Marx, Engels, Sontag,Kropotkin,Ραφαηλίδης : για τους άνδρες της παρέας.


Να το ξεκαθαρίσω : είμαι ελαφρώς εως πολύ αντίθετη στις αφιερώσεις. Νομίζω ότι πολλές φορές γίνονται με στόχο την αυξηση της αναγνωσιμότητας – επισκεψιμότητας, όπως θέλετε πείτε το. Είναι όμως κι αυτές μέρος ενός παιγνιδιού. Και από τη στιγμή που συμμετέχεις στο παιγνίδι, δεν λέει να αγνοείς παντελώς τους κανόνες. Noblesse oblige, επί το γαλλικότερον…

Ετσι λοιπόν αφιερώνω στους «παραπονεμένους» άνδρες της παρέας το κειμενάκι που ακολουθεί. Κι ας είναι αυτοί : ο Αllu Fun Marx , o Indictos, o Sotiris K , ο Παύλος, o Μαύρος Γάτος, o Librofilo, ο Παράξενος Ελκυστής, ο Σκέπτομαι γιατι υπάρχω, ο κύριος Ροϊδης, ο Sotiris Koukios, o Giorgos Papoutsis, o mpampakis, o nylon, o Old Boy, ο Δημήτρης Αθηνάκης, ο Δ. Μαμαλούκας, ο …Αργολίδα ( Ο Στεφάν δηλαδή), ο diastavroseis, o Enteka , ο Σπύρος, o Ανεμος, ο Aρης Δαβαράκης, ο Αλέξης Σταμάτης, ο Γιώργος Γλυκοφρύδης, ο gerasimos, ο swell, ο Γιάννης Ευθυμιάδης, ο Sofistis, ο Δημολόγος, Ο Πάνος (Καλύβα ψηλά στο Βουνό), ο Ασμοδαίος και οι Πόντιοι και Αριστεροί, ο Βασίλης, ο Μάνος ,ο Παραμυθάς , ο Tribes, ο Zalmoxis, ο Zero, ο Ερυθρός, ο Efthymos, o Ector ,o Damian….κι αν ξέχασα και κανενα…..ε, να παρουσιαστεί πάραυτα ….
Στο κάτω κάτω ο συμβολισμός και η σκέψη είναι που έχουν μια κάποια σημασία.

—–

Η ιστορία όλων των κοινωνιών που υπήρξαν μέχρι σήμερα είναι η ιστορία των ταξικών αγώνων. Ελεύθερος ή δούλος, πατρίκιος ή πληβείος, φεουδαλικός κύριος και δουλοπάροικος, μάστορας και κάλφας , κοντολογίς καταπιεστής και καταπιεζόμενος, βρίσκονταν σε διαρκή αντίθεση ο ένας προς τον άλλον, σ’ έναν ακόπαστο πόλεμο, πότε καλυμμένο , πότε απροκάλυπτο, σ’ έναν πόλεμο που κάθε φορά τελείωνε είτε μ’ έναν επαναστατικό ανασχηματισμό ολόκληρης της κοινωνίας,είτε με τον κοινό όλεθρο των αντιμαχομένων. (Από το Μανιφέστο του Κομμουνιστικού Κόμματος, Καρλ Μαρξ, Φρίντριχ Ενγκελς)

Αλλά οι κοινωνίες δεν ήταν και είναι μόνον ταξικές αντιπαλότητες. Εμπεριέχουν κι άλλα στοιχεία.Ένα από αυτά είναι ο σεξουαλισμός του ατόμου και κατ’ επέκτασιν της κοινωνίας. Ο Φρόυντ λοιπόν, ο οποίος μας μπέρδεψε αρκετά τα χρόνια που πέρασαν με τις εξτραβαγκάν θεωρίες του ήταν ένας βαθύτατα συντηρητικός άνθρωπος που μόνον οι αδαείς θα μπορούσαν να τον χαρακτηρίσουν πανσεξουαλιστή. Μπορεί να αντιμετώπιζε τη σεξουαλικότητα ως θεμέλιο του ανθρώπινου ψυχισμού, όπως αυτό δεν σημαίνει ότι μας πρότεινε να κάνουμε το «πήδημα» σκοπό της ζωής μας και ιδανικό. Εντελώς το αντίθετο, η λίμπιντο που δεν ξοδεύεται απερίσκεπτα στο κρεβάτι, μπορεί να γίνει ποίημα, τραγούδι, επιστήμη, φιλοσοφία, μεταφυσική , τα πάντα. Αυτή φτιάχνει τον Αγιο, αυτή και τον σεξουαλικό δολοφόνο. Ο πολιτισμός, λοιπόν, είναι πηγή δυστυχίας γιατί ενεργεί πάντα σε βάρος της προσωπικής ηδονής καταναλώνοντας λίμπιντο για να υπάρχει και να αναπτύσσεται κι ετσι πρέπει να γίνεται κατά τον Φρόυντ, αν θέλουμε να συνεχίσει να υπάρχει πολιτισμός που στον φροϋδισμό νοείται σαν μεταστοιχειωμένη λίμπιντο! (Βασίλης Ραφαηλίδης, η Μεγαλη Περιπέτεια του Μαρξισμού)


