Η αγιογράφος Τίνα Μάσχα παρουσιάζει την εξαιρετική δουλειά της στη Γκαλερί Kurd


maschafrontΜπείτε στην ιστοσελίδα της γκαλερί και ρίξτε μια ματιά. Κι αν μπορείτε , πεταχτείτε. Αξίζει τον κόπο και η δουλειά και ο άνθρωπος Τίνα Μάσχα. Τα εγκαίνια της έκθεσης είναι τη Δευτέρα στις 8 το βραδάκι. Ομορφα θάναι.

Διεύθυνση: Κασσιανής 2 – 4
114 71, Αθήνα

Τηλέφωνο: 210 64.26.573
Fax: 210 64.26.518
Email: info@gallerykourd.gr

http://www.gallerykourd.gr/index.php?option=com_frontpage&Itemid=68

ριτς

• ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ, ΑΝΝΙΤΑ ΠΑΤΣΟΥΡΑΚΗ

ΤΙΝΑ    ΜΑΣΧΑ
« Ανάληψις διάβημα»

«Άλλο γαρ εστί η εικών, και άλλο το εικονιζόμενον».
Ιωάννης Δαμασκηνός.
«Παντός εικονιζομένου ουχ η φύσις αλλ΄ η υπόστασις εικονίζεται».
Θεόδωρος Στουδίτης.

Η εικόνα, πρώτιστο καθιερωμένο σύμβολο της χριστιανοσύνης, αντιπροσωπεύει «το εξωτερικό και ορατό σημάδι μιας εσωτερικής και πνευματικής χάρης».
Το θεοκρατικό κράτος του Βυζαντίου χρησιμοποίησε την τέχνη σαν μέσο και τη μετέτρεψε  στον υλικό φορέα του πνευματικού κόσμου, στοχεύοντας στην ανάταση και την υποβολή του θεατή.

Η Τίνα Μάσχα, εμπνευσμένη δημιουργός, ενσαρκώνει το όραμα, αποδίδει τις Θείες μορφές σε ατμόσφαιρα ονειρική και μας υποβάλλει σε κατάνυξη, εσωτερική κάθαρση και ψυχική εγκαρτέρηση.
Σκηνές γνώριμες της χριστιανικής εικονογραφίας και κυρίαρχα άγια πρόσωπα εμφανίζονται σε μια ζωγραφική επιφάνεια αντιφατικά μοντέρνα και ασύμμετρα δομημένη. Δεν αναπαριστά ούτε εξιστορεί τα γεγονότα της Βίβλου, αλλά σε  σκηνές με σαφή νατουραλισμό, αποτυπώνει τα ιερά πρόσωπα και από την έκφραση ή τη στάση των σωμάτων τους, μας αναγάγει στο «Επεισόδιο» της Γραφής. Με ευθύτητα και χωρίς φλύαρες αναφορές φτάνει στο ουσιώδες και επικεντρώνεται στο σαφές μήνυμα, στο νόημα του γεγονότος.

Οι θεϊκές φιγούρες σε δυνατή και επιβεβλημένη συμμετρία αναλογιών, με ρεαλιστικά χαρακτηριστικά και πρόσωπα που διατηρούν το βυζαντινό ύφος, μορφές υπερκαλυπτόμενες σε ευγενική περίπτυξη, προσδιορίζονται και ξεπροβάλλουν, εξαϋλώνονται και  διαχέονται στο άπλετο χρυσό φόντο, με τα ασύνταχτα στοιχεία ακαθόριστων, φανταστικών σχημάτων στη θέληση της επιθυμίας του θεατή.
Οι άγιες φυσιογνωμίες εμφανίζονται και είναι αναγνωρίσιμες από τα εμβλήματα και τα σύμβολά της παραδοσιακής απεικόνισης.
Οι εκφράσεις των προσώπων και οι χειρονομίες τους, ασκούν τεράστια ψυχολογική δύναμη από την έντονη εκφραστικότητα, τη λιτότητα των μέσων,  το έντονο, καθοριστικό βλέμμα αμοιβαίας χαράς και πόνου.

