Η καμεράτα, η κρίση και οι αλλοδαποί μουσικοί


961223_bΗταν από τις πρώτες παραστάσεις της που είχα παρακολουθήσει τις ενθουσιώδεις εποχές του Μεγάρου Μουσικής. Η Καμεράτα υπό τον Αλέξανδρο Μυράτ με ταξίδευε ως τη Βιέννη, το Βερολίνο, το Παρίσι, λες και δεν είχα ταξιδέψει ως τότε, λες και το αυτί μου ήταν αμάθητο στους  ήχους των Φίλων της Μουσικής. Ο καιρός πέρασε, μαζί του και ο ενθουσιασμός των πρώτων μηνών. Τα πράγματα βρήκαν τη σειρά τους. Ψηλα, χαμηλά, τί σημασία έχει. Στη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων, ελάχιστες φορές επέστρεψα για να απολαύσω την Καμεράτα. Σε μια απ’ αυτές πρόσεξα ότι το κεφάλι του Μυράτ είχε αρχίσει να ασπρίζει. Τί λεπτομέρεια κι αυτή!

Χθες έμαθα ότι η Καμεράτα κινδυνεύει να αποπεμφθεί.Ο χορηγός «Γιουρμπανκ»δεν θα συνεχίσει να την στηρίζει.Κύριε Λάτση μας, πώς έγινε αυτό ; Ελλείψει άλλου χορηγού, τί θα κάνει ; Το προφανές. Λουκέτο θα βάλει και είναι και πολύ της μόδας. Ετσι, λοιπόν, σε παρακμιακούς καιρούς, όπως οι τωρινοί, οι συντελεστές της πραγματικά όμορφης μουσικοπαρέας καλούνται να δεχτούν μείωση μισθού ( 20%) , μείωση 20% των ωρών εργασίας εβδομαδιαίως, μείωση 20% της αποζημίωσης που θα έπαιρναν αν απολύονταν, δικαίωμα εργασίας σε άλλο φορέα, δραστική μείωση των κύριων εμφανίσεών της στο Μέγαρο, απλήρωτες ηχογραφήσεις( LOL!!)kamerata000000

Αν συμφωνήσουν στην αυριανή σύσκεψη έχει καλώς. Θα σωθεί η δική τους αξιοπρέπεια. Αλλιώς νάμαστε καλά να τους θυμόμαστε. Και το ευτράπελον της ιστορίας : η πλειοψηφία των μουσικών προέρχονται από διαφορες χώρες  (Κορέα, Γερμανία, Κίνα, Αρμενία, Ρουμανία, Αλβανία, Ρωσία, Ουζμπεκιστάν, Τουρκία και Ελλάδα) και ο νοών νοείτο.

Κύριε υπουργέ μου, μια ματιά στην Καμεράτα, πλιζ.  Διαμαντάκι σε στέρφα γη είναι η καημένη. Μπορεί η τιμή πώλησης των διαμαντιών να έχει μειωθεί λόγω της κρίσης -μάθατε τί γίνεται στην Αμβέρσα ε;-  αλλά τα διαμάντια είναι παντοτινά.Τί λέτε;

ριτς

myratO Αλέξανδρος Μυράτ σπούδασε διεύθυνση ορχήστρας στο Παρίσι και έκανε την πρώτη του εμφάνιση ως μαέστρος το 1970, με την Εθνική Ορχήστρα του Μόντε Κάρλο. Είναι ιδρυτής της Ορχήστρας Νέων της Γαλλικής Κοινότητας στο Βέλγιο και της πρώτης Ορχήστρας Νέων της Γαλλίας, ενώ υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας της Πικαρδίας.

Έχει ηχογραφήσει για τις εταιρείες Label Βlue, Virgin, EMI και Auvidis. Το 1984 του απονέμεται το μεγάλο βραβείο της Γαλλικής Ακαδημίας Δισκογραφίας.

Το 1991 αναλαμβάνει την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, την οποία συγκροτεί και γρήγορα αναδεικνύει σε σύνολο υψηλού επιπέδου.>

Το 2004 τιμάται από τη Γαλλική Δημοκρατία με τον τίτλο του Ιππότη των Τεχνών και των Γραμμάτων, για τη συμβολή του στον πολιτισμό.

Είναι επίτιμος πρόεδρος της Sinfonietta-Ορχήστρας Δωματίου του Δήμου Χανίων και από το 2006 είναι μέλος της Λυρικής Ακαδημίας, που λαμβάνει χώρα στην πόλη Βαντόμ της Γαλλίας κάθε καλοκαίρι.