Ο άνθρωπος όμως χρειάζεται και την ηθική για να πορεύεται.Η ηθική είναι στοιχείο υποκειμενικό των κοινωνιών και διαφοροποιείται μέσα στους αιώνες. Παράλληλα όμως η ηθική υπόκειται στον υποκειμενισμό του ατόμου και μπορεί να βρίσκεται στον αντίποδα της ηθικής της κοινωνίας. Αυτό δεν είναι κακό. Μάλλον δημιουργικό το βρίσκω.

Δύο ηθικά συστήματα του 19ου αιώνα – ο θετικισμός του Καντ και ο ωφελιμισμός του Μπένθαμ -επηρέασαν βαθιά τη σκέψη του αιώνα. Από τις δύο αυτές κατηγορίες προήλθαν στη συνέχεια ποικίλα υποσυστήματα , έτσι ώστε οι περισσότεροι νεωτερικοί σημαντικοί συγγραφείς στην ψυχολογία, την εξέλιξη ή την ανθρωπολογία να έχουν εμπλουτίσει την ηθική γραμματεία με ορισμένες λίγο πολύ πρωτότυπες έρευνες υψηλού επιπέδου. Ιδρύθηκαν επίσης πολλές ηθικές εταιρείες για να προπαγανδίσουν πιο πλατιά την εμπειρική ηθική ( αυτήν που δεν βασίζεται στη θρησκεία). Συγχρόνως ένα τεράστιο κίνημα, κυρίως οικονομικής προέλευσης , αλλά με βαθιά ηθική ουσία, γεννήθηκε το πρώτο ήμισυ του 19ου αιώνα με τις ονομασίες φουριερισμός και οουενισμός και αργότερα διεθνής σοσιαλισμός και αναρχισμός. Το κίνημα αυτό στόχευε με την υποστήριξη των εργαζομένων όλων των εθνών, όχι μόνο στην αναθεώρηση εκ θεμελίων των κρατουσών ηθικών συλλήψεων, αλλά και στην αναδιαμόρφωση της ζωής κατά τρόπο που να ανοίξει μια νέα σελίδα στην ηθική ζωή της ανθρωπότητας….(Πιοτρ Κροπότκιν, ΗΘΙΚΗ).

Η διαδρομή της ηθικής μέσα στους αιώνες δεν επηρέασε ή δεν κατάφερε να επηρεάσει τους λάτρεις του χρήματος και του αίματος. Υπήρξαν πάντα εκεί στα πεδία της δράσης, πότε χρηματοχαρείς και πότε πολεμοχαρείς. Διεκδικητές και της χαράς, αλλά και του πόνου του άλλου. Τίποτα δεν έχει αλλάξει ως τις μέρες μας και μάλλον οι εικόνες έχουν στοιχεία πλήρους παραμόρφωσης…

Όταν δείχνει κανείς μια κόλαση δεν σημαίνει ότι μας λέει και πώς θα βγάλει από κει τους ανθρώπους, πώς θα μετριάσει τις φλόγες της κόλασης. Ωστόσο φαίνεται εξ ορισμού καλό να αναγνωρίζει κανείς και να αποδέχεται ότι ως ένα βαθμό μοιραζόμαστε με άλλους τον πόνο που προκλήθηκε από την ανθρώπινη αχρειότητα. Κάποιος που αιωνίως εκπλήσσεται με την ύπαρξη της κακοήθειας , που εξακολουθεί να αισθάνεται απογοητευμένος όταν έρχεται αντιμέτωπος με τις διαπιστωμένες, απτές ωμότητες που είναι ικανοί να επιβάλουν οι άνθρωποι σε άλλους ανθρώπους , σημαίνει ότι δεν έχει ενηλικιωθεί ούτε ηθικά, ούτε ψυχικά….(Σούζαν Σόντανγκ, Παρατηρώντας τον Πόνο των Άλλων).

