Δεν μου αρέσουν τα επετειακά, αλλά….


vine4602.jpg

katherineheigl.jpg

Στο βιβλίο του Ιάπωνα συγγραφέα Τανιζάκι «Το Εγκώμιο της Σκιάς ¨»αναφέρεται το εξής : «»Στο θέατρο Μπουνράκου, οι θηλυκές κούκλες δεν εχουν παρα μόνο πρόσωπο και πάνω άκρα. Επειδή ο κορμός και τα πόδια είναι τυλιγμένα μέσα στον ποδόγυρο ενός φορέματος , ο χειριστής της κούκλας αρκεί , βάζοντας μέσα τα δικά του χέρια, να δείξει την κίνηση κι εγώ πιστεύω ότι αυτό είναι ο,τι κοντινότερο στην αλήθεια, αφού και οι γυναίκες του παρελθόντος υπήρχαν μόνον απο το κολάρο του λαιμού και πάνω και από το τελείωμα του μανικιού και κάτω, ενώ ολα τα υπόλοιπα ήταν εντελώς κρυμμένα στο σκοτάδι…..» Σήμερα η γυναίκα είναι εντελώς εκτεθειμένη, 08wip_ca11.jpgwidescreen_girls.gif

τουλάχιστον ως προς το σώμα της, γιατί ως προς την ψυχή της, έχω την αίσθηση ότι παραμένει μια κούκλα στο θέατρο Μπουνράκου, όχι γιατί της το επιβάλει κανείς, αλλά γιατί με τα χρόνια απέκτησε έναν θωρακισμένο εσωτερικό εαυτό που τον κράταει για πάρτη της. Εκτός αν ειναι πολυ ερωτευμένη, οπότε αφήνεται λιγάκι περισσότερο. Η Λου Αντρέας Σαλομέ, μεγάλος ερωτας του Νίτσε και ερωμένη του Ράινερ Μαρία Ριλκε γράφει στο βιβλίο της «Η ανθρώπινη φυση της γυναίκας «ότι η δυνατή και συνειδητή κραυγή που απευθύνει η γυναίκα προς το αρσενικό -και μόνο προς αυτό για το οποίο ειναι διατεθειμένη να καταργήσει την ύπαρξη της ( την αυτοτέλεια της,θα πω εγω) προς αυτό το οποίο θέλει σ ένα ντεριλιουμ έξαρσης να λατρεύει σαν θεό και για χάρη του αποδέχεται με την καρδιά της να ακρωτηριάσει όλες τις δικές της ικανότητες , αρκεί αυτό να της επιτρέεπει να ζει παρασιτικά δίπλα του και να την κουβαλά στην πλατη του μια ζωή – τί άλλο είναι παρά ένα κενό κι ένας διαμελισμός , μια οργή και μια απληστία, παρόμοια με αυτά που ωθούν αμέτρητες ανικανοποίητες γυναίκες σε κάποιες εξιδεικευμένες επαγγελματικές δραστηριότητες ( διαβαζε πορνεια) προκειμένου να απασχολούνται, να δινουν στη ζωή τους καποιο περιεχόμενο και να πνίγουν όπως όπως τις κραυγές τους ; …..Σήμερα, ούτε κι αυτή η τρέλα, αυτό το δόσιμο υπάρχει σε τόσο ακραίο βαθμό. Ετσι νομίζω, δηλαδή, καθ ότι δεν ειμαι ειδική!!!

