Η Ελένη Γκίκα παρουσίασε στο Εθνος τη Ρίτσα Μασούρα: συνάντηση …συναισθηματικών γιγάντων!!!


cf80cf81cebfcf83cf89cf80ceb1-cf81ceb9cf84cf83Τη συναντάμε στην ηλεκτρονική της διεύθυνση https://ritsmas.wordpress.com.

«Πρόσωπα» ονομάζεται, όπως και η γνωστή, εξαιρετική της στήλη στην «Καθημερινή».Με το όνομά της υπογράφει πάντοτε, η Ρίτσα Μασούρα, πολιτική, κριτική, αναλυτική και ποιητική, οξυδερκής και γενναιόδωρη και στην ιστοσελίδα της όπως και στη ζωή της και στη στήλη της.

«Παρορμητική κίνηση τα… Πρόσωπά μου»

Ο λόγος, όμως, στην ίδια:

«Ηταν μια βιαστική, παρορμητική κίνηση. Από αυτές που συνήθως τις κάνεις, γιατί ταυτοχρόνως θέλεις να χαϊδέψεις το εγώ σου. Ναι, αυτόν τον σατραπίσκο που σχεδόν ποτέ δεν ικανοποιείται και μονίμως αποζητά το παρατεταμένο χειροκρότημα. Με αυτή τη λογική θα ήταν παράλογο να μην παρασυρθώ από την προτροπή νεαρού φίλου αναγνώστη της στήλης μου «Πρόσωπα» στην εφημερίδα «Καθημερινή» που μου είπε ότι αξίζει τον κόπο να στήσω ένα μπλογκ.

Eως τότε το μόνο που είχα ακούσει για τα μπλογκ -Μάιος του 2007- ήταν για τα όσα έγραφε εκείνο το σπουδαίο κορίτσι, η Αμαλία Καλυβίνου, που έσβησε τον Ιούνιο του 2007, ηττημένη από τον καρκίνο. Θυμάμαι ότι από τις πρώτες μέρες που ξεκίνησα να ανεβάζω ποστ ζητούσα ξανά και ξανά συγνώμη από τη νεκρή πια Αμαλία, γιατί δεν την είχα προλάβει, δεν είχα προλάβει να συμμεριστώ τον πόνο της. Και ύστερα ξεκίνησε η δική μου περιπέτεια στη μπλογκόσφαιρα. Ενας αγώνας δρόμου γνωριμίας με το περιβάλλον, αγώνας να ανεβάζω ποστ και συγχρόνως να απαντώ στα σχόλια των μπλόγκερς, πολλοί από τους οποίους με διάβαζαν στην εφημερίδα και ένιωθα χάλι μαύρο. Και, φυσικά, αν ήθελα να παραμείνω ζωντανή στην μπλογκική σκηνή θα έπρεπε να επισκέπτομαι και εγώ με τη σειρά μου δεκάδες μπλογκ, προσπαθώντας να εκφράσω την άποψή μου. Πολλές φορές θυμάμαι σταματούσα σ’ ένα γεια και μόνο. Τόσο μπορούσα. Τόσο άντεχα, ειδικά τα βράδια.

Διαδρομές ισορροπίας τις είχα πει τότε, γιατί επρόκειτο για χώρους που δεν ήξερα, για μπλόγκερς που συναντούσα πρώτη φορά, για ένα είδος επικοινωνιακής φαντασίωσης που δεν ήξερα ότι θα μπορούσε ή, αν χρειαζόταν, να εξελιχθεί σε πραγματική επικοινωνία. Εξελίχθηκε, όμως. Μέσα από διαφορετικής εμβέλειας μπλογκ -λογοτεχνικά, πολιτικά, κοινωνικά, ποικίλης ύλης- γνώρισα αξιόλογους ανθρώπους, με τους οποίους στη συνέχεια συνδέθηκα φιλικά. Βγήκαμε, φάγαμε, τα ήπιαμε, ζυγιστήκαμε, διαφωνήσαμε, αγκαλιαστήκαμε, επιτρέποντας πλέον στην πραγματική ζωή να πάρει τα πράγματα στα χέρια της.

Βεβαίως, τα μπλογκ είναι η δική μας αντανάκλαση, η αντανάκλαση της ελληνικής κοινωνίας, με τα ωραία και τα άσχημα, με τις υπερβολές και τις σμικρύνσεις, με τον μινιμαλισμό και τις πληθωριστικές της τάσεις και τις ακραίες συμπεριφορές. Γιατί, πώς να το κρύψω; Είδα και την άλλη πλευρά του φεγγαριού.»