Μάλλον σας κούρασα με τις επιλογές μου. Αλλά αυτή είμαι εγώ κι έτσι λειτουργώ και πράττω.
αν κάτι τύχει να διαβάσετε από αυτά, να σας ευχαριστήσω εκ των προτέρων
ριτς….

Advertisements

74 thoughts on “Marx, Engels, Sontag,Kropotkin,Ραφαηλίδης : για τους άνδρες της παρέας.

  1. Kαλημέρα
    Ρίτσα σ’ ευχαριστώ για την αφιέρωση.
    Βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα τα αποσπάσματα που διάλεξες, αλλά πιο ενδιαφέροντα βρίσκω τα συνδετικά ιντερμέδια και τον τρόπο που μας περνάς από το ένα απόσπασμα στο άλλο.
    Πάντως σου βγάζω το καπέλο που κάθισες και ξεψάχνισες τα βιβλία σου για να μας αφιερώσεις όλο αυτό τον θησαυρό .
    Σε λίγο, μόνο σε κινούμενα σχέδια θα υπάρχουν αυτά.

  2. Allu Fun Marx……καλημερα, καλημέρα και ευχαριστώ για την ευγενική σου παρέμβαση…. Το είχα υποσχεθεί και τοχα ταμμενο που λενε… Δεν ξέρω αν θα ευχαριστηθούν οι φίλοι ή αν θα τους πεσει κομματάκι βαρύ…. θα δούμε
    και παλι ευχαριστώ
    ριτς
    παω στα κινουμενα σχεδια…

  3. Καλησπέρα και σε ευχαριστώ και γω για την αφιέρωση σου.
    Πάντα ενδιαφέροντα όλα όσα γράφεις.
    Εγώ το εκμεταλλευομαι πάντα στα διαλείμματα μου και έρχομαι για μια βόλτα να ταξιδέψει το μυαλό μου λίγο πιο πέρα απο τα καθημερινά!
    Φιλιά!

  4. Το να γυρνάς από Θεσσαλονίκη και να βρίσκεις ένα τόσο όμορφο κείμενο και μάλιστα με αφιέρωση, ε, τι να πεις τότε, μόνο ένα μεγάλο ευχαριστώ.

    υγ Ρίτσα μου δεν νομίζω ότι εσύ έχεις ανάγκη από τερτίπια για να αυξήσεις την αναγνωσιμότητά σου!!!

  5. Ρίτσα, οι γυναίκες επιτρέπονται;) …για να επανέλθω …Μου άρεσε πολύ το θέμα, βλέπεις αν και θηλυκό….:)

  6. @@@tractatus…. Φυσικά επιτρέπονται και γυναίκες…Μηπως προχθες που ηταν μονο για γυναίκες δεν διεισδυσαν και άνδρες ; Το ξέχασες; Χχ.χχχχααααα…Ιδού λοιπον η απάντηση. Και γυναίκες παρουσες…
    χαιρετω
    ριτς

  7. Γεια χαρά!
    ε όχι να μας πέσει κομματάκι βαρύ! Τις ευχαριστίες μου για την αφιέρωση και επέτρεψε μου να αναφέρω και τον Κορνήλιο Καστοριάδη επειδή ανέφερες την ηθική του υποκειμένου και την ηθική της κοινωνίας. Σχέση ατόμου -κοινωνίας, «τη δημιουργία ενός νέου οντολογικού είδους, ενός άλλου εαυτού μέσα σε έναν άλλο κόσμο». «Χώροι του ανθρώπου (Domaines de l’homme)» το βιβλίο.

    Χαιρετώ!

  8. αχα!!!
    Επιτρέπονται και γυναίκες!
    Να βάλουμε κι εμείς το χαμόγελο, (και το θαυμασμό μας) για τη βιβλιοθήκη που έχετε στο κεφάλι σας, Ριτσάκι μας!

    Καλημέρες! 🙂 🙂

  9. Ρίτσα μου νάσαι καλά.. Εχεις γίνει πια η φωνή της συνείδησης μου.. Πότε θα κάνεις κανένα ταξιδάκι να βρω και γω την ευκαιρία για να αφεθώ έστω και για λίγο στα ορμέμφυτα μου;

  10. πάρα πολύ ενδιαφέρον το κείμενο της αφιέρωσης! 🙂

    ταπεινή μου παρατηρησούλα: δεν είναι λίγο λάστιχο η ηθική αναλόγως των εποχών και των συντεταγμένων? άρα, δεν είναι λίγο κατά το δοκούν ερμηνευόμενη, τουτέστιν εργαλείο στα χέρια όσων την επικαλούνται; εν τέλει, δεν είναι λίγο… ανήθικη; 🙂

