Η Ακαδημία Αθηνών, οι βάνδαλοι και το Κέιμπριτζ!


Οσο κι αν προσπαθώ, αδυνατώ να καταλάβω την τάση κάποιας μικρής ( να υποθέσω) ομάδας συμπολιτών μας να βρωμίζουν με πάσης φύσεως συνθήματα την Ακαδημία Αθηνών και τα διπλανά και παραδιπλανά κτίρια για τον καθαρισμό των οποίων έχουν διατεθεί χρήματα όλων ημών των ανάδελφων Ελλήνων. Διάβαζα στις εφημερίδες ότι οι βάνδαλοι συνθηματολόγοι (λες και χάθηκαν οι τοίχοι της πόλης) «μουτζούρωσαν» την Ακαδημία Αθηνών  με διάφορα σχήματα που βγάζουν μάτι πάνω στο λευκό χρώμα της κτιριακής τριλογίας επί της Πανεπιστημίου.7-07-09_321299_1

Αύριο ( σημερα ) η Ακαδημία Αθηνών θα υποδεχθεί τους υψηλούς προσκαλεσμένους της με αφορμή τον εορτασμό των 800 χρόνων του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ και όλα δείχνουν ότι η υποδοχή θα γίνει με τυπικά αθηναϊκό μενού: συνθήματα στην πρόσοψη του ιστορικού κτιρίου, μικροπωλητές στο πεζοδρόμιο της οδού Πανεπιστημίου και παρκαρισμένα οχήματα στα Προπύλαια!

Οπως μας λέει ο Δημήτρης Ρηγόπουλος στο ρεπορτάζ δρόμου, ήταν πριν από τρία Σάββατα, στις 20 Ιουνίου, όταν γράφτηκε (κυριολεκτικά) η νέα σελίδα ευτελισμού της Αθηναϊκής Τριλογίας. Ολα έγιναν στη διάρκεια συναυλίας «αλληλεγγύης και οικονομικής ενίσχυσης στους φυλακισμένους της εξέγερσης του Δεκέμβρη» στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών με διοργανωτές αναρχικούς, «αντιεξουσιαστές μέσα και έξω από σχολεία και σχολές» και τη Συσπείρωση Αναρχικών. Οι πεντακάθαροι τοίχοι της Ακαδημίας (δεν είχαν περάσει λίγα 24ωρα από τον καθαρισμό τους) ήταν σκέτη πρόκληση. Ενας μικρός αριθμός αγνώστων κατευθύνθηκε προς το γειτονικό κτίριο. Θεωρητικά ο χώρος δεν προστατεύεται από τις διατάξεις του πανεπιστημιακού ασύλου, αλλά το γεγονός δεν πτόησε τους λίγους αποφασισμένους οι οποίοι άρχισαν να γράφουν εκεί που τα ίχνη της προηγούμενης γενιάς συνθημάτων υπήρχαν ακόμα. Οι φύλακες της Ακαδημίας (ναι, υπάρχουν βάρδιες ασφαλείας όλο το εικοσιτετράωρο), ούτως ή άλλως ανήσυχοι για την εξέλιξη της συναυλίας, πετάχτηκαν έξω να δουν τι συμβαίνει. Γρήγορα συνειδητοποίησαν ότι δεν τους «έπαιρνε». Εκτός από τους σιδηρολοστούς που δεν ήταν καλό σημάδι, είχαν επιστρατεύσει ένα εξαιρετικά ανήσυχο τετράποδο με πολύ άγριες διαθέσεις. Ενας φύλακας τόλμησε να εμποδίσει την αναγραφή συνθημάτων, πρωτοβουλία που δεν άρεσε καθόλου στον σκύλο ο οποίος τον κυνήγησε και τελικά τον δάγκωσε(!). Ακολούθησαν τα δέοντα σε αυτές τις περιπτώσεις: αντιλυσσικός ορός και χορήγηση αντιβίωσης για μια εβδομάδα….Μεμονωμένο περιστατικό, ασφαλώς, αλλά το ερώτημα παραμένει. Αν το κορυφαίο πνευματικό ίδρυμα της χώρας αδυνατεί να προστατεύσει τον εαυτό του τι μήνυμα δίνεται στην υπόλοιπη κοινωνία;

