Σάμιουελ Χάντιγκτον: με καθυστέρηση μιας μέρας


Επειδή τα τελευταία χρόνια έχω αναφερθεί αρκετές φορές στον Σάμιουελ Χάντιγκτον, ίσως γιατί επιχείρησε να δημιουργήσει σχολή γύρω από τους πολιτισμούς Δύσης και Ανατολής, γι αυτό ανεβάζω το συγκεκριμένο ποστ, μιας και ο Σάμιουελ στα 81 του αποχαιρέτησε το μάταιο τούτο κόσμο, αφήνοντάς μας με την απορία : είχαμε, έχουμε ή θα έχουμε σύγκρουση πολιτισμών ; Ο ευρών αμειφθήσεται…με κάτι, ας πούμε δελεαστικό!

e922feda-e58e-42ee-843a-107f28c68576picture

Το κείμενο στο βρήκα στο μπλογκ sfrang

Πέθανε στις 24 Δεκεμβρίου σε ηλικία 81 ετών ο Αμερικάνος καθηγητής των πολιτκών επιστημών, Samuel Phillips Huntington. Η ανακοίνωση έγινε στον ιστότοπο του πανεπιστημίου Harvard. Ήταν από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της αμερικάνικης κυριαρχίας σε παγκόσμιο επίπεδο και συνεργάτης πολλών κυβερνήσεων και οργανισμών, αποκλειστικά συντηρητικού ή ακροδεξιού προσανατολισμού. Ταυτόχρονα, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαπλοκή του μεγάλου κεφαλαίου με το πανεπιστημιακό κατεστημένο των ΗΠΑ. Υπήρξε ιδρυτής (1989), πρόεδρος (1989-2000) και παραμένει ο ιθύνων νους του «Ιδρύματος Ολιν», μέσω του οποίου ο ομώνυμος κολοσσός της χημικής βιομηχανίας χρηματοδοτεί και οργανώνει τη διάδοση των «σωστών» αναλύσεων στους κόλπους της ακαδημαϊκής κοινότητας και των ΜΜΕ, με καταστατικό σκοπό «την ενίσχυση των οικονομικών, πολιτικών και πολιτισμικών θεσμών πάνω στους οποίους στηρίζεται η ατομική πρωτοβουλία»

Πολλές από τις ευρείας κλίμακας μη στρατιωτικές επεμβάσεις των Αμερικάνων στο Βιετνάμ, ήταν δικής του εμπνεύσεως, όπως η βίαιη μετακίνηση στις πόλεις των αγροτικών πληθυσμών, ώστε να αποκοπούν οι Βιετκόνγκ από την υποστήριξη του αγροτικού πληθυσμού. Για το σκοπό αυτό βομβαρδίστηκαν, κάηκαν με ρίψη ναπάλμ και ισοπεδώθηκαν αγροτικές καλλιέργειες, πολλά χωριά και οικισμοί του νότιου Βιετνάμ, ώστε να εξαναγκαστούν οι κάτοικοι και καλλιεργητές να μαζευτούν στις πόλεις.

Σημαντικότερο από τα συγγράμματά του, το οποίο τον έκανε γνωστό και στην Ελλάδα, ήταν το βιβλίο του «The Clash of Civilizations» (Η σύγκρουση των πολιτισμών, 1996). Με αυτό το βιβλίο εναντιώθηκε ο Χάντινγκτον στην άποψη περί «παγκόσμιου πολιτισμού» του Φουκουγιάμα και μετατόπισε τα αίτια μελλοντικών συγκρούσεων μεγάλης κλίμακας, από τον ιδεολογικό, ο οποίος χαρακτήριζε τις συμμαχίες μέχρι τη διάλυση του κομμουνιστικού μπλοκ, στον πολιτισμικό τομέα. Η θεμελιώδης πηγή συγκρούσεων, γράφει ο Χάντινγκτον, σ’ αυτό τον καινούριο κόσμο που προέκυψε μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης, δεν θα είναι πρωταρχικά ούτε ιδεολογική ούτε οικονομική. Οι μεγάλοι διαχωρισμοί στο εσωτερικό της ανθρωπότητας και η κυρίαρχη πηγή συγκρούσεων θα είναι πολιτισμικοί. Τα εθνικά κράτη θα παραμείνουν οι ισχυρότεροι παίκτες στις διεθνείς υποθέσεις, οι κυριότερες όμως συγκρούσεις στην παγκόσμια πολιτική θα προκύψουν ανάμεσα σε έθνη και ομάδες διαφορετικών πολιτισμών. Οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ πολιτισμών θα είναι τα πολεμικά μέτωπα του μέλλοντος.

