Μελίνα, Λοϊζος σε καιρούς πραγματικούς


Πότε πότε η επιλεκτική μνήμη μας βοηθάει να συνειδητοποιούμε πού βρισκόμαστε και ποιά είναι η διαδρομή που εμείς έχουμε διανύσει και η διαδρομή των άλλων. Ο καθένας έχει αφήσει πίσω κάτι πετραδάκια ζωής. Κάποιοι είχαν την τολμη, το θάρρος και τη μαγκιά ν’ αφήσουν ουρανοξύστες. Οι ουρανοξύστες έμειναν να τους κοιτάμε εμείς οι απλοί άνθρωποι από κάτω , αλλά κανείς δεν διακρίνουν εκείνους στην κορυφή τους που νομίζω ότι κάτι νοήματα μας κάνουν. δεν ξέρω, αίσθηση μου αυτή….Οχι, η Μαρίζ Κοχ παραμένει σταθερά ανάμεσα μας.

ριτς

Advertisements

40 thoughts on “Μελίνα, Λοϊζος σε καιρούς πραγματικούς

  1. @@pavlos…. ρε συ, ανατριχιάζω κάθε φορά που την ακουω τη θεά… Και πώς το ειπατε το ονοματακι σας ; Λοίζος. Α, για να μη πω Λυγίζος.Λοϊζος λοιπον… Κι εσεις… α, ειστε τραγουδιστρια Μαρίζα..α ,η Μαρίζα ειναι συνθέτης…ουαου…Μελίνα.. ποσο λειπεις ρε γαμωτο από τη ντοπέ ελλαδα….

  2. Και ο Λοϊζος λείπει, επίσης….τα είπε όλα τόσο μαζεμένα… τα έστησε τα πετραδάκια κι ακόμα κρατάνε το οικοδόμημα, οσο για το ήθος του…ναός!

  3. @@egournelou….ναι, λειπει κι ο Μάνος πολύ. Δωρικός και συγχρόνως ευαισθητος στον μουσικό τον ήχο. Δεν ξέρω αν κρατάνε και τί κρατάνε, αλλά το να επιστρέφουμε σ αυτούς ειναι σωτήριο.
    καλημερα

  4. Καλημέρα, τι μου θύμισες…
    Henry Wadsworth Longfellow

    ……..
    Lives of great men all remind us
    we can make our lives sublime,
    and departing, leave behind us
    Footprints on the sands of time.

    Footprints , that perhaps another,
    sailing o;er life’s solemn main,
    a forlorn and shipwrecked brother,
    seeing, shall take heart again.

    Let us, then, be up and doing,
    with a heart for any fate,
    still achiving,still pursuing,
    learn to labor and to wait.

    Eυτυχώς που η Μελίνα δεν ζει πια. Πώς να άντεχε αυτήν τη Ελλάδα….

  5. Έχω πει πολλές φορές, ότι και οι 2 τους είναι από τους ανθρώπους που -χωρίς να τους ξέρω σαν φίλους- μου λείπουν αφάνταστα… Η Ελληνίδα θεά Μελίνα, που έφτανε να την δεις έστω κι από μακρυά για να σε μαγέψει… κι ο Μάνος, που έφυγε τόσο νωρίς, κι άφησε τραγούδια αξεπέραστα -μ’ αυτά μεγαλώσαμε, γλεντήσαμε, γελάσαμε, ερωτευτήκαμε, χωρίσαμε, βγήκαμε στους δρόμους… κι ακόμα, κι οι επόμενες γενιές μάλλον με τα ίδια ακούσματα θα είναι -και το εύχομαι.

    Για να σου συμπληρώσω το άκουσμα, μια και η Μαρίζα Κωχ είναι επίσης από τις αγαπημένες μου, και δεν ακούγεται συχνά κι ας είναι καταπληκτική και η φωνή και η δουλειά της, σου βρήκα το Νανούρισμα του Μάνου….
    (αν και, στο σήμερα, πιο πολύ ο Καραγκιόζης του Σαββόπουλου θα ταίριαζε…)

    Να ‘σαι καλά Ριτσάκι μου -καλημέρα!

