Newsweek:άριστα δέκα!


Newsweek….. ερώτηση προς τον Σκοπιανό ΥΠΕΞ

For Greeks and Macedonians this question over your country’s name is explosive. Why?
Antonio Milososki: I think it is the first time that a big country like Greece is pressing its smaller neighbor to give up its right to its constitutional national name. Why? Well that is not easy to answer. The Greek side is claiming they have the name Macedonia as a province name in northern Greece. They renamed this province in 1988, and the Republic of Macedonia existed in [what was then] Yugoslavia, and no one disputed our name whatsoever. But I think it is not about the name but about the Macedonian minority living in Greece. Greece is one of the rare countries of the EU that does not recognize the phrase «minority rights.» They still have a concept of a pure nation—one state, one nation, one religion, one culture, everything Greek. And they do not want to recognize that in Greece there is a big Turkish minority, a big Albanian minority and one small Macedonian minority. So the name issue started in 1991 because they were afraid independent Macedonia would somehow influence this minority rights issue in Greece. Therefore they insisted that Macedonia change its name. It is very undemocratic and very un-European. For example, you have a Grand Duchy of Luxembourg as a state and a three-times bigger province in neighboring Belgium with the same name, yet no one makes a dispute out of it.

Τώρα, τί να του απαντήσεις του παιντιού ; Είπαμε,να το δούμε λίγο το θέμα, αλλά μη το τραβάμε το σχοινί μ αυτό τον τρόπο. Κατανοούμε τα εσωτερικά προβλήματα των Σκοπίων ενοψει μάλιστα των εκλογών τους, αλλά μήπως το παρατραβάνε; Και μην ακούσω ότι λογικό είναι, αφού έχουν τη στηριξη των ΗΠΑ….

29 thoughts on “Newsweek:άριστα δέκα!

  1. Dearest επειδή εγώ με τα αγγλικά λίγο δυσκολεύομαι …να διαβάσω κλπ. πήγαινε να δείς τι λένε pour moi στη So Far !!!

  2. Ασμοδαίος… Εξαρτάται πώς το θέτει κανείς και πώς το προσεγγίζει . Τί θα πει μειονότητα και πώς ερμηνεύεται στο πλαίσιο του δικαίου, αγαπητέ μου ; Με την ιδια λογική , τα Σκοπια εχουν και αλβανική μειονότητα και βουλγαρική και τουρκική και ελληνική. Ο λόγος στο κατω κατω που έχουν καβαλήσει καλαμι οι Σκοπιανοί, πλην του ότι τους στηριζουν οι ΗΠα για τους πολυ γνωστους λόγους, είναι ότι κινδυνευουν να διαλυθούν εις τα εξων συνετέθησαν και να παει το τετοβο με το κοσσοβο, το ανατολικό τμημα στη βουλγαρία και τη λεγομενη μακεδονία του πιρίν και παει λεγοντας…. αυτή ειναι η αλλη αληθεια ….ασχετα αν δεν συμφωνώ με την τρελλαμαρα μας…. και τον τροπο που κατεβαινουμε στους δρόμους , λες και δεν ειναι η ελληνική γλωσσα ενα εξαιρετικό στοιχείο για τη συνεχεια κλπ….
    Οι σκοπιανοί ειναι απλώς σλαβοι και καλα κανουν και ειναι και να παραμεινουν.
    αυτά τα ολιγα

  3. Ότι ανατρίχιασα να σου πώ…ότι μου ανέβηκε .ΠΑΛΙ το αίμα στο κεφάλι… πώς να στο πώ, μου θυμίζει ένα τραγούδι, μούλεγες το άσπρο μαύρο και το μπλέ για κόκκινο, και δεν έδειχνες για μένα, μια σταλιά φιλότημο…ΑΤΙΜΗ ΑΜΕΡΙΚΗ
    Καληνύχτα..

  4. Σοφία μου,,,,από δω και πέρα κορίτσι μου ετσι θα πηγαίνουμε…θα μπουμε σ ενα άνευ προηγουμενου αλισβερίσι με τους γειτονες και με τις μεγάλες δυνάμεις ( εννοω ΗΠΑ και Ρωσία), εκτος αν γίνουμε σάντουιτς ανάμεσά τους. Οσο για την Ε.Ε. δε νομίζω ότι θα μας αντέξει, γιατί μας ταχει μαζεμένα και επικρατεί η αποψη ότι ολο γκρινιάζουμε, όλο αδικημένοι ειμαστε κλπ…. ολο με τους σερβους και τους κουρδους συντασσόμαστε κλπ κλπ…. Θυμάμαι παλιά, πόσο εκνευριζονταν οι ευρωπαίοι αξιωματουχοι όταν οι δημοσιογραφοι που καλυπταν πχ…τις εκλογές στη γαλλία, με το που στιμωγναν καπου τον ταδε υποψηφιο για την προεδρια, τον ρωταγαν : Τί γνωμη εχετε για τα Σκοπια; Κι εκεινος εβγαζε σπυριά και οι δημοσιογραφοι των αλλων χωρών μας κοιταζαν με οικτο…δεν τα ξεχνώ εγω αυτά…δεν τα ξεχνώ..

