Καιρός για τον τρίτο ανθρωπισμό!


Στη συνέχεια του προηγούμενου ποστ για το περιβάλλον, ένας …ύμνος στην πλαστική σακούλα…

Κι όμως ενώ το ξέρουμε όλοι , συνεχίζουμε να συνωμοτούμε σε βάρος της φύσης. Γιατί , όμως, από τη στιγμή που είναι μάλλον απλό ; Χρειάζεται ιδιαίτερες αναλύσεις; Μήπως να εμφανίσουμε τον Φουκώ , ή μήπως τον Καντ καλύτερα ;

Κάπου διάβασα ότι ο τρίτος ανθρωπισμός ανήκει στα μεγάλα οράματα, αυτά που βοήθησαν τον άνθρωπο να περπατήσει και να ανακαλύψει την ανθρωπιά του,στο βαθμό που την ανακάλυψε. Νομίζω ότι ήρθε ξανά η ώρα να κινήσουμε τα νήματα προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί μόνον αν ξανασυναντηθούμε με την ανθρωπιά θα βρούμε τη δύναμη να εγκαταλείψουμε κάτι τόσο απλό : μια χαζή πλαστική σακούλα.

Βάλτε δυνατά τη μουσική και διασκεδάστε ή κλάψτε. Δική σας η επιλογή

ριτς

28 thoughts on “Καιρός για τον τρίτο ανθρωπισμό!

  1. Υφασμάτινες τσάντες για τα ψώνια!!! Το καλύτερο! Εγώ πάντα έχω μια-δυο στην τσάντα μου μέσα και έτσι τις χρησιμοποιώ στο σουπερμάρκετ αντί των πλαστικών!

  2. Ρουάντα… Τανζανία… Μποτσουάνα…

    Και ο ιλαρός ο Ευρω- Ελληνάρας, μπορεί να ζει στην πιο άσχημη, την πιο αντιοικολογική, την πιο ρυπαρή και ζέχνουσα πρωτεύουσα της Ευρώπης,μπορεί να καπνίζει αρειμανίως, μπορεί να αποκεφαλίζει τα κόκκινα ελάφια στην Πάρνηθα όπως χθες «καλή ώρα», μπορεί να έχει όνειρο ζωής το ενεργοβόρο «χάμμερ», αλλά, αν τον ρωτήσεις… οικολόγος πάνω απ΄ όλα!

    Υ.Γ.: Ακόμη ψάχνω σουπερμαρκετάδες να καταργούν τις νάυλον σακούλες (τους «καημένους τους σουπερμαρκετάδες» που λένε και οι αστοί «νοικοκυραίοι» μετά και την 3η απαλλοτρίωση προς διαμοιρασμό τροφίιμων στον Άγιο Παντελεήμονα).

  3. …πλαστικές σακούλες.. Πάλι τίθεται ζήτημα πειθαρχίας και αυτο-περιορισμού.

    ΥΓ. Προσπαθώ μέσα σε όλες τις υποχρεώσεις να πεταχτώ και στη funzone. Στα «ποδόσφαιρα» όπως λες🙂 Σήμερα ήταν αδύνατο, μείναμε απ’έξω λόγω μεγάλης προσέλευσης (Αυστρία-Γερμανία…) Εκεί να δεις αυτο-περιορισμός: κονσερβοκούτια, πλαστικά και γυάλινα μπουκάλια πεταμένα όπου να ‘ναι. Σκηνικό στην πολιτισμένη κεντρική Ευρώπη. Τίποτα… Παντού τα ίδια.

    Χαιρετώ!

  4. @@@ jorgos papoutsis Ο δυτικός πολιτισμός φοράει πάντα τα…καλά του σε τέτοιες μεγάλες διοργανώσεις..γιατί κατα βάση δεν έχουμε απαγκιστρωθεί από το «απολιθωμένο» παρελθόν μας.

  5. zalmoxis / Μπα , δε νομίζω να υπάρχει καποιος αστός ή μικροαστός ή ακομη και μεγαλοαστός ( αν υπάρχει τέτοιο σπισις στην Ελλάδα) που να είπε «τους καημένους τους σουπερμαρκετάδες «. Κόβω τις φλέβες μου γι αυτό. Ολοι μισούμε το σουπερμάρκετ και το λατρεύουμε εξίσου. Αλλά όσον αφορά τον εαυτό μας και τη σχεση του μαζί του, καθ ότι είμαστε κοιλιόδουλοι και κακοι καταναλωτές. Πιστεύω όμως ότι καποια στιγμή θα αφυπνισθούμε και θα διαφοροποιηθούμε
    χαιρετω
    Κάνω φασαρια οπου βρεθώ και μου δινουν πλαστικές σακκουλες. Οι πωλητριες με κοιτούν ως ουφο..και πώς μ αρεσεειιιιι!

