Μπόνι και Κλάιντ again!


bonnie_clyde_465x402Η Μπόνι και ο Κλάιντ συγκαταλέγονται μεταξύ των πρώτων εγκληματιών διασημοτήτων της σύγχρονης εποχής. Η underground νοοτροπία τους, η ενασχόληση της Μπόνι με την ποίηση, η τάση του Κλάιντ να κινητοποιεί ρεπόρτερς και διαφημιστές – είναι γνωστή η επιστολή που έστειλαν στη Ford – η εμπλοκή αργότερα του Χόλιγουντ και των ιστορικών, αλλά και το ότι υπήρξαν προϊόντα της Μεγάλης Ύφεσης σε εποχές που οι άνθρωποι στις αμερικανικές πόλεις σχημάτιζαν ουρές για ένα πιάτο σούπα και λίγο ψωμί, τους τοποθέτησαν πάνω στην αιώρα του χρόνου. Αρκεί να μην σπάσει το σχοινί.

Ο άνθρωπος έχει ταλέντο να στήνει γύρω του μύθους. Η πραγματικότητα είναι κοπιαστική και χωρίς γούστο. Γι αυτό και αφήνεται στη γοητεία του μύθου. Τυχαίνει να είναι αυτοσχεδιαστικός και συχνά δικαιολογεί τα αδικαιολόγητα. Κι είναι αλήθεια ότι χρόνια τώρα, ειδικότερα μετά την ταινία του  αντισυμβατικού σκηνοθέτη Άρθουρ Πεν «Μπόνι και Κλάιντ», το 1967, ο μύθος της εξιδανίκευσης ενός ζευγαριού, εθισμένου στην εγκληματικότητα έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Ο ρομαντικός γκανγκστερισμός καταχειροκροτήθηκε, έγινε βιβλίο, αντικείμενο ιστορικής μελέτης, σινεμά, θέατρο, χάπενιγνκ. Δύο νέοι άνθρωποι, ηλικίας 23 και 24 ετών μετά το αιματηρό τους τέλος στη βόρεια Λουιζιάνα, τo 1934, εκτινάχτηκαν στην κορυφή της επικαιρότητας, όπου παραμένουν ως σήμερα. Ίσως γιατί το στυλ που έδρασαν ήταν έξω από τα τετριμμένα. Ίσως γιατί ήταν ο έρωτας που έσβησε νωρίς. Ίσως γιατί έμοιαζαν με επαναστάτες με αιτία. Ίσως τέλος γιατί ο θάνατος προήλθε από τα πυρά ανθρώπων της έννομης τάξης, γεγονός που και στις μέρες μας συσσωρεύει αρνητισμό.

Ο Γουώρεν Μπίτι και η Φαίη Νταναγουέη απέδωσαν εξαιρετικά τη σύντομη ιστορία του θρυλικού ζευγαριού και κατά έναν περίεργο τρόπο, η εικόνα τους υπερίσχυσε της εικόνας της Μπόνι και του Κλάιντ που παραμένουν εγκλωβισμένοι στην ασπρόμαυρη φωτογραφία, η οποία φυλάσσεται στο μουσείο τους, στο Γκίμπσλαντ στη Λουιζιάνα.Η μικροσκοπική Μπόνι Πάρκερ αγαπούσε την ποίηση και ζούσε με το όνειρο να γίνει κάποτε διάσημη. Τα κατάφερε και μάλιστα νωρίς. Στα 23 της έγινε διαχρονική διασημότητα. Μόνο που άλλοι έγραψαν στίχους γι αυτήν. Ο Κλάιντ Μπάροου ονειρευόταν να γίνει σημαντικός με ισχύ και επιρροή. Επέλεξε την ισχύ του όπλου. Στα 24 του έγινε θρύλος. Η Ιστορία τον ήθελε νεκρό, κι αυτόν και το κορίτσι του – γαζωμένα από τις σφαίρες κορμιά στην οδό 154, λίγα χιλιόμετρα μακριά από τη μικρή τους κοινότητα. Ο χρόνος που κύλησε έκτοτε  κατάφερε να μπλέξει το πραγματικό με το φανταστικό.