Δημοσιεύθηκε στο Έθνος της Κυριακής
67 thoughts on “Η Ελένη Γκίκα παρουσίασε στο Εθνος τη Ρίτσα Μασούρα: συνάντηση …συναισθηματικών γιγάντων!!!

  1. Κι ό,τι είχα αποφασίσει να κάνω Ριτσοανάρτηση κι εγώ. Δεν πειράζει θα την αφήσω γι αργότερα να μη συμπέσω με την Ελένη μας, ναι;
    Πολύ ωραίο κείμενο, μπράβο σας κορίτσια!!!

  2. Πολύ χαίρομαι που συναντηθήκαμε σε αυτή τη πλευρά του φεγγαριού.Και με σένα και με την Ελένη και με το ΝατασσΆξιον, και με το Βασιλάκη και και και …. τελειωμό δεν έχει αυτή η λίστα και πολύ χαίρομαι γι’αυτό!

    Να’σαι πάντα καλά Ριτσάκι ΜΑΣ.
    Φιλιά πολλά!
    🙂 🙂

  3. Καλημέρα από το «δροσερό» Όσλο!

    Καλή Ανάσταση!

    συγχαρητήρια και καλή συνέχεια…

    (ευχαριστώ για την Ανάσταση του Παρθένη,
    στην περσινή ανάρτηση, με συγκίνησε πολύ)

  4. Πολύ όμορφο το αφιερωματάκι της Ελένης σε σένα και στο μπλογκάκι σου. Να άλλο ένα πασχαλιάτικο δώρο από τη φίλη σου… Αυτή η πλευρά του φεγγαριού είναι κάποιες φορές ομορφότερη από την φανερή και μ΄αρέσει να χάνομαι εδώ. Αλλά και να βρίσκομαι. Χαίρομαι πολύ που σε γνώρισα μέσα από τις διαδρομές τις σκέψης σου, μέσα από τις αγωνίες και τις χαρές της ζωής σου. Φιλιά ριτσάκι μου. Καλό Πάσχα-Καλή Ανάσταση να περάσετε

  5. καλημέρα. Χαίρομαι που σε γνώρισα Ρίτσα και μεσα απο τα κειμενά σου , γνωρίζω και μαθαίνω, συνέχεια πράγματα, μιας και εφημερίδες δεν διαβάζω ουτε τηλεόραση βλέπω.
    να εισαι καλά
    Καλη Ανάσταση με αγάπη
    φιλιά καρυστινά

  6. Ελπίζω να συμφωνείτε πως άξιζε όντως τον κόπο. Εύχομαι καλή συνέχεια στο ιστολογείν. 🙂

  7. Eμ, είδες τι κάνουν οι φιλίες? Ενώ εμας τα ταπεινά μπλόγκ θα μας γράψουν τα νέα Κολοπετινίτσας!!
    χα..χα σε πειράζω. Το ξέρεις ότι είμαι φάν!!!
    Γιατί τα καλά τα ποστ, τα ψάχνεις με το πυροφάν……..
    Καλό Πάσχα

  8. Ένα Δευτερότριτο με… λειψό διαδίκτυο και να τι έχασα. Έτσι κι αλλιώς, εγώ πάντα καθυστερημένα σχολιάζω, αλλά να είσαι σίγουρη, πάντα εγκαίρως σε σκέφτομαι.
    Σταματώ λοιπόν κι εγώ μόνο για ένα γεια και για να σου πω ότι στο εξής, κοιτώντας το φεγγάρι, θα βλέπω να καθρεφτίζεται ένα γελαστό πρόσωπο με κάτι από τη δική του σοφία…

    Θα τα πούμε

  9. …κι έτσι κι εμείς, που διαβάζαμε τόσα χρόνια την κυρία Ρίτσα Μασούρα στην εφημερίδα, συναντήσαμε εδώ ένα πλάσμα δυναμικό, αεικίνητο, έξυπνο, σοφό,…
    (και δε γράφω άλλα γιατί θα με μαλώσεις)
    … και όχι μόνο το συναντήσαμε, αλλά το κεράσαμε και μηλόπιτες!
    :p

    Φιλιά, Ριτσάκι μας
    (και Θαλασσινή, και Βασίλη, και Ελένη και σιγά μην τους αραδιάσω όλους εδώ 🙂 )

    Μουτς!