Στο πλαίσιο αυτών των αναλύσεων απαρίθμησε ο Χάντινγκτον «επτά ή οκτώ» τέτοιους «πολιτισμών», στους οποίους κατανέμεται η ανθρωπότητα και συγκεκριμένα: «Δυτικός, Κομφουκιανός, Ιαπωνικός, Ισλαμικός, Σλάβο-ορθόδοξος, Λατινοαμερικανικός κι ενδεχομένως Αφρικανικός». Λίγα χρόνια μετά επανήλθε με την προσθήκη ενός ακόμα πολιτισμού, το «Βουδιστικό», ενώ ο «Κομφουκιανός» μετονομάστηκε σε «Σινικό».

Μια μερίδα Ελλήνων εθνικιστών έσπευσε να καταγγείλει τον Χάντινγκτον, διαμαρτυρόμενη που κοτζάμ καθηγητής δεν αναγνωρίζει τον ιστορικό μας ρόλο ως προστατών της Ευρώπης από την ασιατική βαρβαρότητα – στην πραγματικότητα απευθύνεται βέβαια στους ντόπιους αναγνώστες του:

«Ο σεβαστός κατά τα άλλα διανοούμενος», διαβάζουμε σ’ ένα τυπικό ανώνυμο δημοσίευμα της καρατζαφερικής «Α1» (22.6.02), «δεν τρέφει καμία εκτίμηση για την πανανθρώπινη και οικουμενική αξία του Ελληνισμού. Για τον κύριο καθηγητή η Ελλάς ποτέ δεν στάθηκε εμπόδιο στην πρώτη προσπάθεια επιβολής της Ασίας στην Ευρώπη. Δεν υπήρξε ναυμαχία της Σαλαμίνας, μάχη των Θερμοπυλών ή του Μαραθώνα. Αποσιωπούνται προκλητικά από τον εκ Χάρβαρντ ορμώμενο οκτακόσια χρόνια αντιστάσεως της ελληνορθοδόξου βυζαντινής αυτοκρατορίας εναντίον του φανατισμένου και μισαλλόδοξου Ισλάμ των Αράβων και των Τουρκομογγόλων».

Ο Καρατζαφέρης διεκδικεί να εισπράξει αμοιβή για τις υπηρεσίες των αρχαίων Ελλήνων. Εννοείται ότι ο Χάντινγκτον, πρώτον, δεν είχε διδαχθεί την εκδοχή της Ιστορίας που διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία και, δεύτερον, είχε αμερικανοκεντρικές απόψεις! Γι’ αυτό δεν ήταν δυνατόν να θεωρεί ότι ο Καρατζαφέρης είναι αρμόδιος για τις ενέργειες των ανθρώπων που έζησαν πριν από 2,5-3 χιλιάδες χρόνια στον ίδιο τόπο! Όσο για το ρόλο των «ελληνορθόδοξων» πριν και κατά την οθωμανική κυριαρχία έχουν οι Αμερικάνοι και Ευρωπαίοι Ιστορικοί σαφέστατη γνώση και άποψη.

Σ’ εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος κινήθηκαν οι νεοορθόδοξοι συντηρητικοί και λοιποί λάτρεις της καθ’ ημάς Ανατολής. «Θα έλεγα ότι η πρόταση του Χάντινγκτον έχει κάτι το ιδιοφυές», εξηγεί χαρακτηριστικά ο Χρήστος Γιανναράς σε συνέδριο που οργανώθηκε το 1997 γι’ αυτό το θέμα. «Εμείς οι Έλληνες, οι σημερινοί, θα έπρεπε να είμαστε βαθύτατα ευγνώμονες στον Χάντινγκτον. Διανοείσθε την έκπληξη της ελληνικής προοδευτικής διανόησης, εννοώ αυτής που αρχίζει από τον Κοραή και κυριαρχεί μέχρι σήμερα στη δημόσια ζωή μας, όταν εμφανίζεται κάποιος τόσο διάσημος και με τέτοια εμβέλεια λόγου να πει ότι το χαρακτηριστικό μας στοιχείο είναι η ορθοδοξία και αυτή ως πολιτιστικό στοιχείο καθορίζει την πολιτική μας θέση και τη θέση μας στο διεθνή χώρο!» («Η σύγκρουση Ανατολής-Δύσης και η πρόκληση Χάντινγκτον», Εναλλακτικές Εκδόσεις).

