Το χρώμα που δίνει ζωή στις ασπρόμαυρες στιγμές , bloggerVassiliki Kotzia


Image

Image

Image

Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας μας έχει κάνει σχεδόν να ξεχάσουμε ότι μέχρι πριν από σχετικά λίγα χρόνια βλέπαμε τον έξω κόσμο σε τόνους του γκρι. Η τηλεόραση ήταν ασπρόμαυρη, το ίδιο και οι φωτογραφίες στις εφημερίδες. Το μόνο που πήγαινε κόντρα στην κυριαρχία του ασπρόμαυρου ήταν το σινεμά και ορισμένα περιοδικά.

Για να προσδώσουν πιο δυνατό χαρακτήρα σε φιλμ και φωτογραφίες, οι «γραφίστες» και οι τεχνικοί της εποχής κατέφευγαν στον επιχρωματισμό, μία μέθοδο που για αρκετά χρόνια υπήρξε αμφιλεγόμενη, κυρίως εξαιτίας του μέτριου, μάλλον αφύσικου αισθητικού αποτελέσματος που είχε. Και σε αυτήν την περίπτωση, η τεχνολογία έχει κάνει πλέον θαύματα. Ο επιχρωματισμός δεν μοιάζει πια με κακόγουστο μακιγιάζ, αλλά με την ουσιαστική ανάνηψη στιγμών που αν και έχουν εξασφαλίσει την αθανασία και τη θέση τους μέσα στην ιστορία, εντούτοις έλειπε κάτι που θα τις έφερνε πιο κοντά στον τρόπο αντίληψης ενός σύγχρονου θεατή.

Η Sanna Dullaway ζει και εργάζεται στη Σουηδία. Επιχρωματίζει φωτογραφίες ιστορικές και όχι μόνο. Αναλαμβάνει να δώσει χρώμα ακόμη και σε οικογενειακά άλμπουμ απλών «κοινών θνητών». Η δουλειά της είναι αρκετά επίπονη, αλλά τις περισσότερες φορές, το αποτέλεσμα τη δικαιώνει, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση των φωτογραφιών του Αβραάμ Λίνκολν και του Ουίνστον Τσόρτσιλ: και οι δύο ηγέτες μοιάζουν σαν να έχουν ποζάρει πολύ πρόσφατα!

Ορισμένες από τις εικόνες της είναι καθηλωτικές και, εάν δεν υπήρχε η αντιπαραβολή με το ασπρόμαυρο πρωτότυπο, θα ήταν πολύ δύσκολο να διαπιστώσει κάποιος εάν πράγματι πρόκειται για επιχρωματισμό ή για άλλου είδους -και μάλλον ηπιότερη – επεξεργασία.

Απο αυτό εδώ το site έχει γίνει αρκετές φορές λόγος για το τι είναι αληθινό σε μία φωτογραφία και τι όχι. Εν προκειμένω, τα χρώματα είναι τεχνητά και έχουν προστεθεί εκ των υστέρων. Ωστόσο, η εκάστοτε στιγμή ή τα εκάστοτε πρόσωπα κυριαρχούν και η παρέμβαση της Dullaway δεν τα κάνει λιγότερο αληθινά. Αντιθέτως, είναι σαν να κουνά ένα μαγικό ραβδί μπροστά σε εικόνες που αποτυπώθηκαν αρχικά σε τόνους του γκρι και να φέρνει και πάλι μπροστά μας αυτό που έβλεπε με τα μάτια του ο φωτογράφος, όταν έδινε «εντολή» για να ανοίξει το διάφραγμα της φωτογραφικής του μηχανής.

Photo credits: Sanna Dullaway

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s