Θοδωρής Λάλος, εικαστικός (Ως τις 27 Απριλίου στον Τεχνοχώρο)


Image

Πολύ ενδιαφέρουσα τόσο από την πλευρά της διαχείρισης του θέματος όσο και από εκείνη του «μετιέ», η εικαστική γραφή του Θοδωρή Λάλου, την οποία βλέπουμε μέχρι τις 27 Απριλίου στον Τεχνοχώρο (Λεμπέση 4 και Μακρυγιάννη), εντυπωσιάζει με την ποιότητα και την πρωτοτυπία
στους χειρισμούς.

Image

Πρόκειται για την τέταρτη ατομική έκθεση του πολύ ενδιαφέροντος καλλιτέχνη που γεννήθηκε το 1976 στη Θεσσαλονίκη, σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, συντήρηση έργων τέχνης στην Αθήνα και στη Ρώμη και έχει λάβει μέχρι σήμερα μέρος σε πολλές ομαδικές
παρουσιάσεις διεθνώς.

Image

Ο ίδιος ο ζωγράφος, αναφερόμενος στη θεματική του, διασαφηνίζει αναφορικά με την επιλογή της Ιαπωνίας σαν πηγή της έμπνευσής του ότι την επέλεξε επειδή «παραδόξως είναι μια χώρα που δεν έχω πάει. «Αυτό μου δίνει την ελευθερία να τη φανταστώ όπως εγώ
θέλω, ανάλογα με ποιο μάτι θα τη δω. Μου είναι εξωτική και γοητευτική και μ’ αρέσει
να την πλάθω όπως εγώ τη φαντάζομαι. Να δημιουργώ μια ψευδαίσθηση, ένα μύθο…».

Μέσ’ από τις ζωγραφικές συνθέσεις του Λάλου -φιλοτεχνημένες με μεικτή τεχνική
(κολάζ, χαρακτική, ζωγραφική)-, καθώς και μέσ’ από τα εμπνευσμένα
artistbooks -μοναδικές επίσης δημιουργίες-, θαυμάζουμε ένα δυναμικό ταλέντο, που κατορθώνει στο σημερινό εικαστικό χώρο της παγκοσμιο­ποίησης και της «αντιγραφής» να θεσπίσει μια προσωπική εικαστική γραφή. Μια γραφή που φέρει μέσα της και ακτινοβολεί ολόγυρά της μια ποιότητα υψηλών προδιαγραφών, μια πολύ μεγάλη ικανότητα για σύνθεση μέσ’από ευρηματικές και ανανεωμένες κάθε φορά λύσεις και, τέλος, μια πολύ μεγάλη ευαισθησία στο χρώμα.

Στα σχεδόν τελείως αφηρημένα έργα της έκθεσης -με εξαίρεση ορισμένες συγκεκριμένες εικαστικές αναφορές (ένα πουλί, μια σε μικρή κλίμακα ανθρώπινη μορφή κ.ά.)- διαπιστώνουμε ανεξάντλητη φαντασία και μεγάλη ευχέρεια στο σχεδιασμό και
στη δομή των εικαστικών πλάνων. Γνωρίσματα μέσ’ από τα οποία αξιοποιούνται και τα πρωτότυπα
artistbooks που απολαμβάνουμε στην παρουσίαση.

Έργα του Λάλου βρίσκονται σε πολλές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

Κριτική της Ντ. Ρογκάν.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s