  5. Και όμως εγώ αισιοδοξώ.
    Γιατί απλά δεν έχουν επιχειρήματα και το έχουν γυρίσει στην παπαρολογία.
    Απλά αυτά τα θέματα θέλουν τρελλή υπομονή!

  6. Ο μον ντιε, μήπως είσθε Μακεδονομάχα;🙂

    Φυσικά και η ΠΓΔΜ έχει αλβανική και τουρκική μειονότητα κλπ (καλά ελληνική δε νομίζω, αλλά δεν και είμαι σίγουρος) και μάλιστα τα παιδιά διδάσκονται τη μητρική γλώσσα τους στο σχολείο και μέχρι πρόσφατα η αλβανική σημαία ήταν αναρτημένη στα δημόσια κτήρια στις περιοχές όπου πλειοψηφούσαν οι Αλβανοί. Φαντάζεστε τουρκική σημαία σε δημαρχείο του νομού Ροδόπης/Ξάνθης κοκ;😉

    Εντάξει, Σκοπιανοί είναι οι κάτοικοι της πόλης των Σκοπίων, όπου -απ’ όσα ξέρω- δεν κατοικούν όλοι οι πολίτες της γειτονικής χώρας.

    Με λογική σας, λοιπόν, «οι γαζιανοί (sic) ειναι απλώς άραβες και καλα κανουν και ειναι και να παραμεινουν».

  7. Ασμοδαίε, μάλλον δεν έγινα κατανοητή. Σαφως δεν ειναι εγγονή μακεδονομάχου.ειμαι κατω απο το αυλακι. Τεγεάς, αν εχετε ακουστά. αλλα τις παπαριές δεν τις αντέχω, συγγνωμη και για την εκφραση δηλαδή. Επειδή αυτοί εχουν τρελλαθεί,πρέπει κι εγώ μαζί τους ; Ολοι γνωρίζουμε ότι ολο αυτό το πακετάκι ειναι στημένο,όχι ως προς το ονομα, γιατί ετσι τους βάφτισε ο Τίτο και η παρέα του, εκείνοι δεν …τοθελαν…αλλά από κει και πέρα, το πράγμα εχει χοντρύνει πολύ και λυπάμαι που το λέω, αλλα ακόμη κι αν ως τωρα τους κατανοούσα, μετά από την επαρση του ΥΠΕΞ, προβληματίζομαι……Οκ, στην ελλαδα εχουμε και διγλωσσους, εχουμε και τουρκους , εχουμε και βλάχους, εχουμε και κάτι υπολειμματα σλαβων στο νότο, έχουμε και τί δεν έχουμε… και ειναι λογικό σε μια χωρα όπου εχουν περασει διαφοροι και καταγραφονται προσμειξεις, το καθαρόαιμον του είδους ναχει παει περίπατο… Αλλο αυτό, όμως, και άλλο οι κατηφορήσαντες Σλάβοι να λενε μην πω τί, τώρα. ας πουν ότι ενταξει, ζουμε σ ενα γεωγραφικό κομματι της μακεδονίας….δατσολ, αγαπητέ μου φίλε και ειμαστε σλαβοι…δατσολ, αγαπητέ μου φίλε και μιας και μας βαφτιασαν μακεδονια, ενταξει, θα προσθεσουμε και κατι προσδιοριστικό και τελειώσαμε….
    τοσο απλά,αγαπητέ μου φίλε..

  8. «Τώρα, τί να του απαντήσεις του παιντιού ;»
    …………………………………………………………..

    Καλημέρα, καλό Σ/Κ🙂

  9. Φοβάμαι πως αυτά είναι τα επίχειρα της αλλοπρόσαλλης, διαχρονικά, δικής μας πολιτικής ως προς το θέμα (και τα συναφή) .