18 thoughts on “Η καμεράτα, η κρίση και οι αλλοδαποί μουσικοί

  1. Τα περισσότερα μέλη της είναι φίλοι μου και γνωρίζω την αγάπη τους σε αυτό που κάνουν. Η ποιότητα της ορχήστρας είναι πασιφανής σε όλους. Η μοναδική της ατυχία είναι ότι γεννήθηκε και μεγαλώνει στην Ελλάδα.

    Γειά σου Ρίτσα μου.

  2. @elafini. καλημερα Ελαφίνι μου. Λυπάμαι κι εγώ για τον τρόπο που εξελισσονται τα πράγματα. Μάκαρι κάτι να αλλάξει. Ακουω ότι το ελειμμα είναι μεγάλο. Αλλά αν δεν στηρίξουμε κάτι καλό, όπως η Καμεράτα, τί θα στηρίξουμε; Δεν καταλαβαίνω.

  3. Λυπάμαι και εγώ. Κάθε μέρα και από κάπου αλλού θα ακούσεις κάτι δυσάρεστο.. Όχι πως δεν τα περιμέναμε, αλλά μέσα σου πιστεύεις πως κάτι θα πάει καλύτερα.. Δυστυχώς όλο και πιο χαμηλά πέφτουμε.. συνεχώς χαμηλότερα.. και το χάσμα όλο μεγαλώνει..

  4. Ώστε η κρίση έπληξε τη Γιούρομπανκ και το πορτοφόλι του κυρίου Λάτση (το «μας» ούτε και σα μαύρο χιούμορ δεν μπορώ να το χρησιμοποιήσω) έχει απώλειες της τάξης του 20%;

    Ε, τόση αξία αποδεικνύεται πως δίνουν οι κάθε λογής Λάτσηδες (που καταλαμβάνουν τις επισημότερες των επισήμων θέσεις στις πολιτιστικές εκδηλώσεις) στον πολιτισμό. Φοβάμαι πως άλλο ένα διεθνές ρεζιλίκι είναι προ των πυλών, καθότι δε νομίζω να κάνει κάτι το ΥΠΠΟ.

    Κρίμα γιατί η Καμεράτα αγαπήθηκε κι έκανε πολλούς ν’ αγαπήσουν το είδος της μουσικής που υπηρετεί.

  5. Προτείνω επίσης οι μουσικοί της καμεράτας, προκειμένου να σωθεί η ορχήστρα να πουλήσουν το πιάνο και τα μισά βιολιά, να οργανωθούν σε ομάδες των 5 και να παίζουν στις γειτονιές της Αθήνας το «άστα τα μαλάκια σου», όσοι έχουν παιδιά να τα πουλήσουν, όσοι δεν έχουν οικογένεια να γυρίσουν στο πατρικό τους και ο μισθός τους να μειωθεί κατά 80%. Τέλος προτείνω στη θέση των απολυμένων μουσικών να δουλέψουν καθηγητές με απόσπαση……….

  6. Για να σας αποδείξω πόσο εντός του κλίματος είμαι…. σας παραπέμπω σε χθεσινή απόφαση Σπηλιωτόπουλου με τίτλο «Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος και τις Δημόσιες Βιβλιοθήκες» ( http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank14_7_9_1236.php ) οι οποίες ως γνωστό τοις πάσι…. είναι γεμάτες από βιβλιοθηκονόμους….
    Στη δε Εθνική Βιβλιοθήκη εργάζονται εδώ και λίγους μήνες και αισθητικοί. Περισσότερα στο μπλογκ «Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες σε μαρασμό» ( http://symvasiouxoi-lib.blogspot.com/2009/03/blog-post_17.html ) [Ο εμπαιγμός του ΟΑΕΔ και τα προεκλογικά παιχνίδια , 17/3/2009]
    Όλα όμορφα καμωμένα και νοικοκυρεμένα…..

  7. Γιώργο Κατσαμάκη,

    είδα τις παραπομπές σου και φρικίασα. Κατανοώ απολύτως την «επίθεση» που μου έκανες στο προηγούμενο ποστ, αν και εγώ δεν εννοούσα κάτι σαν αυτό. Το μόνο «θετικό» που βρίσκω σ’ αυτές τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών είναι πως απομακρύνονται από παιδιά. Γιατί αν αγαπούσαν τα παιδιά και τη δουλειά τους, δε θα ζητούσαν τέτοια απόσπαση. Ελπίζω να γίνομαι κατανοητή. Είμαι και κάπως θυμωμένη σήμερα…

  8. Η κάθε γιούρομπανκ δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα. Είναι λογικό από τη στιγμή που βλέπει το συμφέρον της να απομακρύνεται, να εγκαταλείπει τέτοιες χορηγίες. Δεν την αναγκάζει κανείς να μείνει, εδώ είναι το θέμα. Και φυσικά ούτε λόγος για χρηματοδότηση από το ίδιο το υπουργείο…

    Τέλος πάντων, εύχομαι λύση να βρεθεί.

