρέβλωση της ελληνικής ζωής, μου τη δίνει. Ο κ.Λιάπης πέρασε για λίγο, αλλά για λόγους που σχετίζονται με το υπουργείο Πολιτισμού, καθ ύλην αρμόδιο της έκθεσης. Αρκεί, καλέ μου ;

Ποστ για την Έκθεση Βιβλίου θα ανεβάσει ο Στράτος και η Νατάσσα (η οποία ως γνωστόν ήδη έχει ανεβάσει ένα κατεβατό, αλλά δεν την κουράζει να ανεβάσει άλλο ένα με τις εντυπώσεις της) και δεν ξέρω ποιος άλλος… έχετε το νου σας…είναι χρήσιμα πράγματα αυτά..

50 thoughts on “Να σας εξομολογηθώ κάτι: Hellexpo 2008, ενα χειμωνιατικο μεσημερι του Φλεβάρη

  1. Μα πότε πρόλαβες αγαπητή ριτς και έγραψες όλο αυτό το κατεβατό… πριν λίγο φύγαμε από την έκθεση. Χείμαρος είσαι.

    Τα αισθήματα είναι αμοιβαία 🙂

  2. mamma, γλυκειά μου, κεκτημένη ταχύτητα και διαστροφή του επαγγέλματος…αλλωστε αυτός ο γηινος, νοητός χρόνος με κυνηγάει ο ατιμος..
    σε φιλω
    ριτς, ευχαριστώ ιδιαιτέρως, χαρηκα.

  3. Δηλαδή ήταν μια υπέροχη Κυριακή! 😀 Τι κρίμα που με έριξαν κάτω τα εντερικά μου (πω πω σαν κάτι παππούδια ακούστηκα :P). Να περνάς πάντα τόσο όμορφα. Αχ ζήλεψα τώρα… καλοπροαίρετα πάντα!
    Φιλιά

  4. @@ Μαρία μου , έχασες. Κι εσύ με εντερικά ; Είναι της μοδος, ξέρεις . Και ο πρόεδρος τα ίδια. ( ΠΟιός πρόεδρος ; σιγά να μην σου πω). Σε φιλώ . Και να ζηλεύεις συχνότερα σε παρακαλώ…
    ρτις

  5. Το Νατασσάκι μαζί μου γελάει; 😛 Πώς να μη γελάς, καλό μου, αναστέναξαν οι μπιντέδες όλο το βράδυ…

    Ρίτσα μου, κάτι τέτοια πάντα θα τα ζηλεύω! Και την καλή παρέα, ακόμα περισσότερο. 🙂
    Υ.Γ. Ποιος πρόεδρος απ’ όλους; Γιατί στην Ελλάδα οι μισοί πρόεδροι είναι 😛 Περαστικά του πάντως! :))

  6. @@Μαρια… ο προεδρος ειναι πρόεδρος…κι ειναι αληθεια ότι ο ελληνας αισθάνεται λιγο πρόεδρος….
    εσυ παιδί μου με τους μπιντέδες ; κριμα, κριμα. Αντε να συνέλθεις…

  7. Μπουχουυυ!! Και εγώ ήθελα να χωθώ στα παραμύθια με τόσο καλή παρέα!! Αλλά δυστυχώς οικογενειακές (πεθερικές!) υποχρεώσεις δεν με άφησαν!
    Μακάρι να την προλάβω! Μπραβο που πήγατε!

    Ριτσάκι σου έδωσε φαντάζομαι το Νατασσάκι-γελάκι τη παρεγγελιά μου για σένα;; Την αγκαλιά και το φιλί εννοώ!! Οχι;;;; Πάρε πολλές ιντερνετικές για την ώρα! 🙂 🙂 Mille merci!