cambridgeΚι αν δεν φτάνουν αυτές οι πληροφορίες για να αποφτιαχτούμε , να πούμε ότι ναι μεν θα γιορτάσουν κάποιοι τα 800 χρονια του Κέιμπριτζ, αλλά ας μην πανηγυρίσουμε κι ολας γιατί ένα από τα σημαντικότερα τμήμτα διδασκαλίας των Νέων Ελληνικών που βρίσκεται στο βρετανικό πανεπιστήμιο απειλείται με λουκέτο, εκτός αν….. Διαβάζω στην Ελευθεροτυπία ότι ο καθηγητής των Νεοελληνικών Σπουδών του Κέιμπριτζ Ντέιβιντ Χόλτον ήρθε στην Αθήνα για να ζητήσει την οικονομική στήριξη της έδρας του μετά τη συνταξιοδότησή του. Το Κέιμπριτζ, ελπίζει ότι ελληνικά υπουργεία, κοινωφελή ιδρύματα και χορηγοί θα συνδράμουν ώστε να συνεχίσει τα προγράμματά του Ενημερώνοντας το αθηναϊκό κοινό για τις εργασίες του Νεοελληνικού Τμήματος και την πολλαπλή προσφορά του επί σειρά δεκαετιών, οι καθηγητές που θα μιλήσουν, πιστεύουν ότι θα ευαισθητοποιήσουν κάποιους προκειμένου η έδρα να μην αναστείλει τη λειτουργία της. Βεβαίως, ίσως κάποιοι να μην κατανοούν ότι η ύπαρξή της σε ένα κορυφαίο πνευματικό ίδρυμα όπως το Κέιμπριτζ (δεύτερο μετά το Χάρβαρντ στη γενική κατάταξη των πανεπιστημίων παγκοσμίως) περιποιεί τιμή για την Ελλάδα… Ναι , αυτό το τελευταίο είναι μια αλλη θλιβερή ιστορία για τις κρύες νύχτες του χειμώνα…

Advertisements

31 thoughts on “Η Ακαδημία Αθηνών, οι βάνδαλοι και το Κέιμπριτζ!

  1. Αδυνατώ να τα κατανήσω όλ’ αυτά… Φευ… Τι κατάντια… Λυπάμαι βαθύτατα κι αισθάνομαι πίκρα… Πίκρα, που σημαίνει αίσθημα χειρότερο και απ’ τον θυμό…

    Καλημέρα!

  2. Οδυνηρή εντύπωση μού έκανε επίσης το περιστατικό, που αναφέρεται στο ίδιο άρθρο, με κάποιον σκύλο από τους αντι-εξουσιαστές να δαγκώνει φύλακα του κτηρίου.
    Αντιφάσκουσα η συγκεκριμένη ομάδα, όχι μόνο ασκεί την εξουσία της βίας, την οποία εξουσία υποτίθεται πως απορρίπτει και πολεμά, αλλά καθυποτάσσει εξουσιαστικά και τους σκύλους στους σκοπούς της.

    Δεν είναι μόνο η έδρα στο Κέμπριτζ, που κινδυνεύει. Κινδυνεύει, κόντεψε να κινδυνέψει και η πρόσβαση των ελληνικών ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών σε επιστημονικά περιοδικά κλπ 😦

    Καλημέρα

  3. Το πρόβλημα δεν είναι γιατί κάποιοι βρωμίζουν κτίρια που πληρώσαμε για α καθαρίσουμε, αλλά γιατί κάποιοι βρωμίζουν κτίρια (τελεία).
    Αλλά μάλλον τελικά ανάγεται στο πρώτο επειδή κάποιοι έχουν τόσο μεγάλη ιδέα για την εκπαίδευση ώστε να θεωρούν πως πρέπει να βρεθούν χρήματα για μην κλείσει ένα τμήμα και όχι πως a priori πρέπει να διατηρηθεί το τμήμα «εν ζωή» ανεξαρτήτως του που θα βρουν τα χρήματα…

  4. οι ανεγκέφαλοι Ρίτσα μου δεν έχουν ιδεολογία!
    Είτε γράφουν σε τοίχους, είτε «γράφουν την παιδεία» υποχρηματοδοτώντας την…ανεγκέφαλοι και γι’ αυτό επικίνδυνοι!

  5. Αυτό που με παραξενεύει εμένα είναι πώς όλοι αυτοί οι τάχαμου αντιεξουσιαστές δεν καταλαβαίνουν ότι έτσι κερδίζουν μεν την προσοχή μας συνοδευόμενη όμως από τη δυσαρέσκεια και την αποδοκιμασία μας.

    Άλλο πράγμα να στηλιτεύεις τα κακώς κείμενα της κάθε εξουσίας κι άλλο να επιβάλλεις την άποψή σου ετσιθελικά, μετερχόμενος τρόπους και μέσα των πιο βίαιων εξουσιών.