08wip_ca06.jpg

Να μην πω ψέμματα. Πολλές φορές μέχρι σήμερα έχω ταχθεί κατά των διαφόρων επετειακών ημερών. Ημέρα γι αυτό, για το άλλο, τον αλφα, τον βήτα…..Ο λόγος είναι πολύ απλός: αρνούμαι να δεχτώ ότι θυμόμαστε μόνον τη συγκεκριμένη μέρα το γεγονός ή την κατηγορία των ατόμων στα οποία είναι αφιερωμένη. Το ενδιαφέρον οφείλει να είναι συνεχές κι εκεί φαίνεται η διαφορά του ενός από τον άλλον άνθρωπο. Ελα όμως που η Ημέρα της Γυναίκας με τσιγκλάει πολύ. Με τσιγκλάει γιατί είμαι γυναίκα ( πρωτίστως ) και γιατί- να πω τη μαύρη αλήθεια – έχουν γίνει αγώνες για να κερδίσουμε το στάτους που απολαμβάνουμε σήμερα, παρ ότι υπάρχει εκεί έξω στη δημοσιά ενα σημαντικό κομμάτι του γυναικείου πληθυσμού στον πλανήτη που πάει κατα διαβόλου003_03_rtr1oh5a.jpg. Κάπου διάβαζα προ ημερών για το πρόβλημα των γυναικών στις αφρικανικές πετρελαιοπαραγωγές χώρες, στις οποίες οι γυναίκες δεν έχουν πού να απασχοληθούν εργασιακά.Αρα παραμένουν εξαρτώμενες με ο,τι αυτό μπορεί να σημαίνει. Το άρθρο ,αν θυμάμαι καλά, το είχα βρει στο περιβαλλοντικό περιοδικό Grist. Φυσικά θα ήταν αστείο να παραλείψω τη συμπεριφορά πολλών μουσουλμανικών κρατών – Σαουδική Αραβία, Υεμένη, Ιράν – όπου οι γυναίκες δοκιμάζονται σκληρά, την ιδια ώρα ομως που κάποιες άλλες απολαμβάνουν εξαιρετικά υψηλού ενδιαφέροντος προνόμια.asian_body_art_3_thumb.jpgasian_body_art_9_thumb.jpg

ριτς

Advertisements

22 thoughts on “Δεν μου αρέσουν τα επετειακά, αλλά….

  1. Nαι μεγάλοι αγώνες για το status που έχουν σήμερα οι γυναίκες στο δυτικό κόσμο αλλά θέλει άλλο τόσο για να ‘ισοφαρίσουμε’. Εδώ στη Βρετανία δεν υπάρχει ακόμα δωρεάν φροντίδα για τα παιδιά η γυναίκα έχει μόνο 6 μήνες άδεια τοκετού, υπάρχει ακομα η ανισότητα των μισθών στα περισσότερα επαγγέλματα και οι περισσότερες γυναίκες ακόμα προτιμούν το επώνυμο του συζύγου ! Μην κοιτάς εμένα που κόλλησα το Bennet sto Foka το έκανα καθαρά για ‘καλλιτεχνικούς’ λόγους! Σε φιλω Dearest
    P.S. οι ντόπιοι έχουν πάει για κουλουμα και να πετάξουν αετό μην τους ψάχνεις για να αφήσουν σχόλιο

  2. penelope…. καλή μου. Εδω χθες η Φανη Παλη Πετραλιά ειπε ότι η γυναικα που θα γεννάει θα μπορει να λειπει ενα χρονο απο τη δουλειά της με αποδοχές βεβαιως … Η ανισότητα εξακολουθεί να υπάρχει, εξ όσων γνωρίζω ,γιατί εγω ζω αλλου γι αλλου. Οσο για το επίθετο του συζυγου, εμεις οι προηγουμενες γενιές το ειχαμε αναγκαστικά. Μετά το 82-83 παπαλα που λενε. Τωρα τα ζευγαρια θα πηγαινουν στο συμβολαιογραφειο θα υπογράφουν κατι έγγραφα και να ο γάμος, ο οποίος θα λυνεται και πιο ευκολα. Αντε μετά να μεινει τίποτα ορθιο. Σιγα να μην καταβάλει κανενας προσπάθεια για το γάμο του…πσσσσσ…
    Οι Ντοπιοι κουλουμιάζουν γενικως γιατί εχει μια υπέροχη μερα σημερα…. πανέμορφη, αττική μερα
    σε φιλω