    Φιλάκια πολλά

  8. Ενδιαφέρουσα η παιδική έκθεση αλλά και οι συναντήσεις με τους μπλόγκερς ριτσάκι μου.
    Είναι ό,τι καλύτερο που βρίσκεστε και εκτός διαδικτυακού αέρα.
    Όσο για τους πολιτικούς σε αυτές τις εκθέσεις αν δεν έχει κάμερες…
    Φιλιά πολλά.. και από το νατασσάκι περιμένουμε τη συνέχεια

  9. Vasilis… Η εκθεση ηταν ενδιαφερουσα πολυ και αξιζε τον κοπο.Ηταν οπως την περιέγραψα. Για τους πολιτικούς λεω ότι θα ηταν καλο να ξετραβωνονται πότε πότε…ναι ειναι πολυ ωραίο να συναντάς τους μπλογκερς εκτός δικτύου. αλλιως παει το πράγμα
    Α, η νατασσα , καλέ βαριέται ….

  10. ερχομαι κι γω να καταθεσω τη ζηλια μου γι αυτη την εκθεση που πηγατεκαι θαθελα πολυ να ειμαι κι γω και για τη συναντηση και γνωριμια μπλογκερς επισης.
    και ρε παιδι μου, σαν να τοξερα σημερα ποσταρισα το 1ο κεφαλαιο απο ενα δικο μου παραμυθακι, που για μενα κρυβει πολλα 😉
    ριτσα νασε καλα.

  11. @@Aliki mou, δεν θα χαθούμε τωρα που ψιλογνωριστήκαμε μεταξύ μας. θα υπάρξει κι αλλη ευκαιρία… Θα το δεις… εχεις δικό σου παραμύθι ; τί θα κάνεις; θα ψάξεις για εκδοτικό οίκο;
    εσύ νασαι καλά.
    ριτς

  12. Δεν ήταν γραφτό μας να βρεθούμε ακόμη.
    Η βαφτιστήρα μου είναι γριπιασμένη (στην αρχή ακόμη και είπαμε να μην την κουρασουμε) και παράλληλα δεχθήκαμε και επισκέψεις απρόσμενες από φίλους που μένουν μακρυά!
    Υπέροχο το ποστάκι αυτό.
    Τελικά στα blogs βρίσκονται άνθρωποι που μπορεί να μην βρισκόντουσαν ποτέ για να ανακαλύψουν πόσα πολλά του δένουν!!!
    Φιλιά,
    Καλη εβδομάδα να έχουμε!

  13. Είναι άσχετο, αλλά κάπου τοχα καταχωνιασμένο και το ξεθαψα

    ΠΩΣ ΜΑΣ ΘΕΛΕΙ

    Η «ΑΛΗΘΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»

    Να μην ακούω και να μη βλέπω να πατώ.
    Να μη νογάω και να’ χω το στόμα βουλωτό.
    Να μη με φαρμακών’ η μπόχα του καιρού μου.
    Χωρίς αυτιά και μάτια, μύτη και μυαλό,
    μουγκός να πηαίνω, όποτε μου ‘ρθει, προς νερού μου,
    κι άμα τσινάει ο Γάιδαρος να μη γελώ.
    Και σα με καρυδώνουνε μουνούχο σκλάβο
    οι Αμερικάνοι, εγώ να βλαστημάω το Σλάβο.

    Κώστας Βάρναλης

  14. πολύ λυπήθηκα που δεν τα κατάφερα τελικά…με έφαγαν τα πιάνα…χαίρομαι όμως που περάσατε όλοι τόσο καλά…οι χαρές των φίλων , δικές μου

    όνειρα γλυκα από το ακόμα πελαγωμένο ελαφίνι

  15. Ζηλεύω. Πολύ. Και γιατί βρέθηκες στην Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου και γιατί συναντήθηκες με τόοοοοοοοοοοοσους μπλογκόφιλους. Ζηλεύω λέωωωωωωωωωωωω.

    κλαψ… Καληνυχτοφιλί… σνιφ…

  16. Ήταν όντως πολύ όμορφα σήμερα!!!!! Και χάρηκα τόοοοοοσο πολύ που γνώρισα και άλλους φίλους μπλόγκερς και που ήμασταν στη μέρα του Άρη και σε μια έκθεση που βοήθησα κι εγώ να γίνει!!!! Πάντα τέτοια!!!

