Μη φεύγετε Κύριε Ευχέτη…. όπως ποιητής, όπως δημοσιογράφος


Tίνος το άλλοθι ;

Των βαρβάρων. Οι ποιητές είμαστε το άλλοθι των βαρβάρων σε κάθε εποχή. Μας θέλουν, μας συντηρούν, κι ας μην τολμούν ή μπορούν να πλησιάσουν εμάς ή το έργο μας. Κι έτσι νοιώθουν ανθρωποι τάχα, γιατί με ποιητές ανάμεσα τους ποιός θα τους κατηγορήσει για βαρβάρους….


Εάλω το σαρκίο μου. Σε εντατικά λευκά υπόγεια. Ασπρα, μετακινούμενα σεντόνια. Σύρματα μέσα σε φλέβες, αρτηρίες, καρδιά. Σαρκίο παραδομένο σε χέρια γιατρών, νοσηλευτών. Χάος λευκού και μαύρου, πιεστικό στο στήθος, στην καρδιά , στο νου. Λιγο πριν από την ολοκληρωτική αίσθηση του τίποτα. Του απόλυτου κενού.

Σωστά. Αν σταματήσουν οι καρδιακοί παλμοί, θα έχω γεγονός. Αν σταματήσει η ροή του αίματος στις φλέβες μου θα έχω γεγονός. Δηλαδή και η μη κίνηση, η οριακή στιγμή παύσης της κίνησης , είναι γεγονός. Αν σταματήσει η ζωή με ενδείξεις σε ένα μηχάνημα έχουμε γεγονός. Γεγονός ρουτίνας για τους άλλους,, μοναδικό τεράστιο ως την τελευταία πράξη της δικής σου ζωής. Ετσι αποκτά υπόσταση ο χρόνος και συχνά σημαδεύεται. Το ίδιο γεγονός είναι για άλλους μικρό και γι άλλους μεγάλο. Πόσο με αφορά προσωπικά, πόσο κοντά μου έγινε, πόσο αφορά ανθρώπους που αγαπώ, πόσες και ποιές επιπτώσεις έχει στη ζωή μου κι άλλα τέτοια….

Πόσα κομμάτια της ψυχής μου απόθεσα σε λιμάνια και πόσα πήραν καράβια για ταξίδια μακρινά. Αναρωτιέμαι, αν επέστρεφαν αυτά τα κομμάτια της ψυχής τα ταξιδεμένα στις θάλασσες, θα συνέθεταν τί, πότε, πώς , πού και επιτέλους γιατί ; Διότι για να επιστρέψουν οι ταξιδεμένοι, πρέπει να έχουν κάποιον πειστικό λόγο. Οπως για παράδειγμα ότι κρατούν απλά στη χούφτα τους ένα σπουργίτι. Εχεις νοιώσει πώς κτυπάει η καρδιά του ; Πώς χάνονται οι μικρές ανάσες του στους ορίζοντες της αδράνειας;  Γιατί πώς μπορεί να υπάρχει κίνηση χωρίς αιτία και κυρίως χωρίς δικαιολογία; Και πες μου μια δικαιολογία ισχυρότερη από ένα μικρό σπουργίτι…..

Τα αποσπάσματα που παραθέτω από το εξαιρετικό βιβλίο του φίλου μου Γιώργου Δουατζη «Μη φευγετε κύριε Ευχέτη» ( Εκδόσεις Λιβάνη) δεν είναι τόσο αντιπροσωπευτικά της ιστορίας που εκτυλίσσεται ανάμεσα σ έναν νεαρο δημοσιογράφο, τον Τέρπανδρο Σακελλάρη κι έναν μεσήλικα ποιητή , τον Μιχαήλ Ευχέτη, που συναντιούνται στην ακινησία του χρόνου και παρά το χάσμα των ηλικιών καταφέρνουν να ξεγελάσουν τον αναγνώστη και να τον υποχρεώσουν να αναλογιστεί ποιός τελικά είναι ο ποιητής και ποιός ο δημοσιογράφος. Ομως επέλεξα αυτά τα κομμάτια γιατί ταιριάζουν στη δική μου σκέψη, και όντας ον εγωίστικό και ναρκισσος αρκετά, θέλησα να περάσει το δικό μου.Στο κάτω κάτω το βιβλίο ειναι ολοκληρο μια προσπάθεια επιστροφής στην αφετηρία και συνομιλία με το νεανικό είδωλο. Μήπως κι εγω, πολλές φορές δεν πέφτω σ αυτή την παγίδα της αναδρομής ; Πέφτω, πέφτω, παρ ότι ως τύπος ανθρώπου κοιτάζω πολυ πιο συχνά μπροστά μου και λιγότερο πίσω μου….