  6. @@@νατασσάκι….Αχ βρε Νατασσάκιον πόση σωστή είσαι… Κι ο καημένος ο καραγκιόζης του Σαββοπουλου τί φταίει, ρε γμτ….

  7. @@Σοφία…. Σοφία μου ομορφη η παρέμβασή σου, αλλά κι εσύ μελαγχολια, οπως ολοι μας βγαζεις. Τί θαλεγε αραγε η Μελίνα για το δικό μας σήμερα ; Μάλλον θα γελούσε και θα αυτοσαρκάζονταν λες και θαταν η ίδια μια Ελλαδα ολοκληρη.
    χαιρετω
    ριτς
    Οσες φορές κι αν ακουω το κομματι αυτό,ανατριχιάζω…οχι πια για το Δρόμο και την Ιστορία των νειάτων μας, αλλα για το στύλ που η Μελίνα παίζει μαζι του.

  8. «Οι ουρανοξύστες έμειναν να τους κοιτάμε εμείς οι απλοί άνθρωποι από κάτω.»!!

    Γιατί έτσι και κοιτάξουμε γύρω μας… 😦

    Καλό απόγευμα rits μας 🙂

  9. …εκείνους στην κορυφή, που νομίζεις ότι κάτι νοήματα μας κάνουν, τους ψάχνουμε

    «στα λαμπρά σφαγεία των δρόμων,
    στις νευρωτικές διαδρομές, σε σταθμούς και στοές…
    στα μικρά τα stop, στ΄απαγορεύεται,
    στα τρύπια μας χέρια,
    στη θάλασσα που δε θα ‘ρθει ξανά
    βαρέθηκε ν’ αλλάζει χρώματα για να την αγαπάμε…
    στις παλιές φωτογραφίες τις χλωμές
    όπου δεν μπορούμε να τους βρούμε,
    σε ρυθμούς και κραυγές
    στον καθρέφτη που άφησαν το πρόσωπο τους
    και αυτός ράγισε,
    μες στ΄ανθρωπομάρκετ το τρελό,
    σκουπίδι και θεός μέσα στον πυρετό…»

  10. Εγώ γι αυτό, δεν συμπαθώ (ούσα) τον Ντασέν… γιατί από θεά την έκανε πολιτικό (Εντάξει, μη βαράτε όλοι μαζί… ξέρω ότι πάντα ήταν πολιτικοποιημένη, με καταβολές και ένστιχτα, ωστόσο το επάγγελμα πολιτική, νομίζω ότι ήταν κάτι σαν υλοποίηση των -φετιχισμών του Ντασσέν. Είναι σαν η ιστορία της Ίλιας να μην είναι τόσο fiction, και το τέλος του Ποτέ την Κυριακή να είναι αντίστροφο, με την Ίλια να χάνει το χαμόγελο της κι όχι να το βρίσκει ο Όμηρος)… Το σέβομαι ως επιλογή και το αντιλαμβάνομαι (μη βιαστείτε να με κατηγορήσετε για απολιτική), αλλά την προτιμώ(ούσα) θέα να λάμπει Μπλανς και Στέλλα και Αλεξάντρα παρά να κυνηγά Μάρμαρα και Ολυμπιακούς αγώνες Και τώρα που τη σκέπτομαι, μου ‘ρχεται στο μυαλό μια μακριά σειρά γυναικών και μυθιστορηματικών ηρωίδων με τις οποίες μπορώ να την παραλληλίσω! Μια Μονρόε να προσπαθεί να σταθεί στο ύψος του Μϊλλερ, μια Λίζα Ντούλιτλ να προσπαθεί να ικανοποιήσει τον καθηγητή «Ενρι Ιγκινς» μια Πλάθ να επιδιώκει την αποδοχή του Χιούζ, μια Οφηλία να ξεπεράσει τη σκοτεινότητα του Άμλετ, μια Ζέλντα Σάιερ, να προσπαθεί να διατηρήσει τη διανοητική της ισορροπία στον ίσκιο του Φιντζέραλντ… (Γίνομα πολύ κυρία Αισχύλου, μερικές φορές το ξέρω αλλά…)

