Η θλιμμένη φιγούρα μιας γυναίκας


12spitz6-511.jpg

Gov. Eliot Spitzer, with his wife, Silda (Απόφοιτοι και οι δύο της Νομικής του πανεπιστημιου του Χαρβαρντ, παιδιόθεν μαζί).
Η Αγία Οικογένεια, Θωμάς Μπακαλάκος/στ.Ασημάκης Πανσέληνος-δίσκος «Ανοιχτή Επιστολή»

Δεν είχα την παραμικρή πρόθεση να ασχοληθώ με τον παραιτηθέντα κυβερνήτη της Νέας Υόρκης Έλιοτ Σπίτζερ. Ο καθένας σε τούτο τον μάταιο κόσμο βρίσκει διάφορους τρόπους για να δικαιολογεί την ύπαρξή του. Και φυσικά αναλαμβάνει την ευθύνη των επιλογών του. Το ίδιο συνέβη και με τον Αμερικανό καουμπόι, ο οποίος κατ’ εξακολούθησιν βίωνε αυτό που από κτήσεως κόσμου βιώνουν δεκάδες άλλοι «ευυπόληπτοι» πολίτες παντού στην υφήλιο. Δλδ, από τη μια «έτσι» και από την άλλη «γιουβέτσι». Τώρα, το να εμπλέκεσαι σε κύκλωμα πορνείας, να αποκαλείσαι ο Πελάτης Νο 9 και να πληρώνεις τα μαλλιοκέφαλα σου (4.300δολ) για ένα πηδ…. με μια πόρνη

,

(η φωτο ανηκει στην Κριστεν, την 22χρονη που φυσικά αλλο ειναι το ονομα της και η οποία λεει τωρα ότι δεν θελει να τηνθεωρήσει ο κόσμος τέρας!)

όχι στη γειτονιά σου, αλλά σε ξενοδοχείο της Ουάσιγκτον και παράλληλα να ηγείσαι της σημαντικότερης πολιτείας των ΗΠΑ, έχοντας διατελέσει προηγουμένως Γενικός Εισαγγελέας, εντάξει δεν το προσπερνάς με ευκολία. Σόδομα και Γόμορα που θα ‘λεγε η Σαπφώ Νοταρά. Αλλά επειδή είμαι large τύπος και κατανοώ τα προβλήματα των ανθρώπων (λίγη ιστορία και λίγη κοινωνιολογία να ‘χεις διαβάσει, θα καταλάβεις κι εσύ εξίσου καλά τι εννοώ) τη χυδαιότητα και τη φτήνια του Αμερικανού κυβερνήτη την προσπερνώ. Δεν προσπερνώ όμως εκείνη τη δύστυχη, την εξαϋλωμένη από το κλάμα σύζυγο του, η οποία βρήκε το κουράγιο να σταθεί δίπλα του, κοιτάζοντας με απέραντη θλίψη πότε εκείνον και πότε τους δημοσιογράφους που τον μαδούσαν κανονικά. Μπορεί το εθιμοτυπικό σκέλος της υπόθεσης να επιβάλει στις συζύγους να συμπαρίστανται στους άνδρες -πολιτικούς ( η αγία οικογένεια δεν έχει εκλείψει από το Αμέρικα), αλλά δεν ξέρω αν θα εύρισκα ποτέ τη δύναμη να σύρω τα πόδια μου ως το πόντιουμ, δίπλα σε έναν άνδρα με τον οποίον έζησα τόσα χρόνια στο σκοτάδι. Προς τι, λοιπόν; Είχε η γυναίκα τόση ανασφάλεια; Σκεφτόταν τα χρήματα που θα έχανε, αν τα βροντούσε όλα και εξαφανίζονταν ; Δεν θα αποτελούσε μια τέτοια φυγή πηγή σωτηρίας για τα παιδιά της ; Εκτός αν κυρία Σπίζτερ περιμένει να κοπάσει ο θόρυβος και να βυθομετρήσει το είναι της.Εκτός αν επιλέγει να τον στηρίξει με ανταλλάγματα.Τι σημασία όμως έχει ; Έχω την αίσθηση ότι η σύζυγος του πρώην κυβερνήτη της Νέας Υόρκης ( παραιτήθηκε πανηγυρικά ) θέλησε να γίνει πρωταγωνίστρια της μιας στιγμής, κλέβοντας λίγη από την αλλαζονία του ..καλού της. Νυσάφι.