  11. Αν ήμουν άντρας, και μάλιστα παλαιότερων εποχών, θα σου έβγαζα το καπέλο! Αλλά, ας εκφραστώ καλύτερα αντλώντας από τα στερεότυπα των παραδοσιακών γυναικείων δραστηριοτήτων: κέντησες!
    🙂
    Καλό σου βράδυ

  12. μόνο για άντρες;
    ούτε το άβατο του Αγίου Όρους να ήταν …

    ευτυχώς, απ’ ότι βλέπω το «άβατο», παραβιάστηκε και μάλιστα πολλάκις

    άλλωστε η παράθεση αποσπασμάτων κλείνει με γυναικεία γράφη

  13. Καλησπέρα Ριτς!
    Αφού πρώτα σε ευχαριστήσω θερμά για την αφιέρωση, επίτρεψέ μου, χωρίς να βγω από το θέμα, να αναφερθώ και σε μερικά ονόματα τα οποία βρίσκονται σε συνάφεια με εκείνα που ανέφερες. Το θεωρώ υποχρέωσή μου άλλωστε (κάτι σαν… «αφιέρωση έλαβες, αφιέρωση θα δώσεις»)!
    Προηγουμένως όμως, να σταθώ στον πρόλογό σου: «Η ιστορία όλων των κοινωνιών που υπήρξαν μέχρι σήμερα είναι η ιστορία των ταξικών αγώνων». Και τι ειρωνεία: την ώρα που η Δύση προβληματίζεται για τα… subprimes και την υγιή ή μη διάρθρωση των επισφαλειών και των χαρτοφυλακίων χορηγήσεων των τραπεζών, ο μισός πλανήτης, από Αϊτή μέχρι Ινδονησία και από Μπούρκινα μέχρι Αίγυπτο, κινείται στους ρυθμούς των «Food riots» που φέρνει το «agflation» (εκ του «agriculture» και του «inflation»). Έτσι, για να μην ξεχνούν μερικοί και να μη βαυκαλίζονται για το πόσο έχουμε προοδεύσει, λησμονώντας τη φράση που ανέφερες: «ιστορία των ταξικών αγώνων» μια ιστορία που έχει να κάνει και με τα Food riots, από το παντεσπάνι της Μαρίας Αντουανέτας μέχρι τους λιμοκτονούντες μουζίκους επί τσάρου..
    Ποια είναι τα ονόματα αυτά;

    SAINT SIMON (δύο αιώνες μετά το έργο και τη δράση του, θεωρώ ότι η σκέψη του αποτελεί μια από τις ελάχιστες αξιόπιστες προτάσεις για την πορεία εγκατάλειψης του καπιταλισμού και του περάσματος στη συνεταιριστική οικονομία με χειραφέτηση της εργατικής τάξης και πρωτοπόρους τους κατόχους της γνώσης).

    ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ (ο κάτοχος της γνώσης που αναφέρει ο SAINT SUMON είναι αυτός που επιστρέφει στον κόσμο της άγνοιας για να ρίξει φως).

    ΑΒΑΛΟΚΙΤΕΣΒΑΡΑ (ο «κύριος της συμπόνιας» των βουδιστών o οποίος «κατεβαίνει» να ρίξει αυτό το φως ακριβώς επειδή «συμπάσχει» με τον άνθρωπο, θυμίζοντας την αναφορά που έκανες στην Σόντανγκ : «…Όταν δείχνει κανείς μια κόλαση δεν σημαίνει ότι μας λέει και πώς θα βγάλει από κει τους ανθρώπους, πώς θα μετριάσει τις φλόγες της κόλασης. Ωστόσο φαίνεται εξ ορισμού καλό να αναγνωρίζει κανείς και να αποδέχεται ότι ως ένα βαθμό μοιραζόμαστε με άλλους τον πόνο που προκλήθηκε από την ανθρώπινη αχρειότητα..»).

    ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ (Σταθερό κίνητρο της κοινωνίας πρέπει να η ευτυχία των πολιτών, η ευτυχία η οποία είναι αναπόσπαστη με τη γνώση για να παραπέμψω και στο Freud τον οποίο ανέφερες, διαφορετικά κάθε εξουσία είναι σε βάρος των πολιτών).