    Ως ένα βαθμό μπορεί να φταίει και το ότι οι Έλληνες (τουλάχιστον πολλοί, πάρα πολλοί από εμάς) δεν τρέφουμε κανέναν απολύτως σεβασμό για καθετί δημόσιο, δεν το νιώθουμε ΚΑΙ δικό μας, δεν παίρνουμε προσωπικά αυτό που συνέβη στο εν λόγω κτίριο, αυτό που συμβαίνει στους τοίχους τόσων άλλων κτιρίων… Έχω δει συνεργεία κομμάτων να κολλούν αφίσες ενόψει εκλογών, διαφημιστικά συνεργεία να κολλούν ενημερωτικές αφίσες για συναυλίες, παραστάσεις, εκδηλώσεις, κ.τ.ό. αλλά δεν έχω δει ποτέ κανένα να τα ξεκολλά μετά την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου γεγονότος.

    Όσο για το ζήτημα του τμήματος Νέων Ελληνικών του Cambridge, κανονικά η ελληνική πολιτεία θα έπρεπε να είχε ήδη στηρίξει οικονομικά τη συγκεκριμένη έδρα, αλλά κι όλες τις υπόλοιπες που φυτοζωούν κι απειλούνται με κατάργηση στις άλλες χώρες. Σε μιαν άλλη Ελλάδα, σε μιαν άλλη εποχή, ίσως…

  6. Χμ, εγώ είμαι από αυτούς που ξεκολάνε αφίσες όταν είναι κολλημένες σε τελείως άσχετα μέρη, όπως στα….ΚΑΦΑΟ , στις στάσεις και στους κάδους ανακύκλωσης. Και κατά έναν περίεργο τρόπο πάντα αυτές οι αφίσες είναι της αριστεράς.

    Θυμάμαι παλιά, ήταν στο κέντρο κάτι κορίτσια του ΣΥΡΙΖΑ και κολούσαν αφίσες στον τοίχο δημόσιου κτιρίου. Ο τοίχος ήταν καθαρός, δεν υπάηρχε τίποτα άλλο κολλημένο πάνωή γραμμένο πάνω του. Κάποιος περαστικός τα πήρε και τους ζήτησε τον λόγο. Του απάντησαν με θράσος «Μα είναι δημόσιος χώρος!» Οπότε ίσως και οι «αντιεξουσιαστές» να θεωρούν πως το να γράφουν σε δημόσια κτίρια δεν είναι διαμαρτυρία αλλάι…δικαίωμα τους. Αυτό νομίζω είναι χειρότερο.

  7. Ναι καλά, χα χα…Εδώ δεν βοηθούν τα δικά μας σχολεία και Πανεπιστημια, θα βοηθήσουν τα ξένα;
    Όσο για τα υπόλοιπα, καλά το είπες για Βάνδαλους…

  8. Δεν κατάφερα να βρώ την απάντηση της Ακαδημίας που αναφέρεις, ωστόσο διακινδυνεύω αν πω ότι η Πολιτεία αναθέτει στην ιδία την Ακαδημία την άμυνα της όπως λέει και το Σύνταγμα. Αν δεν κάνω λάθος η άμυνα της χώρας είναι ζήτημα συμμαχίας, εκτός αν πιστεύουνε εισέτι εις Κολοκοτρώνη, οπότε ασ’ προσευχηθούνε.

  9. Με αρχή ότι με ενοχλεί και μένα αυτός ο βανδαλισμός έχω να πω τα εξής:

    1. Με ενοχλεί εξίσου ότι δεν υπάρχει μηχανισμός άμεσης ενεργοποίησης του καθαρισμού, για την ακρίβεια η αποδέσμευση χρημάτων γι’αυτή τη διαδικασία σε ένα ίδρυμα από τα πλέον πλούσια του ελληνικού δημοσίου. Το θέμα εδώ είναι μόνο διοικητικό.
    2. Ο εξωτερικός βανδαλισμός είναι εμφανής εικόνα εσωτερικής ένδειας. Θεωρώ σημαντικότερο και πιο καταστροφικό τον κρατικό βανδαλισμό που απαξιώνει την έρευνα και τις βιβλιοθήκες θυσιάζοντάς τα στο βωμό μιας κοντόφθαλμης οικονομικής διαχείρισης. Δείτε την επιστολή του ακαδημαϊκού Δεσποτόπουλου για το ΕΙΕ που διαλύεται, δείτε τι γίνεται με το ΕΚΚΕ, τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες που έχασαν 380 συμβασιούχους εργαζόμενους, τα 9000 ηλεκτρονικά περιοδικά, στα οποία η πρόσβαση είναι αδύνατη λόγω μη χρηματοδότησης των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών κ.ο.κ.
    3. Πιστεύω με δυο κουβέντες ότι ένας τέτοιος βανδαλισμός μας ενοχλεί περισσότερο γιατί εξωτερικεύει, εμφανίζει την παθολογία της κοινωνίας μας, τη φτώχεια, την ανοργανωσιά, την κενότητά μας