ΥΓ 1. Οι άνθρωποι διαθέτουν τεράστια αποθέματα αντοχής και ανεκτικότητας. Ως ένα σημείο όμως.

ΥΓ 2. Το κείμενο αποτελεί τη δική μου προσέγγιση στο θέμα και δεν έχει σχέση ούτε με ηθικολογίες,ούτε με πουριτανισμό. Μακριά από εμένα τα δεινά των αιώνων.

ριτς

28 thoughts on “Η θλιμμένη φιγούρα μιας γυναίκας

  1. Τώρα εγώ, καθώς κοιτώ την (ομολογώ αντιπαθή, μέσα σ’ αυτή την και καλά τραγική -αλλά στην πραγματικότητα θεατρική- αξιοπρέπεια) κυρία, μου έρχεται στο νου η κατασπάραξη (από όλα τα ΜΜΕ και τον εθνικό μας -οψίμως- τιμητή) μιας άλλης γυναίκας εδώ στην Ελλάδα που στάθηκε δίπλα στον άντρα της και δε βγήκε να ξεκατινιαστεί μαζί του. Να πω, ότι κι εγώ σκέπτομαι θα το έκανα? δε θα το έκανα? και δεν μπορώ να αποφασίσω… γιατί δεν είμαι σίγουρη τι αντέχει η (εξαρτάται από τι πιστεύει ο καθένας ότι αποτελείται) αγάπη…
    Και μου έρχεται και άλλη μια γυναίκα στη Φραγκία, που σκοτίστηκε για οφίτσια, εξουσίες και καθωσπρεπισμούς και φτήνοντας αυτόν που πλέον δεν ήθελε μηδέ στη ζωή, μηδέ στο κρεβάτι της, δημιούργησε Το ρήγμα στα κοινωνικά παραδεδεγμένα για το πώς και πότε τελειώνει η έγγαμη (εξαρτάται από τι πιστεύει ο καθένας ότι αποτελείται) αγάπη…
    όταν αναρτάται τέτοια ποστ, μου αρέσετε ακόμη περισσότερο

  2. meniek… ετσι οπως γραφουμε γρηγορα…δεν πειράζει καθόλου….Ναι, εγώ θα τα μουτζωνα ολα, δεν θα το άντεχα ουτε για χιλια φλουριά που λένε. Και να σκεφτεις ότι ηταν μαζί απο το Χαρβαντ, νεανικός έρωτας. Κι αυτος ενας βράχος ηθικής ( δήθεν ) που ως γενικός εισαγγελεας κυνηγουσε τα κυκλώματα λεγοντας ότι διακινούνται εκει ναρκωτικά και ξεπλένεται μαυρο χρήμα. Προφανώς , είδε και αποειδε ο άνθρωπος και ειπε: βρε δε δοκιμάζω αυτό που κατηγορω ; πού ξέρεις ; και τσακ, του καθησε. Αλλά του ξεκάθησε τωρα η καρριέρα του.

    Α, ο τύπος ειναι ενας από τους υπερεκλέκτορες που υποτίθεται ότι θα στήριζαν τη Χιλαρι. Χχχαααα

  3. Δύσκολο να πάρει θέση κανείς στο θέμα.
    Δύσκολο γιατί δεν είναι γνωστά τα πραγματικά δεδομένα.
    Σίγουρα είναι τραγική φιγούρα η σύζυγος και σε κάνει να αναρωτιέσαι γιατί είναι εκεί. Από αγάπη ή ιδιοτέλεια.
    Αλλά και η θέση του συζύγου δεν είναι λιγότερο τραγική και περίεργη συνάμα ενώ σε κάνει να θέτεις ερωτήματα .
    (πχ.. εντάξει, εκείνη λόγω αγάπης, θέλει να είναι δίπλα του, εκείνος τι να θέλει να δείξει έχοντας τη σύζυγό του στο πλάι του; και τι νόημα έχει η δημόσια αυτοδιεπόμπευση. )

    Καλό ξημέρωμα

  4. (1 – ηθικολογία και πουριτανισμό δεν έχω διακρίνει ποτέ στα γραφόμενά σου, ριτσ, never που λέμε κι εδώ στο νότιο πειραϊκό μικρό χωριό μασ)