  6. @@@ Stratos Υπάρχει ενα καινούργιο υλικό σε αντικατάσταση του πλαστικού. Δεν ξερω αν οντως ειναι το ενδεδειγμένο, αλλά τουλάχιστον γίνεται μια προσπάθεια από τους λίγους. Ας ελπίσουμε ότι το μέτρο της κατάργησης θα επεκταθεί.

  7. … γι’ αυτό κι εγώ, Ριτσάκι μου, το Σάββατο που πήγα στον Ιανό, για το βιβλίο του φίλου μας -καλά, πήρα και μερικά ακόμα, μη νομίζεις!- ζήτησα να μου δώσουν υφασμάτινη τσάντα. Και την έχω στην τσάντα μου πια, να την ξαναχρησιμοποιήσω.
    Άσε που με βόλεψε, και μετά που πήγα για εφημερίδες 🙂

    Καλημέρες!

  8. Καλημέρα, αφού δεν απαγορεύεται η παραγωγή τους, που θα έπρεπε, ίσως με εκστρατείες όπως για το κάπνισμα να μειωνόταν η χρήση τους, ίσως αν το πρόβαλαν και σαν μόδα, όπως τα in and out…

  9. @@νατασσακι… εσύ παιδί μου φροντίζεις για όλα. Δεν μας αναλαμβάνεις γενικώς; Οι υφασμάτινες είναι ωραία ιδεα, αλλά υπάρχει κι ενα άλλο υλικό ημιχαρτινο που το λεω εγω, που δεν ρυπαίνει το περιβάλλον. Νομίζω ότι προς τα εκεί πρέπει να στραφούμε σιγά σιγά.

  10. Τώρα που το σκέφτηκα καλύτερα, μου ήρθε η ιδέα με τα αβανταρ, Αν κάποιος έφτιαχνε πάνινες και τις διακοσμούσε με διάφορα άβανταρ, και γινόντουσαν μόδα, γιατί και τα μπλόγκ είναι μόδα, η και να είχε ο καθένας τσάντα με το αβαντάρ του..και ..και ..αμα αρχίσω δεν σταματάω..Μπορεί κάποιος να το κάνει, δεν πρόκειται να του ζητήσω πνευματικά δικαιώματα..

  11. Στη Βρετανία τώρα άρχισε αυτή η προσπάθεια για την κατάργηση της σακούλας και ολες οι κυρίες κυκλοφορούν με αυτές τις υφασματινες και τα καλάθια παντού(κομψές κομψές! ;)) η Πηνελόπη η ονειροπαρμένη/ξεχασιάρα πάντα ξεχνάει να τις πάρει μαζί της όπως ο Στράτος, σαν αποτέλεσμα να είναι σε σημείο τώρα να αρχίσει εμπόριο με τις υφασμάτινες τσάντες από τις πολλές που αγοράζει κάθε φορά…!

  12. τι σας έφταιξε ο Φουκός (και ο Κάντιος) καλή μου κυρία? Ίσα, ίσα που λέει κάτι αισιόδοξο για το πρόβλημα που αναφέρεις.. Λέει λοιπόν ο καλός παππούς στις «λέξεις και τα πράγματα» (συμφωνώντας με τον Νίτσε) ότι η σκέψη, δεν είναι απλά μια προσπάθεια να προδιαγράψουμε, χαράξουμε το μέλλον είναι per se μια δράση. Οπότε (λέω τώρα εγώ πως), από τη στιγμή που αρχίσαμε να τη σκεφτόμαστε τη ρημαδοσακούλα, αρχίσαμε και να δρούμε εναντίον της…. (δεν έχω μέσο όρο εγώ… ή θα είμαι Η απαισιόδοξη, ή θα είμαι Η αισιόδοξη🙂 )

  13. Penelope μη νομίζεις κι εγώ την ξεχνούσα στην αρχή – γι αυτό και έχω πλέον μόνιμα δύο μέσα στην τσάντα μου.

  14. Στράτο μου τι εννοείς μόνιμα ? δηλαδή αυτές τις δύο δεν τις χρησιμοποιείς ???🙂 Eτσι… και εγώ μπορώ!
    Ετσι Μενιεκ μου ρημαδοσακούλα… Εχω και εκείνη τη κολλητή μου που είναι λίγο γεματούλα και όλο με κοιτάει υποτιμητικά και μου πετάει τα καρφιά της όταν ξεχνάω τις οικολογικές υφασματινές και μου τι δίνει! Είμαι στο τσάκ να αναφερθώ σε μια πρόσφατη έρευνα ότι οι υπέρβαροι επιβαρύνουν το περιβάλλον. Αλλά δίνω τόπο στην οργή και αγοράζω άλλη μια υφασμάτινη..
    Αυτά με την Πηνελόπη και τις σακούλες της και το Νίτσε που έχει δίκιο….

