Βρε, λες;


obama2.jpgobama1.jpg

Καλά, ε, σαρωτικός ο τύπος. Οδοστρωτήρας φαίνεται. Και δεν ξέρω αν πράγματι το αξίζει ή θα τραβάμε τα μαλλιά μας αργότερα…. Κάνω και κάτι συνειρμικές σκέψεις με τον Τσίπρα, ουφ, καζάνι το κεφάλι μου.

Αν ζούσε σήμερα ο Πάμπλο Νερούδα, τι θα μπορούσε να σκεφθεί γι αυτόν τον Αμερικανό γερουσιαστή που ενδεχομένως να κάνει τη μεγάλη αλλαγή;

neruda.jpg

Ίσως αυτό :

Δείξτε μου τ ‘ αυλάκια και το αίμα σας

πέστε μου: εδώ με παίδεψαν

γιατί δεν άστραψε το πετράδι κι η γη

δεν έδωσε έγκαιρα την πέτρα ή το στάρι,

σημαδέψτε μου την πέτρα που πέσατε

και το ξύλο που σας σταύρωσαν,

ανάψτε τις γέρικες τσακμακόπετρες

τις παλιές λάμπες, τα μαστίγια που κόλλησαν

για αιώνες στις πληγές σας

έρχομαι να μιλήσω, μέσα από τη γη να ενώσω όλα

τα σιωπηλά και σκόρπια χείλη

σαν νά ‘μουνα μαζί σας αγκυροδεμένος

κρίκο τον κρίκο να μου τα ιστορήσετε όλα

καδένα την καδένα και βήμα το βήμα

ακονίστε τα μαχαίρια που φυλάξατε,

βάλτε τα στην καρδιά μου και στο χέρι μου…

Δώστε μου τη σιωπή, το νερό, την ελπίδα

Δώστε μου τον αγώνα, το σίδερο, τα ηφαίστεια

Κολλήστε τα κορμιά σας πάνω μου σα μαγνήτες

Κυλήστε μεσ’ τις φλέβες και το στόμα μου

Μίλησε με τα λόγια και το αίμα μου …

—————————————————

Το ποίημα αυτό μου ‘ρθε στο νου όταν άκουσα τον Ομπάμα χθες, προχθές να υπερπροβάλει τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Επικοινωνιακό μεν, σοφό δε.

ριτς061209_clintonobama_vlwidec.jpgkkkillseed.jpg

61 thoughts on “Βρε, λες;

  1. Looks tooooo good to be true (είναι δεν είναι υποψήφιος για πρόεδρος στο τέλος).
    Αλλά από την άλλη η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία ως γνωστόν😉

    Καλημέρες😀

  2. Παράθεμα: Βρε λες, ο Τσίπρας να είναι ο λευκός Ομπάμα, που είναι ο μαύρος Κένεντι; « Allu Fun Marx: Βόλτες στην Blogoslovakia

  3. Ξέρω εγώ??!!!! I have a dream!!!I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character» Είπε ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ στον περίφημο λόγο του ….

  4. Ηταν κομμάτι από το περίφημο λόγο του Κινγκ στην Washington 1963… και συνέχισε…I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed…!!!
    Καλημέρα

  5. Καλημέρα Ρίτσα.
    Για τον Obama έχω κι εγώ κάποιες συγκρατημένες ελπίδες. Για τον άλλο, το μικρό το δικό μας, δεν έχω καμμία😦

  6. Δυστυχώς εγώ δεν έχω καμία ελπίδα, ούτε για τον Ομπάμα, ούτε για τον Τσίπρα!
    Φοβάμαι ότι πριν ανελιχθείς σε τέτοιες υποψηφιότητες και θέσεις περνάς εξετάσεις από το σύστημα και εφόσον σε εγκρίνει προχωράς….
    Την καλημέρα μου!

  7. Γάτος ο Ομπάμα! Το πόσο αξίζει πραγματικά, δυστυχώς είναι νωρίς ακόμα να φανεί. Η ιστορία θα δείξει, που λένε.
    Φιλάκια και καλημέρα Ρίτσα μου🙂

  8. Τον Ομπάμα κι αν τον πλύνεις, τη Χίλαρί σου χαλάς. Στο βαθμό που ενδιαφέρει την παγκόσμια κοινότητα η στάση των ΗΠΑ και το αν θα υπογράψει το σύμφωνο του Κιότο για το περιβάλλον (και θα συνεισφέρει ουσιαστικά κι όχι υποκριτικά όπως η Αυστραλία), η παρουσία τους σε Ιρακ και στις γύρω περιοχές, πιστεύω ότι ελάχιστα διαφορετικά θα γίνουν σε σχέση με τον ανεκδιήγητο Μπους. Τουλάχιστον αυτός δεν υποκρίθηκε ποτέ ότι θα άλλαζε τίποτε.