  17. @@Stratos….Νάσαι καλά Στρατο.Κι εγω περασα παρα πολυ ωραία. Και ξερω οτι βοηθησες στην έκθεση για να γίνει… Προχώρα.
    σε φιλω
    ριτς

  18. … κι έτσι βλέπουμε ότι οι νέες τεχνολογίες απομακρύνουν τους ανθρώπους μόνο αν αυτοί το θέλουν. Αλλιώς γίνονται ένας δίαυλος επικοινωνίας, μια οδός γνωριμίας και αφορμή ζεστασιάς και επαφής…

  19. Καλή μου Ρίτσα!!
    Με συγκίνησες!! Δεν ήταν μόνο η περιγραφή σου που με έκανε να χαμογελάσω (η αποδοχή είναι πάντα ανάγκη) αλλά η ζεστή σου καρδιά που δεν έκρυψαν τα μαύρα γυαλιά!

    Ήσουν όπως σε περίμενα; (είχα ακούσει πάρα πολλά). Όχι! Ήσουν πολλά παραπάνω – και είσαι και ΜΙΑ ΚΟΥΚΛΑ- δεν μπορώ να ΜΗΝ το γράψω!

    Χάρηκα γιατί χρόνια τώρα, σε διαβάζω και σε διαβάζω και σε διαβάζω και ήταν σημαντικό για μένα που σε γνώρισα!

    Φυσικά, τι να πει κανείς για το νατασσάκι μας;!
    Το γλυκο-νατασσάκι μάς έχει χαρίσει πολλά δάκρυα ευτυχίας, πολλά χαμόγελα… μας έχει αγγίξει με τον γλυκό της λόγο και ναι! Μας έχει φέρει πιο κοντά…
    Για τον Άκη, τι να πω; Αστέρι!!
    Μάτι αστρίτης, έτσι; Σαν την μαμά!

    Η mamma γλυκύτατη και ο μικρός της… πω, πω! Γλύκα!! Υπέροχα, τσαχπίνικα ματάκια!
    Να τους ευχηθώ να είναι πάντα-πάντα καλά…

    Τον Στράτο τον ήξερα, είναι ήδη φίλος. Τον αγαπώ και τον εκτιμώ και έχει απίστευτο χιούμορ, απλά, χτες τον καπελώσαμε εμείς, οι γυναίκες!

    Ο καλός μου εντυπωσιάστηκε από σένα και είπε πως είσαι φοβερά γοητευτική!

    Όσο για την meniek… σπάνιος άνθρωπος!!!
    Την αγάπησα από την πρώτη στιγμή και ο έρωτας ήταν… κεραυνοβόλος!

    Μένει να ορίσουμε την επόμενη συνάντηση και… όσο για αυτό που είπαμε….
    ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ!!

    Καλή σου μέρα γλυκιά μου,
    σε ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια
    και για μία ακόμη φορά «bravo»!!

    Ξέρεις εσύ….

  20. @@Meniek….Καλή μου, πολλοί νόμιζαν ότι τα μέσα της παγκοσμιοποίησης θα μας χώριζαν εμάς τους φοβερούς ανθρώπους. Μα, αν δεν είμαστε αυτό το …προηγμένο είδος, θα τους ξεφεύγαμε; Χαα,,,,,, είναι αλήθεια ότι μέσα από το διαδίκτυο μπορείς να μάθεις να συνυπάρχεις με τον άλλον, μέ εναν εντελώς διαφορετικό τρόπο, πολύ πιο ζεστό , τελικά. Παραμένω καταγοητεύμενη μικρό μου…Σε λέω μικρό ,καθ ότι γραία εγω, ξέρεις τωρα…
    σε φιλω
    ριτς