    Στο μπλογκ «Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες σε Μαρασμό» (http://symvasiouxoi-lib.blogspot.com/) είχα γράψει το Δεκέμβριο του 2008:
    » Οι βιβλιοθήκες δανείζουν
    – αλλά δεν είναι τράπεζες
    Οι βιβλιοθήκες απαιτούν ησυχία
    – αλλά δεν είναι μοναστήρια
    Οι βιβλιοθήκες καίγονται
    – αλλά δεν είναι εμπορικά μαγαζιά

    γαμώτο τι πρέπει να γίνει σε αυτές για να χρηματοδοτούνται;»

    Αυτόν θεωρώ το πιο αξιοκατάκριτο βανδαλισμό…

  10. Αν οι βιβλιοθήκες δανείζουν είναι βέβαια Τράπεζες (γνώσεως)
    Αυτές από κάπου αντλούν την γνώση και πρέπει να την αποδίδουνε, π.χ. πόσοι βιβλιοθηκονόμοι επικοινωνούν με τους συγγραφείς που δανείζουνε; Μήπως όταν αγοράζουνε βιβλία τελειώνει και η υποχρέωση τους στον συγγραφέα;
    .
    Μία υπόθεση είναι να συνηπυρετούν δάσκαλοι και βιβλιοθηκονόμοι στις σχολικές ή δημοτικές βιβλιοθήκες.
    Αυτές με τη σειρά τους να έχουν εκπαιδευτικό παιδαγωγικό ρόλο και, εδώ είναι ο πυρήνας της υπόθεσης, το παιδί με την οικογένεια του, να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στην τάξη-μάθηση στο σχολείο και στην βιβλιοθήκη, να επιλέξει την μία μάθηση ή την άλλη. Διότι στην επιλογή είναι η ελευθερία της μάθησης, η δυναμική της επεξεργασίας και η συσώρευση.

  11. H ακαδημία αθηνών έχει λερωμένο πρόσωπο με το χειρότερο παράπτωμα που μπορεί να στιγματίσει τους ακαδημαϊκούς κύκλους, αυτό της πνευματικής κλοπής (plagiarism). Ρωτήστε τον πρώην μαθηματικό νυν κλέφτη Ν. Αρτεμιάδη. Ισχυρίζομαι ότι δεν είναι τυχαία εξαίρεση αλλά ένδειξη χαρακτηριστική του ήθους τους. Λοιπόν δεν πρόκειται να κλαψουρίσω αν κάποιος έβαψε το τοίχο με μπογιά, για φτύσιμο είναι ούτως ή άλλως.

    Η καταστροφή της αθήνας το δεκέμβρη ξεκίνησε από αστυνομικό υπάλληλο που δεν τήρησε τη διαδικασία. Το πρώτο βήμα ήταν αυτό. Βέβαια το επόμενο δεν ήταν άλλο ένα βήμα αλλά η τέλεση του πιο αποτρόπαιου εγκλήματος. Κατά αντιστοιχία δήμαρχος αθηνών και ακαδημία ούτε που περνάει από το πίσω μέρος του μυαλού τους η έννοια της διαδικασίας και προτείνουν αλλαγές στους ποινικούς νόμους. Καμία αίσθηση του περιορισμένου θεσμικού τους ρόλου. Άστοχες δηλώσεις εξ αφορμής επικαιρότητας προδίδουν άλλωστε τον θερμό χαρακτήρα των δηλώσεων και άλογο χαρακτήρα αυτών που τις εκφέρει.

    Καθώς το α-λογο στοιχείο χαρακτηρίζει τη κεφαλή (κεφαλή να σου πετύχει!) τα γεγονότα του δεκέμβρη δεν ήταν ασφαλώς τυχαία, ούτε οποιαδήποτε παρόμοιας φύσης μικρότερης έκτασης επεισόδια.