  14. zalmoxis…..καλησπέρα…Πού να πρωτοαπαντήσω… Πάντως στο αυριανο φυλλο της Καθημερινής γράφω για την κριση στα τροφιμα.Απλά, κατανοητά πραγματα, ισα για να μενω στην επικαιρότητα. Ευχαριστώ για τις προσθήκες, το ξέρεις ότι ειναι παντα χρήσιμες σε ολες μας και αυτή ειναι η μαγεία του δικτυου

  15. Πανος…καλησπέρα μωρε, χανόμαστε …γιατί δεν ξέρω,αλλα μη νομιζεις ότι εχω χρονο να παρακολουθώ τις διατριβές σας
    σε φιλω

  16. @@Penelope….. δεν ειναι ανάγκη να καθεσαι εκει να διαβάζεις ιστορίες για…ανδρες. στειλε μερικά χαμόγελα και δατσολ

  17. @@@@ Στρατος…..

    ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ …ΞΕΧΑΣΑ ΤΟ ΦΙΛΟ ΜΟΥ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟ…. ΠΩς ΘΑ ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΣΩ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΔΙΟΡΘΩΤΟ; ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΠΟΣΤ ΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΦΙΕΡΩΣΗ.
    ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΡΕ ΣΤΡΑΤΟ ΗΣΟΥΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΑ…. μεταξυ μας , το νατασσακι φταίει, αλλά δεν το κανω θεμα,,….
    φιλια

  18. Μόλις κατάφερα να φτάσω και εγώ.
    Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την αφιέρωση.

    Και ένα σχολιάκι,
    για άλλη μιά φορά διαπιστώνω το τι αιχμηρό μυαλό ήταν ο Β. Ραφαηλίδης.
    Απώλεια μεγάλη.

  19. Meniek….kalispera……. κάτι για φυλικο οξύ έχω ακούσει καλο μου. Εσύ τί εννοείς ; α, ναι και φολικό οξύ επίσης…. τί άλλα;

  20. @@Ινδικτος…. το νατασσακι εβγαλε την ουριτσα του εξω…πονηρός ο φρεντι….ή μάλλον η φρεντισα…. Καλως τον καλως τον
    ριτς

  21. Τα σέβη μου, Ριτς. Κι ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση. Περισσότερο όμως για τα κείμενα μαζί και τα δικά σου τα συνδετικά. Ο κύριος με την ευγενική καταγωγή και η κυρία είναι μεταξύ των πλέον αγαπημένων μου – σε μια παρέα έτσι κι αλλιώς πολύ μεγάλη.

  22. Εξαιρετική μίνι-ανθολογία, και νιώθω πολύ όμορφα που είμαι ένας από τους αποδέκτες της αφιέρωσης, ό,τι και να λες περί επιφυλάξεων. Εγώ ο γάϊδαρος ακόμα χρωστάω το αφιέρωμα στην ηθική, αλλά τελικά χωρίς αυτά που παρέθεσες σήμερα θα ήταν ατελές. Σ’ ευχαριστώ διπλά λοιπόν, και για την αφιέρωση και για τα ενδιαφέροντα κείμενα.

    Όσο για τον πρόλογό σου περί αφιερώσεων: Η κουβέντα αυτή Ρίτσα μου είναι μεγάλη, αλλά για σένα που είσαι επαγγελματίας γραφιάς είναι δύσκολο να δεις το Ιστολογείν με άδολα μάτια, γιατί οι έννοιες «επισκεψιμότητα» και «αναγνωσιμότητα» είναι ταυτόσημες με την επιτυχία και την επαγγελματική καταξίωση. Σε διαβεβαιώνω όμως ότι αυτό δεν ισχύει για μας τους απέξω, υπάρχει φυσικά η διάσταση της υπερτροφίας του εγώ, κι αυτό είναι ένα είδος συμφέροντος, αλλά πέρα από αυτό νομίζω πως πολύ σπάνια ένας Blogger κάνει μιαν αφιέρωση για να κερδίσει κάτι, τουλάχιστον όχι συνειδητά.

    καλό βράδυ Σ:-)))))

  23. Καλήν εσπέραν. Je vous en suis tres reconnaissant pour la dedicace, αν και δε βλέπω τη χρησιμότητα της συνύπαρξης του θετού μου ονόματος με ένα κείμενο περί ηθικής. Βέβαια, τώρα που το ξαναβλέπω επισημαίνω αναφορές σε απερίσκεπτα ξοδεμένη λίμπιντο, σε υποκειμενισμό, σε κόλαση και αχρειότητα, σε κακοήθεια και έλλειψη ενηλικίωσης, οπότε και γίνεται πιο εμφανής η σύνδεση και ακόμη πιο εύστοχη η αφιέρωση!
    Ως εξ’επί τούτου, ανταποδίδω αφιερώνοντας το ασματούργημα Les Passantes του Georges Brassens, σε ποίηση του Antoine Pol (ανηρτημένο στην πάνω δεξιά γωνία του μπλογκ μου).