02ECHASEA.JPGΣτις 23 Μαΐου, ημέρα του αιματηρού φινάλε μιας αμφιλεγόμενης υπόθεσης, η μικρή επαρχιακή κοινότητα Γκίμπσλαντ κατακλύστηκε από λάτρεις του ζευγαριού που πλήρωσε με θεαματικό τρόπο την παραβατική συμπεριφορά του. Το προηγούμενο βράδυ, 22 Μαΐου, 150 ιστορικοί δείπνησαν σε εστιατόριο της λιλιπούτειας γενέτειρας, προσπαθώντας να απαντήσουν σε ανούσια ερωτήματα, όπως αν η Μπόνι ήταν έγκυος ή τί περιείχε το τελευταίο σάντουιτς που ο Κλάιντ έφαγε, λίγο πριν συναντηθεί με τη Μπόνι στο ύστατο σημείο. Έγινε όμως κουβέντα και για την κυκλοφορία το καλοκαίρι μιας νέας ταινίας που στοχεύει  στο διαχωρισμό των γεγονότων από το μύθο. Αλλά, προς τί η νέα ταίνια; Οπως λακωνικά δήλωσε ο Λ.Τζ.Χίντον, γιός του Τεντ Χίντον,   αναπληρωτής σερίφης του Ντάλας και μέλος της ομάδας που γάζωσε με 180 σφαίρες και τους δύο : «Ο Κλάιντ ήταν μέλος μιας συμμορίας. Η Μπόνι ήταν το κορίτσι του. Τόσο απλά».113461329_d3db3e232f

Πρόσφατα, ο δημοσιογράφος Τζεφ Γκουίν εξέδωσε βιβλίο με τον τίτλο «Go Down Together».Προσπάθεια απομυθοποίησης του συνθήματος με το οποίο οι Μπόνι και Κλάιντ πέρασαν στην ιστορία: «Ληστεύουμε τράπεζες». Ο Γκουίν θέλει να αποδείξει ότι οι ληστείες τραπεζών δεν ήταν το φόρτε του Κλάιντ Μπάροου. Αντίθετα τα πήγαινε θαυμάσια στην κλοπή αμαξιών και καταστημάτων. Κι αν κάτι έχει στο νου του ο Γκουίν είναι να αποκαταστήσει στα μάτια της Αμερικής το ανθρώπινο στοιχείο του ζευγαριού και να τους πάρει μακριά από την υπερβολή του Χόλυγουντ.

bonnienclydewgun

Οι πραγματικοί Μπόνι και Κλάϊντ

ριτς

Δημοσιεύτηκε στην Καθημερινή

14 thoughts on “Μπόνι και Κλάιντ again!

  1. Μου άρεσε το again!
    Λές;;;;
    Μου θύμισες τόσο τη συγκεκριμένη ταινία όσο και τη ταινία «Οι κόκκινοι» πάλι με τον Γουώρεν Μπίτυ και τη ΝταΪάν Κίττον.
    Πάντως μου απάντησες εκτενώς στο προηγούμενο post για το θέμα των πολιτικών. Οκ καλύφθηκα. Φυσικά περίμενα να μου γράψεις και κάτι βρε παιδί ως σχόλιο στο δικό μου αλλά δεν πειράζει….
    Το κείμενο για τους πολιτικούς πάντως με κάλυψε και σκέφτομαι να το συμπεριλάβω στη σταχυολόγηση.
    Δεν πρόλαβα να σε δώ στο πήγαινελα των ταξιδιών γιατί μένω πολύ λίγο και είμαι στη τρεχάλα. Ιούλιο μεριά μας βλέπω για κανένα καφεδάκι πάλι….Εμαθα όμως τα νέα απο τον Pedro….
    Φιλιά