  11. Φοβερό βιντεάκι! «Πως είπαμε το ονοματάκι σας;» !
    Η Μελίνα, που δεν έχει μάθει ακόμα το τραγούδι, πιάνει συνεχώς 2η φωνη γι αυτό και κάποια στιγμή δεν αντέχει άλλο ο Λοϊζος και τη διορθώνει! Για φαντάσου ! Και τώρα δεν υπαρχει άνθρωπος στην Ελλάδα που να μην το ξέρει .
    Είναι αυτό που λένε : την ιστορικότητα των στιγμών δύσκολα την κατανοείς εκείνη τη στιγμή.

    Είναι καταπληκτική η περιγραφή που κάνει στ’ «Ανοιχτά χαρτιά» ο Ελύτης της πρώτης γνωριμίας του με τον Θεοδωράκη σε κάποιο απ’ τα καφέ. Τη στιγμή που σφραγίστηκε η καλλιτεχνική μεταπολεμική ιστορία αυτού του τόπου κανείς δεν την είχε αντιληφθεί.

  12. Παράξενος Ελκυστής…. Κάθε φορά που εμφανίζεσαι, συγκινούμαι γιατί νομίζω ότι κουβαλας ενα κομματι της πρόσφατης ιστορίας μας. Κι αυτο μου κεντρίζει το ενδιαφέρον. Πιστευω ότι ειναι τρομερά χαριτωμένη η σκηνή της πρόβας, της Μελίνας που μαθαίνει, που δεν ξέρει…Δε νομιζω ότι εκτίθεται. Αντίθετα γινεται τόσο οικεία σε μενα , σε σένα,στον διπλανό. Η Μελίνα , η δική μας Μελίνα και ο Λοϊζος, τόσο νέος, τόσο δωρικός.. Τί να σκέπτεται άραγε η Μαρίζα Κοχ; Ζει με τόσες αναμνήσεις φορτωμένη…
    Τ Ανοιχτά χαρτιά …πού τα θυμήθηκες κι εσύ ;
    χαιρετω
    ριτς

  13. Meniek….Δεν θα σε μαλωσουμε. σε τούτο το σπιτικό δεν μαλώνουμε. αγκαλιάζουμε τους φίλους οποιες αποψεις κι αν καταθέτουν..Και δε νομίζω ότι έχεις άδικο.Τώρα, αν με ρωτούσες ποια Μελίνα προτιμώ, θα σου έλεγα ότι την ηθελα δισυπόστατη. Κι από δω κι από εκεί. Ηταν στο κάτω κατω και τα δυό. Δεν έφταιξε τόσο ο Ντασέν. Ο Ντασέν της έδωσε μια σπρωξιά στα αχαμνά κι αυτό ηταν όλο.
    Σίγουρα ομως θαθελα ναχει κατι από την Πλαθ ενω λατρεύει απελπισμενα στον Χιουζ…κι αυτός… ω, αυτός ο ανεκδιήγητος ο τύπος….
    σε φιλώ Μενιεκ, νασαι καλα
    ριτς

  14. Jorgos papoustis ..καλησπέρα Γιώργο. Καλησπέρα εκεί που είσαι.Χαιρομαι που εξακλουθεί να μας γεμίζει και να μας ενώνει η Μελίνα και ο Λοίζος. Πώς θα μπορούσε ναναι αλλιώς, στο κάτω κάτω…
    Πιστευω ότι μας βλέπουν, αλλά δεν ξέρω αν αντιλαμβανονται πόσο βαθιά εχει γίνει η θαλασσα, όσο η στεριά εχει υποχωρήσει, πόσο τα βουνά εχουν γίνει ατίθασσα και οι πολεις απίστευτα βρώμικες, απιστευτα άφιλες….
    χαιρετω
    ριτς