    Επίσης, πέρα από την πολιτική και τη διπλωματία, υπάρχει κάτι που επιμένουμε (κυβερνώντες και κυβερνώμενοι αυτής της τόσο «πατριωτικής» πατρίδας) να αγνοούμε, όταν πρόκειται για τους άλλους: η (μακραίωνη ή βραχύχρονη) ιστορική συνείδηση. Οι γείτονες που ανήκουν σε μεταπολεμικές γενιές μεγάλωσαν ως πολίτες της Δημοκρατίας της Μακεδονίας (και το σωστό ή λανθασμένο αυτής της ονομασίας δεν ήταν δική τους ευθύνη). Γιατί ξαφνικά να δεχτούν πρόθυμα να πάψουν να είναι και να λέγονται τέτοιοι; Και γιατί περιμένουμε να τους αγνοήσουν οι δικοί τους πολιτικοί, (πολιτικοί δεν είναι κι αυτοί, δεν θα κανακέψουν τη δεξαμενή της εξουσίας τους;)

    Kαι πού είναι μία (μία!) δημόσια ομολογία για τα λάθη χειρισμών και επιλογών των Ελλήνων πολιτικών και των κυβερνήσεών τους που οδήγησαν στο να «λάμπει» το όποιο δίκιο των γειτόνων παντού αλλού στο εξωτερικό όταν υπήρξαν ευκαιρίες οι οποίες θα είχαν οδηγήσει σε μια ρεαλιστική και αμοιβαία αποδεκτή λύση –και δεν θα μας απασχολούσε πια ένα τόσο αναχρονιστικό ζήτημα, μπροστά στα τεράστια σύγχρονα προβλήματα _με τη θετική και αρνητική έννοια της λέξης;

    Θυμώνω λίγο, με όλα αυτά. Δεν εννοώ με σένα, Ρίτσα μου, και συμφωνώ ότι η γλώσσα του κυρίου Αντόνιο είναι προκλητική και διπλωματικά ακατέργαστη, αλλά γιατί –μ’ αυτά και μ’ αυτά– έχουμε εκχωρήσει στους πολιτικούς το δικαίωμα να διαμορφώνουν και στη συνέχεια να διαχειρίζονται, θετικά ή αρνητικά, την έννοια και το αίσθημα του πατριωτισμού εξ ονόματός μας (αν και, στο βαθμό που μπορώ να την προσεγγίζω, η προσωπική μου επιλογή δεν είναι ο «πατριωτισμός» είναι η ιστορική αλήθεια _με την επίγνωση, πάντως, ότι αυτή δεν παράγει «δίκαιο» από μόνη της, τουλάχιστον όχι το είδος του δικαίου που παράγει το αίμα που χύνεται ανάμεσα στους λαούς, σχεδόν πάντα ερήμην των επιλογών τους)

    Καλό σου ΣΚ, καλή μου, και συγγνώμη για την κατάχρηση _ήταν να μην «επανακάμψω» (αν και θα προτιμούσα να έχω σχολιάσει στο θέμα της ευθανασίας, οι άνθρωποι ως μονάδες και τα πάθη τους μού είναι πολύ πιο προσφιλές θέμα από τα πολιτικά δρώμενα επί των ημερών μας)!🙂🙂🙂

  10. Το καβάλησε γιά τα καλά το καλάμι ο Αντόνιο. Και αντί να υποστηρίξει σα σοβαρός διπλωμάτης τη διαδικασία εύρεσης μιάς λύσης, κάθεται και σχολιάζει αδιακρίτως την Ελλάδα. Όταν αποβάλλει τα αλυτρωτικά σύνδρομα και την ημιμάθεια του, ίσως τότε να μπορεί να γίνει σοβαρή κουβέντα περί του ζητήματος.

  11. Είναι γνωστό ότι η ξεχωριστή εθνική ταυτότητα των εθνοτικά Μακεδόνων και η προοπτική ίδρυσης ανεξάρτητου Μακεδονικού κράτους ενισχύθηκε από την ΕΣΣΔ ήδη από τη δεκαετία του 1920, μάλλον σε μια προσπάθεια αποσταθεροποίησης του ελληνικού και του γιουγκοσλαβικού βασιλείου. Όμως, φαίνεται ότι η προσπάθεια αυτή δεν έγινε εν κενώ, αλλά αξιοποίησε μία προϋπάρχουσα ταυτότητα, εκείνων των ομιλούντων μία διάλεκτο της βουλγαρικής χωρικών της Μακεδονίας οι οποίοι είτε λόγω καθυστέρησης ένταξης στον κόσμο των εθνών είτε με τη βοήθεια της ελληνικής προπαγάνδας που από τα τέλη του 19ου αιώνα βάφτισε τους Βούλγαρους που κατοικούσαν στη γεωγραφική περιοχή που η ελληνική εθνική ιδέα όρισε ως Μακεδονία (τη Μακεδονία του Στράβωνα δηλαδή) θεωρούσαν τον εαυτό τους Μακεδόνες. Χαρακτηριστικό το απόσπασμα της Ζωής εν Τάφω.

    Κατά τα άλλα, όντως τόσο απλά είναι τα πράγματα, αλλά δε μας φταίει κανένας άλλος για τις εθνικιστικές μαλ*κίες που λέγαμε το 1990, οι οποίες είναι ακριβώς αυτές που λέει ο Αντώνης (αν τους δώσουμε σύνθετη ονομασία πρέπει να αναγνωρίσουμε μειονότητες και θα μας πάρουν τηΜακεδονίαμας), ο οποίος -επαναλαμβάνω- είναι ακριβής στα όσα λέει.