  9. @ Indictos….. Συζήτηση κάνουμε καλέ μου φίλε που θα κατεβεις και στην Αθήνα και το Νατασσσακι θα σε μπουμπουνίσει…….

    @@@ Το τέρας της αμαθειας….. Καλως το…. η αμάθεια δεν ενοχλεί, η ημιμάθεια ειναι που δημιουργεί πρόβλημα. Θα δειξει, πραγματι…

    @@@Dora Tsirka Καλη σου μερα από την καρδιά μου,οπως φυσικά και στους αλλους μας φίλους. Εχω διαβάσει ότι ο Ομπαμα ήταν κατα του πολεμου, ειναι υπερ της αμεσης αποχωρησης και ειναι υπερ της υπογραφής του Κιοτο ,ενω η Χιλαρι ειπε ναι στον πολεμο και ειναι υπερ της πρασινης τεχνολογίας και της απεξάρτησης της αμερικης απο το ξένο πετρέλαιο…

  10. @@@JonnyQ….καλως όρισες και εσύ στο μαγαζάκι μας , την παραγκουλα μας ( για να κραταμε το ¨»σωστό» λεξιλογιο)…. Οκ, σωστά ολα αυτά και πολυ γνωστα. Το θεμα είναι αν μας κάνει κλικ ο Ομπαμα ή όχι…αυτο λεμε…

    @@@Philos….entre nous honest dearest!

  11. Ο Ομπάμα είναι κατά αυτών που είναι υπέρ. Εμείς είμαστε υπέρ αυτών που είναι κατά. Τελικά μήπως είμαστε όλοι απλώς υπερ-κατα-ναλωτές;
    Καλημέρα.

  12. @@@Μαρια….Φιλάκια Μαράκι μου, την αγαπη μου,μιλαμε και αλλοιοτρόπως που λενε στο χωριό μου….

    @@@@ marianaonice …εμ, ενταξει, ασε ενα μικρό ανοιγμα στο φεγγιτη, βρε συ…πού ξερεις..

    @@@ Stratos… Φυσικό ειναι να καταφεύγει το επικοινωνιακό τρυκ του Μαρτιν Λουθερ Κινγκ…υπαρχει ενα μεγαλο κομματι των μαυρων που τον πιστεψε τότε….

    @mamma… Παιδί μου, υπομονή για όλους . Νεοι ειναι, ωραιοι ειναι , ενταξει, εδώ είμαστε..

  13. πάρα πολύ ωραίος ο συνειρμός με το ποίημα του Νερούδα!

    εγώ πάλι θυμάμαι πριν από 17 χρόνια που όλοι ελπίσαμε με τον Κλίντον και την γενιά των 40αρηδων -τότε- που ήταν και γενιά του 68 και του Γούντστοκ και δνε συμμαζεύεται και τα έκανε τελικά αποκούπες.

    Ζητείται ελπίς. Αλλά, έλα που δεν την βρίσκεις πουθενά…

  14. Ρίτσα μου,
    Χθες που άκουγα στις ειδήσεις ότι προχωρά ο Ομπάμα μια μικρή ελπίδα αναπήδησε από μέσα μου. Έπειτα βέβαια συνήλθα και είπα ας μην ενθουσιαστούμε από τώρα.
    Φρένο στον παρολίγον ενθουσιασμό μου έθεσε και η θύμηση ότι το 1976 όταν εξελέγη πρόεδρος των ΗΠΑ ο Τζίμι Κάρτερ, ο οποίος προεκλογικά είχε δεσμευτεί να εργαστεί για την αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων από την Κύπρο, ο κόσμος βγήκε στους δρόμους και πανηγύριζε με κωδωνοκρουσίες (κυριολεκτικά). Ήμουν στην Κύπρο τότε και το έζησα το πανηγύρι.
    Τώρα βέβαια η ελπίδα που ξεπήδησε δειλά από την καρδιά μου δεν έχει να κάνει με την Κύπρο, αλλά με την τύχη του πλανήτη μας. Πόλεμοι, προστασία του περιβάλλοντος και άλλα πολλά εξαρτώνται δυστυχώς από την Υπερδύναμη..
    Ας περιμένουμε