  15. » Το τέρας της Αμάθειας» καλώς το κορίτσι μας. Χαιρ0μαι που σε ευχαρίστησε το βιντεάκι. Δεν προσβάλει τη Μελίνα, την κάνει ακομη πιο χαριτωμένη….νομίζω, δηλαδή…
    καληνυχτα
    ριτς

  16. Δισυπόστατη ίσως, αλλά δυστυχώς έγινε μονο-υπόστατη ενώ μπορούσε να λάμπει στη σκηνή για οσα χρόνια έπαιζε (δεν το εννοώ προσβλητικά, εννόω ότι είχε μια θεατρικότητα ακόμα και ως) την υπουργό… Εμείς (εγώ εσύ, κανά δυό άλλοι εδώ μέσα) οι μεγαλύτεροι τη θυμομαστε στη διεκδίκηση των Ολυμπιακών του 1996 να γλιστράει μέσα σε όλους αυτούς τους στεγνούς administrators μια ντίβα, μια Άννα των χιλίων (πολιτικών) ημερών, ένα εξωτικό πουλί, και να μην επικοινωνεί με κανέναν (αφού δεν είχε τον ίδιο κώδικα)…

  17. Καλησπέρα…
    Eγώ θα το γράψω και εσείς ορμήξτε μετά να με φάτε (σας προειδοποιώ ότι δεν τρώγομαι όμως).
    Εκτός από το φάλτσο της Μελίνας με ενόχλησε κυρίως το γεγονός ότι αγνοούσε το όνομα του συνθέτη, του οποίου το τραγούδι ετοιμαζόταν να ερμηνεύσει…«Και πώς το είπατε το ονοματάκι σας ; Λοϊζος. Α, για να μη πω Λυγίζος.»
    Αχρείαστοι ντιβισμοί…

  18. αχ βρε Μελινάρα μου που μου το θύμισες το άτιμο το τσιγάρο που έχω να το βάλω ανάμεσα στα δάχτυλά μου εδώ και 10 μέρες….

    λοιπόν, βλέποντά την καθισμένη, τι καθισμένη κάρβουνα είχε από κάτω της αυτή, θυμήθηκα κάτι που το είχα γράψει και για το μέτρο της Αθήνας.
    κι επειδή είναι μεγάλο λέω να το κάνω ποστ στο μπλογκ μου, αύριο, μεθαύριο, απόψε; δεν ξέρω. όποτε μου ‘ρθει, σύντομα θαρρώ…

    σιγά ρε ριτς, τι θαυμάζεις άραγε;
    τι έκανα δηλαδή που αξίζει θαυμασμό…..
    απλά ανθρώπινα πράγματα έκανα, που όλοι μπορούν!
    αρκεί να θέλουν!

    φιλάκια

  19. Υπάρχει όμως η Ελλάδα που παλεύει…
    Και ίσως δεν είναι γνωστή γιατί τα βιντεάκια που καταγράφεται το «για πες μου το ονοματάκι σου» των νέων δημιουργών δεν έχουν παιχτεί ακόμα…

    (έτσι για να καταγραφεί και η αισιόδοξη πλευρά του σήμερα)
    Καλησπέρα

  20. Καλησπέρα!
    Ριτς, τι σύμπτωση… Μόλις τέλειωσα ένα κείμενο για την Ντίξιτ, την μεγάλη αυτή Ινδή ηθοποιό, η οποία έχει αφήσει όνομα παίζοντας ρόλους ανάλογους αυτών που είχε ενσαρκώσει η Μελίνα!