  3. Ισως … αλλά εγώ προτιμώ αυτή την ευελιξία του συμβολαιογράφου από την big brother situation .. ίσως να αναπτύξουμε την προσωπική ωριμότητα και επιλογή .. Εδώ βρέχει…

  4. penelope….δεν διαφωνώ, απλώς με ξενίζει κάπως, προσωπικά θα το επελεγα αν ημου νεα και είχα….τη σημερινή ωριμότητα. αλλα τα νεα κορίτσια κατεβάζουν τα μουτρα τους, Θελουν παραδοσιακούς γαμους και ιστορίες
    Βρεχει παιδί μου ; Τί κριμα!

  5. Ναι το είδα από τις ντόπιες φίλες που με κοιτούσαν υποτιμητικά όταν έκανα αυτή την επιλογή……Τι στεναχωριέσαι που βρέχει εμάς δεν μας σταματάει τίποτε βρέχει ξεβρέχει έξω… με τis wellies και τα αδιαβροχα..

  6. Αξίζει να γιορτάζεται η μέρα της γυναίκας σε όλο τον κόσμο… Επετειακό το ποστ σου αλλά χρήσιμο να σημειώνουμε έστω και με τον αποκριάτικο αχό, την προσφορά της γυναίκας, μάνας, εργαζόμενης και επιστήμονα στην πορεία του χρόνου.

  7. Penelope….μου αρέσει οταν λες ότι εσεις βρεξει χιονίσει δεν χαμπαριάζετε μπιτ…

    vasilis ενταξει, χαζο ειναι λιγο , πολυ προχειρο και βιαστικό. Δεν ειχα πρόθεση να ανεβάσω κάτι, αλλά είχα τις φωτο κρατήσει και ειπα, δεν έγινε και τίποτα…
    χαιρετώ

  8. μιας και μιλάμε για τις γυναίκες, δεν είναι μόνο οι φτωχές στις φτωχές χώρες που τραβάνε ζόρι. είναι και κάτι πλούσιες και καλομαθημένες που ζουν σε μαύρη δυστυχία που εξαρτάται από το φύλο τους. που γίνονται επιλέξιμα προϊόντα, και κατόπιν καταναγκαστικά, σιωπηλά κουκλάκια.
    η εξαθλίωση έχει άλλωστε πολλές πλευρές και όλων των ειδών τα φύλα.

    πήγατε να δείτε το καραμέλ;
    εγώ όχι ακόμη…

  9. eleni….εγραψα κάτι πολυ πολυ προχειρο, παρ οτι δεν το συνηθίζω. Θα μπορουσα να αναφέρω πολλα, αλλα επειδή πραγματικά τα επετειακά τα βαριέμαι, εβαλα τις φωτο και δυο λογια
    Οχι, δεν πηγαμε να το δουμε. Είναι καλό ;
    χαιρετω
    ριτς

  10. Οι επετειακές αυτές ημέρες, από τη μια δείχνουν την υποκρισία μιας κοινωνίας, η οποία δήθεν ενδιαφέρεται και θέλει να διατυμπανίσει ότι «θυμάται». Από την άλλη όμως μας δίνουν και τροφή για σκέψη. Σήμερα, οποιοσδήποτε πολίτης διαβάζει εφημερίδες, βλέπει ειδήσεις ή τέλος πάντων είναι ενήμερος με κάποιον τρόπο για την Ημέρα της Γυναίκας, θα κάτσει λίγα λεπτά να σκεφτεί. Να επεξεργαστεί και να αναλύσει αυτά που ανέφερες πιο πάνω ριτς και άλλα καθημερινά βιώματα και εμπειρίες σε σχέση με τη γυναίκα σήμερα. Και αν είναι άντρας να σκεφτεί ότι ώρες ώρες ξεχνάμε πόσο σημαντικές είναι για μας οι γυναίκες. Όχι μόνο λόγω της μητρότητας, βέβαια. Και πάντως μέσω αυτού του προβληματισμού ίσως αντιλαμβανόμενοι την ανισότητα, που ακόμα υπάρχει -η πλήρης ισότητα σαφώς και δεν έχει επιτευχθεί- να διεκδικήσουμε έτσι ώστε το σύνθημα «ίσες ευκαιρίες» να μην ακούγεται σαν ένα (ακόμα) πολιτικάντικο σλόγκαν…