  12. Μα, αν έγινα αντιληπτή – που δεν έγινα- ήθελα να επισημάνω ότι ένας ΥΠΕΞ βγαίνει και λέει διάφορες ασυναρτησίες, στην προσπάθεια του να κερδίσει επικοινωνιακούς πόντους σε ένα αμερικανικό περιοδικό. Αυτό επισημαίνω κι όχι τα περί ονομασίας. Είτε μου αρεσει το όνομα είτε δεν μου άρεσει, ετσι τους βαφτισαν προ πολλών πολλών ετών κι εμείς το καναμε γαργάρα . Ομως αλλο αυτό κι αλλο «λεω ότι κι αυτό ειναι δικο μου και το άλλο ειναι δικό μου κι εσεις έχετε προβληματα στον τόπο σας, αρα βουλώστε το». Αυτού του είδους την επιθετική διπλωματία δεν την εκτιμώ καθόλου, σας διαβεβαιώ.Μου θυμίζουν Τουρκία.
    Τα περί μειονοτήτων , προς το παρόν ειναι φαιδρά, αν και δεν μπορώ να προβλέψω την εξέλιξη τους..Ετσι που το θέτουμε το θέμα, σε λίγο και οι Πακιστανοί θα έχουν δική τους μειονότητα και θα διεκδικούν διάφορα….
    Η ας πούμε οι Αλγερινοί στη Γαλλία ή οι τάδε στη Δανία και πάει λέγοντας..Νομίζω ότι έτσι χάνουμε τον βηματισμό μας και φυσικά την ουσία του θέματος που μας απασχολεί. Ολοι ξέρουμε τί ακριβώς συμβαίνει με τα Σκόπια και νομίζω ότι πολύς κόσμος θέλει να το τελειώνουμε.
    Λυπάμαι που γίνομαι επιθετική, αλλά θέλω όταν γράφω κάτι να γίνομαι αντιληπτή.
    ριτς

  13. Από πότε ισχύει η αρχή της χρησικτησίας στη γεωπολιτική; Όποιος τυγχάνει να βρεθεί σε μια περιοχή για κάποιες γενεές γίνεται αυτόματα και μέλος της ιστορικής εθνικής σύστασης της περιοχής αυτής; Οι Τούρκοι, για παράδειγμα είναι Ίωνες;
    Οι ιστορικές λεπτομέρειες που παρατίθενται από τον Ασμοδαίο είναι λάθος βάση για την εκτίμηση της αλήθειας και στηρίζουν απόλυτα την εσφαλμένη λογική της χρησικτησίας. Διότι τα κριτήρια ένταξης ενός λαού σε μια εθνική ομάδα είναι πολιτισμικά και όχι ιστορικά. Όταν όμως δεν υπάρχουν πολιτισμικές αποδείξεις, ψάχνει κανείς απεγνωσμένα ψευδομάρτυρες, όπως οι ιστορικοί της επιλεκτικά διαμελισμένης σε φέτες ιστορίας, που «με τον ανάλογο φωτισμό και πολύ μέηκ απ φαίνεται όπως ακριβώς το απαιτεί ο ρόλος».
    Θα συμφωνήσω φυσικά απόλυτα με τις αναμνήσεις της εποχής που οι ευρωπαίοι φρίκαραν με το ανασκάλεμα του θέματος των Σκοπίων και ακόμη περισσότερο με την ελληνική αφέλεια και χωριατιά στο χειρισμό παρόμοιων θεμάτων. Δυστυχώς, εξακολουθούμε να αποτελούμε μαύρα πρόβατα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για να μην πω οτι χειροτέρεψε ακόμη περισσότερο η θέση μας. Όλα είναι αποτέλεσμα της νοοτροπίας μας, της πεποίθησής μας ότι όλα είναι χύμα, του ερασιτεχνισμού μας και του απύθμενου εγωκεντρισμού μας.
    Τέλος, σχετικά με τις μειονότητες, τα προβλήματα που μας περιμένουν δε μπορούμε ούτε καν να τα φανταστούμε! Καθώς τα έχω δει εκ των έσω, βλέπω την κατάσταση να βαδίζει προς το σημείο απ’όπου δεν υπάρχει επιστροφή, χωρίς να μαθαίνουμε από τα λάθη των Γάλλων, Γερμανών και άλλων, και ζώντας σε μια βαθιά αδιαφορία. Πρόκειται όμως για νηνεμία πριν την καταιγίδα. Αντί να προβλέψουμε και να προλάβουμε ό,τι μπορούμε, νομίζουμε οτι αυτά συμβαίνουν μόνο στους άλλους. Κούνια που μας κούναγε!

    Κατά τα άλλα, καλησπέρα σας!