    Έχω συχνά ένα τέτοιο γιατί που με τρώει, ριτσ, ειδικά όταν μιλάμε για ανθρώπους που έχουν εντελώς λυμένο το βιοποριστικό τους… Τι είναι αυτό που μας κρατάει κολλημένους -έστω τυπικά- με έναν άνθρωπο, όταν για να συνεχίσουμε να είμαστε άνθρωποι δεν γίνεται να είμαστε μαζί;
    Δεν ξέρω αν βλέπεις ελληνική TV, αλλά το άλλο (εντελώς διαφορετικό) παράδειγμα της συζύγου Πασχάλη είναι μια γροθιά στο στομάχι. Δεν είναι πια καθόλου αστείο. Γιατί τέτοιος εξευτελισμός;
    Γιατί τόση έμφαση στην »αγία οικογένεια», γιατί τέτοια ανελευθερία, γιατί τόση έλλειψη οξυγόνου;
    ΑΕΡΑΑΑΑ!😐

  5. Εναλλακτική ερμηνεία όσον αφορά το μονόπρακτο: θυμηθείτε τη Χίλαρη.

    Σύνδεση ενδέχεται να υπάρξει ούτως ή άλλως προσεχώς, όπως είπα και σε μια άλλη συναφή συζήτηση. Ένας από τους καγχασμούς σε βάρος του αείποτε ηθικολόγου Σπίτσερ σε ένα talk show ήταν ότι «δικαιολογήθηκε», λέει, υποστηρίζοντας πως «I didn’t have sex with that woman». Αντιλαμβάνεστε το υπονοούμενο της κρυάδας.

  6. Το Υ.Γ.1 το υπογράφω κι εγώ με μία τζίφρα ΝΑ! Κάτι τέτοιες ιστορίες (ποιος θα ξεχάσει τη Χίλαρι στην ίδια ακριβώς θέση πριν από χρόνια;) μου δημιουργούν ανάμεικτες σκέψεις. Λες και την εν λόγω κυρία του παραιτημένου ΚυβερνήτΑ να την δούμε Γεερουσιαστή και υποψήφια Πρόεδρο;😛 Όου μάι γκοντ, που λένε και οι Αμερικάνοι!
    Φιλιά και καλημέρα🙂

  7. Sotiris…. Κοιτα, από τη στιγμή που παραδέχεται ότι συνέβησαν ολα αυτά κι αλλα πολλά που εχουν περασει απαρατήρητα , η εικονα ειναι δεδομένη. Και η συζυγος έδωσε την εικονα ότι συρθηκε και ότι αν μπορουσε να τον σκοτώσει θα το έκανε. Υπάρχει Σωτηρη μου αγάπη σε τέτοιες περιπτώσεις ; Εντάξει, τη συγκρινουμε με τη Χιλαρι, αλλά είναι δυο διαφορετικές περιπτώσεις. Ο Κλιντον ηταν γενικά ….. ο κυβερνητης κινουσε τα νηματα κυκλώματος πορνείας.
    ριτς

  8. @@@@aaDuck Abyssos!!!!

    @@@@ Ο Λυκος της Στέππας Σωστά, αλλά εχω την αισθηση ότι δεν ειναι ομοιες οι περιπτώσεις…

  9. @@gerasimos…. Τα χε πει ολα η Σαπφώ.

    @@ Τhalassini…εσυ εισαι μικρο να μην ακους να μην διαβάζεις!!!!

    @@Μαρια..Λες βρε Μαράκι μου ;
    φιλια σε ολους
    ριτς

  10. Εγώ πάλι, είμαι κάθετη σ’ αυτό: Θα έφευγα εντελώς -ούτε δημοσιότητες, ούτε ανταλλάγματα, μα ούτε και συμπαράσταση -αδυνατώ. (μπορεί να ακούγεται πολύ σκληρό, αλλά έτσι μου βγαίνει ) Και ναι μεν δεν ξέρουμε όλα τα γεγονότα και τις συνθήκες που έγινε, αλλά εγώ προτιμώ να μιλά κανείς ξεκάθαρα σ’ αυτές τις περιπτώσεις.
    ***το πρώτο ΥΓ είναι άψογο -το υπογράφω κι εγώ. Απλά τα όρια της αντοχής είναι διαφορετικά για τον καθένα μας

    Καλημέρες, Ριτσάκι μου🙂

  11. @@@Νατασσακι μου…..σε ξένο κωλ….ξένες ξυλιές…Μακράν ημών τέτοιες ιστορίες….

    @@Allu σευχαριστώ για την προσθήκη. Υπέροχη , επικαιρη ,εξαιρετική… ευχαριστώ εκ βαθέων, που λενε….