  15. @@@Meropi/.//Καλησπέρα Μερόπη μου.Τα ξέρω ολα αυτά, γι αυτό και θελω ναμαι προσεκτική σε ο,τι λέω. Ο κοσμος των αμερ.επιχειρήσεων και ολοι ξερουμε τί εννοουμε δεν σηκωνει πολλα πολλά….πολλω δε μάλλον εναν Ομπαμα . θα δούμε
    φιλια
    ριτς

  16. Pavlos….Καλως το φίλο μου. Είσαι καλα ταξιδιάρη του χειμώνα; Ναι, το ποιημα ταιριάζει στο κλιμα, για τα κολπα τα αλλα, τί να σου πω; περιμενουμε ομαδικώς/////
    σε φιλω

  17. Ο Οbama μ΄ αρέσει.. και τα ποιήματα και η λογική του και η πολιτική του συμπεριφορά. Αν και ξέρω ότι τα πράγματα δεν αλλάζουν τόσο εύκολα στην Αμερική, βλέπω μια ελπίδα στο πρόσωπό του…

  18. αυτο το I have a dream… ούτε ξέρω πόσοι το έχουν εκμεταλευτεί….
    Αλλά εγώ έχω άλλες ανησυχίες καθώς αυτό που υποπτεύομαι (ανεξάρτητα, από το αν είναι καλός ή κακός ο Ομπάμα, επαρκής ή ανεπαρκής η Χίλαρυ) είναι ότι το δίλημα που θέτουν αυτές οι δύο υποψηφιότητες (γυναίκα, φεμινίστρια, ή μαύρος, έγχρωμος -ότι τίτλο για τον καθένα τους τέλος πάντων προκρίνει η πολιτική ορθότητα) είναι μάλλον σκόπιμο. Δε νομίζω ότι είναι τυχαίο, ότι βρέθηκαν δυο ας πούμε μειονοτικές (γιατί και οι γυναίκες μη φανταστείτε μια μειονότητα είναι, απόδειξη ότι τους έχουμε αφιερώσει και ημέρα -όπως σε κάθε απειλούμενο είδος) υποψηφιότητες η μία απέναντι από την άλλη να προσπαθούν η μία να υπερισχύσει της άλλης (η μία να φάει τις σάρκες του άλλου και τούμπαλιν, είναι το σωστό αλλά το λέω ευγενικά και κόσμια, να κρατώ κι ένα επίπεδο, γιατί όλο με κατηγορείτε…) όταν, παραδοσιακά, οι γυναίκες και οι μειονοτικοί, ψηφίζουν με αρκετή συνάφεια. Πώς και δεν υπήρξε σοβαρή ( όσον αφορά στην οικονομική υποστήριξη και την οργανωτική επάρκεια) WAP υποψηφιότητα, ώστε να φανεί αν υπάρχει η ωριμότητα στο εκλογικό (έστω των δημοκρατικών) σώμα των ΗΠΑ για μια διαφοροποιητική πρόταση διακυβέρνησης?? Φοβάμαι ότι δεν είναι τυχαίο το ότι βρέθηκαν απέναντι, ούτε ότι ο αγώνας είναι στήθος με στήθος. Όταν λυθεί το ποιος από τους δυο θα είναι υποψήφιος, το εκλογικό σώμα θα είναι τόσο κουρασμένο απο την αντιπαράθεσή τους, και ο χρόνος που θα έχουν έιτε ο ένας είτε ο άλλος να προετοιμαστούν για μια (σοβαρή) αντιπαράθεση με τον ρεπουμπλικανό υποψήφιο, θα είναι ελάχιστος έτσι ώστε η επικράτηση των ρεπουμπλικανών να είναι από πιθανή έως πιθανότατη.
    Μια επικράτηση ωστόσο των ρεπουμπλικάνων, θα σήμαινε το αυτόματο «κάψιμο» τόσο του/της υποψηφίου/ας που του αντιπαρατέθηκε όσο και του/της αντιπάλου του που δεν έφτασε μέχρι την εκλογική αναμέτρηση. Αυτό για μένα σημαίνει ότι οι πιθανότητες μια γυναίκα ή ένας (αφ΄ενός με την πολιτική ορθότητα, αφ’ ετέρου που κι αυτός ο χριστιανός είναι από όλες τις φυλές του Ισραήλ μείγμα τι να τον πεις?) έγχρωμος να κυβερνήσουν απομακρύνονται δραματικά… Έτσι (με ένα υπόρρητο και σοφά συγκαλυμένο διαίρει και βασίλευε), η λευκή αγγλοσαξωνική προτεσταντική (WAP) αμερική θα έχει καταγάγει μια μεγάλη νίκη ( αφού θα έχει βάλει ξανά στη γωνία ως μη ώριμες τις διεκδικήσεις για αυτόνομο πολιτικό λόγο και διαφοροποιημένη διακυβερνητική πρόταση τόσο των γυναικών όσο και των μαύρων -κατίμαυρης μοίρας εννοώ), κρατώντας μάλιστα στο χέρι τον πυρσό της προοδευτικότητας….