    Την καλησπέρα μου.

  9. Tι να κάνουμε; Οι τραπεζίτες είναι σε δύσκολη θέση.
    Ο ρυθμός αύξησης των κερδών τους μειώθηκε κατά 0,0000001% την τελευταία διετία.
    Αν συνεχιστεί αυτό, ο Λάτσης σε 300 χρόνια θα γίνει φτωχότερος κατά 23,5 ευρώ.
    Πρέπει να το καταλάβουν αυτό οι καλλιτέχνες της καμεράτας και να βοηθήσουν τον χορηγό τους. Να χωριστούν σε τρίο, κουαρτέτα κλπ και να ξαμολυθούν στις γωνίες των εμπορικών δρόμων, τώρα που άρχισαν οι εκπτώσεις. Όλο και κάτι θα μαζέψουν για να δώσουν στον κ. Λάτση.

  10. απόψε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

    η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής
    υπο τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Αλέξανδρου Μυράτ

    παρουσιάζει το έργο

    Οικονομική Υφεση σε λα(τση) μείζονα!

    [τα έσοδα από τη βραδιά θα διατεθουν για την ενίσχυση της μη κυβερνητικής οργάνωσης Αερομπανκ-Εργασίας].

    ………………….

    ρίτσμας, καλή σου μέρα!

  11. Σα να τους βλέπω να την κάνουν σιγά-σιγά για αλλού…Είδες και ο Καβάκος…Σκίζει έξω…
    Κι άσε την καλλιτεχνική ζωή της Ελλάδος να ξεροψήνεται στην καρακαΐλα της μετριότητας…

  12. Τί να απαντήσω κι εγώ; Από τη ζέστη εχω λαλήσει… Ναι, εξω πάμε καλά. Βαρεθηκαμε να το λεμε και να το επαναλαμβάνουμε…

  13. Πριν τα βάλετε τοσο ευκολα με την Eurobank η οποία στηρίζει την Καμεράτα τοσα χρόνια, ίσως θα πρέπει να μάθετε το τι ακριβώς συμβαινει! Ισως κάποτε να μάθετε…! Σας θυμίζει κατι το παραμύθι ‘Τα ρούχα του βασιληά» ?

  14. Ηλίας Σακαλάκ..
    Οποιος ξέρει, ας μας ενημερώσει… Κανεις δεν τα βάζει με τη γιουρομπανκ και με καμιά γιουρομπάνκ.Πληροφορίες μεταφέρουμε. Ελπιζω να γινομαι κατανοητή…

  15. η »μεταφορά» πληροφοριών (οπως το λετε) είναι καμμιά φορά παρακινδυνευμενη… ιδιαιτερα αν δεν είναι διασταυρωμένη και σίγουρη!
    Πέραν τούτου πρέπει να σας πληροφορήσω ότι η Ορχήστρα εκτός απο »αλλοδαπούς» έχει ΚΑΙ Ελληνες Μουσικούς. Και αυτό είναι απόλυτα …σίγουρο και διασταυρωμένο!
    Καλές γιορτές σε όλους εύχομαι!

  16. @Ηλίας Σακαλάκ
    καλες γιορτές σας εύχομαι, αλλά δεν μας είπατε τί έχει συμβεί. Στις εφημερίδες δημοσιεύονται διάφορα, τα οποία πολλές φορές, αν όχι τις περισσότερες μενουν αναπάντητα.Και επειδή την Καμεράτα την αγαπήσαμε, θα θελαμε να μάθουμε την αλήθεια.

  17. Φαντάζομαι οτι καποτε θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου όπου καποιος απο εμάς θα μπορεί να μιλήσει χωρίς τα λόγια του να παρεξηγηθούν. Μέχρι τότε καλό θα είναι να ζητηθούν εξηγήσεις απο τους ανθρωπους που γνωρίζουν και χειρίζονται τα θέματα της Ορχήστρας χρόνια τώρα! Ισως έτσι θα μπορεσουμε ακόμη και εμείς που επί 18 χρόνια περίπου, παίζουμε σε αυτη την Ορχήστρα να μάθουμε κατι περισσότερο απο οσα ηδη γνωρίζουμε.
    Ίσως……. Ίσως!

    Με εκτίμηση πρός όλους για τα σχόλια και τις καλοπροαίρετες παρατηρήσεις.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s