  11. δ.τζ Δεν έχεις άδικο σ αυτό που λες.Ναι, καποιες σκέψεις μπορούμε να τις κάνουμε, αλλά νομίζω ότι χάνουμε την ουσία του θέματος, του οποιουδηποτε επετειακού θέματος. Και δεν ξερω κατα ποσον οι άνδρες ( δεν μιλω για τους νεους που ισως εχουν αλλη νοοτροπια) μπορούν να διανοηθούν ότι θα συμβάλουν στις ισες ευκαιρίες.
    Εχει πλάκα στη Νορβηγία οπου ειναι υποχρεωτικό από το κράτος οι εταιρείες να εχουν στις διευθυντικές τους θέσεις γυναίκες σε ποσοστό 40%. Και πολλές από αυτές κινδυνευουν να πληρώσουν προστιματάρες ή και να κλείσουν γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σ αυτή τη νομοθετική ρυθμιση!!!

  12. Το παράδειγμα της Νορβηγίας μου δίνει την αφορμή να πω και κάτι ακόμα. Το ζήτημα της ισότητας δεν είναι τεχνικό (ποσόστωση), αλλά ουσιαστικής φύσεως. Πρέπει λοιπόν όχι με τεχνικά μέσα, αλλά με αλλαγή νοοτροπίας να επιδιωχθεί η αλλαγή του σημερινού status quo.

  13. δ.τζ ακριβώς αυτό ειναι το ζητούμενο κι αυτό οφειλουμε να ψάξουμε..Με εξαγγελίες και νομοθετικές ρυθμίσεις δεν γίνεται σωστά το βήμα ή παραμένει γραμμα του νόμου και τίποτα περισσότερο

  14. Εγώ πάλι νομίζω ότι είναι πολύ βολικό ή πολύ υποκριτικό να διατεινόμαστε ότι η σύγχρονη γυναίκα του δυτικού κόσμου πάσχει από έλλειψη ισότητας. Τα ζητήματα που αναφαίνονται δεν είναι, κατά τη γνώμη μου, προβλήματα που οφείλονται στο φύλο αλλά στις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες. Θα ντρεπόμουνα μάλιστα να θέσω θέμα ισότητας μια τέτοια μέρα, εγώ, πολίτης αυτής της χώρας, όταν υπάρχουν τα εκατομμύρια γυναικών των αφρικανικών και αραβικών χωρών που δεν μετέχουν θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
    Και μια άλλη άποψη σε ότι αφορά την τρέλα και το δόσιμο της γυναίκας προς το ερωτικό της αντικείμενο – υποκείμενο. Αν αυτό λείπει σήμερα είναι γιατί τείνουμε προς την ισοπέδωση και την αδιαφορία. Ο έρωτας δεν έχει ξεφύγει από αυτό. Ωστόσο, η ερωτευμένη γυναίκα δεν πιστεύω ότι επιθυμεί να ακρωτηριάσει τις δικές της δυνατότητες. Αντιθέτως, νομίζω ότι ως μαινάδα θέλει να κομματιάσει το έτερον ήμισυ, να το καταβροχθίσει και να το εγκλωβίσει μέσα της, ενσωματώνοντας την ύπαρξη του στη δική της.