    Τα 3 «Μ» του βίντεο (Μάνος, Μαρίζα, Μελίνα) επιβεβαιώνουν σε σύγκριση με τη σημερινή πραγματικότητα την πεσιμιστική άποψη πως ο χρόνος στην Ελλάδα μετράται όχι μόνο με ποσοτικά μεγέθη (μήνες, έτη, δεκαετίες…) αλλά και με ποιοτικά και εν προκειμένω της παρακμής (και που να αναφαρόμασταν και στα υπόλοιπα «Μ» όπως Μάνος, Μάνος, Μίκης, Μαρία…).

    Έχω την εντύπωση πως η φράση «πως είπατε το ονοματάκι σας;» δεν ήταν φράση μιας σνομπ ντίβας, αλλά λογοπαίγνιο – κομπλιμέντο προς τον Λοϊζο («όχι Λυγίζος…»).

  21. Καλημέρα rits μας 🙂

    Άποψη μου είναι ότι τίποτα και κανείς δεν μπορεί να μας προσβάλει παρά μόνο οι δικές μας πράξεις και συμπεριφορές… η δική μας στάση ζωής!
    Ως εκ τούτου τη Μελίνα με τη γνωστή σε όλους μας στάση της για τη ζωή δε νομίζω ότι κάτι ή κάποιος μπορεί να την προσβάλει!

  22. @ AfMarx μου, δεν ήταν «ντιβισμός» -φυσικά και ήξερε η Μελίνα ποιος ήταν ο Λοΐζος!
    Ένα αστείο ήταν, μ’ αυτό το ιδιόρρυθμο χιούμορ της -αν δεις ή αν διαβάσεις πολλές συνεντεύξεις της, και πιο πολύ το βιβλίο της «Γεννήθηκα Ελληνίδα», θα το καταλάβεις….

    Όσο για το φάλτσο, προφανώς η λήψη ήταν ζωντανή, από πρόβα για συναυλία, χωρίς διορθώσεις -και η Μελίνα δεν ήταν τραγουδίστρια, κι αυτό που κάνει δεν είναι «εκτέλεση» αλλά ερμηνεία… ακόμα κι αυτό, εγώ της το συγχωρώ, πάντως, μπορώ να το αντέξω.
    (τρώγεσαι, ακόμα κι όταν γκρινιάζεις! :p)

    Καλημέρα Ριτσάκι μου! 🙂

  23. Kalimera, kalimera…φαγωθειτε ακομη λίγο μεχρι αν ξυπνήσω γιατί δυσκολεύομαι σήμερα…
    ριτς
    Ντιβισμος!! α, τί λέξη….απ αυτην πάσχω.,το γραφει και στο κουτελον…βρε νατασσακιον, εσυ που τα παρατηρείς ολα, αυτο σου ξεφυγε;
    μηπως ειδες στην Πενελοπε; Νομιζω ότι επιασε ευθεια γραμμη με τον εξωτικο Zalmoxis..Eyrimatikos o kyrios me ta 3 M…..

  24. Καλέ Καλημέρα ! ευτυχώς που υπάρχει και ελληνικό χιούμορ! Αλλού μου και εμένα δεν μπορουν να με δείρουν γιατί είμαι μακριά….

  25. Ριτσάκι μου, 😆

    @ Πηνελόπη, δεν είσαι και στην άλλη άκρη του κόσμου, ένα τσιγάρο δρόμος το Νησί σου!!! 😉

    (αλλά ο AfMarx, που τον έχω κοντά,την πάτησε!!)

  26. Koritsia καλημέρα σας και πάλι. Τα σέβη προς την ομάδα εργασίας. Πενελοπε….κουβέντα βρε αφιλότιμη για το γιουτιουμπάκι μου ; Μηνυμα προς τον Ζλαμοχις τίποτα ; Α, δεν ξυπνήσαμε καλώς ετσι; Σιβηρίες, Αλβιώνες, Νιγηρίες, νησιά εξωτικά….. Λίγη Ελλαδίτσα κανείς;

  27. Καλησπέρα Πενέλοπε από το ηλιόλουστο Γιουνανιστάν, αν και σεις δεν πάτε πίσω, πρέπει να έχετε κάπου 12 – 13 βαθμούς τέτοια εποχή, χώρια που θα έχει αρχίσει να αργεί και να νυχτώνει άρα θα είσα και στα πάνω σου., οπότε…
    …αναλαμβάνεις να διδάξεις τους βρετανούς περί… ελληνικού χιούμορ και τις διαβαθμίσεις του («plaka», «kalampouri», «havales», «lysimon afalou», «new sykoti»…)!