  12. Σχολικές βιβλιοθήκες; Θα εννοείτε κάτι ντέξιον ντουλάπες όπου στοιβάζονται βιβλία κάθε λογής: σαρακοφαγωμένα και σχισμένα, ακαλαίσθητα, που δεν προκαλούν κανένα ενδιαφέρον ούτε στον πιο βιβλιόφιλο δάσκαλο (πόσον μάλλον μαθητή) και που συνήθως οι διευθυντές των σχολείων αρνούνται να ανακυκλώσουν α) λόγω της διαδικασίας σύνταξης του σχετικού πρωτοκόλλου καταστροφής και β) για να μη μείνουν άδεια τα ράφια και θεωρηθεί πως το σχολείο δε διαθέτει βιβλιοθήκη (!!!).

    Γιατί αν εννοείτε έναν καλαίσθητο χώρο ίσο σε μέγεθος όσο τουλάχιστον δύο σχολικές αίθουσες, όπου οι τοίχοι θα είναι γεμάτοι με βιβλιοθήκες (ή έστω ράφια) που θα φιλοξενούν βιβλία ελκυστικά (λογοτεχνικά, επιστημονικά, κλπ.) στα παιδιά… όπου θα υπάρχει προσωπικό αν όχι ειδικευμένο τουλάχιστον ενημερωμένο για την οργάνωση, συντήρηση, ανανέωση των βιβλίων… όπου θα υπάρχουν τραπέζια μελέτης και θα χαίρεται κανείς να κάνει τις ατομικές ή συλλογικές εργασίες του εκεί… όπου θα υπάρχει προσωπικό και μετά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, για να μπορούν οι μαθητές να απευθυνθούν για δανεισμό ή συμβουλές… (*)

    Αν, λέω αν, εννοείτε κάτι τέτοιο… τότε δε θα το βρείτε παρά σε ελάχιστα σχολεία (δημόσια, γιατί προσωπικά αυτά με απασχολούν περισσότερο).

    (*) Εμείς οι δάσκαλοι που θα συνταξιοδοτηθούμε στα 65 μας χρόνια (στην καταλληλότερη ηλικία για παραμυθάδες παππούδες, αλλά όχι για εκπαιδευτικούς), θα μπορούσαμε να στελεχώσουμε θαυμάσια μια σχολική βιβλιοθήκη ή να λειτουργήσουμε υποστηρικτικά στο σχολείο, το ελληνικό σχολείο των πλείστων όσων αναγκών, αντί να προσφέρουμε 21 συναπτές ώρες διδασκαλίας (?!) αμφίβολης ποιότητας.

  13. Ξέρεις Νερένια, ζούμε εποχές παραδόξων Πιραντελικές.
    Οι εργαζόμενοι σήμερα συνταξιοδοτούνται, ονειρεύονται πλάνες πολλές, ατελείωτες και μισθοδοτούνται.
    Με την σύνταξη τους αμοίβονται, γίνονται δημιουργικοί, απτοί, εφικτοί, επιούσιοι, δράτουν το εφήμερο. Μέχρις οι νεότερες γενιές να το αποκαταστήσουν.

  14. @Νερένια….
    πόσο δίκαιο έχεις με αυτά που λες, αλλά….στη ζωή μας υπάρχει αυτό το αναθεματισμένο αλλά. Οταν εκανα την ερευνα για την εκπαίδευση στη Φινλανδία, μεταξυ ολων των αλλων με πηγαν σ ενα σχολείο όπου υπηρχαν και πολλα μειονοτικά παιδιά και κοριτσάκια με τη μανδήλα. Εκεί λοιπόν απόλαυσα την οργάνωση του σχολείου και φυσικά και εξαιρετικές βιβλιοθήκες και τα τραπέζια που λες και το προσωπικό που ήταν πανω από τα παιδιά… μου άρεσε πολύ. Και ηταν ενα δημοσιο σε μια απλή γειτονιά του Ελσίνκι.
    Οσο για τους εκπαιδευτικούς που λες να πλαισιώσουν τις βιβλιοθήκες – φαντάζομαι όντας συνταξιούχοι- νομίζω ότι θα είναι τόσο κουρασμένοι από την απέλπιδα προσπαθεια ετών και ετών που δεν θα θέλουν.
    καλημερα

  15. @ GB…. Ο Πιραντέλο απόθανε Ζητω ο Πιραντέλο , θελεις να πεις ή κανω λάθος ; Χαιρετώ.. Να πάτε Χαλκιδική μεριά για καμια βουτιά.Ιασιμη βουτιά κι όχι πιραντελική.

  16. @Μικε. η αλήθεια είναι ότι αυτό το ανώνυμο σχολιο( το αβαταρ δεν παραπέμπει κάπου) με την καταγγελια οφειλα να το εχω διαγράψει. Ομως για λόγους αρχής, το αφήνω. Ωστόσο δεν θα ήθελα στο δικό μου μπλογκ να υπάρχει αυτό το ύφος. Ο,τι θέλουμε το λεμε με έναν άλλο τρόπο. Αυτή ειναι η διαφορα του δικου μου μπλογκ από πολλά άλλα.