  14. Εγώ, Ρίτσα μου, δυστυχώς δεν βλέπω καθόλου ασυναρτησίες στην απάντηση του Σκοπιανού ΥΠΕΞ αλλά, αντιθέτως, πεντακάθαρη την ουσία της σκοπιανής διπλωματίας και κατά συνέπειαν τι πρόκειται να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον.

    Και βεβαίως εμείς οργιζόμαστε και συζητάμε μεταξύ μας όσα ψευδή και αναληθή διατείνεται ο γείτονας. Πώς ασκείται όμως η δική μας πολιτική και διπλωματία για την διαμόρφωση της διεθνούς κοινής γνώμης;

  15. Δυστυχώς το αυτογκόλ σε σχέση με το όνομα της ΠΓΔΜ το ρίξαμε στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Και τότε τα πράγματα ήταν πολύ πιο έντονα: θυμάμαι την αμερικανική έκδοση του National Geographic να δίνει ακόμη και χάρτη με την γείτονα να φτάνει έως την Λάρισα!Ή το TV5 Europe να μεταδίδει τους Σκοπιανούς να χορεύουν τραγουδώντας εθνικιστικά άσματα του στιλ «θα σας πετάξουμε στη θάλασσα».

    Τώρα αυτό μάλλον έχει σταματήσει, ή έχει μεταφερθεί μάλλον στο Διαδίκτυο, αρκεί να κοιτάξετε μερικά γραφικά βιντεάκια για τον Αλέξανδρο κλπ. με ενδιαφέρουσα μουσική επένδυση χάλκινων πνευστών και μπόλικο «Αλεξάντερ Μακεντόνσκι» στα λόγια.

    Η όλη στάση της Ελλάδας τότε οδήγησε δυστυχώς στο να τους φωνάζουν πλέον όλοι Μακεδονία.

    Ειδικά η επίκληση του πολιτισμού, με τον τρόπο που γίνεται τουλάχιστον, είναι έως και κωμική. Δεν κάνει κανείς διπλωματία με λαοσυνάξεις, προπαγάνδα στα σχολεία (το θυμάμαι πολύ καλά αυτό, έως και βιβλίο είχε βγάλει το Υπουργείο), προτομές Φιλίππου του Β’ και αποσπάσματα ελληνικής γραμματείας.
    Σε τελική ανάλυση και οι ίδιοι χρησιμοποιούν ανάλογα επιχειρήματα από την δική τους πλευρά, γκουγκλίστε λίγο και θα βρείτε μερικές σπαρταριστότατες ετυμολογίες της λέξης Μακεδονία μαζί με φοβερά ατράνταχτα επιχειρήματα της «μακεδονικότητάς» της.

    Για τον ΥΠΕΞ τους δεν απορώ ιδιαίτερα, δουλειά του κάνει ο άνθρωπος. Το ζήτημα είναι πώς θα αντιδράσει η δική μας πλευρά τελικά. Γιατί το πιο άσχημο από όλα είναι ότι αυτά τα ζητήματα έχουν φτάσει να συζητιούνται – ανεπίσημα φυσικά – ακόμη και στα σχολεία, όπου μπορεί κανείς να ακούσει τις πιο παρανοϊκές θεωρίες συνωμοσίας για το ανάδελφο ημών έθνος.

    Όσο θα υπάρχει το ανάδελφον κόμπλεξ, τόσο θα μας βάζουμε γκολ. Και τόσο το καραγκιοζιλίκι των μασκέ συνάξεων της Θεσσαλονίκης θα συνεχίζεται.

  16. Εγώ δε νομίζω ότι λέει ασυναρτησίες, αλλά ο Αντώνης, απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου «γιατί η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει την ΠΓΔΜ με το συνταγματικό της όνομα» απαντάει ότι η γνώμη του είναι ότι αυτό έγινε επειδή δε θέλουμε να αναγνωρίσουμε την ύπαρξη μειονοτήτων στην Ελλάδα. Αυτό δεν ήταν ένα από τα βασικά επιχειρήματα των κραυγαζόντων επί έτη εναντίον του συμβιβασμού; Ότι, δηλαδή, εάν αποδεχθεί η Ελλάδα μία σύνθετη ονομασία, τότε θα πρέπει να αποδεχθεί την ύπαρξη μειονότητας και, τότε, μίαν ωραίαν κυριακάτικην πρωίαν (σα τη σημερινή δηλαδή) θα κάνουν ντου και θα μας πάρουν τηΘεσσαλονίκημας; Πού ακριβώς βρίσκεται η ασυναρτησία;

    Το βιβλίο που λέει ο Εύθυμος είναι το μάλλον προπαγανδιστικό (με την εξαίρεση των κεφαλαίων για την ΕΕ και για την Κύπρο -αν θυμάμαι καλά) εγχειρίδιο του μαθήματος «Θέματα Ιστορίας» που είναι μάθημα επιλογής στη Β’ Λυκείου.

