Αλεφ, όπως Ελένη, όπως Υγρός Χρόνος…..



Το αφιερώνω στην αγαπημένη Αλεφ, τη φίλη εκ βαθέων που ελπίζω να συνεχίσουμε δια βίου τούτη τη διαδρομή. Αγαπάει τον Μπόρχες, μπαίνει στις φλέβες του κατά καιρούς, φτάνει στην καρδιά του και αφουγκράζεται την ανάσα του. Έτσι, για να μας εκπλήσσει η Αλεφ, κάθε φορά που εκδίδει ένα βιβλίο, το δικό της βιβλίο. Νάσαι καλά μικρό Αλεφ και ναναι Υγρός ο Χρόνος που μας συντροφεύει.

Ριτς

«Τι σημαίνει για μένα να είμαι συγγραφέας; Σημαίνει απλώς το να είμαι πιστός στη φαντασία μου. Όταν γράφω κάτι, το σκέφτομαι όχι ως πραγματικά αληθινό, αλλά ως αληθινό ως προς κάτι βαθύτερο. Όταν καταστρώνω μια πλοκή, τη γράφω γιατί κατά κάποιον τρόπο πιστεύω σ’ αυτήν – όχι όπως πιστεύει κάποιος στην ιστορία αλλά όπως πιστεύει σε ένα όνειρο ή σε μιαν ιδέα».

«Εάν πρέπει να ορίσω την ποίηση και νιώθω κάπως αμήχανα γι αυτό, εάν δεν είμαι πολύ σίγουρος γι αυτό, λέω κάτι όπως: Ποίηση είναι η έκφραση του ωραίου διαμέσου λέξεων περίτεχνα υφασμένων μεταξύ τους.Αυτός ο ορισμός μπορεί να είναι αρκετά καλός για ένα λεξικό ή ένα εγχειρίδιο, αλλά όλοι νιώθουμε πως είναι κάπως αδύνατος. Υπάρχει κάτι πολύ σημαντικότερο – κάτι που θα μπορούσε να μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε όχι μόνο προσπαθώντας να γράψουμε ποίηση, αλλά και να την ευχαριστιόμαστε, και να νιώθουμε ότι ξέρουμε τα πάντα γι αυτήν. Αυτό είναι ότι ξ έ ρ ο υ μ ε τι είναι ποίηση. Το ξέρουμε τόσο καλά που δεν μπορούμε να το ορίσουμε με άλλες λέξεις, όπως δεν μπορούμε να ορίσουμε τη γεύση του καφέ, το κόκκινο ή το κίτρινο χρώμα, ή την έννοια του θυμού, της αγάπης, του μίσους, της ανατολής, του ηλιοβασιλέματος, ή της αγάπης μας για την πατρίδα μας. Αυτά τα πράγματα είναι τόσο βαθιά μέσα μας, που μπορούν να εκφραστούν μόνο με εκείνα τα κοινά σύμβολα που μοιραζόμαστε. Έτσι, γιατί να χρειαστούμε άλλες λέξεις;».

Χορχέ Λουίς Μπόρχες : Η Τέχνη του στίχου

ουτοπικές καταστάσεις

Tindersticks – Can We Start Again

22 thoughts on “Αλεφ, όπως Ελένη, όπως Υγρός Χρόνος…..

  1. Ριτσάκι μου καλό, αχ νάξερες πόσο σ’ αγαπώ και σ’ εκτιμώ! Μόλις γύρισα και ξαφνικά αυτό ο υπέροχος Μπόρχες για μένα, αυτή η σπουδαία φίλη- εσύ- ποστ! Σ’ ευχαριστώ και σε γλυκοφιλώ, άλεφ βαρυστομαχιασμένο (τούρτες, σοκολάτες, παγωτά, αχ τί γλυκά που πεθαίνω, και τώρα κι αυτό το γενναιόδωρο ποστ, ευχαριστώ!)
    YΓ. Ο Μάκης σε έκανε ποστ! Ετοιμάσου για Κέρκυρα και για τα υπέροχα φαγάκια του, ναι?