  2. @Tractatus
    Elenaki mou, αν το έκανα έτσι, δεν θα μπορούσα μετά να το γράψω κανονικά. Οπότε προτίμησα έτσι. Απλώς δεν στο είπα εγκαίρως κι αυτό ειναι φάουλ για μένα. Ζητω συγγνώμη… και φιλια πολλά

  3. @ tractatus….
    ναι, προσπαθούμε να βρούμε τρόπους συνεργασίας. Για να δουμε αν θα καταφέρουμε κάτι…Αν είμαι εδω τον Ιούλιο με χαρά θα τα πούμε\

  4. Από τις πιο συναρπαστικές και πάντως εξαιρετικά συμπαθείς φυσιογνωμίες της Αμερικής. Εκπρόσωποι του μόττο «Live fast, die young» θα μπορούσαν, ειδικά η Bonnie με τα πνευματικά προσόντα που διέθετε, να ζήσουν μια «μετρημένη» ζωή… Ο Clyde Barrow για παράδειγμα, θα έκλεινε πριν 2 μήνες τα 100…

  5. @ zalmoxis… να μια εκδοχή πού δεν είχα σκεφτεί..Ξέρεις, δεν μου πολυαρέσει να γραφω τέτοια θεματα, τα θεωρώ θεματα για πρωτάρηδες, αρχάριους κλπ…αλλα δυστυχώς οφειλουμε να προσαρμοζόμαστε.Τί κριμα , ομως»

  6. Η Φαίη Νταναγουέη ιδανική Bonnie,
    και εγώ φαν και των δύο. Διέθετε πνεύμα και ταχύτατη σκέψη, δεν το εκμεταλεύτηκε σωστά! Στο πρόσωπο της Φαίη όπου είχε και άλλα προσόντα, ανέβηκαν οι μετοχές της, διότι η ίδια ήταν λίγο ξερακιανή,εδώ που τα λέμε!!
    Λυπήθηκα που δε μπόρεσα να έρθω στη Πολυτεχνιούπολη προχθες,πρέπει να ήταν πολύ ενδιαφέρον.
    Καλή σου μέρα και καλή συνέχεια

  7. Ωστε γι’ αυτό βγαίνουν τόσα πολλά διαζύγια,
    για να μη φτάσει ένας Κλάϊντ στην ομολογία…
    «η Εύα με εξαπάτησε».
    Το τέλος του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας που τους επιφυλάσει ο σερίφης, κρύβει ακριβώς τα Θεοφάνεια και την Αποκάλυψη της Νομιμότητας.-

  8. Ωραίο άρθρο, εντελώς άσχετο με την χαζή καθημερινότητα των Ευροεκλογών, και γι αυτό το λόγο υπέροχο…Το λάτρεψα…
    Καλημέρα και φιλιά…

  9. είναι η πραγματικότητα που φτιάχνει την εικόνα ή η εικόνα που διαμορφωνει μια πραγματικότητα? Πόσος μύθος υπάρχει στην πραγματικότητα και πόση πραγματικότητα στον μύθο? Χωρίς τον θρύλο υπάρχει η πραγματικότητα? χωρίς την πραγματικότητα θα φτιάχνονταν ο θρύλος? ΠΟΥ τελειώνει το απείκασμα και πού αρχίζει το γεγονός? Θέλουμε πραγματικά το αληθινό ή μας εξυπηρετεί καλύτερα ένας λόγος/ιδεολογική κατασκευή για να εκφράσουμε/ερμηνεύσουμε προσωπικές μας ιδεολογίες, φαντασιακά, εσωτερικότητες?
    Υ.Γ. Φλυαρώ, ε? Είναι που μου λείψατε κι εσείς και τα κείμενά σας🙂

  10. @@Meniek
    A, επιτέλους! Οι σωστές απορίες μας. Τοποθετήθηκες στα όρια της τελειότητας και φυσικά να πω ότι και μενα μου λείπεις, ας όψεται το κακό το νατασσάκι που υψώνει τείχη ανάμεσα μας φιλενάς!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s