  17. Ασμοδαίος…. Αγαπητέ μου φίλε, δεν είχε κανενα λόγο να απαντήσει με αυτόν τον τρόπο ο νεαρός ΥΠΕΞ. Νομίζω ότι εξέπεμπε εκεινη τη στιγμή όλη την ανωριμότητα της διπλωματικής του πορείας. Οπως δε νομίζω ότι εμείς ανησυχούμε ότι θαρθουν να μας πουνε ξέρετε, εχετε κι εσείς μειονότητες. Αυτό, αν ειναι να ειπωθεί, θα ειπωθεί και θα διατυπωθεί άσχετα με τη Μακεδονία. Να επαναλάβω ομως την αρχική μου τοποθέτηση : αντιλαμβάνομαι ότι δεν ειναι δυνατόν σήμερα πια και με δεδομένη την ιστορική διαδρομή να αλλάξει καποιος το συνταγματικό όνομα της γειτονος. Αυτό όμως δεν δικαιολογεί τη δική τους υστερία και την προσπάθεια να σφετεριστούν τη δική μας ιστορία. Ας παραδεχτούν ότι απλώς κατοικούν σε ένα κομματι της γεωγραφικής περιοχής που λεγεται Μακεδονια. Αυτή ειναι η μόνη αλήθεια, ασχετα από τα λαθη των ελληνικών κυβερνήσεων, του ΚΚΕ παλιά και όλων των συμπαρομαρτούντων. Στο κάτω κατω, δεν ηταν αυτό το θέμα μου σήμερα. Το θέμα μου ήταν να επισημάνω ενα διπλωματικό , ηθελημενο και καλά προετοιμασμένο φάουλ.

  18. @@@Efthymos Συμφωνώ ότι αυτές οι λαοσυνάξεις, όπως παλιότερα και με τις ταυτότητες δεν αρμόζουν σε έναν λαό που υποτίθεται ότι ειναι ώριμος και που αναγνωρίζει τα λαθη των ηγεσιών του.

  19. Nefeloessa Ομολογώ ότι δεν ξέρω πώς ακριβώς ασκείται η δική μας πολιτική. κατα ποσον το βέτο ειναι αρκετό για να αλλάξει τη ροή των πραγμάτων και κατα ποσον οι πιεσεις που δεχομαστε περαν του ατλαντικού είναι τέτοιες ώστε να υποκρύπτουν άλλους κινδύνους. Η ιστορία εχει δειξει ότι τίποτα δεν ειναι απλό και τίποτα δεν ειναι ασπρο ή μαύρο.

  20. @@δημολόγος….σωστές οι επισημάνσεις σου, αλλά διολου απίθανο να βρεθούμε μπροστά σε τέτοιες καταστάσεις

  21. πού το βρήκε γραμμένο ότι το ελληνικό κομμάτι της Μακεδονίας ονομάστηκε έτσι το 1988?
    εγώ δημοτικό πήγαινα πριν το 1988 και Μακεδονία μας τη μάθανε!

    Κατά τα άλλα, ναι είναι προκλητικός, αλλά δε λέει μόνο ψέματα και μαλακίες. Σε πολλά έχει δίκιο, συμφωνώ με τον Ασμοδαίο.

    Το βασικό ερώτημα που πρέπει να του θέσει κάποιος βέβαια για να τον κολλήσει στον τοίχο είναι: Οι ΑΛβανόφωνοι κάτοικοι της χώρας του που είναι και το 40% (πράμα που δεν το λες ακριβώς μειονότητα, θα έλεγα) αυτοπροσιορίζονται κι αυτοί ως Μακεδόνες?

    Κατά τα άλλα, ναι, όντως το πρόβλημά τους είναι μην διαλυθεί το κράτος τους. Αλλά μια τέτοια εξέλιξη ούτε την Ελλάδα την συμφέρει.

    Επίσης, ναι, το όνομα είναι βασικό εσωτερικό τους πρόβλημα. Γιατί, για την Ελλάδα είναι κάτι άλλο;
    Πώς θα τους μαζέψει η Ντόρα κι ο Κωστάκής όλους αυτούς τους όψιμους μακεδονομάχους με τις καρναβαλίστικες στολές, αν τυχόν, τελικά χάθεί το θέμα του ονόματος;