  12. H πλάκα (αν υπάρχει) είναι ότι τον τσέκαραν όταν ζήτησε από την τράπεζά του τη μεταφορά ενός μεγάλου ποσού στην εταιρία που δούλευε η συγκεκριμένη κοπέλα! Εκτός των άλλων, ο τέως κυβερνήτης αποδείχτηκε και βλαξ.

  13. Υπάρχει και μία αλλη έκδοχη. Υπάρχει μια κάστα ανθρώπων που δεν αντέχουν την ήττα έτσι έχουν γαλουχηθεί έχουν εκπαιδευτεί είδικα στα αγγλοσαξονικά σχολεία (upper class public schools ) με μόττο ‘born to win’. Eκανε την επιλογή της λοιπόν η κυρία διαλέγοντας τον σύζυγο, και δεν αποδέχεται ότι ήταν λάθος she stands by her man, παρόμοιο στάση κράτησε η Μαίρη Αρτσερ … (Lord Archer…) στην Ελλάδα ίσως δεν το ξέρετε αλλά είναι ακριβώς η ίδια περίπτωση.
    Dearest τι μου λεει η Αλεφ?? Σε φιλώ

  14. @@Sweel….εντελώς βλάξ, θα έλεγα….

    @@Indictos….και παιγνιδάκι στα χέρια των ολίγων..εκλεκτών με ημερομηνία λήξης !

  15. @@@Penelope…..Ναι, την ξέρω πολυ καλά την περίπτωση της κυριας Αρτσερ, θυμαμαι το αγιογραφικό της ύφος, θυμαμαι τη θλιψη της και φυσικά εχω διαβάσει κι ενα βιβλίο του τύπου. Δεν συμφωνώ με ολα αυτά και το αγγλοσαξωνικό μοντέλο στον τομέα αυτό με τρομάζει. Η υποκρισία υπήρξε πάντοτε ενα χαρακτηριστικό του ανθρώπου που με κουραζε…όταν ημουν νέα βεβαιως. Σήμερα παρατηρώ ότι την ανέχομαι ως ένα βαθμό , αρκεί να μην με αγγίζει.
    Τι λέει το Αλεφ, δεν ξέρω. πάω να δω…ότι την Κυριακή θα σκίσεις, αν δεν κάνω λάθος…
    dearest prosoxi ston johnny
    rits

    ΥΓ. για οσους ενδιαφέρονται για τον λορδο Αρτσερ και την συγκλονιστική υπόθεσή του εδω:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Archer

  16. Λοιπόν Ρίτσα μου, εγώ θα εκφράσω μια διαφορετική γνώμη από όλους τους προηγούμενους. Θα είμαι δηλαδή κόντρα στο ρεύμα. Αυτόν κατ΄αρχήν τον θεωρώ υποκριτή, γιατί κάπου διάβασα ότι έκανε τάχα μου και εκστρατεία κατά της πορνείας. Όμως για τη συμπαράσταση της γυναίκας του έχω να πω τα εξής: Αν μεν το κάνει για να μη χάσει τα προνόμια, κι εγώ την καταδικάζω. Αν όμως , πράγμα που το θεωρώ και πιο πιθανό, αφού παραιτήθηκε από το αξίωμα και άρα και από τα προνόμια του, η κα Σπίτζερ το κάνει γιατί τον πονάει ως τον άνθρωπο της, που μεγάλωσαν και ωρίμασαν μαζί και ως πατέρα των παιδιών της, και στο κάτω κάτω του συγχωρεί το λάθος, τότε της βγάζω το καπέλο.
    Μπορεί να με θεωρήσετε παλαβή, αλλά νομίζω ότι θα το έκανα κι εγώ για τον άντρα μου, αν βέβαια ήμουν πεπεισμένη ότι έκανε ένα λάθος που μετάνιωσε πικρά γι αυτό. Όχι μόνο δεν θα έριχνα πρώτη το λίθο, αλλά θα προσπαθούσα να τον προστατέψω και από τους λίθους των άλλων.

  17. Είδες τη καθιερωμένη φωτογραφία με τη γυναίκα του που σου έλεγα στο άλλο ποστ…για αυτό με παραξένεψε ο φινλανδός.🙂

    Όλοι οι κερατάδες πολιτικοί εδώ στις ΗΠΑ θυμούνται τις γυναίκες τους μόνο όταν αναζητούν ψήφους γυναικών και όταν τους πιάνουν στα πράσα.