  15. καλημέρα!
    αν έρως ίσον πόλεμος, η ψυχαναλυτική θεώρηση που παρουσιάζεις νεφελόεσσα είναι έτσι. ίσως έχεις και δίκιο, όταν σκεφτόμαστε και τη μεταφορική λέξη: ‘κατάκτηση’. η γλώσσα μιλά σωστά, πάντα:)
    όμως ο έρωτας μπορεί να είναι και ‘συνουσία’, αν το σκεφτείς, πανώρια λέξη: εδώ το ‘ήμισυ’ είναι όντως ‘ήμισυ’ μπροστά στο δικό μας ‘ήμισυ’, και το μοίρασμα μπορεί να είναι ειρήνευση και πληρότητα, χωρίς την έννοια της βίας (εδώ που τα λέμε η γλώσσα εδώ λέει κάτι άλλο μου φαίνεται).
    και η παρατήρηση που ειπώθηκε πιο πάνω σχετικά με τις ποσοστώσεις, συμφωνώ με την οικοδέσποινα, πως περισσότερο θέμα νοοτροπίας είναι κι όχι ποσοστών.
    ενδιαφέρον θέμα οι διαφυλικές σχέσεις…
    για αγγλόφωνους κυρίως, υπέροχα μυθιστορήματα της λιβανέζας hanan el-sheikh κυρίως το ‘άρωμα γαζέλας’, που δεν ξέρω όμως αν έχει μεταφραστεί με τον ίδιο ακριβώς τίτλο στα αγγλικά. αυτή ζει στην αγγλία, γράφει αραβικά, μα μεταφράζεται αμέσως αγγλικά. στο έργο της, γυναικείο ζήτημα και τρέλα πάνε μαζί. zahra, episis ekpliktiko mythistorima diko tis. είναι πραγματικά συναρπαστική. α, θα πάω και θα βάλω ένα τέτοιο ποστ και σε μένα, πλάκα έχει!
    καλημέρα και ευχαριστώ για τη φιλοξενεία και το καφεδάκι (που μόλις ήπια):)

  16. Nefeloessa Ναι, κι εγω απ ότι ειδες, αναφέρθηκα περισσότερο σ εκεινες τις γυναίκες. Οτι και στον δυτικο κοσμο υπάρχουν προβληματα ειναι γεγονός, αλλά εντάξει, προχωράμε και ειναι η αντιληψη του καθενός που παιζει και διαμορφωνει λόγο..Για τα ερωτικά και τις κατακτήσεις, τί να πω; Δεν μπαινω και πολυ στο νοημα «τα δινω ολᨻ κλπ. ούτε εχω αισθανθεί ποτέ ότι θελω καποιον να καταβροχθίσω. Μπα….

    Eleni….ναρχεσαι με τον καφέ σου να τα λεμε οποτε προκυπτει και οποτε σε ενδιαφέρει κατι από αυτά που λεμε… Ομορφα στοιχεία προσθέτεις.Καλη Κυριακή
    ριτς

  17. εγώ η Γυναίκα-Γυναίκα, δια-κηρυγμένη από τη συνθήκη Natura προστατευόμενο είδος , ανα-κηρυγμένο το σπίτι μου από την Unesco, διατηρητέο μνημείο, προ-κυρηγμένη η ζωή μου από τις φεμινιστικές οργανώσεις, πληγείσα περιοχή, επι-κηρυγμένα τα χρόνια μου από τους δημόσιους οργανισμούς απωλεσθέντες θησαυροί της ανθρωπότητας…. νοιώθω βαθύτατη συγκίνηση για την εορτή …. Σας ευχαριστώ και επιφυλάσσομαι 🙂

  18. @@meniek…απιθανο πλάσμα, τί θα μπορουσα να προσθέσω εγω σ αυτήτ η διακήρυξη, την πανανθρώπινη διακήρυξη της γυναίκας ; Επιφυλάσσομαι εξίσου για τα περαιτέρω και προετοιμάζομαι για την επόμενη συγκίνηση,
    φιλια
    ριτς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s