  24. «Παρατηρώντας τον Πόνο των Άλλων», πέρασα μόνο για να πω μια καλημέρα rits μας!

    Σε σένα και τους «… “παραπονεμένους” άνδρες της παρέας…» 🙂

  25. Καλημέρα Ριτς, σ’ ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση, αλλά και για τα σοφά επιλεγμένα αποσπάσματα, που βάζουν τόσα πολλά θέματα. Εξαιρετικά ενδιαφέρον!

  26. Την καλημέρα μου κι ευχαριστώ για την αφιέρωση… κι η δική μου προτελευταία ανάρτηση περί μιας διπρόσωπης ηθικής ήταν.

  27. Πολύ ωραίες επιλογές, και μου άρεσε ιδιαίτερα το «δέσιμο», το πέρασμα από το ένα απόσπασμα στο άλλο.

    Μερσί και για την αφιέρωση, αλλά γιατί παραπονεμένος; 🙂

  28. mpampakis…..καλως τον….οχι εσυ, παραπονεμένος, κάτι αλλες ψυχές ονοματα δε λεμε,οικογενειες δεν θιγουμε…
    καλημερα καλη δυναμη ευχομαι
    ριτς

  29. Πολύπλοκο μέσ’ την απλότητά του και πολυδιάστατο με σοφά νήματα σύνδεσης που αυτά εμένα με τρελαίνουν σαν απλός τρόπος γραφής σε αυτή τη μορφή.

    Γοητευτικά αληθινό και ευχαριστώ για την αφιέρωση σε όλους εμάς τους (άκου-άκου) παραπονεμένους.

    Σε φιλώ για ώθηση σε μελλοντικά τέτοια και καλύτερα!

  30. Πολυδιάστατη αφιέρωσή σου Ριτσάκι στους «παραπονεμένους» δεν κατέω βέβαια πόσο παραπονεμένοι είναι ή πρέπει να είναι!

    Φιλάκια πολλά και αγκαλιές !Να προσέχεις τον εαυτό σου!
    🙂

  31. Ορίστε! Κάτι τέτοια κάνεις και θα μας κατηγορήσουν ότι παραπονιόμαστε (κρυφά-κρυφά!) επίτηδες!

    Εξάλλου, είναι σημαντικό ν’ ανασύρεις όλα τα παραπάνω «τέρατα» για να μας τ’ αφιερώσεις!
    Κάτι πρέπει να σκαρφιστούμε τώρα…
    Μην αρχίσετε εσείς τα παράπονα κι έχουμε άλλα μετά!

    Σ’ ευχαριστούμε, Ρίτσα μας.

    Την αγάπη μου.

  32. rits
    αισθάνομαι τιμή (και το λεώ κυριολεκτικά) για τηνα φιέρωση…τα κείμενα εξαιρετικά και νιώθω και μάλλον αδαής (τελικά τρίχες γράφω εγώ…)
    Το γιατί προς αρσενικά δεν το πολυκατάλαβα…Πάντως και για θηλυκά να ήτανε πάλι θα παρεισέφρεα στο κείμενο σου.
    Κυράι μου υποκλίνομαι!!!

  33. Εντάξει , που να απαντήσω τώρα σε όλους.Δύσκολο
    Ως το παραπονεμένα λογια των ανδρών, συνέβη το εξης.Προ ημερών αφιέρωσα ενα βίντεο της Λίζα Μινέλι στις γυναίκες , στο χρήμα , σ αυτά τα πολύ πεζά πράγματα…. Οπότε καποιοι εκ των ανδρών της παρέας στραβομουτσουνιασαν. Δεν λεω ονοματα…. Κι ετσι αποφάσισα να τους αφιερώσω κάτι εντελως διαφορετικό… Αυτό συνεβη κι ολα τα άλλα δεν εχουν σημασία
    Ευχαριστώ ειλικρινα για το ενδιαφέρον σας,, εχω σημειωσει κατι απουσιουλες, αλλά δεν πειράζει, Κατα βαθος έχω μεγάλη καρδιά, καρδιά αγγινάρα, που λενε.
    @@@@Σωτήρη μου τί ειναι αυτα που λες ; Γραφεια εξαρετικά καλά και κυρα να με πεις,..μπορει ναμαι η κυρα Φροσύνη , πού ξέρεις..χα,.χα…