  17. @ Γιωργος Κατσαμάκης
    μας ενοχλεί ότι κανεις δεν ενοχλείται, πιστεύω και ότι ολοι φοβούνται ή κρύβονται πίσω από το δακτυλάκι τους. Οτι αμολανε ενα σκυλί και δημιουργούν πρόβλημα κι εμείς κατηγορούμε τον φυλακα, τον φρουρό, τον αλλο γενικώς…Ναι, πολλά ειναι τα χαλια μας, αλλά υπάρχει μια αλληλενδυση ανάμεσα στα γεγονότα και σημερα πια δεν ξέρουμε αν η κότα εκανε το αυγό ή το αυγό την κοτα…

  18. @GB
    αχ βρε φιλε μου, πώς να σε βοηθήσω τώρα ; επρεπε να βαλω το λινκ, αλλά ξεχάστηκα… δεν πειράζει, τίποτα δεν χάθηκε…

  19. @Artanis….οποτε βρεις χρονο γραψε δυο λεξούλες για τα σχολεία εκεί κατω…καλησπερες από την πρωτεύουσα…

  20. Darthiir the Abban
    ε, ναι υποτίθεται ότι ετσι πρέπει ναναι….αλλα τωρα και την Ακαδημία Αθηνών και τα κτιρια εκεί βρε παιδί μου..παραπάει.Το ίδιο ειχε συμβεί αμεσως μετα την ανακαίνιση της Νομικής. Την εχω τελειωσει και τότε καναμε μαθήματα, μαθαίναμε και κανα κώδικα, και τα καλαμπουρια ήταν καλαμπούρια… Μολις λοιπόν τη βαψανε προς το ροζέ μπεζ την επομενη πεσανε πανω της τα ξεφτέρια και την κανανε μουρλια σου λεω. Και ποιος να μιλήσει ; κανείς. Ολοι σεβόμαστε τον διαμαρτυρόμενο για τη ζωή φοιτητή, εργάτη, οικοδόμο, επιχειρηματία,ηθοποιό τραγουδιστή, γεγικώς κλεινουμε το γόνθ σε οποιον διαμαρτύρεται με τετοιο επιδεικτικό τροπο. Πολυ μου αρεσει η πατρίς.

  21. ## Ντροπαλός…
    οδυνηρή φιλε μου είναι η καθημερινότητά μας..Ησουν στης Ντιας την παρουσίαση ή κανω λάθος ;

  22. @ΠΚ…την καλησπέρα μου από την Αθήνα. νασαι παντα καλά….Μην σκιάζεσαι. Η πολη επιβιώνει με τον τρόπο της….

  23. !@Κόκκινο Μπαλόνι…γεια σου φιλεναδάκι μικρό. Αστα τα παιδιά να παιξουν. θα μεγαλώσουν και θα συνειδητοποιήσουν ότι οι άνθρωποι φταίνε κι όχι τα κτιρια…

  24. Κα Ρίτσα μας,

    απαντώ για να αποκαταστήσω μια παρανόηση από προηγούμενο σχόλιό μου.

    Όταν αναφέρθηκα στη στελέχωση των σχολικών βιβλιοθηκών από δασκάλους, εννοούσα το εξής : αντί την τελευταία δεκαετία της θητείας μας (μετά τα 55 χρόνια της ηλικίας μας, δηλαδή) να την περνάμε διδάσκοντας (θα έχουμε ήδη διδάξει 25 χρόνια τότε) και με την κούραση που κι εσείς παραδέχεστε πως θα έχουμε συσσωρεύσει, καλό θα ήταν να παραμένουμε εργαζόμενοι στο σχολείο ως τη συνταξιοδότησή μας καλύπτοντας άλλες ανάγκες εκτός της παροχής διδασκαλίας (σχολική βιβλιοθήκη, γραμματειακή υποστήριξη, κλπ). Έτσι και τα σχολεία θα ανταποκρίνονται καλύτερα στις πλείστες υποχρεώσεις τους, και το διδακτικό προσωπικό θα ανανεώνεται και θα παραμένει «αγέραστο» και πιο κοντά στα παιδιά.