Το βιβλίο ( αναρτημένο στη δεξιά μπάρα του μπλογκ μου μαζί με τις φιλενάδες μου) ρέει για όσους εξακολουθούν να παθιάζονται με τη δομημένη σκέψη, την ποίηση και τη λογοτεχνική γραφή.

ριτς

ΥΓ λέω να φυγω , γιατί οσο μενω, γράφω…. τόσο βαρετό κι αυτό πια…Νυσάφι.

9 thoughts on “Μη φεύγετε Κύριε Ευχέτη…. όπως ποιητής, όπως δημοσιογράφος

  1. Η ποίηση ακροβατεί ανάμεσα ανάμεσα στις οπτασίες του ονείρου και τους δαίμονες των ενστίκτων. Π οίηση είναι η συμπικνομένη εμπειρία
    της ανθρωπότητας που την οδηγεί με κάθε στοίχο, ένα βήμα μακρύτερα από τις σκοτεινές σπηλιές της απαρχής μας.
    Έχω όρεξη για φιλοσοφίες σήμερα…
    καληνύχτα

  2. Πόσα κομμάτια της ψυχής μου απόθεσα σε λιμάνια και πόσα πήραν καράβια για ταξίδια μακρινά….. αυτο το κομματι με αγγιξε, αλλα δεν θα το διαβασω τωρα το βιβλιο, γιατι δεν ειμαι και στα καλυτερα μου. οταν θα νοιωθω καλυτερα θα το εχω στα υποψιν.
    να εισαι καλα Ριτσακι.

  3. Σοφια χαιρομαι που αρέσει
    η ποίηση. Το βιβλίο ειναι ουσιαστικά ένας διαλογος ανάμεσα σε δύο ποιητές….

    Alkmini Konstantididou καλησπερα , καλως ηλθες στην παρεα μας. θα στο φτιάξουμε το κεφι, δεν μπορεί….. οσο για το βιβλιο εν καιρώ και αυτό..

  4. Μπράβο σου που παραδέχεσαι ότι είσαι νάρκισσος και εγωιστικό ον.. Εγώ όμως τελικά θα σε συγχωρέσω για ό,τι μου έχεις κάνει, για όλα τα δεινά που μου έχεις προξενήσει, για τα αθεράπευτα ψυχολογικά τραύματα που μου έχει δημιουργήσει ο αθεράπευτος εγωισμός σου μόνο και μόνο γιατί αναφέρεσαι και πάλι στον αγαπημένο φίλο μου.. Τελικά ο Δουατζής ενώνει! 🙂
    Εύχομαι καλό υπόλοιπο καλοκαίρι!

  5. με συγκίνησε ιδιαίτερα το παραπάνω ποστ και απόσπασμα ωραιότατου κειμένου.
    είναι προσωπικό
    είναι (σαν να) το έχω ζήσει.
    κάπως έτσι.
    συγκλονίστηκα

    την καλησπέρα μου με αγάπη

  6. Ενδιαφέρουσα η ιστορία αλλά και το background. Νομίζω ότι για αυτή την περίοδο που έχουμε περισσότερο χρόνο και διάθεση για διάβασμα είναι μια καλή πρόταση, τροφή για σκέψη. Αν προλάβω να τελειώσω τη… στοίβα θα το πάρω.

    Καλό μας σ/κ!

  7. Ριτσάκι καλησπέρα και καλό υπόλοιπο καλοκαίρι!
    Σε παρακολουθώ…κι όταν δεν σχολιάζω. Μου άρεσαν οι φωτογραφίες απο τη Β. Ελλάδα..:)
    Γιάτι νυσάφι; Αφού σου πάει το γράψιμο βρε Ρίτσα…και σου είναι και απαραίτητο. Οσο για το βιβλίο μου άρεσε το απόσπασμα. Θα το αναγορεύσω….Μου αρέσει και το επίθετο: «Ευτύχης»…!!! Πολύ καλό. Τι λές; Τώρα με τα μελτέμια δεν έρχεσαι κατά εδώ μεριά; Είπαμε θα βρούμε κι άλλους και θα κάνουμε παρέα….Εγω αργώ πάντως να κατέβω…Φιλιά

  8. φιλια σε ολους..ειμαι εκτος ακόμη για λιγο..

    Σοφιστή….συγχωρεμένος νασαι….παραμένω μεγαλόψυχη και υπεράνωωωω…

    δ. Τζ να το πάρεις , θα δεις ότι έχεις πράγματα να απολαύσεις σ αυτό.

    τερας…. νασαι καλα φιλενάδα….

    ελενη….ειναι οντως υπεροχοι οι διαλογοι αναμεσα στον ποιητή και τον δημοσιογράφο

    gournelou ναι, μωρε, μου παει το γραψιμο, αλλά εχω και μια κοπωσουλα που λενε…ειμαι εκτός και βλέπουμε. ευχαριστώ για την προσκληση, την κρατώ βεβαίως…

Σχολιάστε