Κι ο Κώστας Ζουράρις συμπληρώνει, στο ίδιο συνέδριο: «Το γεγονός πως πρέπει να μας διώξουν από το ΝΑΤΟ και εμάς και την Τουρκία, γιατί η Ελλάδα δεν μετέχει του δυτικού (πολιτισμού), εγώ τα γράφω εδώ και 3Ο χρόνια. Συμφωνώ πλήρως με τον Χάντινγκτον. Μόνο οι καθηγητές των ενθάδε πανεπιστημίων δεν τα ξέρουν αυτά. Ενας σοβαρός άνθρωπος όπως ο Χάντινγκτον το ξέρει πάρα πολύ καλά, είναι ολοφάνερο. Δεν έχουμε καμιά σχέση με τη Δύση». Στην ίδια ομιλία του ο Ζουράρις σάλπισε για μια νέα «προοδευτική» πορεία: «πρόοδος προς τα πίσω!»

Οι νοσταλγοί της οθωμανικής συναλληλίας και της ανατολίτικης υποβάθμισης είχαν βρει στα γραπτά του Χαντινγκτον την ευκαιρία να διαλαλήσουν την υλοποίηση της προοπτικής να αποσυνδεθεί η Ελλάδα από το δυτικό προσανατολισμό της και να πορευτεί, μόνη και ισχυρή, εννοείται, στο δρόμο του «ελληνοχριστιανικού πολιτισμού»! Τότε βρισκόταν, βέβαια, σε άνοδο και ο μακαρίτης, πλέον, Χριστόδουλος και υπήρχε σε φάση συγκρότησης η νέα συναλληλία αντιδραστικών κύκλων και εκκλησιαστικού μηχανισμού.

(Πληροφορίες από το iospress, 9/10/2005)

27 thoughts on “Σάμιουελ Χάντιγκτον: με καθυστέρηση μιας μέρας

  1. Ξερεις θυμαμαι-παρα το Αιζενχαουερ – το εξής :Γυρω στα 1997 ειχα διαβασει μια συνεντευξη του Χαντιγκτον σε ενα ελληνικό »γυναικειο»περιοδικό (νομίζω ηταν η »Γυναικα »ή κατι τετοιο »

    Το περιοδικό ηταν πιο παλιο ..το βρηκα στο σπιτι μιας Φιλης στο Εξωτερικο και το είχε καρατησει εκει για χρονια ..

    Η συνεντευξη πρεπει να δοθηκε γυρω στα 92, -93….

    λοιπόν : Ο Χαντιγκτον λεει τα δικά του »Περι επιστροφής στη θερησκεια , ορθοδοξων τόξων κλπ

    »Μα »- αμφισβητει ο δημοσιογραφος – στηνΕλλάδα δεν εχουμε καμμια απολύτως στροφή προς την Θρησκεια ..Ο κόσμος δεν παει στις εκκλησιες »
    ..
    – Δεν εχει σημασια ..απαντα ([περιπου ο Χαντιγκτον) Θα ΥΠΑΡΞΕΙ στροφή προς την θρησκεια ..

    Καταλαβαινεις τι μου εκανε εντυπωση ; Η συνεντευξη δοθηκε γυρω στα 92 ..Αλλά εγώ το

    διαβασα στα 97 ..Οταν η στροφή προς την Θρησκεια ηταν στο Φορτε της

    Πως διαολο το ηξερε;

    (Εκτος αν προκειται για »αυτοεκπληρουμενη προφητεια …

    Παντως το ιδιο το βιβλιο οταν το διαβασα Δεν μου φανηκε τιποτε σπουδαιο ..Οπως και το »τελευταιος ανθρωπος» του Φουκουγιαμα ..

    Μια κεντρική ιδεα ..λιγο ρηχή και παραγεμισμα με διαφορα στοχεια ..

