Μυστικά επιτυχίας μέσα στην κρίση


    Μέσα στη διεθνή οικονομική ύφεση και την κρίση που έχει προκληθεί σε όλους τους τομείς, η γερμανική εβδομαδιαία εφημερίδα «Die Ζeit» σημείωσε τα δύο καλύτερα χρόνια στην ιστορία της. Ο διευθυντής της Τζιοβάνι ντι Λορέντζο θεωρεί ότι το μυστικό της επιτυχίας ήταν η λεπτομερής μελέτη των αναγκών των αναγνωστών, το γεγονός πως αγνοήθηκαν εντελώς οι συμβουλές των ειδικών των μέσων και το ότι η εφημερίδα συνέχισε να δημοσιεύει μεγάλα άρθρα, ερευνητικά, αποκαλυπτικά και σοβαρά. Οπως λέει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στην ισπανική εφημερίδα «Εl Ρais», η έντυπη δημοσιογραφία του μέλλοντος θα βασίζεται «στην κατεύθυνση και το βάθος». Το Ιντερνετ, διαβεβαιώνει, είναι μόνο ένας από τους λόγους της κρίσης των εντύπων. Οι άλλοι είναι: η απώλεια της αξιοπιστίας και της ποιότητας.

    Ο Τζιοβάνι ντι Λορέντζο, Γερμανός από πατέρα Ιταλό, είναι ένας από τους πιο σημαντικούς δημοσιογράφους στη χώρα του. Πενήντα ενός ετών, έξι από τα οποία βρίσκεται επικεφαλής της «Die Ζeit», έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Οι πωλήσεις της εφημερίδας έφθασαν το μισό εκατομμύριο κάθε εβδομάδα και τα έσοδα για το 2009 ξεπέρασαν τα 123 εκατομμύρια ευρώ. Και όλα αυτά για μια εφημερίδα που δεν θεωρείται ευκολοδιάβαστη: έχει μεγάλα άρθρα, οι πηγές διπλοτσεκάρονται ώστε οι αποκαλύψεις να είναι πάντα έγκυρες και συχνά καταλήγουν να θέτουν ζήτημα ηθικής ή ιστορικής ακρίβειας. Φιλοξενεί και αναζητά πάντα προκλητικές απόψεις, καθώς είναι μια φιλελεύθερη έκδοση που απευθύνεται μεταξύ άλλων και στους διανοουμένους. Ο Ντι Λορέντζο διαβεβαιώνει πως οι περισσότεροι συνδρομητές είναι ηλικίας 20 με 30 ετών.

    Η «Die Ζeit» που ιδρύθηκε το 1946, αμέσως μετά τον Πόλεμο, δεν αποκηρύσσει το Ιντερνετ, αντίθετα έχει διαδικτυακή έκδοση για την οποία εργάζονται 60 υπάλληλοι. Ενα μέρος των περιεχομένων της δημοσιεύεται στο Ιντερνετ προς το τέλος κάθε εβδομάδας. Οταν ερωτάται για το πώς κατορθώνει να έχει τόσο καλά οικονομικά αποτελέσματα σε μια τόσο δύσκολη εποχή, ο Ντι Λορέντζο είναι κατηγορηματικός: «Αρνούμαι τον όρο «επιβίωση». Διότι η «Die Ζeit», τον προηγούμενο χρόνο, στη χειρότερη στιγμή της παγκόσμιας ύφεσης, κατέγραψε το καλύτερο έτος στην ιστορία της, τόσο κυκλοφοριακά όσο και από πλευράς εσόδων. Και φέτος θα τα πάμε ακόμα καλύτερα. Δεν τα λέω αυτά για να περηφανευτώ, αλλά για να τονίσω ότι υπάρχουν στα έντυπα αυτοκαταστροφικές προσεγγίσεις. Πρέπει να αγνοήσουμε όλα όσα μας λένε εκείνοι που θεωρούνται ειδικοί των μέσων. Εμείς θα συνεχίσουμε να δημοσιεύουμε μεγάλα άρθρα, δεν θα συμμορφωθούμε με τις νέες μόδες και θα δίνουμε στους αναγνώστες μας όσα θεωρούμε σημαντικά, με πολλές λεπτομέρειες. Σε μια στιγμή που ο κόσμος χρειάζεται απόψεις και καθοδήγηση, είναι χρέος των μέσων να μην κάνουν υποχωρήσεις».

    Της Νατάσας Μπαστέα, ΤΑ ΝΕΑ, Σάββατο, 6 Νοεμβρίου 2010

    Advertisements

    3 thoughts on “Μυστικά επιτυχίας μέσα στην κρίση

    1. Το εντυπωσιακό είναι ότι οι νέοι συνδρομητές είναι στις ηλικίες 20 με 30 ετών, οι ηλικίες ακριβώς που έχουν γυρίσει την πλάτη στα έντυπα Μέσα. Είναι μια εντυπωσιακή ιστορία ιστορία επιτυχίας, που δείχνει ότι για τα πάντα τελικά υπάρχει αίτιο και αιτιατό και σχεδόν πάντα υπάρχουν λύσεις. Αντί να μοιρολατρούμε για την παρακμή του Τύπου, ίσως τελικά οι έξυπνες και δυναμικές κινήσεις είναι η απάντηση. Να αφουγκραζόμαστε τους ήχους των καιρών.

    Σχολιάστε

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google+

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s