Έργα δραματικής έντασης και πάθους που προσδίδουν πνευματική ενέργεια και δύναμη, συνδυάζουν τον αδρό γραμμικό χαρακτήρα, τους εξαίσιους χρωματισμούς και τα σχέδια της ζωγραφικής επιφάνειας με μια αίσθηση του οικείου. Γραφή σε εγρήγορση αλλά σταθερή, αποδίδει ένα λιτό, ασαφές σχέδιο όπου ακαθόριστα δημιουργεί φόρμες με φίνα περιγράμματα.
Χρυσοί και πορφυροί τόνοι, ανταύγειες με διάχυτο, εσωτερικό φως  κατακλύζουν το όλο και μεγαλειωδώς επιτρέπουν  να εμφανιστεί διακριτικά η διηγηματική απόδοση. Η χρωματική ένταση, με τις συμβολικές αποχρώσεις των ρούχων που σκορπίζονται  σε όλη τη ζωγραφική σύνθεση, δημιουργεί παλμό και  πλημμύρα κυμάτων τονικών δονήσεων.
Η διακοσμητική κομψότητα δείχνει επιβεβλημένη και η ευχέρεια προσαρμογής της εικόνας  στη δημιουργία ρετάμπλ, απόλυτα φυσική.

Η Τίνα Μάσχα δημιουργεί εικόνες αισθαντικές, νοσταλγικού ρομαντισμού και σύγχρονης τεχνοτροπικής απόδοσης που εξιστορούν και επιβάλλουν διαχρονικά μηνύματα και συμβολισμούς. Εικόνες που επιβεβαιώνουν τη θεραπευτική και ευεργετική επίδρασή τους, που μεταφέρουν αγγελικές προσταγές και μεταφράζουν τον πόθο εκπλήρωσης κάθε πιστού.
Εικόνες ευσέβειας και λεπτής χάρης, όπου η χρήση του πλούτου των υλικών γίνεται έκφραση του πνευματικού μεγαλείου και επίκληση αφύπνισης.
Σε πορεία ανεύρεσης της εσώτερης δύναμης, σε θετική καθοδήγηση είσπραξης ενέργειας, στο βίωμα εμπειριών που οδηγούν σε ψυχική  ενδυνάμωση, η εικόνα γίνεται η προσευχή που μοιάζει με δέσμες φωτός, με αντανακλάσεις, με σπινθήρες που εκτοξεύονται. Η επιθυμία μας για εξερεύνηση στις αλήθειες της ζωής, η αναζήτηση της ευτυχίας, της πληρότητας και της φιλοκαλίας γίνεται αποστολή άμετρης αγάπης και αγαλλίασης.

Η Τίνα Μάσχα  καταφέρνει να αποδώσει τη γνώριμη βυζαντινή γραφή σε σύγχρονη ιλιγγιώδη μετάφραση μορφοπλαστικών στοιχείων και εννοιών.
Τα σύμβολα της πνευματικότητας  μεταφέρουν μηνύματα από το υποσυνείδητο στο συνειδητό σε μια διαδικασία ανακάλυψης και ταύτισής μας με το Υπερβατικό.
Στην κατανόηση του βιώματος αυτής της γνώσης, στη διαδικασία αλλαγής της δονητικής μας συχνότητας στην ύψιστη και πιο εκλεπτυσμένη της δόνηση, οδηγούμαστε στην  κατάσταση της υπερβατικής «ανάληψης».

Αννίτα Πατσουράκη
Ιστορικός Τέχνης

Η έκθεση αγιογραφίας της Τίνας Μάσχα πλαισιώνεται από εκκλησιαστικά αντικείμενα και χριστιανικά σύμβολα από την προσωπική Συλλογή της Γκαλερί Κουρντ.

ρ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s