    @@@@@Δημητρη Αθηνακη, φιλε μου….κάνε ο,τι σε φωτίσει ο υψιστος

    @@@ Κύριε Ρόιδη…αυτο το καλύτερα και ψηλότερα με τρομάζει….λόγω εποχής και αρχαίου πνευματος αθανατου, ολυμπιακών κλπ…αλλά σας υποσχομαι ότι θα μεριμνήσω

    @@ Δημολόγος…το τραγουδάκι με την αδεια σας θα αναρτηθεί παρέα με ένα αλλο και αφιερωμένο σε μπλογκοφιλο που τον ….ξεχασαααααααα

    @@@@Μαύρος Γάτος…Μιλτο, να τα περί ηθικής….σου πεταξα το μπαλακι

    @@ Chumba & Krot…..Χαιρετώ τους βελγοδιαιτους πολίτες της Ευρώπης..Ευχαριστώ γα τις επισημάνσεις σας

  34. Yπέροχα κείμενα και πολύ σημαντικό που τα αφιερώνεις σε άντρες… Διαβάζοντας σε πέρα από όλα τ’ άλλα νομίζω ότι βελτιώνω και την αυτοεκτίμησή μου.. Σε ευχαριστώ πολύ, φιλιά πολλά ριτσάκι μου

  35. Καλησπέρα Ριτς!

    Οι «αόρατοι τερμίτες» του σημερινού άρθρου σου στην «Καθημερινή» (η ειδησεογραφία για την τραγική κατάσταση των πεινασμένων και τον ξεσηκωμό τους από Πακιστάν μέχρι Καράκας) το οποίο είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ (και επιτέλους δεν υπάρχουν μόνο τα subprimes και η μεγέθυνση του ΑΕΠ στις ΗΠΑ ως απειλή για την οικονομία) θα παραμείνουν στο προσκήνιο για πολύ καιρό ακόμη. Η «αυτορρύθμιση» που προβλέπει η λογική του παρόντος κύκλου ίσως είναι όντως ζήτημα χρόνου, όμως τίποτε δεν θα είναι πια όπως πριν. Ο νεοφιλελευθερισμός απέτυχε οικτρά, τουλάχιστον ως προς τις φιλοδοξίες του για «μόνη διέξοδο»! Οι ψευδαισθήσεις που έτρεφαν κάποιοι για τις δυνατότητές του μεταβάλλονται τπλέον το λιγότερο σε σκεπτικισμό. Το θέμα είναι, θα λάβει το μήνυμα η αριστερή διανόηση όπως σημειώνεις στον επίλογο; Κάτι τέτοιο προϋποθέτει να βγει από την εσωστρέφεια στην οποία έχει περιπέσει εδώ και χρόνια.
    ΥΓ: Η κοινή γνώμη στη Δύση έχει ακόμη μαύρα μεσάνυχτα για τα μεγάλα προβλήματα, ιδίως των κλιματολογικών αλλαγών και των απωλειών γεωργικής γης.

  36. Zalmoxis…..ναι, πρωτα να σε ευχαριστήσω, δευτερον θα το ανεβάσω αργότερα το αρθρο και τριτον να πω ότι ζουμε μαυρα μεσανυχτα…Δεν εχουμε καταλαβει αυτό που ερχεται. Ο ευδαιμονισμός μας , ο στρουθοκαμηλισμός μας και η άγνοια μας ( ηθελημενη ή μη) είναι πλεον σε εγκληματικά ύψη….Ξέρεις, θα πω αυτό που η γιαγιά ελεγε : ο θεός να φυλάει τους ταξιδευομένους….
    σε φιλω
    και ευχαριστώ ιδιαιτέρως.
    ριτς

  37. Ευχαριστώ για την αφιέρωση Ρίτσα…αν και είμαι εξοργισμένος που πάνω πάνω στη λίστα είναι ο Allu και ο Indi… 😀
    Τελ/ντων, πρέπει να κουράστηκες αρκετά για το «μάζεμα» όλων αυτών…πολύ ενδιαφέροντα!

  38. Καθυστερημένος (έτσι κι αλλιώς), στην κατάθεση του «ευχαριστώ» και του θαυμασμού μου όμως…
    Είναι εντυπωσιακή η επιλογή των κειμένων και το «δέσιμό» τους σε ένα ενιαίο λόγο και προϋποθέτει, γνώση, επίγνωση και δύναμη γραφίδας.
    (Γιατί δεν τα ήξερες; θα αναρωτηθείς.. Φυσικά και τα ξέρω, αλλά αυτό δεν με εμποδίζει από το να εντυπωσιάζομαι και να χαίρομαι…)

    Καλό σου απόγευμα
    Φιλώ σε και ευχαριστώ σε.