    Θεωρητικοι τυπου Χαντιγκτον και Φουκουγιαμα δεν ειναι μόνο Θεωρητικοι..

    Δεν περιγραφουν μόνο πολιτικά φαινομενα ..Αλλά και τα διαμορφωνουν συνάμα

  2. Πολύ ωραίο και κατατοπιστικό ποστ. Να ομολογήσω, ότι δεν μου έκαναν εντύπωση οι ιδέες του Χάντιγκτον,που μου ήταν λίγο ως πολύ γνωστές, αλλά οι απόψεις των νεοορθοδόξων Γιανναρά και Ζουράρη που και αυτές μάλλον ήταν αναμενόμενες. Γράφω τούτες τις γραμμές για να ευχαριστήσω τον καλό Θεό της Ελλάδας που μας χάρισε τον Καραή και τους Διαφωτιστές γιατί με τέτοιους διανοούμενους θα ανήκαμε σήμερα πολιτισμικά στο σλαβορθόδοξο μπλόκ

  3. @ Νοσφεράτος
    Ναι, συμφωνώ….πες πες πες ολο και κάτι μένει..Πάντως δε νομίζω ότι εισακούστηκε ιδιαίτερα.Δίχασε ομως τον κόσμο της διανόησης..οπως και ο Φουκουγιαμα μ εκεινο το Τέλος της Ιστορίας του…

  4. Ριτσα λες:»Ναι, συμφωνώ….πες πες πες ολο και κάτι μένει..»
    εγώ υποψιαζομαι οτι ειναι κατι παραπάνω απο αυτό..Δεν ειναι μόνο »πες -πες»
    ειναι οτι αυτοι οι συγκεκριμμενοι επιστημονες- »Πολιτισμολογοι»

    δεν ειναι απλά Θεωρητικοι

    (οπως π.χ ο δικος μας ο Κονδυλης και αλλοι )
    αλλά και διαμορφωτες (ή τουλαχιστον συν-διαμορφωτες) του πολιτικου -και πολιτισμικου Σκηνικου…

    δηλαδή : Δεν» προβλέπουν » απλά…Χαρασσουν (σε μεγαλο βαθμό ) τις προοπτικές του μελλοντος

  5. «το χαρακτηριστικό μας στοιχείο είναι η ορθοδοξία και αυτή ως πολιτιστικό στοιχείο καθορίζει την πολιτική μας θέση και τη θέση μας στο διεθνή χώρο!» Χαντινγκτον.
    Εχει την αξία της η ρήση.
    Δεν υπάρχει ακριβώς ανατολή ή δύση αλλά ο χρόνος και η κίνηση, από και πρός. Μόνο στα δόγματα ο χωροχρόνος είναι στάσιμος.
    Καλή χρονιά

  6. Αρχισα να διαβάζω το βιβλίο του και στην μέση το πέταξα. Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστω τόσες ανοησίες μαζεμένες.
    Να μην αραδιάσω κανένα σεντόνι γιατι δεν θα το διαβάσει κανείς. Ολα όσα γράφει αποδείχτηκαν ήδη αστοχα.
    Σε μελέτες που έχουν γίνει οι περισότερες συρράξεις (το 60%) τα τελευταια 20 χρόνια είναι μεταξύ ομοθρήσκων.
    Ο κύριος αυτό ηταν μέλος της «Συναίνεσης της Ουάσιγκτον» ιδεολογικό εργαστηρι των ΗΠΑ και βεβαια και των μυστηκών υπηρεσιών τους.

    Ο Χ. αποτελεί ΤΟ πρότυπο του πουλημένου επιστημονα, χαρτογιακά του κάθε ηγεμόνα.

    Δεν θα λείψει καθόλου απο τον πλανήτη μας.

  7. Αγαπητή Ρίτσα καλημέρα,

    Η περιγραφή για τη ζωή του είναι αρκετά ανακριβής, παραπέμπει στο ότι ήταν υπεύθυνος για τις ναπάλ στο Βιετνάμ: καμία σχέση, ο άνθρωπος ήταν ακαδημαϊκός και το μόνο που είχε προτείνει ήταν μετακινήσεις πληθυσμών για να ανακόψει τους Βορειο-βιετναμέζους, οι ναπάλ δεν έχουν καν σχέση με αυτές τις μετακινήσεις πληθυσμών.