  22. Μα Κροτ, απο οπουδήποτε κι αν προερχόταν μια τέτοια αντίδραση, οι κυβερνώντες θα είχαν πρόβλημα, το πολιτικό κόστος δηλαδή κυριαρχεί παντού. Αυτό ομως το ξέρουμε… Εγώ δεν μιλάω γι αυτό, αλλά για το ότι ριχνει δήθεν τυχαία στον καμβά μερικά ακομη θεματάκια. Να τον χειροκροτήσω και γι αυτό ; Οχι, δεν θα τον χειροκροτήσω, θα τον ψεξω με τον τρόπο μου, βεβαίως… Οσον αφορά τα άλλα, να μην τα ξαναλέω, Μακεδονια την ειπαν τη χωρα από τότε, δεν μπορούμε να την αλλάξουμε εμείς τωρα… Ακομη κι αν καταλήξουν σε κατι ενδιάμεσο για να λήξει το πανηγύρι, αυτό θα ειναι για τα μάτια των Ελληνων, ο άλλος κόσμος Μακεδονία θα τη λέει
    Αυτά

  23. @Κροτ: Εσείς να αφήσετε το Μακεδονικό, τον Αντώνη * και τα συναφή και να απαντήσετε στην ερώτηση των σχολίων του προηγούμενου ποστ.🙂


    *που αναφέρεται στη μετονομασία του Υπουργείου Βορείου Ελλάδος σε ΥΜΑΘ. Δεν πειράζει που δεν το ξέρετε, διαβάζατε τότε.😀

  24. @Asmodaios
    Exoume akousei kata kairous polla gia ti symperifora tou ellinikou kratous enanti twn meionotitwn. Erxomai loipon ki egw ws enas afelis Ellinas na rotiso:
    (a) I tourkiki meionotita tis Thrakis (pou den itan tourkiki, itan en merei ellinikis katagwgis Mousoulmanoi kai en merei tourkogeneis, Voulgaroi, ktl. alla to elliniko kratos vlakodws tous evale olous sto idio kazani kai ftasame simera na aftoprosdiorizontai oloi ws Tourkoi…) evimerei i oxi? Den afksithikan plythysmiaka apo to 1920 ws simera? Den exoun dika tous meionotika sxoleia, me daskalous kai sxolika vivlia apestalmena apo to tourkiko Ypourgeio Paideias? Den exoun ta tzamia tous, tous mouftides tous, to dikaioma na eksaskoun ti thriskeia tous, akomi kai na ypokeintai ston Iero Mousoulmaniko Nomo gia themata oikogeneiakou kai klironomikou dikaiou kai na dikazontai apo to Moufti (kati sto opoio i tourkiki kyvernisi proklitika epimenei ti stigmi pou stin Tourkia o ieros islamikos nomos epapse na apotelei isxyon dikaio idi apo ti dekaetia tou ’20 kai kathe ti islamiko diwketai)? An epipleon sygkrinoume ola afta me ti metaxeirisi ekeinwn twn dystyxwn Ellinwn tis Polis kai tis Imvrou kai tis Tenedou pou apodekatistikan kyriolektika kai ftasane mesa se 80 xronia apo 150.000 na einai 3.000 meta vias, nomizo den exei dikaiwma kaneis na mas leei pos de sevomaste ta dikaiwmata tis tourkikis meionotitas. Kai oson afora to gnwsto ewlo epixeirima pos oi Mousoulmanoi einai koinwnika apokleismenoi, peran twn Mousoulmanwn vouleftwn, peran olwn twn allwn, arkei na dei kaneis pws ta newtera paidia arxizoun na strefontai stin elliniki koinwnia kai na spoudazoun edw anti na pigainoun stin Poli, opos ekanan ws twra. Itan opisthodromikoi, alla oxi apo diko mas ftaiksimo – i tourkiki propaganda ithele kai thelei na tous krata amorfwtous gia na tous elegxei.
    (b) I «Makedoniki» meionotita twra… Oi ek voreiwn geitones isxyrizontan stis arxes tis dekaetias tou ’90 pws stin Ellada zoun 200.000 alytrwtoi aderfoi tous. Eftiaxan mexri kai to komma tou Ouraniou Toksou, pou an mi ti allo an ontws eixe 200.000 psifoforous tha mporouse na mpei mexri kai sti Vouli. Apotelesma? To pallaiko kinima twn Makedonwn stin Ellada eixe tosi apixisi pou stis teleftaies vouleftikes ekloges den eixan kan ypopsifious na katevasoun stis ekloges. Stis teleftaies de pou elavan meros meta vias sygkentrwsan gyro stis 10.000 psifous. Apo tin alli plevra, einai alitheia pos oi «makedonikes» omades metanastwn pou katoikoun simera stin Ameriki, ton Kanada, tin Afstralia kai allou apartizontai kata megalo meros apo Slavomakedones pou efygan apo tin Ellada kakin kakws meta ton Emfylio. Mas lene omws giati efygan? Exei pei kaneis tous gia tis epitheseis pou ekanan se ellinika xwria, tis arpages paidiwn kai tis alles «prakseis» me tis evlogies tou Tito, mexri pou o Stalin katalave pws i Ellada itan xameni ypothesi kai edwse entoli ston Tito na kleisei ta synora stous Ellines kommounistes? Oi «Makedones» aftoi pou efygan opws opws gia na glytwsoun apo ta thymata tous eixan tin idia tyxi me ekatontades, isws kai xiliades Ellinwn kommounistwn pou den mporesan na gyrisoun stin Ellada gia panw apo 50 xronia. Allo omws einai na mila kaneis gia ethniko diwgmo kai allo gia diwgmo me politika kritiria – i Ellada tote apepempse tous kommounistes kai logw ideologikou prosanatolismou pire i mpala kai tous sygkekrimenous «Makedones», pou vgainoun twra sto youtube kai klaigontai gia ta xamena xwrafia tous sti Flwrina kai tin Edessa.
    (c) I periwnymi kai kainofanis alvaniki meionotita tis Elladas. Pou itan ws to 1990? Apo politikis kai nomikis plevras allo einai na milame gia gigeneis plythismous, pou ontos apoteloun meionotites, kai allo gia metanastes, akomi ki an einai se megalous arithmous. Exeis akousei tipote gia elliniki meionotita stin Ameriki, sti Germania, stin Afstralia? Safos kai ta pasis fysews dikaiwmata twn en logw omadwn prepei na ginontai sevasta. Alla episis prepei na eimaste kai metrimenoi kai na prosexoume ti leme.