  25. Νερένια…. είναι λίγο εξωφρενικό αυτό που γράφεις. Υπάρχουν κάποιοι καλοί άνθρωποι που λέγονται βιβλιοθηκονόμοι, σπουδάζουν αυτή την επιστήμη, οργανώνουν και λειτουργούν βιβλιοθήκες. Ίσως να έχεις επισκεφθεί κάποιες και να τους έχεις δει. Οι σχολικές των 6000 βιβλίων για παράδειγμα που οργανώθηκαν πριν από μερικά χρόνια είναι έργο τους. Θα ήταν άδικο για τη βιβλιοθήκη να την υπηρετεί ένας υπό εργασιακή απόσυρση δάσκαλος. Με την ίδια λογική θα μπορούσε ένας οικοδόμος τα τελευταία χρόνια της επαγγελματικής πορείας του να σχεδιάζει σπίτια, ή ένας τραυματιοφορέας να χειρουργεί. Το σχολείο όμως δεν είναι κοτέτσι των δασκάλων, όπως η εκπαίδευση δεν είναι μόνο ύλη μαθημάτων. Δεν συμφωνείς;

  26. Χαχαχα, καλέ μου φίλε,

    φυσικά και συμφωνώ απολύτως. Αλλά επειδή δεν υπάρχει κάτι να τροφοδοτήσει την αισιοδοξία μου πως θα δούμε βιβλιοθηκονόμους ποτέ στα σχολειά (τα δημοτικά) είπα πως θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν οι κακόμοιροι οι δάσκαλοι ώστε να καλυφθεί το κενό αφενός και αφετέρου να παραμείνουν ενεργοί και χρήσιμοι αλλά σε ένα άλλο πόστο όταν δε θα αντέχουν πλέον να διδάσκουν μικρά παιδιά 21 ώρες την εβδομάδα. (Να πω εδώ πως οι συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας φεύγουν με ωράριο 16 ωρών εβδομαδιαίως).

  27. Νερένια,
    Είναι λίγο δύσκολο το θέμα για χαριεντισμούς, αλλά συμμερίζομαι την καλή σου διάθεση. Πάντως υπάρχουν σαφώς πολύ σημαντικότερα εργασιακά προβλήματα από την κούραση των δασκάλων που διδάσκουν 21 ώρες την εβδομάδα και πολύ πιο βασικά προβλήματα στην κουλτούρα και την εκπαίδευση, από τη στήριξη της έδρας νεοελληνικών σπουδών στο Cambridge. Όχι γιατί αυτό δεν είναι σημαντικό, αλλά γιατί θα θεωρούσα ψεύτικη και επιφανειακά εντυπωσιακή μια τέτοια στήριξη από την ελληνική κυβέρνηση, όταν με βεβαιότητα και στοιχεία μπορώ να αποδείξω ότι δεν συντηρεί και υπεύθυνα δεν στηρίζει την εκπαίδευση, την έρευνα, τις βιβλιοθήκες, τα μουσεία, τον πολιτισμό. Και όχι μόνο γιατί δεν έχει χρήματα, αλλά γιατί όλα αυτά δεν τα αντιλαμβάνεται ως σημαντικά στηρίγματα της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτισμικής ανάπτυξης….

  28. Με φόβο και τρόμο πως κοντεύουμε να μονοπωλήσουμε την κουβέντα,

    δε διαφωνώ καθόλου πως η ελληνική πολιτεία (δε θα πω κυβέρνηση, γιατί όλες οι μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις ευθύνονται γι’ αυτήν την κατρακύλα) δε δίνει καμιά απολύτως σημασία και ουδόλως στηρίζει την εκπαίδευση. Σε αντίθετη περίπτωση δε θα συζητούσαμε καν τώρα. Και σε καμία περίπτωση δεν έχω σκοπό να προβάλω το «συντεχνιακό» πρόβλημα των δασκάλων ως ζήτημα πρώτου μεγέθους, όταν μάλιστα η ελληνική εκπαίδευση αντιμετωπίζει ζωτικότατα προβλήματα. Και φυσικά οι δάσκαλοι δεν είμαστε από τους περισσότερο βαλλόμενους εργασιακούς κλάδους, θεωρώ όμως πως έστω και με μικρές (ή ασήμαντες, αν προτιμάτε) αλλαγές θα μπορούσαμε να αξιοποιηθούμε καλύτερα και αποδοτικότερα εφ’ ω ετάχθημεν. Γνωρίζω συναδέλφους εκεί γύρω στα 60 τους χρόνια που από δάσκαλοι έχουν μετατραπεί σε …δημοσίους υπαλλήλους : ελάχιστα έως καθόλου ξεφεύγουν από τα άκρως απαραίτητα, κοιτούν το ρολόι για το επόμενο διάλειμμα, δεν έχουν καλές σχέσεις με τα παιδιά, τα οποία θεωρούν μικρούς σατανάδες που τους χαλούν την ησυχία, και μετρούν τις μέρες μέχρι τη συνταξιοδότησή τους. Ε, πιστεύω πως αυτοί δε χρειάζεται (μάλλον δεν πρέπει) άλλο πια να είναι σε τάξη, ας χρησιμοποιηθούν κάπου αλλού να μην παίρνουν παιδιά στο λαιμό τους.