  10. Kάτι πρέπει και εγώ να πω εδώ,αλλά εχουμε πει τόσο πράγμα εδώ και δύο χρόνια μέσα σε αυτό το μπλόγκ που αισθάνομαι ότι επαναλαμβάνομαι. Μόνο ότι ωραία περνούσαμε τα μεταμεσονύκτια οι τρεις μας Νατασσακι , Ριτσα και Σια εμπαινε και το Αλεφ που και που . Αυτή η αλλεγκρία μου λείπει .. . Εδώ θα είμαστε λοιπόν να σε διαβάζουμε λοιπόν χχχ

  11. @@@Penelope…. dearest!!!!!
    κι εμένα μου λείπουν εκείνα τα βράδυα, αλλά η ζωή αλλάζει. Ζούμε ούτως ή άλλως σ έναν ταχύτατα μεταβαλλομενο κόσμο, όπου εμείς είμαστε μαριονέτες. Πότε πότε μπερδεύονται τα νήματα που μας κινούν, αλλά δεν είναι φοβιστικό, γιατί καμιά φορά τα μπερδέματα έχουν και θετικά αποτελέσματα…φιλια , την αγάπη μου..

  12. @@ νατασσΑκι….
    γεια σου ηρωϊκό Νατασσάκιον, το αυθεντικόν… Εγινες με τον καιρό ένας κρίκος μιας αλυσίδας που κανείς δεν μπορεί να προϊόνίσει γιατί θα πονέσει ο κρίκος κι ύστερα θαχουμε δράματα… Σε φιλώ και σε ευχαριστώ πολύ….Εσυ λες τωρα για μηλόπιτες και περσινά ξυνά σταφυλια…ετοιμαζομαι να φαω πανακότα η αμαρτωλή….
    ΥΓ. Δίκιο βρε τεμπελόσκυλο δεν εχει η Πενελοπε; Τί κανεις πια εκείνα τα βράδυα; Ελεος!!!!

  13. @just me, ναι, αυτές οι όψεις του φεγγαριού με απασχολούσαν από παιδί. Με προβλημάτιζαν τόσο που έτσι και τολμούσα να ρωτήσω κανα μεγαλύτερο με κατακεραυνωνε για την αφέλεια μου. Σήμερα πια κρατώ τη γνώση στα χέρια μου για να σε διαβεβαιώσω ότι τελικά βρίσκομαι κάθε φορά στην αρχή και κάθε φορά ανηφορίζω. Δεν τάχω καταφέρει να φτάσω ως την κορυφή κι από μια άποψη αυτό έχει τα καλά του, γιατί σημαίνει ότι δεν θα πάρω τόσο γρήγορα την κατηφόρα…Κούνια που με κούναγε, δηλαδή….
    φιλια και χίλια ευχαριστώ. Ελπίζω να πέρασες καλά…..

  14. @>sofia…..
    σοφακι μου, για να ειμαι απόλυτα ειλικρινής, όταν πρωτοσυναντήθηκα με την Ελένη προ διετίας, το πρώτο πράγμα που μου πρότεινε – τότε τα μπλογκ ήταν σχετικά λίγα – ήταν να γραψω κατι για το Εθνος. Εγώ δεν δέχτηκα για πολλούς λόγους. Αυτή τη φορά, τρόπον τινα ενεδωσα. Δεν ξέρω αν έκανα καλά ή όχι,καθ ότι άνθρωπος χαμηλών τόνων επί πολλά πολλά συναπτά έτη…..
    ΥΓ> Θα διαβιβάσω το τρυφερό παράπονο στην Ελένη, Σοφία μου…φιλια και Καλό Πάσχα.

  15. @ Κοκκινο Μπαλόνι…..
    Μπαλονάκιον το θαυμαστό, καλησπέρα και ευχαριστώ γενικώς. Ναι, εντελώς τυχαία παίζω σε πολλά ταμπλω κι αυτό θέλει λίγη προσοχή.Το πιάνεις, έτσι ;

  16. @ Μαύρος Γάτος…
    καλησπέρα καλέ μου φίλε…σταθερέ μου φίλε με τα υπέροχα κειμενα σου και τις υπεροχες μουσικές σου.. Ενας από τους ωραιότερους γραφιάδες των μπλογκ, παρακαλώ!!!
    Αυτό το Mon Chat του Μπαλονιού με λάβωσε…
    φιλια ριτς

  17. @@ VASILIS….
    α, φίλε μου, τί χαρά νασαι κι εσύ μαζί εδώ απόψε. Με εντυπωσιάζεις με τα εξαιρετικά λυρικά σου κείμενα, τα άκρως συναισθηματικά που σκοτώνουν με το γάντι τα θύματά τους. Χαιρομαι κι εγω που σε γνώρισα και από κοντα. Ν ασαι καλά και να φροντίζεις τα παιδιά. Να τους μετουσιώνεις τις γνώσεις σου…
    ριτς