    Ο Huntington δικαιώθηκε από την ιστορία: αυτό που γίνεται σήμερα με τον ισλαμικό εξτρεμισμό το είχε προβλέψει χρόνια πριν και είναι ξεκάθαρα σύγκρουση πολιτισμών, γι’ αυτό και θεωρείται από τους κορυφαίους πολιτικούς επιστήμονες της τελευταίας 20ετίας παγκοσμίως. Τώρα το τι γράφει ο Κατατζαφέρης ή η «Α1»🙂 Κλασσικά η Ελλάδα έχει τους δικούς της «πολιτικούς επιστήμονες» που είναι γνωστοί μόνο εγχώρια🙂

    Καλή Χρονιά!

  8. »ήταν μετακινήσεις πληθυσμών για να ανακόψει τους Βορειο-βιετναμέζους»

    Εννοεει μαλλονεκεινη η Γνωστη ιστορια με τον Περιφημο Παρλληλο(δεν θυμαμαι πως λεγοταν)
    Οπου οι Αμερικανοι Εξαφανισαν απο αθε αποψη μια τεραστια περιοχή απο καθε ιχνος ανθρωπινης , η Φυσικής παρουσιας …
    -Βεβαια να θυμηθουμε οτι ολα αυτά πρωτοδοκιμαστηκαν στην Ελλαδα κατα τον Εμφυλιο..
    Καλό παιδί λοιπόν ο Χαντιγκτον ε; ..»Θεωρητικός »

    ..Δεν ειχε σχεση ο ανθρωπος με τις ναπάλμ
    ..Μονο»μετακινήσεις πληθυσμών για να ανακόψει τους Βορειο-βιετναμέζους» …προτεινε ; )

    ..Με την ευκαιρια Δεν ηξερα οτι ο Καρατζαφερης ειναι ..»Πολιτικός επιστημονας» 🙂.

  9. Όλα αυτά ανοίκουν στο παρελθόν. Ένας καινούργιος πολιτισμός γεννιέται, ΤΩΡΑ, ακόμα και μεις που γράφουμε συνταλούμε σε αυτόν. Μη νομίζεις ότι είμαι τόσο μεγάλο ψώνιο, είμαι μικρό, αλλά όλοι οι πολιτισμοί μέχρι τώρα, είχαν το γνώρισμα της επαφής, προσωπικής, γεωγραφικής, κοινής ζωής. Τώρα πια με το νέτι, δημιουργούμε καινούργιους δεσμούς, θα γίνει ένα πολιτσμός πέρα από τα καθιερωμένα σύνορα, με κάποια άλλη μουσική που θα συνδιάζει το καλύτερο όλων, ο λόγος που θα ειπωθεί δεν θα έχει κορόνες, γιατί δεν θα ακούγεται από μπαλκόνια η τηλεοράσεις, θα έχει επιχειρήματα, θα υπάρχει φρόνηση, γιατί θα υπάρχει χρόνος σκέψης, χρόνος αντίδρασης, που πιθανόν να απορροφά τους πιο ακραίους κραδασμούς, θα υπάρξει μια καινούργια ρητορική, παγκόσμια, υπερ- ρεαλιστικη, και προσαρμοσμένη στην μεγαλύτερη ανάγκη του αιώνα. Το περιβάλλον, και τη τροφοδοσία του πλανήτη.
    Ο άνθρωπος έχει την ευκαιρία να ακουστεί, να ενωνθεί, να άνει το πιο έντιμο κίνημα ειρήνης και λογικής, και θα είμαστε εδώ να το δούμε..Ελπίζω….
    Και μετά ξύπνησα…
    καλημέρα

  10. Και όλες αυτές οι διαφωνίες περί συμβολής των αρχαίων πολιτισμών στη διαμόρφωση της οικουμενικότητάς μας, τι είναι? Δεν είναι μια μορφή σύγκρουσης των πολιτισμών για τον πολιτισμό?

