Ο αντισημιτισμός, το Ισλάμ και το Μεταναστευτικό!


 

 

Η τραγική υπόθεση της Τουλούζης στρέφει ξανά τον προεκλογικό αγώνα στη Γαλλία προς το Μεταναστευτικό, αν και η οικονομία παραμένει στην πρώτη θέση της ατζέντας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πρόσωπα της Ρίτσας Μασούρα ( το κείμενο δημοσιεύεται στην Καθημερινή της Κυριακής, 1.4.2012)

Ξανά ο αντισημιτισμός ενώπιόν μας. Η δέσμευση ψυχής, βαθιά και ολοκληρωτική, ποδηγετεί, προκαλεί, αφορίζει, εγκληματεί. Ολική επαναφορά μέσω της Τουλούζης. Το μίσος απεχθές, αλλά μοιραίο, αφαίρεσε ζωές παιδιών και μεγάλων. Το τίμημα να είσαι Εβραίος. Πολύ σκληρό για να το αντέξει ένας ουμανιστής που δεν τον ζεύουν τα σαμάρια της θρησκευτικότητας. Παραμένει ωστόσο στην επικαιρότητα και γεννά διαρκώς απορίες. Φταίει η ιστορικότητα της έννοιας Εβραίος, μήπως ο τρόπος που οι ισλαμιστές βλέπουν σήμερα τον Εβραίο; Φταίει το Παλαιστινιακό που πυρακτώνει το σύμπαν ή μήπως η επιθετική στάση του Ισραήλ; Ολα μαζί και πολλά άλλα ανείπωτα που αιώνες διατρέχουν τις αντιλήψεις των ανθρώπων.

Ο Ζαν Πολ Σαρτρ στο βιβλίο του «Στοχασμοί για το εβραϊκό ζήτημα» γράφει: «Ρώτησα εκατό ανθρώπους σχετικά με τα αίτια του αντισημιτισμού τους. Οι περισσότεροι περιορίστηκαν να μου απαριθμήσον τα ελαττώματα που καταλογίζει στους Εβραίους η παράδοση. “Τους απεχθάνομαι, είναι ιδιοτελείς, ραδιούργοι, γλοιώδεις, άξεστοι…”. “Αλλά συναναστρέφεστε μερικούς, έτσι;” “Α, θα φυλαγόμουν από κάτι τέτοιο”. Ενας ατάλαντος ηθοποιός ισχυρίστηκε ότι οι Εβραίοι τον εμπόδισαν να βρει δουλειά και μια κυρία είπε πως “είχα μπλεξίματα με κάποιους γουναράδες. Ε, βέβαια, ήταν όλοι τους Εβραίοι”». Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια οι Εβραίοι είναι ένοχοι για τα δεινά τούτου του κόσμου. Μόνο στη Γαλλία από το 1980 έως τις μέρες μας οι Εβραίοι έχουν δεχτεί πέντε επιθέσεις. Η δολοφονία παιδιών είναι ένα βήμα πιο πέρα, γιατί όποιος μισεί τους Εβραίους θέλει να τους βγάζει νωρίς από τη μέση. Ποιος ξεχνάει το λογύδριο του Χίμλερ στις 6 Οκτωβρίου του 1943, στο Πόζεν;

 

«Τέθηκε ενώπιόν μας ένα ερώτημα: τι θα κάνουμε με τις γυναίκες και τα παιδιά. Στην πραγματικότητα δεν ένιωθα ότι είχα δικαίωμα να εξοντώσω τους άνδρες και να αφήσω να μεγαλώσουν τα παιδιά τους, τα οποία θα έπαιρναν εκδίκηση. Χρειάστηκε να λάβω τη βαθιά απόφαση να εξαφανίσω αυτόν τον λαό από προσώπου γης». Το λογύδριο του Χίμλερ περιλαμβάνεται στο βιβλίο του φιλοσόφου Πιερ Αντρέ Ταγκιέφ  «Τι είναι αντισημιτισμός» (μετάφραση: Α. Πανταζόπουλος, Αν. Ηλιαδέλη), όπου ο συγγραφέας αναλύει, μεταξύ άλλων, τους έξι αντι-εβραϊκούς μύθους: την κατηγορία της μισοξενίας, την κλίση στον φόνο ως πολιτισμικό χαρακτηριστικό, την κατηγορία «δολοφόνοι του Χριστού», την τοκογλυφία, την τάση συνωμοσίας και την ιδέα της φυλετικής ανωτερότητας. Η Γαλλία αυτή την εποχή βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο και ίσως γι’ αυτό στον γαλλικό Τύπο δεν βρίσκεις εύκολα αναλύσεις για το περιστατικό της Τουλούζης. Στο κάτω κάτω έχει το μεγαλύτερο ποσοστό μουσουλμάνων στην Ευρώπη και ο δράστης φαίνεται ότι ήταν ακραιφνής ισλαμιστής. Ο αντισημιτισμός των προηγούμενων αιώνων ενδέχεται να βρίσκει σήμερα πρόσφορο έδαφος ανάμεσα σε φανατικούς μουσουλμάνους μετανάστες. Η μονίμως ενοχική Ευρώπη ακροβατεί πάνω στο ποιοτικά μεταλλασσόμενο ισλαμικό στοιχείο.

Στην Ελλάδα η μετανάστευση παραμένει απλώς… μετανάστευση ή μάλλον λαθρομετανάστευση. Εδώ ο ανθρώπινος χρόνος δεν έχει προσμετρήσει τη δική του ζωή και .ως χθες τουλάχιστον δεν είχε αναφανεί η αναγκαία πολιτική βούληση. Οπως σημειώνει ο ιστορικός Ιωάννης Κωτούλας στο βιβλίο του «Μετανάστευση και κυρίαρχη εθνική κουλτούρα» (εκδόσεις Παπαζήση), ως τώρα το μεταναστευτικό δυτικό πλαίσιο στηρίχτηκε στην πολυπολιτισμικότητα, την απόπειρα των ευρωπαϊκών κοινοτήτων να διαχειριστούν ετερόκλητους πληθυσμούς. Στο βιβλίο, ο ιστορικός, αντί της πολυπολιτισμικότητας, προτείνει τη δομική ενσωμάτωση των μεταναστών. Μια διαδικασία σύνθετη και μη αποδεκτή από πολλούς «ανθρωπιστές», αφού προϋποθέτει την αποδοχή της κυρίαρχης κουλτούρας της χώρας που φιλοξενεί τους μετανάστες. Είναι αλήθεια πως η Ελλάδα έχει ιδιαιτερότητες. Οφείλει όμως να κλείσει τα αυτιά της στις σειρήνες και να συνεργαστεί (όχι μόνον προεκλογικά) με τους εταίρους και γείτονες, αν πραγματικά επιθυμεί να υλοποιήσει μια αξιοπρεπή και με μέλλον μεταναστευτική πολιτική. Τα εργαλεία υπάρχουν. Ας υπάρξει σαφής πολιτική βούληση για να πάψει ένα τμήμα του εκλογικού σώματος να στρέφεται στα άκρα, ως σανίδα σωτηρίας.

Advertisements

One thought on “Ο αντισημιτισμός, το Ισλάμ και το Μεταναστευτικό!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s