  18. @ venceremos….
    χαιρετώ αγαπητή μου φίλη από την Κάρυστο που μεταξύ όλων των άλλων μου εχεις προσφέρει απειρες μουσικές απολαύσεις από το φοβερό σου αρχείο… Ελπίζω οι φίλοι να το ξέρουν κι αν όχι να σπεύσουν πάραυτα…..
    σε φιλώ ριτς

  19. @Nikol Konstante….
    ευχαριστώ για το σχόλιο σας…Να περνάτε καλά τόσο μακριά από την Ελλάδα… Φέτος εχω επίσης κάτι για την αγιογραφία στην Κυριακάτικη Καθημερινή που φυσικά θα το ανεβάσω και στο μπλογκ….

  20. @ thalassini…. καλως την τη μανουλα της γειτονιάς.. Τί κάνεις φιλεναδα μου καλή ; Μαθαίνω ότι θα προσπαθήσει να σε επισκεφτεί το Ελενάκι μας ; Αντε να μεγαλώσει η μπεμπα να αρθούν και οι απαγορεύσεις ντε…
    φιλια και πραγματικά χαρηκα που σε γνώρισα. Αλήθεια, πόσος καιρός περασε από την ημερα που πήγαμε στο Μεγαρο Μουσικής στην έκθεση με Κλεε ήταν, δεν θυμάμαι….αχ….

  21. @justinaki….
    ε, αμα θες κανε μια αναρτηση. Χαρά θα μας δώσεις Ιουστίνη μου, γιατί μόνον έτσι αλληλοβοηθούμαστε… Καλό Πάσχα ελληνικό, παρ ότι ξερω ότι εκει το γιορτάσατε ήδη…
    νασαι παντα καλα και να γράφεις….

  22. @ Νοσφεράτος…
    φιλε μου κι εγω χάρηκα πολύ.Να γράφεις σ αυτό το επίπεδο και να μας ξεστραβώνεις. Εγω βρίσκω πολλές αφορμές για ψάξιμο στα δικά σου και οφειλω να ευχαριστήσω
    ριτς

  23. Περίμενα να τελειώσεις τις απαντήσεις για να σου… απαντήσω, ότι δεν θες να ξέρεις τι κάνω τα βράδια
    (και τα μεσημέρια, μερικές φορές)
    😛

    😆 😆 😆 😆 😆

  24. Μωρέ η ζωή αλλάζει αλλά δεν φταίει αυτό είναι ότι κάθε καινούργιο έχει τη γλύκα του και μετά….
    Το Νατασσάκι εχεις σκάσει στα γέλια επάνω..

  25. Βρε αντε να μην σας πω τίποτα κακό και μετά αρχίσετε τις αποκαλύψεις για τις μηλόπητες..\Σιγά βρε ΝατασσΑκιον να μην …και το μεσημέρι…ελλειψει ….μπουμ μπουμ….

    Εγω τον Χιου τον ειχα εξ αρχής βαρεθεί, αλλά δεν ηθελα να σας προσβάλω. Τώρα ομως αποκαλύπτομαι : ποτέ δεν με άρεσε ο τυπάς….

    Οσο για σενα Πενελοπε…εκεί που πήγες, λογικό ειναι να μας βαρεθείς..εννοώ αυτό το καινούργιο που βρήκες.. Τώρα πας γι αλλα, έτσι ; Καλά θα σε φτιάξω εγώ….

  26. @@@ Penelope dearest
    συγγνώμη, αλλά δεν έχω συναντήσει ποτέ μου τέτοιο σπισις. Είναι, άραγε, υπαρκτό στο βασίλειο της Δανιμαρκίας ή αλλιώς αγαπημένη Ελλαδίτσα ;

    Να ρωτήσουμε το ΝατασσΑκιον καθότι εχει, πώς να το κάνωμεν άλλωστε, περισσότερες γνώσεις από μας…στα σπισις δηλαδή…

  27. Καλέ εκείνος που φοράει τις φουστίτσες του οταν πάει στην τάχα πατρίδα του. Καλά το Νατασσάκιον το εννοεί ότι βαριέται και είναι και Μεγάλη Εβδομάδα με την νηστεία τι κουράγια να τις έχουν μείνει ..