  39. Sotiris K… Σωτηρη, καλησπέρα.. χαιρομαι ιδιαίτερα όταν εμφανίζεσαι εδώ. Για πολλούς λόγους… Και χαιρομαι ιδιαίτερα όταν κατι σου παει και σου αρέσει…
    Καλο απόγευμα

  40. Ευχαριστώ και για την αφιέρωση και για τα αφιερωμένα αποστάγματα.
    Πολύτιμα όπως η στήλη και το μπλογκ σου 🙂

  41. @@@old boy… ευχαριστώ ιδιαιτέρως και ανταποδίδω για το δικό σου μπλογκ εκ βαθέων βεβαίως.
    Εχετε μωρό ή κανω λαθος ;

  42. ριτς, σε ευχαριστώ θερμά για το κείμενο. Είναι από αυτά που τα διαβάζεις και λες «οκ, μόνο η Ριτς τα γράφει αυτά».

    φιλί
    άντε να πιούμε κάνα καφέ ρεβεκίσιο στον 5ο!

  43. Σε ευχαριστω παρα πολυ για την αφιερωση.
    Αυτο ειναι ενα καταπληκτικο ποστ.
    Αλλο ενα απο σενα.
    Την καλησπερα μου.

  44. Η ανθρώπινη κατάσταση.Η ματιά σου θυμίζει έντονα Χάνα Άρεντ έχεις την ίδια εύθραστη ποιότητα και είσαι το ίδιο καίρια στις επισημάνσεις σου .Γράφεις χωρίς να πληγώνεις το χαρτί κείμενα αποδείξεις για τη βαρύτητα ,δείχνεις πάντα το πραγματικό,επισημαίνοντας ότι όσο αν το θέλουμε δίνουμε μόνο μιά διακεκκομένη του γραμμή.
    Ευχαριστώ .

  45. Εκτωρ…. Α, για στάσου. Χανα Αρεντ , είπες; Ουτε το τέλος του μικρού της νυχιου του αριστερού της ποδιού, αγαπημένε φίλε. Με συγκινείς όμως

    σε ευχαριστώ πολυ

  46. Σας ευχαριστώ πολύ (ιδίως για το γραπτό του ερμηνευτή του Freud και την περιγραφή του αναρχοκομμουνιστή πρίγκηπα).

  47. Ρίτσα μου μη μου στεναχωριέσαι που με «ξέχασες», εγώ ξέρω ότι με θυμάσαι πάντα!!! Δε μπορούσαμε να βρεθούμε Αθήνα αλλά πού θα πάει, θα τα καταφέρουμε!

    Υ.Γ. Περιμένω ανυπόμονα το ποστ και το τραγούδι αφιέρωση!

  48. Αν και καθυστερημένος (γενικώς) ποτέ παραπονεμένος.Ευχαριστώ πολύ γιά την αφιέρωση.Με τιμάει ιδιαιτέρως επειδή είναι από σένα.
    Εξαιρετικά τα αποσπάσματα,ήδη τα «πέρασα» στο δικό μου βιβλιαράκι αποσπασμάτων/επιγραμμάτων.
    Ευχαριστώ και νά’σαι πάντα καλά.

  49. @@mamaloukas….Αγαπημενε μου φίλε, και οι πρίγκιπες στριμωγμένοι ειναι. Εφαγαν τα ετοιμα βλεπεις και η πηγή στέρεψε για τα καλά…
    φιλια
    τα παιδιά ναναι καλα και να τα φροντίζουμε

  50. Καλή εβδομάδα ριτς. Έστω και με λίγη καθυστέρηση -δουλειές γαρ- διάβασα το κείμενο. Σε ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση. Αυτό που κρατάω από τα παραπάνω είναι την ανάγκη ισσοροπίας μεταξύ ηθικής και πνευματικότητας από τη μια και κυνισμού και υλισμού από τη άλλη. Δύσκολη η εξισορρόπηση μεταξύ αντίθετων τάσεων, πλην όμως αναγκαία για την πρόοδο και τη συνοχή μιας κοινωνίας…

  51. δ.τζ….καλησπέρα…δεν πειράζει που το πήρες καθυστερημένα το μηνυμα.δεν χανεται η αξία του
    ωραια παρατηρηση εκανες….
    ριτς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s