    Όσο για τη στήριξη της έδρας των νεοελληνικών σπουδών του Cambridge και των όποιων άλλων χωρών, έχετε δίκιο σ’ αυτό που λέτε αλλά μόνο γιατί το χάλι μας έχει αυτές τις τρομακτικές διαστάσεις. Αν φροντιζόταν η παιδεία μας και η εκπαίδευσή μας, θα καταλαβαίναμε ίσως πόσο σημαντικό είναι η κουλτούρα μας (που θα την είχαμε τότε) να ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα.

    Αυτά. Ελπίζω να έχω γίνει σαφής για τις …καλές προθέσεις μου.

  29. Γνωρίζω συναδέλφους εκεί γύρω στα 60 τους χρόνια που από δάσκαλοι έχουν μετατραπεί σε …δημοσίους υπαλλήλους : ελάχιστα έως καθόλου ξεφεύγουν από τα άκρως απαραίτητα, κοιτούν το ρολόι για το επόμενο διάλειμμα, δεν έχουν καλές σχέσεις με τα παιδιά, τα οποία θεωρούν μικρούς σατανάδες που τους χαλούν την ησυχία, και μετρούν ……..

    Πολυ σωστες οι επισημανσεις σου Νερενια,μαλλον θα ελεγα περιγραφες.Υπαρχουν κακως κειμενα παντου στο ‘Ελλαντισταν’,μια ενδοξη Αφρικανικη χωρα με λευκους κατοικους.Το κακο ειναι οτι τα τελευταια 30 χρονια,υπαρχει μια απαξιωση των παντων,που ξεκιναει απο τις μεταρρυθμισεις-αυτοσχεδιασμους διορισμενων πολιτικων,οι οποιοι περα απο την ανεπαρκεια τους,εξυπηρετουν συμφεροντα,γνωστα σε πολλους τα οποια δεν ειναι επι του παροντος να αναλυθουν.Αυτη η ανυπαρξια σχεδιασμου και υπευθυνοτητας,μετατιθεται και στα αλλα κοινωνικα στρωματα και βεβαιως στα σχολεια και Πανεπιστημια,με αποτελεσμα την παραγωγη αναγωγων,αμορφωτων και αδιαφορων μετριοτητων,οι οποιοι κατα το δοκουν και καθ’υποδειξιν κομματικων και συνδικαλιστικων παραγοντων ασκουν το επαγγελμα τους.Θα μου πεις γιατι το γενικευω,παντοτε θα υπαρχουν ανθρωποι με διαφορετικο σκεπτικο και φιλοτιμο.Ναι ,αλλα τους τρωει η ‘μαρμαγκα’.Και επειδη στον οχλο επικρατει η ‘πλειοψηφια’,δηλαδη μια χουφτα ανθρωπων που επιβαλλουν την γνωμη τους και την γραμμη τους με τραμπουκικους τροπους,αυτοι οι ανθρωποι παροπλιζονται και παρακολουθουν τους αλλους στην διαλυση των παντων.Γιατι στην ‘δημοκρατια’ ολα μπορουν να υιοθετηθουν εφοσον ανηκουν σε ολους και φυσικα να καταστραφουν εφοσον τα πληρωνουμε ολοι.Τωρα εδω θελει διερευνηση το ποιος πληρωνει,γιατι και εδω ο ‘δημοκρατης’ νομος εχει φροντισει για τους ‘αναξιοπαθουντες’.
    Επειδη σαν χωρα δεν εχουμε μονο 500 προβληματα για να λυσουμε τα μισα και βλεπουμε για τα υπολοιπα,αλλα εχουμε ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ,που φυσικα δεν λυνονται γιατι οτι πιασεις σε βρωμιζει,θεωρω οτι θελουμε ‘ρεκτιφιε’,δηλαδη ανακατασκευη.Με οποιοδηποτε κοστος βεβαιως,διοτι ο κομπος εχει φτασει στο χτενι.Και σε πιο σοβαρες καταστασεις θα εχουμε μεγαλο προβλημα,χωρις να γινομαι μαντης κακων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s