  19. THE KKK SUPPORTS BARACK
    February 13, 2008, 5:47 am
    Filed under: Barack Obama, hillary clinton | Tags: African kids, Barack Obama, hillary clinton, KKK

    “The boy’s gonna do it. My Klan group has donated up to $250,000 to the Obama fund. Anything is better than Hillary Clinton. Hell I’ll even adopt a black kid from Africa before I vote for Hillary.”
    This is a satire, but the KKK might as well jump on the wagon while the getting is good. Obama scooped up three more states and is now in the lead. The time is here to fight the good fight.

  20. penelope….. αν δεις το μπλογκ του, ο τυπος λείπει…για δουλειές…..

    Meniek….καλη η τοποθετησή σου, αλλά δυστυχώς δεν εχουμε στοιχεία να την τεκμηριώσουμε….ασε, θα βγουν στη φορά καποια στιγμή θαχουμε το νου μας…
    σε φιλω…και σε ευχαριστώ που εμβαθύνεις. με συγκινεί αυτό που κάνεις.
    ριτς

  21. αυτό δεν είναι προεκλογικός αγώνας
    αυτό δεν είναι βόας ούτε κροταλίας
    είναι το Chipperfield Circus (ελλ. τσίρκουλο)
    .
    Ο Νερούδα.
    Στέκει πάνω, ψηλά, αλλού.
    Συνεχίζει να μας πονά με τη μαγεία του.

  22. roidis….. Ο Νερουδα μας πονάει πράγματι και νομίζω ότι το ποιημα που διάλεξα ( ή μάλλον το αποσπασμα ) παραπέμπει εμμεσως στο δράμα των μαυρων . Τωρα, για τα υπολοιπα, ξέρετε ότι εμείς οικειοποιούμεθα τέτοια θεματα, οπως οι εκλογές, με μεγάλη ευκολία, λογω του γνωστού αντιαμερικανισμου μας…. Κρεμλινολόγοι δεν είμαστε ολοι ομαδικώς, ειμαστε ομως αμερικανολόγοι. Δεν σας αρέσει ;
    χαιρετώ με εκτίμηση μεγάλη και το ξέρετε…
    ριτς

  23. κάθε φορά που βάζεις τσίρκουλα, τα οποιαδήποτα, ρίχνε και μία σφήνα, του Ντος Πάσος, του Νερούδα, του Λόρκα, του Αλεξανδρινού μας κλπ. Σκοτώνουν τα μικρόβια.

    φιλάκια στα ανθρώπινα, ζεστά κείμενά σου.
    (Α, να και σε σένα)

  24. roidis….νομίζω ότι με πιάνετε κι αυτό με ενθουσιάζει…χα, χα…. φιλια και σε σας…και σας ευχαριστώ για το κομπλιμαν….
    ριτς

  25. Καλησπερα κι απ’ την πρωτευουσα του πλανητη οπου χτες ψηφισε σαν τρελλη Ομπαμα. Εχω αρχισει να πιστευω οτι οι αμερικανοι δεν φοβουνται να αναδειξουν μαυρο για προεδρο. Απο την αλλη το βασικο προβλημα της αμερικης σημερα ειναι η οικονομια και δε βλεπω πως ο Ομπαμα θα την σωσει. Ακομα φοβαμαι πως οταν ερθει η ωρα να αποφασισουν Ομπαμα η Μακκεην θα θυμηθουν τις «αξιες» τους και θα μας παρει και θα μας σηκωσει παλι. Ποτε δεν τους καταλαβα τους αμερικανους, τα πολιτικα τους πιστευω αλλαζουν με τον ανεμο.
    Χαρηκα που ηρθα στο σπιτι σας.