    Ριτς, ήθελα να γράψω – για αντιδιαστολή- και για τα 3 «Κ» του ελληνικού τραγουδιού στο σήμερα, αλλά σκέφτηκα ότι πρωί πρωί θα ήταν άχαρο να διαβάζει κανείς για Καλομοίρα, Καρβέλα, Κάτμαν. Όχι τίποτε άλλο, θα δείχναμε κακή εικόνα στας Νιγηρίας, τας Αλβιώνες, τας Σιβηρίας…

  28. Παράθεμα: ΠΑΝΩ ΣΕ ΚΑΡΦΙΑ Η ΜΕΛΙΝΑ… « ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ

  29. Καλημέρα Ρίτσα μου καλή,
    με το βιντεάκι σου σήμερα θυμήθηκα τα νιάτα μου. Τη Μελίνα τη γνώρισα από κοντά το 1974 σε μια εκδήλωση που κάναμε για την Κύπρο στον Άγνωστο Στρατιώτη. Κάθησε μαζί μας αρκετές ώρες. Μου έκανε εντύπωση η ζωντάνια της και η αμεσότητα της.
    Ο Μ. Λοίζος αγαπημένος συνθέτης κι αυτός! Τόσο πρόωρα χαμένος. Δεν ξέρω αν το γνωρίζεις ότι είναι Κυπριακής καταγωγής (όπως είμαι κι εγώ). Ένα ακόμα δείγμα της μουσικότητας των Κυπρίων (αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει, χα χα χα)

  30. Meropi…Ναι, νομίζω ότι το θυμάμαι αυτό που λες, παρ ότι ξέρεις πολλά πράγματα νομίζω ότι τα θυμάμαι, αλλά μετα βγαινει λάθος..
    Η Μελίνα ηταν αιθέριο πλάσμα, δε νομίζω να πέρασε άλλο τέτοιο από την Ελλάδα….Κι ηταν καταδεκτική , αν και ουράνια ψυχή….
    Οι Κυπριοι ειναι εκπληκτικοί περί τα μουσικά και όχι μονο.Σκιζουν και στα του εμπορίου…ταλαντουχοι άνθρωποι. Θα την πω την κακία μου: αν ειχε γινει τοτε η ενωση, θα τους ειχαμε κανει σαν τα μουτρα μας..τουλαχιστον τωρα διακρίνονται παρ ότι τους βαραίνει εκεινη η απαισια διαχωριστική γραμμή και θρηνούν οι μανες για παντα τα παιδιά τους
    σε φιλω
    ριτς

  31. Καλημέρα Ριτς,
    Πολύ τρυφερό και κολακευτικό το σχόλιο σου . Προερχόμενο από ένα άνθρωπο με τη δική σου πνευματικότητα είναι ακόμα πιο σημαντικό για μένα 🙂

    @AFM:
    Δεν συμφωνώ για τον ντιβισμό. Είναι προφανές ότι η Μελίνα κάνει πλάκα. Μπορούμε όμως να συζητήσουμε για το κατά πόσο ήταν πετυχημένη ως υπουργός Πολιτισμού και ποιες ευθύνες φέρει ως επί μια δεκαετία πολιτική προϊστάμενος για τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα στον τομέα αυτό.

    @Μερόπη:
    Ο Λοίζος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αλεξάνδρεια. Είχε τις ρίζες του Ελλαδίτη γενικότερα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s