  15. Μενιεκ…. πρωτον, η αναφορά ήταν ενας ευσχημος τροπος να σε…κλητεύσω και δεύτερον, η αναφορά …αφορά στο απλό και στο σύνθετο του θέματος κι όχι επί της ουσίας. Θα παραδεχτεις βεβαίως ότι και οι δυο διανοητές την εχουν τη δυσκολία τους στα κείμενά τους….

  16. Τι εννοείς να πάρω κόκκορα και κότες όπως ο διπλανός μου ο οικολόγος και είμαι στο στάδιο της μαγνητοφώνησης τώρα για να αποδείξω στο council ότι με ξυπνάει στι 4:00 p.m. και δεν βάζει γλώσσα μέσα μέχρι τις 8 το βράδυ !!!
    p.s άσε που δεν έχω δεί ένα αυγό ζωγραφιστό για recompensation… και έχω συνδραμει για την τροφή του, έχει φάει όλους τους σπόρους των λουλουδιών μου!!
    p.s αν δεν πω τον καυμό στου πατριώτες μου που θα το πω…είμαι πάλι έτοιμη να γίνω πρωτοσέλιδο στην τοπική εφημεριδα…

  17. @@@penelope…. ντιαρεστ συμπασχω μαζί σου. Σε κατανοώ και αν θές να ανεβάσω και ποστ για χάρη σου.. Βρες τον τιτλο εσύ…. Θα τα πούμε κατά τις 9 , 10…ως τοτε δουλειά

  18. μην αγχώνεστε, σε λίγο καιρό δεν θα έχουμε λεφτά να πάμε στο σούπερ μάρκετ, οπότε το πρόβλημα θα λυθεί μόνο του

    Ρίτσα νομίζω ότι επέστρεψες και χαίρομαι πολύ.

    🙂

  19. indictos…. πολύ μου αρέσει η ιδέα, καθώς είμαι κάθετα αντίθετη με τα σουπερμάρκετ. Ανατριχιαζω μόλις μπαίνω….

    Σχεδόν επέστρεψα, γιατί ακομη εχω εκκρεμότητες, αλλα προχωράω
    σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου αγαπημένε Θεσσαλονικιέ.
    ριτς

  20. Συνωμοτούμε, φίλη Ρίτσα, εναντίον της φύσης επειδή είμαστε, στη μεγάλη πλειοψηφία, ωχαδερφιστές. «Αφού δεν το κάνει ο άλλος, εγώ θα το κάνω;», αναρωτιέται ο καθένας. Έτσι όμως λύση δε θα δωθεί ποτέ, παρά μόνο διαιώνιση του προβλήματος.
    Τώρα αυτό περί τρίτου ανθρωπισμού ακούγεται πράγματι ωραίο.😉 Ελπίζω βέβαια να μην καταλήξει να είναι κάτι ανάλογο με τον περίφημο «Τρίτο Δρόμο» του Τ.Μπλερ, γιατί τότε όντως θα βάλουμε δυνατά μουσική και θα βάλουμε τα κλάματα.

  21. @@@Zorba the Greek
    Πού τον θυμήθηκες τωρα τον Τρίτο Δρόμο …..Θυμάμαι γινόταν χαμός με αυτή την υπόθεση. Προβολήκαι υπερβολή από τον Τύπο, αρθρα επί αρθρων, ελπίδα και στο τέλος τί ; Το παπί, που λενε τα πρωτάκια. Τωρα ο Μπλερ ασχολείται με την πιστη και τις θρησκείες, ο Κλίντον ταχει κανει μπαχαλο και ο καθηγητής -διανοούμενος Αντονι Γκίντενς με όλες εκεινες τις αγωνιες για την αριστερά και την ανανεωση της σοσιαλδημοκρατίας , πώς τολεγε να δεις , το ριζοσπαστικό κέντρο ; φαντάζομαι να διατηρεί την εδρα του στο Λοντον Σκουλ κλπ…
    καλημέρες, τα κλάματα για αργότερα φιλε μου

Σχολιάστε