  26. @@@penelope…. dearest ,καλημέρα….μολις ξυπνησα και απαντησα στα μειλ
    Την αγαπη μου/////

    @@@Δεσποινα….Καλως ηρθες στη γειτονιά των τεράτων.. Ελπίζω να είσαι καλα και να απολαμβάνεις τη ζωή σου στην Ουάσιγκτον. Δεν ήξερα οτι μενεις εκεί. ελληνιδα της διασποράς μαζί. Πρέπει να μας μιλησεις λίγο γι αυτό , για το πώς είναι η ζωή σου , τη νοοτροπια , το τί γινεται λίγο εξω από το κεντρο της πολης κλπ…. Οσο για τον Ομπαμα, νομιζω ότι δεν χωνευουν τη Χιλαρι και το ότι ο Μπιλ την προμοτάρει….Θα δούμε
    σε φιλω
    ριτς

  27. @swell
    Περιμένω να πάω σπίτι να το δω, στο γραφείο έχουμε αδμιν γαμάτο και κόβει τα καλούδια… επιφυλάσσομαι λοιπόν αγαπητέ🙂

  28. Δεν κατάλαβα, με τον Ομπαμα ειμαστε, με τον Τσιπρα ειμαστε, με ποιον ειμαστε; γιατί νομιζω οτι ειμαστε με τον εαυτό μας ;

  29. Να σου πω την αληθεια…
    εγω πιστευω οτι αυτος θα ειναι ο επομενος.
    Γιατι οχι?
    Τουλαχιστον δινει ελπιδα στους απλους ανθρωπους.

  30. Γεια χαρά!

    …δε χάθηκα, απλά παρακολουθώ, δεν έχω χρόνο για «εργασίες»🙂

    Mostradme vuestra sangre y vuestro surco… ?

    χμμμ… , με τα επαναλαμβανόμενα «s» του αίματος και των ποταμών και τα μαχαίρια που λέει μετά το:
    «βάλτε τα στην καρδιά μου και στο χέρι μου…»

    como un río de rayos amarillos
    σαν ένα ποτάμι από κίτρινες ακτίνες
    como un río de tigres enterrados
    σαν ένα ποτάμι θαμμένες τίγρεις
    y dejadme llorar, horas, días, años
    κι αφήστε με να κλάψω, ώρες, μέρες, χρόνια…
    edades ciegas, siglos estelares
    τυφλά χρόνια, αιώνες αστρικούς

    Για τον Ομπάμα ότι πρέπει!🙂
    …κάτι δε με πείθει… είναι μαύρος αλλά έχει βλέμμα λευκού, εγκεκριμένο από το σύστημα όπως λέει η marianaonice.

    Χαιρετώ! ! !

  31. Jorgos Papoutsis….καλός, πολυ καλός με το συμπλήρωμα….
    Ναι φυσικά, σου περασε από το μυαλό ότι ο Ομπαμα ειναι μαυρος; Σιγά και ψύχραιμα
    χαιρετώ, παρομοίως….

  32. rits μου, δε μιλώ για κάποια θεωρία συνωμοσίας. Εννοώ κάτι αμορφοποίητο και μάλλον μη-συνειδητοποιημένο, που ωστόσο διατρέχει ή μάλλον διαμορφώνει μια ιδεολογία… όσο για το εμβαθύνω, δεν κατάλαβα, πώς αλλιώς μπορεί κανείς να διαβάσει τα κειμενά σου παρά ως μια αφορμή για εμβάθυνση και προβληματισμό??

  33. meniek….το ξέρεις ότι εχουμε τις ίδιες ανησυχίες ως προς αυτό που εσύ χαρακτηρίζεις μη -συνειδητοποιημένο. Γι αυτό λεω , να δουμε.
    Ως προς το εμβ αθύνω, η αλήθεια ότι συγκινούμαι που βρισκονται άνθρωποι νεοι οπως εσύ εισαι και τους αρέσει να ασχολούνται με θέματα που ξεφεύγουν απο τον μικροκοσμο μας, απο το φτηνό γκοσιπ, από την αδιάφορη καθημερινότητα..Οχι ότι αυτα είναι για τους …άλλους, για μας ειναι και αυτά, αλλά εντάξει, όχι με μεγαλη συχνότητα.
    σε φιλω
    ριτς

  34. @Ζero… για κάποιο λόγο – τεχνικό , φαντάζομαι – δεν βγήκαν οι δικές μου απαντήσεις στα σχολια σου. Ουτε σε τουτο, ούτε στο άλλο. Δεν ξέρω γιατί.
    Πάντως να απαντήσω ότι όλοι κρύβουν μεσα τους μια μικρή ελπίδα για κάτι καλύτερο, κι αυτό ειναι πολύ καλό, θα έλεγα.

Σχολιάστε

