Μάνα είναι μόνο μία…οι γυναίκες πολλές.


Εικόνα (14)
Κώστας Μόντης

«Ἀπὸ τὰ ‘Τρία Γράμματα στὴ Μητέρα’»

«Μητέρα θυμᾶσαι τὸν oὐρανὸ
πoύχαμε δεμένo κὸμπo στo μαντήλι;
Μᾶς τoν πῆραν oἱ ταχυδακτυλoυργoί, μητέρα
ἔτσι ὅπως πρὶν τὴν μπάλα μεσ’ ἀπ’ τὸ κoυτί.
Θυμᾶσαι τo ρυάκι πoὔ ‘πλενε τὰ πόδια μας,
θυμᾶσαι τo ρυάκι πoὺ τoῦ πλέναμε τὰ πόδια,
θυμᾶσαι τὶς λευκὲς κραυγὲς στὴ χαράδρα;
Θυμᾶσαι τὶς φλυαρίες πoὺ ράμφιζαv τὴ ρόγα τῆς αὐγῆς,
θυμᾶσαι τoυς ψιθύρoυς πoυ μηχανoρραφoῦσαv τὴv ἄνoιξη,
θυμᾶσαι τὰ περιστέρια πoὔ ‘σκυβαv μεσ’ στov ἤλιo
νά πιoῦv νερὸ στὴ χoύφτα τoυ,
θυμᾶσαι τ’ ὄνειρo πoὺ κυλoῦσε κι ἔφευγε ἀπάνω ἀπ’ τὶς φτερoῦγες τoυς,
θυμᾶσαι τ’ ὄνειρo πoὺ κρεμόταv κάτω ἀπ’ τo λαιμὸ τoυς,
τ’ ὄνειρo πoὺ σκαρφάλωνε τὶς σημαῖες τoυς;
Τώρα ὀξειδώθηκαv ὅλα μέσα μας, μητέρα,
τώρα σκέβρωσαv ὅλα μέσα μας.»

———————————–

NOESI.gr™

Κι αυτό αφιερωμένο σ’ όλες τις μάνες που έχου παιδιά με ειδικά προβλήματα.Ναχουν κουράγιο να πορεύονται με χίλια ερωτηματικά στο νου.

Ένα μικρό ποίημα που τελικά τα λέει όλα

Δημοσιεύτηκε από αλικη | Τρι, 01/07/2008 – 15:28

«Σε περίμενα πολύ καιρό, αγαπημένε,
από τότε που το κορμί μου αλλάζοντας το πρώτο του σχήμα
ετοιμαζόταν να σε δεχτεί.

Σε περίμενα πολύ καιρό. Την άνοιξη με τα χελιδόνια,
το καλοκαίρι με γεμάτα τα χέρια μου ώριμα φρούτα,
το φθινόπωρο ανοίγοντας πάνω στο νοτισμένο χώμα
τ’ αυλάκια της σποράς,
το χειμώνα πίνοντας παλιό κόκκινο κρασί.
Μέσα στο μυαλό μου η ανάσα σου η πρώτη,
και το πρώτο καλωσόρισμα στον ερχομό σου.
«έρχεται», έλεγα, «έρχεται ο νικητής της μοναξιάς,
της οδύνης και του θανάτου μου».

Κι όταν ήρθες όλες μου οι αγάπες γλίστρησαν από πάνω μου,
όπως γλιστράει το νερό πάνω στο γυαλί και δεν αφήνει χνάρι,
κι απόμεινε μόνο η δική σου η πιο μεγάλη.
Κείνη που ‘ναι ανείπωτη ακόμα,
γιατί δεν βρέθηκαν λέξεις ποτέ να την ιστορήσουν,
κι ούτε στόμα ανθρώπου ευλογήθηκε ποτέ να ομολογήσει.

Ήρθες κι έθρεψες την μοναξιά μου με τη σιωπή,
κι ούτε που μου άπλωσες το χέρι.
Το δρόμο το δικό μου δεν τον καταδέχτηκες,
μήτε τη γλώσσα την προγονική, παρά απλώνοντας
τα χέρια σου,
άλλοτε με κινήσεις ανάλαφρες σαν των φτερών
της πεταλούδας,
κι άλλοτε κωπηλατώντας στον αέρα, ιχνογραφείς
τα δικά σου μονοπάτια.

Έχω ένα παράπονο, ακριβέ μου, και θα σου το πω.
Δε μου γύρεψες ποτέ καθαρή αλλαξιά
για να γυαλιστείς μες στον καθρέφτη.
Κι όμως είσ ’ ωραίος,
κι η ομορφιά σου δεν έχει μέτρο, γιατί περιφρονεί
την αποδοχή μας.

Μας χώρισε ένα ποτάμι απελπισία.
Εσύ στη μίαν όχθη κι εγώ στην άλλη.
Μα χτίζω ένα γεφύρι να σε φτάσω.
Θα ΄ναι γερό γεφύρι, γιατί θα το στοιχειώσω με το κορμί μου.
Κι εσύ στέκεις εκεί και με κοιτάς ανέκφραστος,
απίστευτα γνώριμος και παράλογα ξένος.

Σώμα από μάρμαρο κι από βελούδο, μάτια από νερό και νιόκοπη φλούδα πεύκου, κι απάνω από το μέτωπο ν΄ αφρίζει βουβά, μια θάλασσα τρικυμισμένη.

15 thoughts on “Μάνα είναι μόνο μία…οι γυναίκες πολλές.

  1. υπάρχουνε και οι εξαιρέσεις
    το λέει κι’ η λέξη, μη τέρας.
    Σε υποθετικό διάλογο ο Δίας σε συζήτηση
    έλεγε στον Βασιλιά Αλέξανδρο μιά συμβουλή
    μάνα σου η φρόνιμη αλλόφυλη η πονηρή

  2. GB….οι εξαιρέσεις είναι πάντοτε παρούσες στη ζωή μας και θα πρέπει να τις υπολογίζουμε.Καλη Κυριακή

  3. ξερω πολλες τετοιες μητερες σαν αυτες που περιγραφει το υπεροχο ποιημα

    -υπεροχο ποιημα.

    χρονια πολλα:)

  4. ναι, ναι, ναι -κι εδώ :

    Χρόνια Πολλά, μαμαΡίτσα :)))))

    Φιλιά !
    (αχ αυτές οι εξαιρέσεις! Να γιατί εγώ αγαπώ τα μαθηματικά: ΔΕΝ έχουν εξαιρέσεις… )

  5. ήμουν σίγουρος ότι είσαι μητέρα🙂 το επιβεβαίωσα από τα σχόλια :)))
    Το υπέρτατο ον του πλανήτη: Μάνα

  6. Να σε χαίρονται οι άντρες της ζωής σου _κι εσύ εκείνους! Είμαι βέβαιη ότι είναι πολύ υπερήφανοι για σένα. Να είστε όλοι, πάντα, καλά!

    Ήταν χαρά μου, χθες…🙂

Σχολιάστε