    Αν ήμουν εγώ γυναίκα κανενός από δ’αύτους πάντως θα τους έλεγα «μόνος σου έμπλεξες, μόνος σου ξέμπλεξε».

  18. @@@Αλεξανδρος Ανδρουλάκης…Παιδί μου εσύ, με την οργιώδη φαντασία σου….Μπορεί !

    @@Μεροπη…. Μπορεί να τον πονάει, αλλά δεν το καταλαβαίνω διολου…..

    @@@simonsays Μωρέ ολοι οι κερατάδες ιδιοι ειναι ; αυτό ειναι βαρετό πολύ….. Σωστά, αλλά η κυρία δεν το λεει…εχει να φαει κλωτσιά ο τύπος στην επαυλη….δεν σου λεω τίποτα
    φιλια σε ολους

  19. Θα μου επιτρέψεις να πω δυο σκέψεις ακόμα.

    Θεωρώ σαν δεδομένο ότι εκείνη στάθηκε δίπλα του από αγάπη.
    Και η αγάπη εκδηλώνεται όταν ο άλλος δοκιμάζεται και εσύ πρέπει να νικήσεις τον εγωισμό σου -και ίσως να θυσιάσεις την αξιοπρέπειά σου,- γιατί ο άλλος έχει την ανάγκη σου.

    Αυτός, όμως αν την «έσυρε» εκεί ή αν αποδέχτηκε την «πίεσή» της να παρίσταται στην ανακοίνωση αποδοχής των πράξεών του, γιατί το έκανε;
    Τι μπορεί να περίμενε από αυτή την κοινή εμφάνιση;

    Προσωπικά εμένα αυτό – η αποδοχή από μέρους του, της παρουσίας της συζύγου του δίπλα του- με εντυπωσιάζει περισσότερο!
    Όλη η «παράσταση» δηλαδή με εντυπωσιάζει.
    Και μου δίνει το δικαίωμα να χαρακτηρίσω με ακόμα χειρότερο τρόπο τόσο το συγκεκριμένο άνθρωπο, όσο και τη συγκεκριμένη κοινωνία που αποδέχεται τέτοιες εμφανίσεις να λειτουργούν σαν κολυμπήθρα του Σιλωάμ.

  20. Τείνω να συμφωνήσω με τον Ανδρουλάκη. Το πιθανότερο είναι πως μετά από τόσα χρόνια γάμου, γνώριζε ή υποψιαζόταν ότι «κάτι γίνεται» και απλά χαιρόταν που ήταν διακριτικό.

    Σίγουρα φαίνεται να υποφέρει, αλλά δεν ξέρουμε για ποιο λόγο. Μπορεί να λυπήθηκε που ο περίγυρός της έμαθε την αλήθεια.

  21. Χωρίς να έχω διαβάσει τα σχόλια (άρα η ταύτιση απόψεων είναι κυριολεκτικά συμπτωματική) δεν έχω καμία συμπάθεια σε όλες αυτές τις Κυρίες που παρουσιάζονται ως θύματα. Υπογράφουν τα κοντράτα τους και το βουλώνουν κάνοντας τα στραβά μάτια πολλάκις. Το πολύ να τους πληρώσουν με το ίδιο νόμισμα και να τους στήνουν στο μέλλον στο πόντιουμ να χειροκρατούν τους δεκάρικούς τους (βλ. Χίλαρι).. Την καλημέρα μου, Ρίτσα.

  22. Συμφωνώ με Meropi , απόλυτα …
    Ναι μεν … αλλά υπάρχει και άλλο σενάριο , το οποίο μπορεί μεν , να είναι λιγότερο πιθανό , αυτό όμως δεν του στερεί το δικαίωμα , να το αναφέρουμε σαν πιθανό …
    Επίσης συμφωνώ με Sotiris K. , στο …»δυο σκέψεις ακόμα» …
    Όταν είναι να … κρίνουμε τους άλλους , ας προσπαθήσουμε να είμαστε μακρόθυμοι … Οι άνθρωποι , εν πολλοίς είναι μικρόκαρδοι και πονηροί και συμφεροντολόγοι , …. αλλά όχι πάντα …
    Δεν είναι … αφέλεια , να ρίχνεις το βλέμμα σου στην (πιθανή) … καλή όψη των ανθρώπων .

Σχολιάστε