  2. @@ Alef μου καλημέρα…. βαρυστομαχιάζεις ως συνήθως, μα εισαι τόσο γλυκατζου βρε αλεφάκι μικρό ; θα σκάσεις καμια ώρα και το μπαμ θα ακουστεί ως την Κερκυρα καλε μου… Το ποστ το ανεβασα για να μην ξεχνιόμαστε απλά.
    Α, το Μάκη …. να παω να τον ευχαριστησω….ειναι Κερκυραίος ; δεν το ήξερα.. και γιατί μαγειρεύει ; δεν τουπαν ότι το φαγητό σκοτώνει καλέ; μακαρι να παμε καμια βόλτα.
    θα λειψω μερικές μερες ακομη και μετα σινεμά οκ ;

  3. να σου πω, τώρα που θα έχω να μου κρατάει τον Ακη ο Κυριάκος, κανονίστε να πάμε σινεμά παρέα, ναι;

    Άντε, μου λείψατε! 🙂

    Φιλιά, και στις 2 σας

  4. @@@ νατασσούκο…. αντε , να ξεσαλώσουμε, επιτέλους δηλαδή…κατι σαν Ναμπούκο ακούγεται, απειλητικόοοοοοο
    Ψυχη μπρε δεν υπα΄ρχει να σχολιασει το ερμο το μπλογκ μπρε…..

  5. @@@@ νατασσούκα….. οπως μπουμπούκα…… τι να σου χαλάσω δηλαδή; την ξυνισμένη σούπα του καλοκαιριού;

  6. @@ Νατασσουκα..….αυτο σχολιαζεις κι όχι ταο νατασσουκα -μπουμπουκα ; μα τι ξενέρωτο πλασμα που εισαι θεε μου….

  7. @@@ νατασσουλακι μου, τον ζωντανέψαμε νομίζω γιατί ητο ολιγον κοιμώμενος μεσημεριάτικα….Να μας ακούσει το Αλεφ χαθήκαμε…κρυψου, κρύψου…

  8. Το άλεφ σας λατρεύει αλλά σφαδάζει απ’ τους πόνους! Για δες καιρό που διάλεξε ο… Μπόρχες να με πάρει!
    Σμουτς πολλά και πολύ!
    Νατασσάκι? Αντε και θα πάμε στον… «Λάκο» (ταινία καλέ!) Μόλις την γλυτώσω απ’ τον φρικτό μου πόνο! Αχ αχ… Φιλιά

  9. Τ’ αρέσει του Μπόρχες το μπάχαλο (και του άλεφ) (ως γνωστό) (μήπως να έτρωγα μια… σοκολατίτσα να συνέλθω δια της ομοιοπαθητικής?) Λέμε τώρα… Μη χάσετε και τη φίλη σας, πού να τρέχετε σε κηδεία καλοκαιριάτικα, και τί θα λέτε «έσβησε από τις σοκολάτες?» Εεεε?

  10. @@@alef αφου σου τοχω πει, μην τρως συνεχως σοκολάτες βρε μικρό… πανε ολα τα νουμερα πάνω…κι ειχες αδυνατίσει κι ήσουν μια κουκλα, μην τα χαλάς ολα πια…ουφ …τσαγακι και λαπά και Τασία , παρακαλώ αμεσως

  11. @@@ Νατασσούκο...το Αλεφ λυσαξε χθες με τις σοκολάτες σαν τα μωρα και τωρα κοιλοπονάει…ξέρεις τίποτα εσυ ;

  12. Τελειώνω κι εγκαταλείπω πνεύμα μου εις Τασίαν, εντός ολίγου!
    Σε φιλώ
    ΥΓ. Οχι καλέ, δεν πάχυνα (ακόμη) (έτσι όπως ήμουνα είμαι… χοντρή)

  13. Τι να ξέρει το νατασσούκο? Ενα γερό βρωμόξυλο για να συνέλθω μήπως? Το μόνο… γιατρικό!
    Σας φιλώ και πάω να ξαπλώσω!

  14. Για να σου πάρει κάτι (ο οποιοσδήποτε, λέμε τώρα) πρέπει να το ‘χεις! Πού να βρει αυτό το λαίμαργο άλεφ, δηλαδή, εγώ, μυαλό???

  15. @@ Alef με εμπαίζεις τώρα και με εξωθείς στα άκρα…. οπου σπανίως εξωθούμαι βεβαιως βεβαίως, αλλά με αυτά που ακουω βγαίνω απ τα ρούχα μου. Να παρει, κοιμάται και το Νατασσουκο για να σου τα ψάλλει λαιμαργο ον μπορχικό

Σχολιάστε