  28. @ νατασσΑκι
    πχ, μεσημέρι, ουρακοτάνγκος τριχωτος…πατρις , σπισις, Δανιμαρκία..χο χο χο…Πενελοπε,για μπες να εξηγήσεις στο μικρό τα ανεξήγητα της ηλικίας του…..ευχαριστώ, την ευχή μου παιδί μου

  29. Αααααα, φιλενάδα, εδώ θα τσακωθούμε πάλι -δε σηκώνω κουβέντα για τον Sean, όλα κι όλα!!!
    😆 😆

    (ναι, είναι γνωστό άλλωστε ότι εγώ είμαι άνθρωπος της νηστείας και της προσευχής… :p)

  30. @@ Penelope
    @@ ΝατασσΑκιον το βουνίσιο και νηστευόμενο και προσευχόμενο…..

    Α, κι εγώ πήρα ανάποδες με τον τριχωτό της Σκωτίας. Ασε δε που εχω και μια περιέργεια…δεν σας λεω…..

  31. Ελα πεστην τώρα να πάω να κοιμηθω, και εχει μια ζέστη, η θαλασσα είναι λάδι, αλλά εγώ νυστάζω.. Φαντάζομαι περίπου αλλα τεσπα .. Mασα Αλκχαιρ Αλνοουρ κλπ. χχ

  32. Αυτή είναι πράγματι μια μοναδική συνάντηση!

    Και όχι μόνο αυτό, θα ρίξω και μια ιδέα, δεν ξέρω αν γίνεται…
    να συν-συγγράψετε ένα κείμενο. Ελένη και Ρίτσα, Ρίτσα και Ελένη!
    Τό θέμα; Χε-χεε-χεε! Είμαι βέβαιος πως θα είναι κάτι που θα το ζηλέψουμε οι υπόλοιποι αν ενώσετε και των δύο τη γραφή, την ευαισθησία, την έμπενυση και τις γνώσεις…

  33. @ Penelope,

    «…μια ζέστη…»;

    «… η θάλασσα είναι λάδι…»;

    Έεεεε! ζηλεύω! Θέλω κι εγώ, ο προλετάριος που λιώνω στη βιοπάλη!

  34. @Zalmoxis…ωραία ιδεα.Μολις γυρίσει η Ελένη θα της το πω,αν και η δική μου η γραφή ειναι λιγο πιο ορθολογική. της Ελένης απιστευτα εσωτερική , συναισθηματική….

    Να μη ζηλεύεις προλετάριε, γιατί κι εκεινη δουλεύει εκει στην ερημη την ξενιτιά. Μην κοιτάς που μας παραπλανεί με φωτο από την ερημο και δήθεν βεδουίνοι…Ολο δήθεν ειναι αυτό το κορίτσι…Ουφ….

  35. Πανεμορφο το κείμενο!!!
    Και πολυ αληθινή η ιστορία… Κι εγω πολυ προσφατα μπηκα στην «πραγματικη» ζωη, αν και μεσα facebook, ταπεινον και -λιγακι- αμεσότερον!!!!

    Παντα τέτοια!!!

  36. Συγχαρητήρια πολλά πολλά.
    Φαίνεται πως η κ. Ελένη Γκίκα καταφέρνει να εντοπίζει και να επιλέγει τα καλά ελληνικά ιστολόγια!

  37. Καλε κ. Zalmoxis μην μου κρατάτε κακία που βγήκε ο Ομπαμα δεν φταίω εγώ !! δεν είχα κάν το προνόμιο να ψηφίσω, ούτε έβαλα λόγια σε κανέναν, να εδώ με την Ρίτς πολιτοκολογούσα και έκανα προβλέψεις 😉

  38. Καλή Ανάσταση, σε όλους! Τί καλά που βρεθήκαμε έτσι σ΄ αυτή τη ζωή που, μόνον οι συναντήσεις μας μετρούν!
    Ριτσάκι μου σ’ εκτιμώ και σ’ αγαπώ και είμαι ευτυχής και υπερήφανη που σε έχω φίλη,
    άλεφ- ελένη γκίκα

  39. @@Alef αλεφάκι μου κι εγω σε εκτιμώ και σε αγαπώ και ειμαι ευτυχής και ο,τι άλλο που μαστε φίλες…. το ριτσάκι

  40. @despinarion

    Δεσποινάκι πολλές ευχές για Ανάσταση και Πάσχα.. Ελπίζω να μπορείτε να κάνετε τα δικά σας, τα φαγοπότια σας κλοπ… Σας χαιρομαι και σας απολαμβάνω.
    ριτς

Σχολιάστε