  21. @@Φαίη….. αφησα λιγο να περασει η ώρα πριν σου απαντήσω, γιατί δάκρυσα και δεν ήθελα να φανουν στο σχολιο τα χρώματα που εξεπεμπαν τα δάκρυα μου. Πολυχρωμα, πολυχρωμα, σαν το ουράνιο τόξο…
    Πώς να σε ευχαριστήσω για τα καλα σου λόγια; Μάλλον δεν θα τα καταφέρω. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την υποδοχή, λοιπόν και την αποδοχή.Να προχωράτε αγαπημένοι, ενωμένοι, ο καθένας με τις αποψεις του (τεκμηριωμένες ει δυνατόν) χωρίς υπερβολές εγωιστικές, αλλά με αμοιβαία κατανόηση.Κτίστε το μέλλον όπως εσείς το θέλετε, κι όχι οπως το θέλουν οι άλλοι.
    Αυτό είναι το δικό μου αγγιγμα για σας.
    Ναι, τα μαυρα γυαλια!Καρδιά μου, εχω σακκουλες κατω από το ματια, γι αυτό τα φοράω….χα, χα…. και όταν ειμαι πνιγμένη φαινονται πολυ
    Κρατώ τα καλά σου λογια για ολα τα παιδιά, και ευελπιστώ μια μερα να μαζευτούμε και να θάψουμε τη μισή Αθήνα…όχι μονον τους …δικούς σου ΦΠΠ κλπ…κι αλλους παιδί μου, κι άλλους…. εδω τα καλα τα ΝΕΑΑΑΑΑΑ
    σε φιλω
    με ιδιαίτερη εκτίμηση
    ριτς

  22. @ Φαίη -μετεωρίτη….
    🙂

    (άφωνη έμεινα, τι να σου πω τώρα…)

    Για τα καλά σου λόγια (που είναι υπερβολικά καλά) μόνο να σε ευχαριστήσω μπορώ

    Για τον Αστεράκη μου, φυσικά, μπορώ να φουσκώσω από καμάρι, η μαμά, και να καμαρώσω για το μάτι-αστρίτης! 🙂

    Και χάρηκα κι εγώ πολύ, που τα είπαμε από κοντά με όλους σας -κι ήταν σαν να γνωριζόμαστε, έτσι κι αλλιώς! 😉

    (και θα γράψω πάλι συγκινητικό, και θα με κυνηγάτε, άντε! 🙂 )

    Φιλιά πολλά και στους δυό σας -θα τα πούμε

  23. Penelope…. εσυ καλή μου επελεξες τον Τζονι, το Μπαθ και τα αλβιωνάκια. Εμείς τωρα στο Ελλαντα τί φταίμε; εχουμε και καλές στιγμές… Διαβασες στο σχολειο της Φαίης; απόλαυση… Ολα τα παιδιά, αλλά ο αυθορμητισμός της , τί να σου πω. Νειατα Πενελοπε, νειατα…κι εγώ η μάμα….
    σε φιλω μικρο μου
    μη με ζηλεύεις…αστο καλύτερα
    ριτς

  24. Το διάβασα το διάβασα πολύ καλή ! Κούκλα ήσουν και τότε …και τώρα από ότι λέει και η Φαίη…. και όλα θα πάνε καλά. Σε φιλώ

  25. Έχω βάσιμες υποψίες ότι περάσατε πολύ καλά…
    Βιβλία, συγγραφείς, παιδιά, μαμάδες, μπαμπάδες!
    Και λιακάδα!
    Ποιος στη χάρη σας…
    🙂
    Aλλά εμάς δεν μας σκεφτήκατε καθόλου.
    Και τι ζήτησα ο καημένος;
    Ένα αυτόγραφο από τον Έντεκα.
    Αλλά ποιος… Πού… Γιατί να μας σκεφτεί και εμάς.
    Σνιφ

  26. Παράθεμα: Ηλιόλουστες μέρες, βιβλία, συναντήσεις… « Μαμά…ετών 36..!

  27. Νατασσακι…..Ειδες νατασσσακι μου…αγόρι αυτός ο Αλλου μεσα στη γκρίνια και τη μουτζουρα , λεμε.

    ευχαριστούμε κυρια για τις αναφορές σας…. Ο αρμόδιος με τη μυτόγκα, αχ, τί συγκίνηση κι αυτή!

Σχολιάστε