    Afta gia tis meionotites. Oso gia tin parthenogenesi tis makedonikis ethnotitas kai glossas, den kserei kaneis pou arxizoun kai pou teleiwnoun ta psevdi. An anatreksei kaneis stis istorikes piges, tha dei pws stin kalyteri periptwsi epikratouse mia sygxysi ws pros to ti einai oi anthropoi aftoi mexri ta teli tou 19ou aiwna. Akomi kai syggrafeis pou oi idioi thewroun ethnikous irwes aftoprosdiorizontan sta prwima keimena tous ws Voulgaroi! To ideologima tis Makedonikis ethnotitas anekypse, opws nomizw kai o idios aneferes, kapoia stigmi gyrw sto 1920 kai entassotan sto genikotero sxedio tis prwin ESSD na apostatheropoiisei tin perioxi kai na idrythei makedoniko kratos pou tha mporouse na prosdethei efkola sto kommounistiko arma. Dystyxos akomi kai aksiologoi kata t’alla Ellines kommounistes, epithymwntas na fanoun vasilikoteroi tou vasilews (i mallon stalinikoteroi tou stalin) espefsan sto onoma enos steirou kai anermatistou diethnismou na milisoun gia katapiesmeni makedoniki ethnotita epi ellinikou edafpus. Otan sti synexeia o Stalin syneiditopoiise pos Agglia kai Ameriki de tha afinan efkola tin elliniki leia, egkateleipse to sxedio, alla o Tito eksakolouthise na exei ti diki tou atzenta kai na prosvlepei sto Aigaio. Einai tyxaio pou idi apo ti dekaetia tou ’50 idryontai sta Skopia ena swro erevnitika institouta pou akrivws prospathoun na smilefsoun mia anyparkti ethniki taftotita? Einai tyxaio pou epi Kommounismou (estw tou ipiou yiougkoslavikou Kommounismou) mono sti «Makedonia» epitrapike na leitourgei i orthodoksi ekklisia, i opoia malista aposxisthike apo ti voulgariki eksarxia kai paramenei ektote aftokefali kai mi anagnwrismeni apo kanena? Oso gia tis alvanikes simaies sto Tetovo, to epixeirima einai psevdepigrafo: Oi simaies aftes einai ekei oxi giati tis epitrepei i kyvernisi twn Skopiwn, alla epeidi den mporei na kanei alliws. Oi Alvanoi tis «Makedonias» de niwthoun oute «Makedones», oute tipote, einai kai aftoprosdiorizontai ws Alvanoi. Den tous endiaferei katholou pws tha onomastei telika to kratos, oloi prosvlepoun sti mitera Alvania. Kai aftos einai o tromos twn Skopianwn, epeidi oi Alvanoi einai idi 25% tou plythysmou kai fysika afksanontai taxytata.

    Gia tous logous aftous nevriazw otan akouw kai diavazw epixeirimata san afta tou kyriou Milososki. Eftyxws den skeftontai oloi oi Skopianoi etsi, alla dystyxws gia emas aftoi kyvernoun twra. Alla kai gi’afto prepei na emmeinoume mexri telous sto veto, den exoume allo moxlo piesis pia. Ki o Theos voithos…

  25. @Ασμοδαίος

    το βιβλίο αν θυμάμαι καλά το έδιναν ήδη στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και σίγουρα στο γυμνάσιο. Ήταν μικρό, θα το λεγες και ένα μεγάλο φυλλάδιο.

    Στο εξώφυλλο είχε ένα χρυσό νόμισμα του Φιλίππου του Β΄.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s