  11. Η θεωρία του Χάντινγκτον χρειάζεται τη προσέγγιση θωρίας πολιτικής πρακτικής για την ασφάλεια του κόσμου. Προφανώς υπάρχουν έριδες και συγκρούσεις που κατέγραψε, για την αμερικανική διπλωματία, ο Χάντινγκτον. Τώρα άν κάποιοι ομιλούν για το χρώμα της γάτας, έ, όπως λέει κι’ ο κινέζος αρχηγός, αρκείνα πιάνει τα ποντίκια, δλδ νάχει ικανό αποτέλεσμα, το οποίο κανείς δεν αμφισβήτησε, όσον αφορά τη μία όψη τη βραχυπρόθεσμη. Δια την άλλη όψη, τη μακροπρόθεσμη υπάρχουν άλλα ειρηνικά εργαλεία, με σύνθεση και βάσανα στο μακρύ Ταξίδι της Γνώσης τριγύρω στο κόσμο, όπως λέει κι’ η ατάκα του βασιλέα Δαβίδ και του Ομήρου η Οδύσεια.

  12. Ρίτσα καλή ξεκούραση..🙂
    Καλή χρονιά με περισσότερο χρόνο για τον εαυτό σου και για όσους αγαπάς..
    Υγεια κ αγάπη, και για εμας όμορφες αναρτήσεις!

  13. Ή ανακαλύπτει και η Ελλάδα τον «Νόμο του Νεύτωνα» ή το κλείνει το μαγαζί. Τα ψέμματα οσονούπω τελειώνουν. Όσοι αρνούνται την ευρωπαϊκή πορεία της Ελλάδας είναι συνυπεύθυνοι για το οθωμανορθόδοξο μόρφωμα που λέγεται «Ελλάς». Ϊσως θα ήταν καλύτερα και γι αυτούς και για τους υπόλοιπους να πάνε να ζήσουν στην Τουρκία και να αναπολούν όσα βυζαντινορθόδοξα μεγαλεία θέλουν!

    ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ!

  14. Σημαντικές όπως πάντα αυτές οι επισημάνσεις σου ριτσάκι. Χρόνια πολλά σου εύχομαι και καλή χρονιά με την αγάπη μου

  15. @rits
    αγαπητή φίλη όπως πάντα ανοίγεις συζητήσεις κρίσιμες. Δεν ξέρω αν διαφωνώ με τον Χάντιγκτον ως προς την σύγκρουση των πολιτισμών. Ως πιο μαρξιστής ακόμα πιστεύω ότι οι πόλεμοι γίνονται για την κτήση και εκμετάλλευση του πλούτου σε μια αέναη κίνηση. Αν ενεδύονται πολιτισμικά χαρακτηριστικά στην δική μου ανάλυση είναι δευτερεύον. Αυτό που γίνεται πχ, στην Παλαιστίνη έχει την αμέριστη συμπαράσταση του ελληνικού λαού που πολιτισμικά σίγουρα έχει τεράστιες διαφορές με το Ισλάμ. Θα ήθελα μάλιστα να γράψεις (αφού βλέπω ότι σου αρέσει…) για τον Ντεριντά και την αποδόμηση του. Εκεί ίσως υπάρχουν οι απαντήσεις στον Χάντιγκτον.
    Χρόνια Πολλά, φιλιά και πάντα να με προβληματίζεις με αυτόν τον τρόπο.

  16. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΕ ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΚΤΙΜΗΣΗ

    Απαντήσεις ; Α, δεν είναι ο ενδεδειγμένος χρόνος. Μπορεί να ανεβάσω μια μουσικού λα και τίποτε άλλο. Βλέπουμε στη συνέχεια…
    φιλιά σε όλους και έναν έναν χωριστά
    ριτς

  17. λοιπόν….
    πολ
    πολις
    πολιτισμός
    πολ
    πόλεμος.

    άλλο πόλεμος και άλλο πολιτισμός.
    πολιτισμός είναι ένας τρόπος διερεύνησης της ανθρώπινης κοινότητας, της ανθρώπινης ειρήνης…
    αυτή είναι η έννοια της πόλης.
    όπου η πόλη των ανθρώπων διαλύεται, η ανθρώπινη μάζα καταστρέφει την ‘πόλι’ και τον ‘πολιτισμό’ και κάνει ‘πόλεμο’.
    η σύγκρουση των πολιτισμών είναι ένα κορυφαίο, πλην όμως, ΑΛΛΟΘΙ.

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΆ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΡΙΤΣ, ΣΕ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΣΟΥ!

    στην απολογία του 2008 να τεθεί και η γνωριμία μας. δόξα τω θεώ. κάτι πολύ θετικό για μένα, που σε γνώρισα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s